Witaj Nieznajomy!
|
temat: Zagadki Sfinksa komnata: Podziemna Tawerna |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12 ... 69 - 70 - 71 | |
MCaleb |
Drapie się za uchem, witamina była dla zmyłki ;) A może podaje rękę (łapę)? Dawno nie oglądałem BH. |
Alamar |
Zgadza się, wita(mina) się z innymi. Ma ktoś jakąs normalną zagadkę? (żadnych dowcipów, czy mechaniki ogólnej) |
MCaleb |
Mam coś ciekawego, nie należy to do ani do dowcipów, ani mechaniki. Należy do matematyki i świata HoMM ;) Pewien barbarzyńca wyszedł z miasta. Miał 100% punktów życia. Po przejściu kilku kilometrów zaatakował go zielony smok. Barbarzyńcy udało się go pokonać, ale podczas walki stracił połowę punktów życia. Mimo, że miał przy sobie fiolkę z napojem leczącym, to jej nie użył i poszedł dalej. Po kolejnym kilometrze zaatakował go kawalerzysta. Barb znowu wygrał, ale znowu stracił połowę pozostałych punktów życia. Również wtedy nie użył napoju magicznego; itd. Pytanie: Kiedy barb będzie musiał użyć napoju magicznego? |
Alamar |
Odpowiedź: nigdy Barbarzyńca nie potrzebuje napojów, on jest macho ;) A odpowiedź z matmy: nigdy, bo jego pż dążą do zera ale nigdy go nie osiągną - będzie bardzo bliski śmiercia, ale ciągle jakiś jednak żywy. |
MCaleb |
Niestety, nie do końca, dlatego powiedziałem, że do świata HoMM, bo tam nie ma ułamkowych pż. Oczywiście zakładamy, że barb 'wie' ile ma pż ;) |
Alamar |
Zakładając, że po każdej bitwie straci połowę obecnych pż (oraz że walki wygra), to: 1 walka - 50%pż 2 walka - 25%pż 3 walka - 12%pż (zaokrąlając w dół) 4 walka - 6%pż 5 walka - 3%pż 6 walka - 1%pż I powinien po niej wypić napój, chyba że ma znajomego uzdrowiciela (z czarem Przywrócenie martwych do życia lub Wskrzeszeniem, no ewentualnie Reanimacją - ale głombie brzydko wyglądają i pachną). Przy okazji - w MM ze śmiercią i pż jest inaczej niż w D&D - tu jak się osiągnie 0pż, to traci się przytomność, ale zginąć można dopiero wtedy, jak ujemne pż przekroczą wartośc współczynnika wytrzymałości (jest również czar, który może powiększyć tą wartość). No i zazwyczaj śmierć nie chce przyjąć "bohaterów" do siebie, tylko odsyła ich z powrotem do świata żywych (od czasów MM6 - wcześniej nie była taka wybredna), zatrzymując całe ich złoto, żywność oraz przyjaciół (NPC). |
MCaleb |
Odpowiedź można uznać za poprawną, ale mi chodziło o to, że to 100% odnosi się jako np. 247/247 lub 100045/100045 pż. Dlatego też wybrałem HoMM, bo tam jednostki z 0 pż i mniej umierają. Tak więc ten 1% może mieć całkiem dużo punktów życia. Może trochę zakręciłem, ale o takie coś mi chodziło. |
vinius |
To by wyjaśniało, dlaczego w MM3 automatycznie po utracie wszystkich PŻ na bohaterach nie pojawia się grób, ale walczyć nie mogą :) EDIT: co powiecie na zagadkę z KB :p ? Ale mtematyczną. EDIT 2: co do zagadki z Cyklopem - a kto tam wie, jaka grawitacja jest na Enroth, czy Antagarichu. |
Trang Oul |
Ja bym wolał ogólnie matematyczną. |
vinius |
Wymagane trochę wiedzy o KB - znaczy o graniu +matematyka. Przyznam, że zagadka z haczykiem :P Sir Crismaun posiada umiejętność Leadership o współczynniku 243, tak więc może wykupić 24 duchy. Ile duchów bohater będzie mógł wykupic po tygodniu (5 dni), jeżeli jego Leadership się nie zmieni? Oto, jak się liczy współczynnik Leadership: http://jaskinia.celestialheavens.com/kb/porady.html Załóżmy, że w miejscu, gdzie rekrutuje się duchy jest ich duuużo i nie zabraknie ich. Załóżmy też, że bohater ma duuużo złota i na pewno wystarczy na utrzymanie duchów. |
Alamar |
Jesli dobrze pamiętam zasady gry, to może wykupić tyle duchów ile ma się forsy. Nie pytałeś, ile może mieć ich w armii, tylko ile może ich wykupić - a to jest znaczna różnica. A co się dzieje jak ma się armię większą od leadership, to sam wiesz - ale przecież nie oto Ci chodziło, bo wtedy inaczej byś sformułował zagadkę, prawda ;) |
vinius |
No, może źle sformułowalem i zostałem źle zrozumiany. Faktycznie, można wykupić tyle, ile ma się kasy, ale nie więcej, niż wynosi współczynnik leadership. Tak więc: ile bohater moze wykupić w następnym tygodniu, mając nieograniczone zasoby pieniędzy? (załóżmy, że bohater trzyma w armii tylko 1 inną jednostkę, np smoka.) |
Alamar |
Dobra, spróbuję ponownie (bo chyba nikt inny za bardzo nie wie): Podsumujmy: Leadership 243 - czyli łącznie jednostki mogą miec tyle HP 1 smok 200 HP - zostaje 43 Duchy mają 10 HP, czyli bohater może wziąźć maksymalnie 4 duchy, jesli nie chce mieć buntu w armii. Chyba, że zrezygnuje ze smoka - wtedy weźmie 24 duchy. Nie pamiętam jak było z tygodniami, ale chyba było coś jak tydzień zarazy - więc jeśli nastąpił (jeśli wogóle istnieje), to w siedlisku było pusto - i w tym wypadku nikogo nie zrekrutuje. Coś przegapiłem (lub źle zrozumiałem)? |
MCaleb |
Mam zagadkę graficzno-matematyczną. Na dodatek troszu starą, ale co tam. Zakładam również, że odpowiedź Alamara była poprawna (ja sam nie doszukałem sie błędów). Mamy dwa trójkąty, zrobione z kilku takich samych elementów. Następnie zamieniamy kilka elementów miejscami, otrzymując trójkąt o takiej samej wysokości i podstawie. Pytanie: Gdzie podział się brakujący element po zamianie? |
Alamar |
Nigdzie się nie podział - pola tych figur są takie same (btw. to NIE są trójkąty, bo przeciwprostokątne nie są linią prostą - co widać gołym okiem). Po prostu te dwa "terisowe" elementy w jednej z figur na siebie zachodzą, a w drugiej już nie. Taki trik geometryczny (nie wiem jak dokładniej to wytłumaczyć). |
MCaleb |
Dokładnie. Wytłumaczenie jest takie, że kąt zielonego trójkąta przy jego podstawie jest większy niż czerwonego. Różnica jest tak niewielka, że łatwo się pomylić i uznać te figury za trójkąty. |
Trang Oul |
Mamy sześcian. Jak, używając tylko cyrkla i linijki, skonstruować sześcian o dwukrotnie większej objętości? Linijki możemy używać tylko do rysowania prostych, nie do mierzenia odcinków. |
Alamar |
Sześcian (3D) czy sześciokąt (2D)? EDIT: Sześcian - rysujemy jego przekątne i przedłużamy je poza sześcian. Cyrklem odmierzamy długość od przecięcia przekątnych do krawędzi sześcianu i taką samą odległość dajemy na tych przedłużonych liniach. Potem wystarczy połączyć te punkty linijką (prostymi) i mamy drugi sześcian (nie pamiętam, czy objętość będzie 2x czy więcej razy większa). Drugi sposób jest podobny tyle tylko, że posługujemy się kulą. Należy opisać kulę na tym sześcianie, a następnie opisać nowy sześcian na kuli (nie męcz mnie tylko pytaniami, jak to poprawnie zrobić, nie mam dziś na to nastroju, a sposobów jest kilka). EDIT 2: Wygląda na to, że MCaleb napisał swoją odpowiedź równo ze mną. Macie może jakieś niematematyczne, fizyczne, techniczne, itp. zagadki? Zwykłe zgadywanki? |
MCaleb |
Najpierw, używając cyrkla i linijki, budujemy trójkąt prosty o przyprostokątnych równych krawędzi sześcianu. Bierzemy przeciwprostokątną jako krawędź i budujemy z niej nowy sześcian. Ta figura będzie miała podwójnie większą objetość niż pierwotny sześcian. EDIT: Trang, takie małe pytanko, jak zbudowac geometrycznie pierwiastek trzeciego stopnia? |
Trang Oul |
@Alamar: I - źle. Przekątna drugiego sześcianu będzie mieć długość √3 + 1/2 √3 = 3/2 √3. Krawędź będzie miała długość 3/2, a objętość (3/2)³, czyli 3,375. II - Jeżeli dobrze policzyłem, to krawędź będzie mieć długość (√2)/2 * 2, czyli √2. Objętość wyniesie 2√2. Musi wyjść dokładnie 2. @MCaleb - też źle. Skoro krawędź będzie miała długość √2, to sześcian będzie miał objętość (√2)³, czyli 2√2. Jak nikt nie napisze poprawnej odpowiedzi, to wieczorem ją podam. >Trang, takie małe pytanko, jak zbudować geometrycznie pierwiastek trzeciego stopnia? Wystarczy skonstruować sześcian o objętości x. Jego krawędź będzie miała długość ³√x. Mam następną zagadkę, tym razem bardziej na logikę: Żywiołak przeszedł odległość 5m na północ. Następnie przeszedł 7m na zachód. Potem skręcił w lewo, przeszedł 5m i wrócił do początku. Jaki to był żywiołak? |
strona: 1 - 2 - 3 ... 10 - 11 - 12 ... 69 - 70 - 71 |
temat: Zagadki Sfinksa | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel