Witaj Nieznajomy!
|
temat: Sprawdźmy Ubisoft! komnata: Podziemna Tawerna |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
Matheo |
Obecny wydawca gier marki Might and Magic, bardzo często pyta o zdanie fanów. Często pojawiają się ankiety, które mają zobrazować opinię graczy. Podobno decydują one o tym, co pojawi się w grze. W przypadku głosowania Forteca vs Sylvan, pojawiły się komentarze sugerujące, że ankieta od początku była ustawiona. Ponieważ w końcowej fazie, różnica głosów nie ulegała zmianie. Mogło to być spowodowane wieloma czynnikami: - Zdecydowana większość zainteresowanych z pewnością zagłosowała w pierwszych dniach głosowania. - Jeden głos mógł stanowić 0,5% lub nawet 0,2% (np 5 głosów = 1%). - Ankieta była od początku ustawiona, a całe głosowanie to tylko "chwyt marketingowy". To tylko przypuszczenia, które zawsze będą przypuszczeniami? Otóż nie! Wystarczy, że część użytkowników Groty ustali, w którym momencie odda głos. Jeśli 10 lub 20 osób zagłosuje w tej samej minucie, to efekt będzie musiał być widoczny. Nie musimy głosować na to samo (chociaż tak byłoby najlepiej). Z pewnością pojawi się głosowanie Loch vs Inferno. Moglibyśmy poczekać aż liczby staną w miejscu i wtedy zagłosować większą grupą. Można napisać taki sam wątek w Jaskini Behemota, wtedy będzie Nas jeszcze więcej. To kto chce sprawdzić Ubisoft!? |
AmiDaDeer |
Matheo: Nie będzie musiał. Wystarczy, że głosujących będzie więcej niż 2000. A tylu na pewno jest.
Jeśli 10 lub 20 osób zagłosuje w tej samej minucie, to efekt będzie musiał być widoczny. |
Alamar |
Cytat: Statystyki na potwierdzenie tych słów w takim razie poproszę.
głosujących będzie więcej niż 2000. A tylu na pewno jest. |
Trith |
Cytat: Głosowanie ze stałą wartością procentową głosu dla głosowania z nieograniczoną liczbą głosujących? Panowie, 300% normy.
Jeden głos mógł stanowić 0,5% lub nawet 0,2% (np 5 głosów = 1%) |
Warmonger |
Cytat: Efekt skali, prawo wielkich liczb itp. Krótko mówiąc, statystyka.Ponieważ w końcowej fazie, różnica głosów nie ulegała zmianie Jeśli nie macie bezpośredniego dostępu do danych, musicie zaufać wynikom na wiarę. |
Matheo |
Cytat: Albo spróbować to sprawdzić. Jeśli będziemy głosować osobno, to sprawdzenie tego jest niemożliwe. Jeśli umówimy się na to by zagłosować w jednym momencie, to szansa jest co najmniej realna.
Jeśli nie macie bezpośredniego dostępu do danych, musicie zaufać wynikom na wiarę. |
Kastore |
Matheo: Ale jak wynik się nie zmieni to nie będziesz mógł stwierdzić, czy rzeczywiście Ubisoft ma coś za uszami, czy po prostu jest za dużo głosujących.
Jeśli umówimy się na to by zagłosować w jednym momencie, to szansa jest co najmniej realna. |
AmiDaDeer |
Alamar: -_-Statystyki na potwierdzenie tych słów w takim razie poproszę. Spójrz sobie na liczbę komentarzy pod głosowaniem. |
Warmonger |
Na chwilę obecną 6436 komentarzy. Możemy podejrzewać, że oddanych głosów jest wielokrotnie więcej. |
Nicolai |
Matheo: A jak dla mnie takie wyniki głosowań są bardziej prawdopodobne niż te obecne. Większość ludzi zagłosowało na samym początku, a preferencje dotyczące tego czy się woli Elfy czy Krasnoludy nie zmieniają się z dnia na dzień. Poza tym powołam się na statystykę według której na podstawie grupy kilkuset osób można estymować rozkład danej cechy w całej populacji. Innymi słowy rozkład preferencji w grupie stu osób będzie bardzo zbliżony do tego w grupie kilku tysięcy osób. Zobacz sobie na sondaże przedwyborcze, one są przeważnie robione na grupie tysiąca osób, a w miarę dobrze reprezentują preferencje tej połowy narodu, która chodzi do urn (no chyba, że jesteś CBOS-em czy TNS-em). To właśnie duże wahania byłyby podejrzane.W przypadku głosowania Forteca vs Sylvan, pojawiły się komentarze sugerujące, że ankieta od początku była ustawiona. Przy głosowaniu na temat preferencji strategicznych w Sylwanie trzeba kierować się inną logiką, bo ludzie mogą przemyśleć sprawę i zmienić swoje poparcie, aczkolwiek takie wahania są jak dla mnie podejrzane. Możliwe, że skoro narzekano na pierwsze głosowanie to postanowili pogrzebać w drugim, by było bardziej prawdopodobne. Matheo: Zależy od tego ile głosów jest już w puli. Jakby zagłosowało mniej niż dwa tysiące graczy to zauważylibyśmy coś, jeśli nie to lipa ;)
Jeśli 10 lub 20 osób zagłosuje w tej samej minucie, to efekt będzie musiał być widoczny. |
Matheo |
Z mojego pierwszego postu raczej wynika, że rozumiem działanie takiej ankiety od strony technicznej. Chodzi o to, by sprawdzić, czy głosy faktycznie mają jakiekolwiek znaczenie. Czy są tylko zabawą, dla zabicia czasu przed wydaniem gry. |
Kammer |
Super. Jak zamierzasz to sprawdzić? |
Nicolai |
@Up: Przeczytaj pierwszy post ;) |
Alamar |
Hobbit: Jak rozumiem każdy komentarz to jeden głos, tak?Spójrz sobie na liczbę komentarzy pod głosowaniem. Czyli jeśli dana osoba napisała dziesięć komentarzy, to mam liczyć to jako 10 głosów? |
Kammer |
@Nicolai: Już precyzuję. Jak zamierzesz to skutecznie sprawdzić? |
Warmonger |
To brzmi jak próba obalenia rządu poprzez niepójście na wybory. Jesteś pyłem wobec potęgi Ubisoftu ;), a istnienie Groty wśród społeczności graczy HoMM jest na granicy błędu statystycznego. |
Nicolai |
@Alamar: Weź poprawkę, że 10% użytkowników odpowiada za 90% ruchu. Komentujący to dosyć mały wycinek głosujących ;) |
Matheo |
Cytat: Przykładowo 50 głosów w jednym, umówionym momencie. Jeden głos nie musi się równać jednej osobie.Jak zamierzesz to skutecznie sprawdzić? Cytat: Kompletnie nie dostrzegam podobieństw. Porównałbym to do namawiania mieszkańców jednej wsi. Aby głosowali na partię, która nie ma szans na wygranie wyborów. Nic to nie da, ale naprawdę wiele można dzięki temu sprawdzić.To brzmi jak próba obalenia rządu poprzez niepójście na wybory. Cytat: Ja sam tak.Jesteś pyłem wobec potęgi Ubisoftu ;) Cytat: Nie sądzę. Co trzeci grotowicz ma konto na innym forum o tematyce M&M. Część głosów oddali tak zwani "sezonowcy", czyli ktoś kto interesuje się czymś, co jest popularne i nowe.
a istnienie Groty wśród społeczności graczy HoMM jest na granicy błędu statystycznego. |
Kammer |
Matheo: HI-PO-KRYZ-JA. raz mówisz, że wyniki są fałszowane, bo ludzie zakładają multikonta, a potem namawiasz do tego samego?
Przykładowo 50 głosów w jednym, umówionym momencie. Jeden głos nie musi się równać jednej osobie. |
Matheo |
Raz, nie zrozumiałeś w jakim celu założyłem temat. Dwa, wskaż miejsce, w którym zarzuciłem komukolwiek fałszowanie wyników poprzez zakładanie multikont. Trzy, w celach naukowych niektóre zasady można łamać. |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: Sprawdźmy Ubisoft! | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel