Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 119 - 120 - 121 ... 162 - 163 - 164 | |
Arszonto |
Oprawca - Work in Progress. Mój pierwszy model humanoida, pierwszy model w tym roku i pierwszy model w ogóle od kilku miesięcy :D Sugestie i porady mile widziane. Ps. Byłoby miło gdyby odezwał się do mnie na PW ktoś obeznany w materiałach, oraz czymś w stylu "uwidaczniania ubrania :D". EDIT Tyle udało mi się zrobić: http://img.pl/zyJg.png Dzięki Nephretes'owi za odezwanie się na PW ;) Coś czuję, że będę ten model musiał zrobić jeszcze raz, od nowa ;D. Ale co tam, powoli może uda mi się dojść do tego, czego oczekuję od swoich "dzieł". EDIT2 Po krótkiej obserwacji doszedłem do wniosku, iż ten model jest tak słaby, że nawet Najman wymięka. Nowy oprawca w drodze i jak narazie zapowiada się dużo lepiej. |
Arszonto |
Ha! Nie spodziewaliście się mnie tak wcześnie! Ale tak to jest gdy ma się masę spraw na głowie a postanawia się je wszystkie olać i zarwać nockę przy blenderze :D. Ostatni render 4:17 ;D. Oto Oprawca v7 (tak tyle razy zaczynałem od zera ;D ). Oczywiście WiP. To może teraz jakieś sugestie? Przy okazji odkryłem dobrodziejstwo Cycles. Renderowanie trwa dłużej i narazie nie potrafię (i nie wiem czy się da) nakładać tu tekstur, ale zakochałem się w tych shaderach. Muszę pomyśleć o wymianie PC, bo ten już nie daje rady przy tym silniku. |
Degraf |
A zastanawiałeś się by wzorować oprawcę na pałkarzu z Twierdzy? |
Arszonto |
To jest LUŹNY concept art: http://img.pl/yHJg.jpg, co chyba odrobinę widać w pierwszym modelu oprawcy. Ten aktualny robię tak przyszłościowo. Każdy element ubioru jako oddzielny model, ciało też, tak a by wykorzystać je w przyszłości przy innych projektach. |
Drwal |
Oprawca ma gacie jak Ferdek Kiepski, trochę go zresztą przypomina. :D A tak na poważnie już: jak na początki nie jest źle. Proporcje różnych części ciała są zachowane. Jak dodasz detale efekt będzie dużo lepszy. Tak więc czekamy co dalej. :) |
AmiDaDeer |
Mam wrażenie, że nogi mogą być nieco zbyt długie, przez co def będzie wyglądał miernie. |
Arszonto |
Na razie trochę odsapnę, później do tego wrócę. Mój plan działania przedstawia się tak, żeby wymodelować kształty, następnie wszystko podzielić na mniejsze części i oteksturować materiałami w Cycles, zamiast standardowej mojej metody (mapa UV, wycinanie, tworzenie tekstury całego człowieka w gimpie). Chcę uzyskać wszelkie pojedyncze detale w blenderze. Ot, jak przystało na model naukowy. Spodnie są z takiego materiału, ale nad nimi jeszcze popracuję, a poza tym, nie będą zbytnio widoczne pod resztą odzienia. Co do nóg, to mam nadzieję, że będą odpowiednie. Opierałem się o schematy pokroju człowieka witruwiańskiego. |
Arszonto |
No. Mam nadzieję, że już nie przypomina Ferdka Kiepskiego :D. http://img.pl/qQJg.png Jakieś rady, sugestie, obiekcje? |
Drwal |
Tekstury już znacznie lepsze, chociaż z tej perspektywy nogi wyglądają jeszcze bardziej za długie. Ogólnie jednostka w dolnych partiach ciała jest zbyt "rozrzutnie" zbudowana w stosunku do korpusu. Spojrzałem na oryginalne jednostki i tam w większości przypadków klatka piersiowa i nogi mają podobną wielkość, u Cb to w najlepszym przypadku 3:2, oczywiście na korzyść dolnych kończyn. |
Arszonto |
Racja. Sprawdziłem i nogi są za długie, ale jedynie o jedną "wysokość pasa". Czyli bardzo niewiele, może gdy je troszeczkę skrócę to efekt będzie lepszy. Tutaj porównanie proporcji: Ogólnie raczej się zgadza. Głowa, kolana, stopy, jedynie właśnie pas jest minimalnie źle usytuowany. Ale oczywiście przyjmuje wszelkie sugestie i postaram się coś zrobić, żeby pozbyć się tego efektu. |
Nephretes |
Chociaż nie ma chyba lepszego odwołania do proporcji niż człowiek Leosia, na Twoim miejscu sprawdziłbym model raczej renderując go na scenie, którą Ci wysłałem i porównując z jakimś klasycznym humanoidem z H3. Mam podobne wrażenie co drwal, nogi są za długie i w ogóle dolna część jest zbyt masywna w porównaniu do górnej połowy. |
Alistair |
Na moje, to akurat ręce należałoby pogrubić, przynajmniej dłonie i przedramiona. |
witchking |
Model bardzo ładny i gdybyś potrzebował jakiejś pomocy to możesz się do mnie zgłaszać. Odpisuje z opóźnieniem, ale zawsze staram się pomóc. Pozwól, że zwróce Ci jednak uwagę na to, że proporcje ciała które pojawiają się w Homm ne sa tymi idealnymi. Widać to znakomcie przy próbah przeniesienia jednostek z MM7 do Homm. |
Arszonto |
Dzięki za rady. Wprowadziłem już co prawda parę zmian, lecz jest ich jednak na razie zbyt mało, żeby zabierać się do kolejnego rendera. Głównie pracowałem nad nagolennikami i teksturami, ale wydłużyłem też ten tułów o wspomnianą wysokość pasa. Myślę, że przedramiona rzeczywiście są za wątłe i postaram się to zmienić. Co do proporcji herosowych - najpierw chciałbym stworzyć model rzeczywisty, tak ogólnie. Później będę skalował poszczególne elementy jeśli efekt w HoMM będzie niezadowalający. Chcę, żeby te modele były bazą taką ogólną, nie tylko pod Heroes. Dzięki Witchkingu. Wspominałeś też na pw o jakichś artefaktach. Co prawda było to kilka miesięcy temu, ale jeśli propozycja aktualna, to mogę coś w wolnych chwilach pomodelować, coby nie popadać w monotonię. |
Arszonto |
Ostatni miesiąc zajmowały mi głównie Dragon Age 3 i matematyka więc wprowadziłem tylko drobne poprawki. W najbliższym czasie niewiele się pewnie zmieni, gdyż teraz czas zajmuje mi głównie... tooo coś ;D |
Fandor |
O patrz mój podręcznik, ale przecież on łatwy jest xD. Wciąż utrzymuje się to wrażenie, że ma strasznie grube nogi, bardzo słaby korpus, nie naprawisz tego zbroją musisz po prostu wziąć zmniejszyć nogi tak z 2 razy, a korpus trochę przypakować :). |
Drwal |
Model nie bardzo się zmienił, wciąż ma te same wady, koniecznie są zdecydowanie większe poprawki. Tekstury są za to lepsze, więc jakiś krok do przodu zrobiłeś. Pytanie tylko czy nie zaczynasz od złej strony poprawki. :) |
Arszonto |
Cytat: Ale ktoś te zadania musi robić xD A to trochę czasu zajmuje.O patrz mój podręcznik, ale przecież on łatwy jest xD. Cytat: Hmm... Czyli nie widać, że przypakowałem mu trochę klatę? :D Poprawa modelu ciała na tym poziomie jest uciążliwa, bo siatka jest teraz dużo bardziej szczegółowa, dlatego na razie jeszcze rąk nie poprawiałem, tylko właśnie wspomnianą klatkę piersiową trochę powiększyłem.Wciąż utrzymuje się to wrażenie, że ma strasznie grube nogi, bardzo słaby korpus, nie naprawisz tego zbroją musisz po prostu wziąć zmniejszyć nogi tak z 2 razy, a korpus trochę przypakować :). Cytat: Niestety chyba tak...koniecznie są zdecydowanie większe poprawki. Cytat: W sumie to jest to taki model badawczy, na którym uczę się nowych opcji. Tutaj pierwszy raz skorzystałem z rzeźbienia, cycles, i nowej techniki teksturowania. Szczerze muszę powiedzieć, że osobiście efekty mnie zadowalają i jest dużo lepiej niż w przypadku prac, które kiedyś wrzucałem w temacie Kronverk'a.
Tekstury są za to lepsze, więc jakiś krok do przodu zrobiłeś. Pytanie tylko czy nie zaczynasz od złej strony poprawki. :) |
witchking |
Znalazłem na forum hoty. Jest tak słodki, że musiałem go wrzucić. |
bRyland |
Słodszy niż jednorożec z H4 :P |
strona: 1 - 2 - 3 ... 119 - 120 - 121 ... 162 - 163 - 164 |
temat: [H3/różne] Nasze własne jednostki WoG | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel