Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13 ... 81 - 82 - 83 | |
Kaazam |
Dziękuje. Bardzo mi pomogliście tym skryptem. |
limak |
Cześć, jestem nowy, czytałem wasze posty i zainteresowało mnie to ERM. Jestem kompletnie zielony więc mam kilka pytań: 1. Jak piszemy składnie ERM w wydarzeniu czasowym, to dział one tylko na tej mapie? 2. Zainstalowałem program ERM_S i co dalej? Który skrypt mam otworzyć jestich przećiesz 99!!? 3. Prosze nie wysyłać mnie na http://republika.pl/wog/wstep-erm.htm byłem tam i nie znalazłem dpowiedzi. 4. A może trzeba tworzyć nowe? Bardzo proszę o opisy. |
Altair |
No cóż... Skoro masz narzędzia to czas zacząć naukę ERM. Każdy skrypt wklejony w zdarzenie czasowe działa tylko na tej mapie. To chyba logiczne. Skrypty w katalogu s są skryptami WoGifikacji (od 00 do 99) i jeśli jesteś zielony w ERM to ich edycja na wiele ci się przydadza. Aby stworzyć własny skrypt najpierw trzeba przyswoić sobie elementarną wiedzę z tym związaną. Dlatego właśnie podałem te odnośniki. ;P Wystarczy trochę poczytać. Z tego tematu też trochę można się nauczyć. Dlatego bardzo proszę najpierw przeczytać wszystkie posty w tym temacie a dopiero potem, jeśli nigdzie nie ma odpowiedzi na nasze pytanie zadawać je tutaj. |
limak |
Dobra, przeczytałem poradnik i ten temat. 1. Ale wraz nie wiem, jak się tworzy skrypty na stałe. Na pojedynczej mapie OK. 2. Czy edytuje się skrypty od 1 do 99, czy tworzy nowe? 3. Jeżeli uda się stworzyć coś ;)(na stałe), to podczas ładowania trzega będzie woGifikować mapę? 4. Domyślam się że każdy skrypt odpowiada za coś (1-99)? |
Altair |
Tak. Każdy skrypt WoGifikacji za coś odpowiada. Za co który odpowiada można znaleźć w pliku script00.erm dokumentacji oraz opisach poszczególnych opcji WoGifikacji w oknie głównym. "Na stałe" można dodać skrypt poprzez doklejenie do jakiego skryptu WoGifikacji. Jest to chyba najprostszy sposób. Przedtem lepiej zrobić kopię tego pliku. Aby skrypt zadziałał trzeba oczywiście zWogifikować mapę. Można też oczywiście tworzyć nowe, ale to już trudniejsza sprawa. Należy też pamiętać o tym, że tak zmodyfikowane pliki mogą powodować niestabilne działanie gry. Np. jeśli użyjemy zmiennych lub funkcji wykorzystywanych już w WoGifikacji. Dlatego uważam, że najprościej wklejać do zdarzeń czasowych. Jeśli jednak ktoś chce się "bawić" w modyfikowanie oryginalnych plików to proszę bardzo. |
Lazurowy Żmij |
Altair, może zamieściłbyś w swoim poradniku listę pustych, nieoskryptowanych obiektów, które nie biorą udziału w WoGifikacji? Na pewno przydałoby się to do ERM ;) . |
Altair |
Będzie oczywiście. Jednak jest to na razie wersja beta i nie zawiera jeszcze wszystkiego. :) Czekam na inne uwagi odnośnie poradnika ERM. |
limak |
Znowu mam kilka pytań. 1. Czy udało komuś się zedytować skrypty na stałe? 2. Jak zrobić w edytorze map, żeby bohater miał np. serafina lub barona? |
Trang Oul |
1. Jak na stałe? 2. Ściągnij i zainstaluj patch do edytora map. |
limak |
Nie działa!!! 1. Otworzyłem plik H3WMapEdPatch.exe podałem ścieszke i zainstalowało się. 2. Znalazłem plik commanders-gods-small.wog i zaktulizowałem gre. 3. Edytor nie uruchamiał się. Nie można znaleść pliku H3WMapEdPatch.dll więc skopiowałem go głównego folderu. 4. Edytor uruchamiał się ale nie było nic nowego!! EDIT: Już OK przeczytałem instrukcje ze strony http://republika.pl/wog/opisy.htm i wszystko działa. :) |
Lazurowy Żmij |
Też miałem problem z tym edytorkiem , ale Altair pomógł mi ^^ Polecam jeszcze skrypt-patch jego wykonania , dzięki któremu będziesz mógł dodawać do zdarzeń i puszek pandory Mithril. :) |
Tilogour |
Mam pytanie:) odnośnie ERM. Czy da się zmienić specjalność bohatera ale po wejściu do obiektu?[na początku ma domyślne po wejściu do obiektu mu się zmieniają] I czy bohater może mieć naraz zdolność ulepszania chłopów do rozbójników i zwiększony atak dla rozbójników pow. poz. 2? Jeżeli chodzi o poradnik ERM to bardzo przydatny:)[życzę odpowiedniego stopniowania poziomu trudności]:) |
Altair |
Oczywiście, można zmienić specjalność bohatera po wejściu do obiektu: np. ZVSE !?OBt/p; !!HE-1:Xn; gdzie t, p typ i podtyp obiektu. n - rożnie zależnie od wybranej specjalności. Nie można jednocześnie przypisać dwóch specjalności jednemu bohaterowi. (ale są pewne sztuczki, którymi czasem udaje się to obejść m.in. w wypadku ulepszania stworzeń przez bohatera). |
emirat bastexa |
Jest np. jakiś pusty obiekt i chcę, żeby po wejściu atakowały nas jakieś potwory, na przykład ifryty i żeby po ich pokonaniu dostało się złoto, jakieś zasoby, może artefakt ? |
Lazurowy Żmij |
Zajrzyj na stronę internetową Altaira. Na 3 stronie tego tematu był podany link. Wejdź w dział downlaod i ściągnij poradnik ERM. Tam powinno być wytłumaczone jak to dokładnie zrobić ;) |
Tilogour |
Trzeba zainstalować ERM help :)tam są napisane typy i podtypy obiektów WOG[wraz z obrazem obiektu:) ] |
limak |
Chodziłem i szukałem jakiegoś dodatku modu do WoGa. 1.http://wakeofthegods.strategyplanet.gamespy.com/erm_wogify.shtml Czy te skrypty są modifikowane czy nie? Ściągnełem dwa dla przykładu i były inne rozmiary! 2 Co daje mod Global Skript 2.1 zainstalowałem go i zmieniły się ikony atku obrony i specjalności? 2a I kiedy chciałem zainstlować plimi .wog pisoło o jakiś błędach.! |
RebeliaMuppet |
Mógł by mi ktoś podać skrypt na dowódców? Plz |
Trang Oul |
Przecież Dowódcy są w WoGu 3.58f i z tego, co wiem, hard coded, a nie w skrypcie. |
RebeliaMuppet |
Wiem że są w WoGu, ale zrobiłem mapę ze swoimi skryptami, więc jej nie WoGifikuję, a bez WoGifikacji dowódców nie ma. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 11 - 12 - 13 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel