Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [H3/różne] Różne pytania o różne grafiki (sic)
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Mitabrin PW
26 lutego 2012, 00:32
Nic w skryptach! Nie grzeb w nich, bo nic nie zdziałasz...

Musiałbyś ręcznie zwiększyć ilość klatek animacji strzelania wikinga.
W punktach wyglądałoby to tak:
1. Ściągnij ze skarbca kwasowej groty programy Defview i H3deftool.
2. Wrzuć def wikinga do odrębnego, pustego folderu.
3. Za pomocą Defview zapisz go najpierw jako tzw. deflistę a późnie wypakuj wszystkie klatki do folderu, w którym znajduje się wiking.
4. Otwórz H3deftool i otwórz przedtem utworzoną deflistę.
5. Zwiększ liczbę klatek strzelania wikinga.
6. Zapisz toto jako defa jednostki.

Teraz jestem zbyt zmęczony i więcej nie chce mi się pisać... Poradnik do H3deftool masz tutaj.

TopFunny525 PW
26 lutego 2012, 10:01
Dobra Mitabrin. Wielkie dzięki:). Pomogłeś.

gruziak97 PW
17 marca 2012, 14:22
Mam kilka pytań:
1.W którym archiwum .lod znajdują się defy i portrety jednostek?
2.Czy portrety podmienia się tak samo jak defy?
3.W jaki sposób podmienić wygląd jednostek na mapie (czy robi się to tak jak z defami jednostek i wystarczy dopisać coś do nazwy, czy inaczej)?

Z góry dzięki za pomoc!

Trith PW
17 marca 2012, 14:54
1. H3sprite.lod
2. Trzeba wypakować wszystkie klatki TWCRPORT.def, podmienić te, które chce się podmienić i złożyć ponownie plik *.def... To samo robi się też z plikiem *.def z małymi portretami, lecz nazwa tego pliku mi wyleciała z pamięci. :P
3. Należy podmienić odpowiedni plik *.def zaczynający się od AvW... (ZMM... w przypadku jednostki WoGa), a także dwie odpowiednie klatki AVWATTAK.def (dwie klatki dla jednej jednostki) podobną metodą jak przy TWCRPORT.def.

gruziak97 PW
17 marca 2012, 19:54
Dzięki Trith

Kolejne pytanie:
Jeśli wypakuje Defview'erem jakiś plik z archiwum .lod i go zmienie to jak mam go z powrotem wpakować do archiwum?

Trith PW
17 marca 2012, 20:22
Za pomocą SimpleLod (plik do ściągnięcia i instrukcja jest w ramce w pierwszym poście).

gruziak97 PW
3 kwietnia 2012, 06:39
Gdzie się znajduje i jak nazywa def specjalności bohaterów?


@DOWN
Dzięki wielkie!

BanBreaker PW
3 kwietnia 2012, 16:40
Un44.def w H3sprite.lod

gruziak97 PW
3 kwietnia 2012, 20:48
Jeśli robię DEFa przy pomocy h3deftoola, to jaki rodzaj z listy powinienem wybrać jeśli odpowiada on za wygląd zdolności bohaterów?

Irhak PW
3 kwietnia 2012, 20:51
IIRC interface... nie pamiętam numeru :/

EDIT - nie, chodzi mi o te $47 np. ;)

gruziak97 PW
3 kwietnia 2012, 21:06
Cytat:
nie pamiętam numeru :/
Chodzi o to pole z cyfrą na prawo od listy? Gdybyś o nim nie wspomniał, nawet nie zwrócił bym na nie uwagi:) Więc jeśli nie wpisze odpowiedniego numeru DEF nie zadziała? Może ktoś inny go pamięta?

EDIT
To żaden problem. Jest ich mało, więc łatwo znaleźć.

EDIT2
A DEFy pocisków, portretów jednostek i AVWATTAK.DEF jakie mają rodzaje?

Irhak PW
4 kwietnia 2012, 19:13
Najłatwiej jest je wyeksportować i sprawdzić np. def preview ;)

gruziak97 PW
4 kwietnia 2012, 19:24
Dobra, pewnie teraz sobie poradzę. Wielkie dzięki za anielską cierpliwość:)

Mam jeszcze 2 sprawy: problem i pytanie.

Problem
Kiedy robię DEFa portretów wszystkie klatki wyglądają prawidłowo, jednak, gdy go zapiszę przeglądając go DefPreview widzę na niektórych moich portretach czarne plamy (to samo jest jak włożę DEFa do gry). Ma ktoś pomysł co źle robię?

Pytanie
Po "rozpakowaniu" DEFa AVWATTAK zobaczyłem, że cień jest zapisany na oddzielnych klatkach niż sam wygląd jednostek.
Czy jeśli zrobię cień na tej samej klatce, to czy wszystko będzie OK, czy muszę robić oddzielnie?

Irhak PW
5 kwietnia 2012, 10:21
Co do cienia - nie musisz robić cienia, wystarczy, że zaznaczysz odpowiednią opcję, a program sam doda cień ;)

gruziak97 PW
5 kwietnia 2012, 13:14
Wielkie dzięki. Jeden problem z głowy. A nie masz pomysłu o co chodzi z tymi portretami? Najdziwniejsze jest, że pojedyncze klatki są dobre, a jak złoże to te czarne plamy wyskakują. Nie mam pojęcia o co chodzi:(

Irhak PW
5 kwietnia 2012, 13:28
Niestety nie. Zresztą nawet nie wiem jak to wygląda u ciebie de facto ;P

gruziak97 PW
11 kwietnia 2012, 16:47
Mam kolejne 3 sprawy:

1.Jeśli chodzi o cień, czy jeśli mam go już, ale w tym samym pliku bmp, to muszę go usuwać, czy może zostać?

2.Mam problem ze zmianą wyglądu pocisków jednostek strzelających, a dokładniej pocisku maga. Inne mogę zmienić, ale DEFa pocisku maga nie. Sprawdziłem, ale nazwa jest poprawnie. Ma ktoś pomysł o co może chodzić?

3.Kiedy ściągam jakąś jednostkę czasem są w paczce pliki msg i msk. Do czego one służą?

Irhak PW
11 kwietnia 2012, 17:09
ad.1. Raczej nie trzeba, ale sam do końca nie jestem pewien. Na wszelki wypadek lepiej go usunąć.

ad.2. Mag? Uhm... mowa o kulce czy promieniu?

ad.3. Nie wiem. Domyślam się, że są to tzw. maski dla nich. Po prostu podmieniaj je i nie kłopocz się tym. A stworzyć może je także def tools ;)

gruziak97 PW
11 kwietnia 2012, 18:03
1.Nie usunąłem. Ciężko dojrzeć czy w czasie ataku cień jest, czy nie, ale nie jestem perfekcjonistą, więc nie kłopoczę się tym już :)

2.Mój wiel-błąd. Nie zwróciłem uwagi, że one inaczej wyglądają, a w temacie poradniki jest tylko nazwa dla nieulepszonego, więc tylko tego podmieniłem:) Wiesz jak nazywa się ten promień ulepszonego?

3.One też powinny trafić do h3sprite.lod?

Irhak PW
11 kwietnia 2012, 18:14
ad.2. Zarówno arcymag jak i co najmniej 2 inne jednostki korzystają z tego samego pocisku, ale w różnych kolorach. Chyba, że coś mi się skopało w łepetynie znowu :P Niestety, coś mi się wydaje, że w tym przypadku nie ma defa. Zresztą promień przechodzi przez całą planszę nawet jednym ciągiem. Są to nic innego jak kolorowe linie.

ad.3. Da, też powinny.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: [H3/różne] Różne pytania o różne grafiki (sic)

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel