Witaj Nieznajomy!
|
temat: [VCMI/projekt/różne] Wyglądy miast na mapie przygody komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 14 - 15 - 16 | |
Warmonger |
Moim skromnym zdaniem to całe przedsięwzięcie będzie miało sens tylko, jeśli zamek na śniegu będzie pokryty śniegiem / oblodzony. Inaczej to tylko kwestia wklejenia go na inne tło - nic szczególnego. Zamek na lawie mógłby być na przykład osmolony, zamek na bagnach - porośnięty bluszczem. Wtedy faktycznie będzie wiadomo, że stanowi element kompozycji, a nie tylko naklejkę. Można też pomyśleć o delikatnej zmianie koloru materiału. |
AmiDaDeer |
A to przypadkiem nie chodzi właśnie o to, by było "naklejone" na tło? Czy Forteca jest oblodzona/ośnieżona? Czy Inferno jest pokryte popiołem? Czy Cytadela jest porośnięta bluszczem? Nie, nie są. Nie udziwniajmy czegoś, co tak naprawdę ma być niczym więcej jak tylko detalem. To naprawdę są niepotrzebne dodatki. |
Warmonger |
Cytat: Nie, a szkoda, bo w grze jest mnóstwo obiektów pokrytych śniegiem.Czy Forteca jest oblodzona/ośnieżona? Cytat: Więcej, jest ono zbudowane ze skały wulkanicznej.Czy Inferno jest pokryte popiołem? Cytat: Jest porośnięta mchem, dlatego ma zielony odcień.
Czy Cytadela jest porośnięta bluszczem? |
J. M. Sower |
Co do tych szczegółów, to sądzę, że mogłyby wyglądać dobrze, lecz tak jak zauważył Hobbit, Forteca nie jest w żaden sposób oblodzona i z tego względu zostawiłem zamek w spokoju. Można ew. oblodzić i zamek i fortecę ;D. Co do podłoża pod zamkiem, to też tak myślałem Hobbicie, lecz nie byłem pewien czy tak zrobić. Oczywiście nie stanowi to większego problemu ;). |
AmiDaDeer |
Warmonger: Zdecydowanie nie szkoda. To ma być zamek, a nie ozdobnik na mapie. Na upartego można oblodzić wszystkie zamki na śniegu, ale wydaje mi się, że to dopiero byłaby sztuka dla sztuki.Nie, a szkoda Warmonger: Więcej, jest ono zbudowane ze skały wulkanicznej. Warmonger: Jest porośnięta mchem, dlatego ma zielony odcień. Jak dla mnie dodawanie tego typu ozdobników na miastach byłoby zbytnim udziwnieniem - w końcu to są MIASTA, a nie jakieś rudery. Twórcy wiedzieli, żeby tego nie robić, i tego należy się trzymać. |
J. M. Sower |
No to wersja z bardziej ośnieżonym podłożem: |
AmiDaDeer |
Jak dla mnie to teraz klasa. Tak przy okazji... Wymaga jeszcze trochę roboty, ale... |
J. M. Sower |
Model całkiem dobry, ale jak sam napisałeś wymaga jeszcze trochę pracy ;P. Przydała by się jakaś dobra tekstura na ściany budynku. Z tego co widzę na oryginale, to jest to coś w stylu nieregularnych płatów skór. Może coś znajdę. Edit: Chyba trzeba wziąć jakąś teksturę jasnej skóry i samemu dorobić na niej jakieś nieregularne ciemne linie. |
Kammer |
Hobbit: Odtwarzane jest po to, by móc właśnie dodawać oraz modyfikować tego typu detale. trochę szkoda przy takim możliwościach ograniczać się do takich drobnych zmian. Warmonger: Oczywiście, będę realizować moje pomysły dziwnej treści na własną rękę.Zdecydowanie nie planujemy radykalnych zmian w rozgrywce, a wszystkie nowe funkcje muszą być dokładnie przemyślane. Dziwne pomysły można realizować wyłącznie na własną rękę. Hobbit: & Nie jestem pewien czy nie lepiej wyglądałoby to, gdyby cała powierzchnia była ośnieżona. Ta szara płaszczyzna wzbudza we mnie pewne wątpliwości... Warmonger: Całkowicie i absolutnie się zgadzam. Modyfikowanie jedynie podstawy moim zdaniem będzie wyglądać bardzo nienaturalnie. Bo jak to: czyściutki Zamek będzie stał na ośnieżonym wzgórzu? Kapłani rzucili jakieś zaklęcie uniemożliwiające opady śniegu? Czy może mają oni jakieś superurządzenie odśnieżające? Mech/bluszcz/pnącza na bagnach i osmolenie na terenach lawowych też powinno sie znaleźć.Moim skromnym zdaniem to całe przedsięwzięcie będzie miało sens tylko, jeśli zamek na śniegu będzie pokryty śniegiem / oblodzony. Inaczej to tylko kwestia wklejenia go na inne tło - nic szczególnego. Zamek na lawie mógłby być na przykład osmolony, zamek na bagnach - porośnięty bluszczem. Wtedy faktycznie będzie wiadomo, że stanowi element kompozycji, a nie tylko naklejkę. Można też pomyśleć o delikatnej zmianie koloru materiału. Hobbit: Zauważ, że mają bardzo strome dachy. :PCzy Forteca jest oblodzona/ośnieżona? Hobbit: Nie udziwniajmy czegoś, co tak naprawdę ma być niczym więcej jak tylko detalem. To naprawdę są niepotrzebne dodatki. Komentarz Hobbita z http://www.acidcave.net/newsitem1257.html#comments: I właśnie ośnieżenie Fortecy i dopasowanie wyglądu miast do środowiska, w którym się znajdują należy dopracować. :POryginalna gra nie była idealna, trzeba o tym pamiętać. Tego typu poprawki to niby nic, ale mimo wszystko cieszą oko. Zresztą - czy ktoś się zachwyca nowymi jednostkami Cove po więcej niż pół godzinie gry? Do wszystkiego się przyzwyczajamy dosyć szybko, niezależnie od tego jak wielkie to są zmiany. Hobbit: Tak właśnie widzę modyfikowanie jedynie wzgórza, na jakim stoją miasta.To naprawdę są niepotrzebne dodatki. J. M. Sower: O! To to!Można ew. oblodzić i zamek i fortecę ;D. Hobbit: Oblodzenie i okopcenie wynikają z działalności otoczenia, a bluszcz na bagnach w połączeniu z brunatnawym kolorem budowli mógłby pełnić funkcję maskującą. :P
Jak dla mnie dodawanie tego typu ozdobników na miastach byłoby zbytnim udziwnieniem - w końcu to są MIASTA, a nie jakieś rudery. |
AmiDaDeer |
Kammer: Mając nożyczki w ręku, nie tniesz czego się da tylko dlatego, że dostałeś takie możliwości.trochę szkoda przy takim możliwościach ograniczać się do takich drobnych zmian. Kammer: Czyściutkie wojska na polu bitwy? Bez żadnego kurzu, śniegu, pyłu na stopach, żadnej brudnej sierści - nic? Jak to tak nienaturalnie? Zmieniać to zaraz, i to szybko!Modyfikowanie jedynie podstawy moim zdaniem będzie wyglądać bardzo nienaturalnie. Bo jak to: czyściutki Zamek będzie stał na ośnieżonym wzgórzu? [...] Oblodzenie i okopcenie wynikają z działalności otoczenia, a bluszcz na bagnach w połączeniu z brunatnawym kolorem budowli mógłby pełnić funkcję maskującą. :P Gadacie o realizmie w grze komputerowej, jakby ona faktycznie miała być realistyczna, a nie po prostu ładna. Miasta to miasta i one mają być czyste, wręcz schematyczne, ale przy tym mają przede wszystkim cieszyć oko. Do tego zważcie na to, że to są twierdze obronne. Mając w posiadaniu taki fort, dopuścilibyście do zaniedbania go na tyle, by stał oblodzony/opylony/pokryty jakąś roślinnością i przeszkadzał w ten sposób broniącym miasta, choćby i zakrywając ich widoczność? A próba zamaskowania wielkiego zamczyka to naprawdę idiotyzm. Kammer: Szron może się trzymać nawet pionowych powierzchni.Zauważ, że mają bardzo strome dachy. :P Kammer: Oczywiście, że nie. To nie jest zła grafika, to jest jak najbardziej dobrze wykonana grafika. Ze śniegiem stałaby się tylko bardziej nieczytelna.I właśnie ośnieżenie Fortecy i dopasowanie wyglądu miast do środowiska, w którym się znajdują należy dopracować. :P Kammer: Heroes 2.
Tak właśnie widzę modyfikowanie jedynie wzgórza, na jakim stoją miasta. |
J. M. Sower |
Powiedzmy sobie szczerze, może z upiększeniami by wyglądało wszystko na bardziej dopracowane, ale zwróćcie uwagę na to, że jest to jednak dodatkowa robota. |
Kammer |
Hobbit: Mając nożyczki w dłoni i wiedząc, iż nawet jeśli coś zepsuję, to od razu będzie można to coś przywrócić do stanu pierwotnego, to tym bardziej miałbym chęć na eksperymenty i testowanie. Mając nożyczki w ręku, nie tniesz czego się da tylko dlatego, że dostałeś takie możliwości. Hobbit: Owszem, to również można zmienić, ale:Czyściutkie wojska na polu bitwy? Bez żadnego kurzu, śniegu, pyłu na stopach, żadnej brudnej sierści - nic? Jak to tak nienaturalnie? Zmieniać to zaraz, i to szybko! - wygląd miasta nieporównywalnie łatwiej zmienić niż tworzyć po kilka defów na każdą jednostkę; - można przyjąć, że jednostki przed bitwą czyszczą swój ekwipunek, by w oczach ich generałów wyglądać czysto i estetycznie; :D - zawsze traktowałem jednostki na polu bitwy nie jako jednostki, lecz coś w stylu symbolu danego oddziału. I nie, nie da się tego zastosować co do miast. Stale znajdują się one w określonym miejscu i nie podlegają większym przemianom. Hobbit: "Nie lubię jakichkolwiek form sztuki, która nie ma zastosowania użytkowego." :PMiasta to miasta i one mają być czyste, wręcz schematyczne, ale przy tym mają przede wszystkim cieszyć oko. Hobbit: Chciałbym zauważyć, że mówię o powierzchniach pionowych/trudno dostępnych. Nie chcę, by cały zamek zasypać śniegiem, lecz by w pojedynczych miejscach znajdowały się jego małe kupki. Albo na ścianie szron. Przecież mało prawdopodobne byłoby wspinanie się na kilkudziesięcio/kilkunastometrową ścianę wyłącznie po to, by usunąć trochę szronu lub pyłu, które zresztą stale narastałyby ze względu na warunki środowiskowe. Z roślinnością byłoby łetwiej, ale...Mając w posiadaniu taki fort, dopuścilibyście do zaniedbania go na tyle, by stał oblodzony/opylony/pokryty jakąś roślinnością i przeszkadzał w ten sposób broniącym miasta, choćby i zakrywając ich widoczność? Hobbit: Twierdzisz, że w ciemnym lesie, pełnym słotnych sadzawek i groźnej flory i fauny napastnicy nie zauważyli różnicy między nagą ścianą a ścianą porośnięta mchem? A próba zamaskowania wielkiego zamczyka to naprawdę idiotyzm. Hobbit: Tym bardziej powinien on wystąpić na ścianie.Szron może się trzymać nawet pionowych powierzchni. Hobbit: Podejrzewam, że wszystko zależy od jakości wykonania.Ze śniegiem stałaby się tylko bardziej nieczytelna. Hobbit: Ciekawe, czemu twórcy nie przenieśli tej opcji do Trójki, mimo, że korzysta ona podobno z silni przerobionego silnika poprzedniczki? :P Heroes 2. J. M. Sower: Wszystko wymaga dodatkowej roboty...
ale zwróćcie uwagę na to, że jest to jednak dodatkowa robota. |
witchking |
Więc wykonaj tą robotę. Oczywiście każdy ma prawo do własnej opinii. Ale gdy już się ją wypowie to po co w kółko ją powtarzać. Moim zdaniem dobrze by było gdyby wszystkie zamki były zrobione na takim poziomie jaki zaprezentował Sower. Moim zdaniem to poziom wystarczająco wysoki. Oczywiście z czasem można się posilić o poprawki, ale warto mieć coś dobrego a nie tylko plany na coś lepszego. Oczywiście też widzę odległe możliwości, warto jednak zmierzać do marzeń małymi kroczkami. Co do pomysłów o zmianach terenu to proponuje zagrać w disciples. Osobiście uważam rozwiązanie z Homm za bardziej realne. Trudno mi sobie wyobrazić magów z armatkami śnieżnymi którzy zasypują całą okolice śniegiem. Z kolei elfy odśnieżające górzyste tereny mogły by wyglądać przezabawnie. |
J. M. Sower |
Nie widzę Kammerze, abyś umieścił tu owoce swoich prac i podejrzewam, że nie jesteś grafikiem, zaś twoje stwierdzenie sugeruje, że nic nie szkodzi dowalić niezbyt potrzebnej roboty grafikom. Zwracam Ci uwagę, iż bez tych upiększeń trzeba tu się nieźle napracować, a skoro ci tak na nich zależy to sam spróbuj je dodać. Nie mówię jednak, że nigdy nie powstaną, lecz przynajmniej na razie nie powinny być jakimś priorytetem, ze względu na ilość czasu który potrzeba poświęcić na ich wykonanie. Ps. Kammerze, jeśli uznasz tę odpowiedź za zbyt agresywną to wybacz, bowiem dzisiejszy dzień trochę podniósł mi ciśnienie, które nieraz z siebie niekontrolowanie upuszczam ;P. |
AmiDaDeer |
Kammer: Bo w H2 były pixel arty, nie czasochłonne jak na tamte czasy rendery.
Ciekawe, czemu twórcy nie przenieśli tej opcji do Trójki, mimo, że korzysta ona podobno z silni przerobionego silnika poprzedniczki? :P |
Trith |
Kammer: W moim odczuciu miasto stanowi "symbol" w takim samym stopniu jak jednostka.zawsze traktowałem jednostki na polu bitwy nie jako jednostki, lecz coś w stylu symbolu danego oddziału. Kammer: Ale skoro nie występuje, to najwidoczniej autorzy chcieli, by takie "dodatki" nie występowały na budynkach. Może im się nie chciało, może nie umieli, może nie chcieli zmniejszać czytelności "symbolu".Hobbit: Tym bardziej powinien on wystąpić na ścianie.Szron może się trzymać nawet pionowych powierzchni. Ot taki styl i estetyka gry. Równie dobrze można narzekać, że takiego "brudzenia" budynków nie ma w H2. |
bolinio3 |
W nie których miastach jest stocznia oczywiscie mozna ją zbudować jak jest blisko wody ale jeśli juz jej nie ma to w takim zamku jak stoi w srodku lasu i ktos kolosa postawi to śmiesznie to wygląda jak w oddali może jest kiedys można by i coś w tej kwesti zrobić ale oczywiście jest to bardzo duzo roboty |
Kammer |
witchking: Którą? Nowy wygląd miast czy zmiana terenu pod miasto? Szczerze mówiąc tego pierwszego nie zrobię, bo jestem antygrafikiem. Jakby wziąć grafika i dodać do niego znak minusa, to otrzymacie mnie. A za zmianę się wezmę. Kiedyś. Wiem, że to trochę nieładnie z mojej strony tak tylko krytykować bez dania czegoś od siebie, ale uznałem, że wolę szczerze Wam powiedzieć, że nie uważam samej modyfikacji wzgórz za dobry pomysł. Więc wykonaj tą robotę. witchking: Ot, uzasadniam, czemu uważam swój pogląd za słuszny.Ale gdy już się ją wypowie to po co w kółko ją powtarzać. witchking: Zgadzam sie całkowicie. Mi też podobają się dotychczasowe efekty (jeśli jeszcze tego nie wyraziłem, to przepraszam), ale uważam, że można by to jeszcze bardziej dopracować.Moim zdaniem dobrze by było gdyby wszystkie zamki były zrobione na takim poziomie jaki zaprezentował Sower. Moim zdaniem to poziom wystarczająco wysoki. [...] Oczywiście też widzę odległe możliwości, warto jednak zmierzać do marzeń małymi kroczkami. witchking: Grałem, grałem. I bardzo ten pomysł przypadł mi do gustu, co zresztą widać. :PCo do pomysłów o zmianach terenu to proponuje zagrać w disciples. witchking: Akurat uzasadnienie fabularne nie powinno być skomplikowane. Ciężko mi wyobrazić sobie gorące Inferno zbudowane pośród lodów i śniegów. Trochę niewłaściwe środowisko. :PTrudno mi sobie wyobrazić magów z armatkami śnieżnymi którzy zasypują całą okolice śniegiem. Z kolei elfy odśnieżające górzyste tereny mogły by wyglądać przezabawnie. J. M. Sower: Owszem, jak wyjaśniłem na początku tego posta nie jestem pod żadnym pozorem grafikiem. A moje owoce pracy są ukryte na stronie pod postacią *.jsonów Vori. Owszem, tworzonych na podstawie starego Forge, ale staram się zrobić to, co potrafię jak najlepiej.Nie widzę Kammerze, abyś umieścił tu owoce swoich prac i podejrzewam, że nie jesteś grafikiem, zaś twoje stwierdzenie sugeruje, że nic nie szkodzi dowalić niezbyt potrzebnej roboty grafikom. A graficy dla mnie to właściwie tacy czarodzieje, co to potrafią tworzyć istne cuda. Cuda nieosiągalne dla mnie. Ta "niezbyt potrzebna praca" to moim zdaniem coś, co pozwoli zachować logikę świata. J. M. Sower: Jeżeli to przeze mnie masz zepsuty dzień, to najmocniej przepraszam. Możliwe, że to, co próbuję zrobić faktycznie jest niewarte funta kłaków, ale mimo to sądzę, że zachowanie logiki jest kwestią bardzo ważną. I nie, nie uważam Twojej odpowiedzi za agresywną.Ps. Kammerze, jeśli uznasz tę odpowiedź za zbyt agresywną to wybacz, bowiem dzisiejszy dzień trochę podniósł mi ciśnienie, które nieraz z siebie niekontrolowanie upuszczam ;P. Hobbit: Faktycznie, zwracam honor. Moja wina. Bo w H2 były pixel arty, nie czasochłonne jak na tamte czasy rendery. Trith: Można i tak, jednak moim w takim razie po co zmienne podłoże? :P W moim odczuciu miasto stanowi "symbol" w takim samym stopniu jak jednostka. @bolinio3: Przepraszam, co? Przeszkadza Ci morze w Zamku? Faktycznie jest cokolwiek nielogiczne, ale taki był zamysł autorów. :P |
witchking |
Kammer: Szczerze mówiąc tego pierwszego nie zrobię, bo jestem antygrafikiem. Jeśli jesteś antygrafikiem to rozumiem, że mam się odpowiednio odnosić do Twojego poziomu estetyki? A tak już bez złośliwości to zauważ, że większość grafików mówi, że jest ok a Ty i tak krzyczy, że jest źle. Z Sowerem tłumaczymy, że to trzeba powoli. Chcesz coś mieć zrobione to zrób to sam, nie umiesz to czekaj bo Twoje argumentacje mnie przynajmniej zniechęcają do robienia czegoś za Ciebie. Dobry pomysł wystarczy zasiać i on powoli sobie rośnie. A przy okazji grafika wymaga ćwiczeń, chcesz się nauczyć to zacznij coś robić. Na prawdę mało co mnie tak wkurza jak teksty w stylu: "nie umiem więc zróbcie to za mnie", a potem "nadal nie umiem ale wytłumaczę wam, że tak będzie najlepiej jak to za mnie zrobicie". |
J. M. Sower |
Kammerze, moje wczorajsze zdenerwowanie nie miało żadnego związku z Kwasową Grotą, i po prostu nie chciałem tutaj nieumyślnie się na kimś wyżyć ;P. Wracając do tematu, śnieżny Kapitol Zamku: |
strona: 1 - 2 - 3 ... 14 - 15 - 16 |
temat: [VCMI/projekt/różne] Wyglądy miast na mapie przygody | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel