Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 53 - 54 - 55 ... 81 - 82 - 83 | |
Altair |
Oficjalnie ta zmienna nie jest raczej do niczego używana. Możesz jednak spróbować użyć innej. Jeśli to nie pomoże to no cóż... prawdopodobnie przyczyną będą wyzwalacze !?BA, które zbyt często dublowane lubią sprawiać problemy. ;P Ewentualnie spróbuj z flagą 1000 eg. !?BA0&1000; lub zmodyfikuj skrypt 68. |
zbigniew |
A w jaki sposób mógłbym modyfikować skrypt 068? Bo mi się wydaje że to chyba na razie przerasta moje możliwości ;). Ten skrypt jakos przeszkadza? Sprawdzałem czy Twój skrypt bedzie działał przy wyłączonych "new battlefields". Wyłączyłem w menu wogifikacji opcję "new battlefields" i Twój skrypt nadal nie działa. A może mógłby jakoś pomóc? Gdybym do tego skryptu dodał własne pola bitew przypisane do własnych obiektów? Można wogóle usuwać ze skryptu 068 pola walk które mi się nie podobają (bo trochę ich jest)? Czy nie za bardzo? ;). |
Altair |
U mnie działa razem z Wogifikacją. ;P Bez twojego pliku konfiguracyjnego i najlepiej tej samej mapy ze skryptami trudno powiedzieć gdzie jest błąd. Modyfikować da się wszystkie skrypty WoGa (00-99), więc także ten 68. Od tego powinni zaczynać początkujący. Używając "**" jako znaku komentarza można łatwo wyłączać wybrane fragmenty kodu, sprawdzając czy uzyskaliśmy pożądany efekt. Później można także próbować dodawać własne modyfikacje. :) |
zbigniew |
To raczej nie jest wina mapy bo na tej mapie jest tylko ten jeden, jedyny skrypt właśnie na zmianę pola bitwy w dragon utopia. Jakie konkretnie pliki byłyby potrzebne żeby sprawdzić w czym rzecz? Może bym Ci je wysłał na maila? |
zbigniew |
Dobra. Poradziłem sobie z tym by skrypt działał w przypadku map zwogifikowanych. Ale pojawił się nowy problem, który był wcześniej jeszcze przy mapach niezwogifikowanych. A ianowicie: pole bitwy po odwiedzeniu dragon utopia wogóle się nie kasuje. Niezaleznie z kim walczę po odwiedzeniu dragon utopia to walczę cały czas na polu bitwy z dragon utopii. Zupełnie tak jakby zerowanie funkcji o którym wspominałeś swego czasu zupełnie nie działało. Może trzeba coś jeszcze dopisać? Generalnie używam składni takiej jaką mi podałeś. Czyli: ZVSE !?OB25;**smocza utopia !!VRv9253:S25; !?BA0; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; !?BA1; !!VRv9253:S0; Coś jest tutaj nie tak? |
Altair |
Sprawdź: !?BA0; !!BA:B-1; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; |
zbigniew |
No! Extra!! :). Teraz działa bez żadnych zastrzenień na "nie" jak i zwogifikowanej mapie. Piękne dzięki Altair. :). Właściwie to chciałbym Cię o coś jeszcze spytać a właściwie dać do sprawdzenia jeden mój skrypt bo nie wiem czy niektóre parametry w nim zawarte nie kłócą się ze sobą. Ale obiecałem że to będzie na razie moja ostatnia prośba więc jeszcze raz wielkie dzięki. Pozdro. |
zbigniew |
Hej! To znowu ja. Altair, pola bitew działają bezbłędnie ale tylko w przypadku zwykłych banków (naga bank, dragon utopia, itp). W przypadku banków zrobionych z pustych obiektów przeze mnie na podstawie Twojego skryptu działają z "jednowalkowym opuźnieniem". Tzn. walka w banku jest na polu na którym bank się znajduje a samo pole walki mu przypisane wczytuje się podczas pierwszej obojętnie jakiej bitwie stoczonej po pokonaniu stworów bankowych. Tak więc moja radość była troche przedwczesna. ;). Skrypt napisałem na bazie twojego przykładu. Smocza utopia działa bezbłędnie ale przypisane pole walki pustego obiektu (jaskini bestii) wczytuje się dopiero wczasie pierwszej walki po jego odwiedzeniu (pokonaniu stworów). ZVSE !?OB25;**smocza utopia !!VRv9253:S25; !?BA0; !!BA:B-1; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; !?BA1; !!VRv9253:S0; !?OB63/59;**jaskinia bestii !!VRv9253:S59; !?BA0; !!BA:B-1; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; !!BA&v9253=63:B^t63s59pic.pcx^; !?BA1; !!VRv9253:S0; Przypuszczam że skrypt po prostu koliduje ze skryptem na bank dla pustego obiektu któremu pole miało byc przypisane. ZVSE !#VRv9200:S0; !#VRz802:S^Jaskinia bestii^; !#HT63/59:T802; !?OB63/59; !!PO998:V3/?y5; !!PO998:V2/59; !!IF&y5=1:M^znajdujesz tylko ciala bestii^; !!FU&y5=1:E; !!IF:Q2^Czy chcesz walczyc z rodzina behemotow?^; !!VRv9253:Cv998/v999/v1000; !!VRv9200&2:S1; !!HE-1&2:Tv998/v999/v1000/159/30; !?BA0; !!VRv9253:S59; !!BA:B-1; !!BA&v9253=59:B^t63pic59.pcx^; !?BA1; !!VRv9253:S0; !!PO9253:V3/?y5 V2/?y6; !!VRy4:S5 R10;**losowanie !!BA&y5<1/y6=59:M1/0/96/y4 M1/1/97/y4 M1/3/96/y4; !$OB63/59; !!HE-1:O?y2; !!PO9253:V3/?y5; !!FU&y2=-1|v9200<>1/y5=1:E; !!PO9253:V3/1; !!VRy4:S2 R8;**losowanie !!VRy4:*1000; !!VRy5:S10 R20;**losowanie !!IF:Q2/6/y4/4/y5/1^w jaskini znajdujesz zasoby^; !!OW:R-1/6/dy4 R-1/4/dy5; Jakby nie mówić w tym skrypcie (zrobionemu na bazie Twojego) obiektowi zostało przypisane pole walki na terenie na którym obiekt stoi. I dlatego te pole które chcę żeby było, wczytuje się dopiero przy następnej walce. Jak zrobić żeby pole to było wczytywane w momencie odwiedzenia obiektu a nie później? Czy mógłbyś zmodyfikować odpowiedni skrypt tak aby pole walki prawidłowo działało? |
Altair |
Oj chyba nie zrozumiałeś moich wskazówek. Teraz po kolei co było źle: 1. Powtórzenia !?BA0; i !?BA1. Przez co pole bitwy było resetowane niepotrzebnie wiele razy. Jest to częsty błąd początkujących. 2. Użyłeś tej samej zmiennej !!VRv9253:Cv998/v999/v1000; do pobrania współrzędnych miejsca i zapisania typu pola bitwy. To nie mogło się udać. Czyli twoje skrypty powinny wyglądać jakoś tak (nie testowałem czy działa): ZVSE !#VRv9200:S0; !#VRz802:S^Jaskinia bestii^; !#HT63/59:T802; !?OB25;**smocza utopia !!VRv9253:S25; !?BA0; !!BA:B-1; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; !!BA&v9253=63:B^t63s59pic.pcx^; !!BA&v9253=59:B^t63pic59.pcx^; !!PO9263:V3/?y5 V2/?y6; !!VRy4:S5 R10;**losowanie !!BA&y5<1/y6=59:M1/0/96/y4 M1/1/97/y4 M1/3/96/y4; !?BA1; !!VRv9253:S0; !?OB63/59; !!PO998:V3/?y5; !!PO998:V2/59; !!IF&y5=1:M^znajdujesz tylko ciala bestii^; !!FU&y5=1:E; !!IF:Q2^Czy chcesz walczyc z rodzina behemotow?^; !!VRv9263:Cv998/v999/v1000; !!VRv9200&2:S1; !!VRv9253&2:S59; !!HE-1&2:Tv998/v999/v1000/159/30; !$OB63/59; !!HE-1:O?y2; !!PO9263:V3/?y5; !!FU&y2=-1|v9200<>1/y5=1:E; !!PO9263:V3/1; !!VRy4:S2 R8;**losowanie !!VRy4:*1000; !!VRy5:S10 R20;**losowanie !!IF:Q2/6/y4/4/y5/1^w jaskini znajdujesz zasoby^; !!OW:R-1/6/dy4 R-1/4/dy5; |
zbigniew |
Ok. Sprawdzę. :). |
zbigniew |
Aha, w jednej linijce się pomyliłem jeżeli chodzi o pierwszy skrypt. zamiast !!BA&v9253=63 jest !!BA&v9253=59. Czyli: !?BA0; !!BA:B-1; !!BA&v9253=25:B^t25pic1.pcx^; !!BA&v9253=59:B^t63s59pic.pcx^; !?BA1; !!VRv9253:S0; Oczywiście tego błędu akurat w grze nie popełniłem. Nie wiem czy to miałoby wpływ na Twoją odpowiedz. Sorry w każdym bądź razie za pomyłkę ale jestem już nieźle dzisiaj zjechany przez te skrypty :). |
Dragonar |
Czy możliwy byłby do napisania skrypt?: Budynek specjalny z Cytadeli, "Sanktuarium", staje się budynkiem rekrutacyjnym jednostek o numerze X. Budynku nie ulepsza się. Oczywiście jednostka nie byłaby wyświetlana dodatkowo w forcie miasta - bo to pewnie niemożliwe... EDIT: Nie musi być w forcie miasta. Byle jednostkę dało się rekrutować w Sanktuarium... |
Mitabrin |
Mistrz erm: !!HEnr_bohatera:B0/zmienna_z nazwą;** imię !!HEnr_bohatera:B1/zmienna_z nazwą;** biografia !!HEnr_bohatera:B2/nr_klasy;** klasa !!HEnr_bohatera:X... ** specjalizacja Może i to pytanie będzie głupie, ale jak czegoś nie wiem to pytam, mianowicie czym jest ta zmienna z nazwą? |
Altair |
To zmienna "z" z nazwą "z" np. z15 :P |
Dog Master |
Proszę o skrypt: 1. który sprawi, że miasto nie będzie miało przyrostu dziennego. 2. by mag, z współrzędnych a/b/c nazywał się Mag Wetro i miał statystyki: atak:10, obrona:10, strzały 24, obrarzenia 6-7, wytrzymałość 50, szybkość 7. Bardzo o nie proszę. EDIT: jeszcze chciałbym prosić o jeden skrypt: 3. który sprawi, żeby bohater z współrzędnych a\b\c przez całą grę nie ruszał się z miejsca |
aivin |
Dog Master poczytaj trochę ten temat tego forum, resztę masz w ERM help'ie... to naprawdę dużo więcej Ci da niż proszenie o to co już było w tym temacie. Masz to tu wyłożone od ręki.. |
zhentarim |
Bohater cały czas w miejscu? Sprawdź dokładnie możliwości edytora, na to nie potrzeba skryptu. :) Ustaw patrol bohatera na: "w miejscu" |
Dog Master |
Zhentarim: Dzięki działa :p aivin: Na razie przeszukuje ten temat, ale nic ciekawego nie znalazłem Czyli potrzebny mi jest tylko skrypt, który sprawi, żeby miasto nie miało przyrostu dziennego. Z tego 2 jednak zrezygnowałem. Jak zdobędę ten skrypt udostępnie pierwszą mapę kampani, którą tworzę. EDIT: Już znalazłem. jutro udostępnię mapkę ;P |
Dog Master |
Jak obiecałem udostępniłem moją mapę. Jest do ściągnięcia na "www.dogmastermapydoheroes.republika.pl". Jest tam jeszcze jedna moja mapka. Zamieściłem tam tylko te dwie, chociarz stworzyłem już 8. Tych 6 wstyd opublikować :) Jak znajdziecie tam jakieś błędy piście do mnie na: marf1@op.pl PS. Sam stworzyłem tą stronkę. Wczoraj wieczorem. :P |
Dog Master |
Napisałem skrypt : ZVSE !!MA:A46/5; !!MA:D46/5; !!MA:P46/70; !!MA:E46/5; !!MA:M46/4; !!MA:S46/20; !!MA:N46/0; Ma on zmieniać statystyki piekielnego ogara na: Atak 5 Obrona 5 Wytrzymałość 60 Obrarzenia 4 - 5 Szybkość 20 Strzały 0 Niestety przy ładowaniu mapy pisze, że jest zła składnia erm. Klikam ok i wyskakuje jeszcze coś takiego : A46/5; !!MA:D46/5; !!MA:P46/70; !!MA:E46/5; !!MA:M46/4; !!MA:S46/20; !!MA:N46/0; Gdzie popełniłem błąd I jeszcze jedno pytanie. Czy ten skrypt zmiena nazwę jednostki?? ZVSE !#VRz100:S^Wilk^; !#UN:G1/46/0/100; !#UN:G1/46/1/100; Bo według mnie na zmieniać nazwę jednostki : piekielny ogar na wilk. Ale też nie działa. Proszę o jak najszypszą odpowieć :P |
strona: 1 - 2 - 3 ... 53 - 54 - 55 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel