Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3/mod] Master of Puppets komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 | |
TopFunny525 |
Bluearga: Poza tym jeśli faktycznie MoP opiera się na VCMI(<= Warmonger nie czytaj tego) to tym bardziej działać nie będzie. Pony: Skąd takie tezy? Właśnie, jestem nader ciekaw, kto powiedział, że podobno MoP jest oparty na VCMI. Pony: ...Aczkolwiek również bym odradzał łączenia z MoP - choć kto wie, może by faktycznie zadziałało... Crashe, błędy i inne cuda wianki :P. Nie próbowałem, ale odradzam, chyba, że chcesz oglądać widowiskowe szaleństwo błędów :P. |
Fandor |
Spróbowałem, ale po prostu w MoPie pozostaje Cytadela (no chyba że ja coś źle robię). Swoją drogą zastanawia mnie inna rzecz, czy twórcy planują ju zkolejne wersje tego moda? I czy mają już jakiś schemat dodanai tych jednostek, jakie dodadzą? A do ludzi, czy grzebał już ktoś w plikach MoPa i wie w jaki sposób zostały dodane jednostki alternatywne i inne rozwiązania? Czy wie ktoś może, czy są jakieś mapy do moda? I skąd można je pobrać? |
Pointer |
Przeglądałem sobie ostatnio swoje zasoby Heroesowe i nasunęła mi się pewna myśl... Kieruję tę wypowiedź przede wszystkim do doświadczonych modderów, np. Altaira, a nawet samego Acid Dragona, ale też do wszystkich którzy bawią się w moddowanie podobnie jak ja. Nasunęły mi się pewne wnioski: 1. Twórcy MoP stworzyli, ale przede wszystkim dodali do gry sporo NOWYCH jednostek i artefaktów, nie zastępując tych istniejących, a więc zrobili to, co próbują zrobić twórcy WoGa. Dodajmy, że można pogrzebać wewnątrz pliku .exe, w skryptach i w .lod'ach, bo wszystko jest w posiadaniu fanów. 2. Twórcy HotA stworzyli, ale przede wszystkim dodali do gry NOWE miasto i 2 klasy bohaterów, nie zastępując tych istniejących, a więc (jak powyżej) zrobili to, co próbują zrobić twórcy WoGa. I znów jak wyżej, można pogrzebać wewnątrz pliku .exe i w .lod'ach, bo wszystko jest w posiadaniu fanów. 3. Twórcy WoGa stworzyli skrypty, w miarę zrozumiałe i przystępne w modyfikacji dla fanów-amatorów (takich jak ja). Umożliwili tym samym znaczną modyfikację gry, bez zagłębiania się w pliki .lod czy .exe. Patrząc na te 3 punkty zastanawiam się, czy tak naprawdę nie mamy już wszystkiego co potrzebne, aby modyfikować H3 w sposób praktycznie nieograniczony. Ponieważ uznaję jako punkt wyjścia WoG 3.58f (bo ten głównie modyfikuję sobie w domowym zaciszu ;) ), to czy ktoś z teamu (np. Acid Dragon) nie dałby rady wykorzystać tego co wymieniłem punktach 1. i 2. i wrzucić to do WoGa umożliwiając tym samym nieograniczone (albo przynajmniej znacznie rozszerzone) dodawanie NOWYCH miast, bohaterów, jednostek, artefaktów i kto wie czego jeszcze??? Może się nie znam, ale wydaje mi się, że logicznie rzecz biorąc jest to już na dzień dzisiejszy możliwe. Miło by było zagrać w poczciwego WoGa, z własnymi ustawieniami, grając nowym miastem (jeśli nie własnej produkcji, to przynajmniej Cove'm), mając do dyspozycji nowe jednostki, może z alternatywną możliwością rekrutacji... Czekam na odpowiedzi, co mądrzejsi ode mnie o tym sądzą :) |
Shin0bi |
Jedno słowo - VCMI :) |
Acid Dragon |
Jak to prosto brzmi - "pogrzebać w pliku exe". No niestety to właśnie jest największa trudność. Samo spojrzenie na zmodyfikowany plik exe NIC nie daje. Potrzeba wiedzieć jak to "coś" zostało do pliku exe dodane. A twórcy HotA strzegą pilnie tej wiadomości (nie wiem jak z twórcami MoP). Jednakże okazuje się, że nawet wiedząc jak coś dodano do pliku exe i mając kod tych zmian wciąż może być to bardzo, bardzo trudne, żeby z tym cokolwiek zrobić. Upubliczniono wszak kod zmian wprowadzanych do WoGa. Nie wiem, czy ktokolwiek do dzisiaj z tego kompletnie nieczytelnego amalgamatu C i asemblera cokolwiek był w stanie zrozumieć i do czegoś użyć. Więc nie - nie wystarczy "pogrzebać w pliku exe" i zapewniam, że niejeden doktor informatyki nie miałby pojęcia jak to ugryźć. |
Pointer |
Ech... Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź, choć wieści smutne. Życzę więc powodzenia w dalszej pracy nad złamaniem tego kodu. A mi jako zwykłemu "szaremu" amatorskiemu modderowi pozostaje czekać na efekty :) Jak się to w końcu uda to mam kilka fajnych pomysłów które chętnie wrzuciłbym do gry :) |
Warmonger |
Cytat: Ech, następny. Tak to jest, gdy wiedzę o komputerach czerpie się z amerykańskich filmów sensacyjnych,w których hasło do Pentagonu jest imieniem córki jednego z bohaterów.Życzę więc powodzenia w dalszej pracy nad złamaniem tego kodu 1. Nie ma czegoś takiego jak "złamanie" kodu. To wyrażenie jest wysoce bezsensowne. 2. Nikt nie prowadzi prac ogólnorozwojowych nad kodem WoG, więc Twoje życzenia trafią w próżnię. 3. Próba rozwoju gry poprzez analizę całości pliku wykonywalnego jest dramatyczna i daremna. Współczuje osobom, które próbowały zrobić coś poważnego w ten sposób. Niektóre rzeczy co prawda się udały, ale istniejące mody (WoG, HoTA, MoP i inne) powstawały wiele lat, a teraz są ze sobą niekompatybilne. |
Rytelier |
Miałem okazję przetestować tą modyfikację. Daje dość dużo ciekawych funkcji, ale niestety nie pogram sobie nią. Można grać tylko na mapach losowych! Nie cierpię ich! Jak chcę włączyć jakąś mapę nie losową, to mi wyskakuje komunikat, że wersja się nie zgadza. Mapy losowe są kiepskie i nie zamierzam grać na nich, jak nie wyjdzie nowsza wersja modyfikacji z możliwością grania w zwykłe mapy, to nie gram. Był tam też jeden błąd, gra działała bardzo szybko, nie wiem czemu. Szkoda też, że modyfikacja nie jest kompatybilna z HD modem. |
Bluearga |
Ta, szybkość animacji jest strasznie przyśpieszona, co psuje nieco uroku. Do tego neutralne potwory są strasznie silne. Na mapie ustawiłam "normal" i już od kilku miechów(w grze :P) kwitnę w swoim zamku i zbieram armię, bo właściwie nie mam gdzie się ruszać bo jest 765757 liczbowe armie neutralnych stworów. Próbowałam wybudować nowy zamek, ale ilość wymaganych surowców(i jakiś gemów) mnie przerosła :P |
Fandor |
A mi bardzo dobrze idą losowe mapy, choć nie powiem, wciąż nie wiem jak się je ustawia tak jak trzeba. Najgorsze jest to że czasami mam mapę w której nie można przemieszczać się między miastem swoim a wroga lub sojusznika bo nie ma przejścia, jedyną możliwościa jest kupienie czaru lub zdobycie go w gildii (Lotu lub takiego jakby teleportu). Co do moda ciekawy, jednak naprawde ciężko grać na trudnym, co prawda komputer wciąż słaby jednak te jednostki neutralne to utrapienie często nie do przejścia. Co do kwestii technicznych, za każdym razem kiedy grał w moda odkrywam nowe jednostki, czy jest gdzieś jakaś lista wszystkich umieszczonych w modzie? PS: Czy ktoś móglby mi na PW podac linki do modu The Legend of Red Dragon. PS2: Czy znajdę gdzieś wszystkie jednostki z obu modów do ściągnięcia w postaci defów? |
traümatanzer |
Bluearga: Wyłącz sobie opcję "Mixed Neutral", lub jeśli grasz w rosyjską wersję 4 od góry. Powinno być dużo łatwiej, ponieważ nie będziesz miała dodawanych jednostek do każdego wolnego slutu neutrali. Rytelier: Z tego co zrozumiałem wraz z nową wersją tego moda "Ride the Lightning", będzie już dostępny edytor map. Jednak to jeszcze dużo czasu pewnie będzie trzeba poczekać. Fandor510: W trakcie gry wciśnij F2, pojawi Ci się okienko w którym możesz wpisać numer jednostki, po wpisaniu którego pojawi się obrazek z daną jednostką. Nowe stwory są bodajże od numeru 128 gdzieś do numeru 256 bodajże. Zapomniałem dodać, że MOP udostępnił też edytor potworów, w którym prawdopodobnie można edytować wszystkie parametry jednostek. Mówię prawdopodobnie ponieważ moje zrozumienie cyrylicy jest równe 0. Edytor ten w wersji rosyjskiej możesz pobrać z pod tego adresu: http://mop-drew.ru/?p=80. Podobno jest wersja angielska ale nigdy jej nie szukałem. I jeszcze ja mam pytanie. Czy i jeśli tak to jakie spotkaliście relikty nie będące budynkami specjalnymi z różnych rodzai miast? |
traümatanzer |
Rytelier: Na Heroes Comunity, z tego co zrozumiałem ktoś podsunął Ci sposób na edycję map do MoPa. Czy mógłbyś mi tutaj po polskiemu, łopatologicznie wytłumaczyć jak do tego dojść? Ponieważ nie posiadam żadnego pliku Mapeditor.rar, mam całe multum różnych wersji edytora a w każdym z nich zawsze wychodzi że za stara wersja. |
Fandor |
Można by podać link? W tedy inni mogli by się czegoś dowiedzieć. |
Rytelier |
Mapeditor.rar jest w głównym folderze z grą Heroes 3, razem z MoP. Teraz mi przyszło do głowy - może masz wersję MoP bez patcha? W łatce do tej modyfikacji jest zawarty edytor map. |
traümatanzer |
Dziękuję za odpowiedź. Wiesz może skąd pobrać taki patch, ponieważ na stronie MoPa takowego raczej na 99% nie ma, a na HC też nikt nie podaje do niego linka? |
Rytelier |
Masz link na pierwszej stronie tematu na HC o nazwie "Cumulative patch". |
voncur |
Warmonger: Dasz rade wmontować oba mody do VCMI 1.0 ?[...] 3. Próba rozwoju gry poprzez analizę całości pliku wykonywalnego jest dramatyczna i daremna. Współczuje osobom, które próbowały zrobić coś poważnego w ten sposób. Niektóre rzeczy co prawda się udały, ale istniejące mody (WoG, HoTA, MoP i inne) powstawały wiele lat, a teraz są ze sobą niekompatybilne. Zrobi kto spolszczenie do MoP? |
Warmonger |
Smutna prawda jest taka, że jeśli chcesz coś zrobić, to musisz zacząć SAM. |
Fandor |
https://www.youtube.com/watch?v=mC1tYmgYby0 https://www.youtube.com/watch?v=kRRV7PBNJ5Y Ma być (bądź już jest nie znam rosyjskiego żeby czytać komentarze) nowa wersja MoPa której podtytułem będzie inna piosenka Metallici, z nowości które wykryłem - kilka nowych jednostek i jeżeli specjalnością bohatera jest jakaś jednostka to może ją od tak zwerbować (chociaż odpowiedniejszym słowem będzie przyzwać) ze swojej specjalności (trzeba kliknąć). |
Agon |
Miałem tego moda, ale nie ogarniałem, więc odinstalowałem. Potem z kolei miałem VCMI, które nie chciało działać. Ostała się jeno Era. Era rulez! Era rządzi! Parafrazując słynny tekst Laysa za który dostał tu bana na miesiąc. |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 |
temat: [H3/mod] Master of Puppets | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel