Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Ciekawostki (i błędy) w Might and Magic
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 11 - 12 - 13

Alamar PW
10 lipca 2008, 13:40
Draco - w MM9 wciśnij quicksave, rzuc czar Oko Leggiba, wczytaj quicksave i możesz się cieszyć namiastką lotu dłużej niż te 5 minut... a także domyślić się czemu, nie ma rzeczywistego czaru lotu.
Trik z quicksejwem działa też przy innych czarach podróżnych.

Draco PW
14 lipca 2008, 21:42
Mam inny ciekawy błąd dotyczący dziewiątki. W Yorwick, w wieży szalonego czarodzieja znajdziemy pewien sakralny artefakt - kość. Quest nie jest istotny, bo smoka można zabić bez przywołania, a głównym trzonem fabuły też nie jest. Jednak jeżeli chce się wykonać ten quest ważna jest kolejność. Najpierw trzeba przyjąć zadanie, dopiero potem wziąć kość. Jeśli zrobimy to w odwrotnej kolejności (a jest to możliwe, bo kość leży na stole), nie będzie opcji rozmowy na ten temat z kapłanem. Quest weźmiemy, ale kości nie oddamy. Najwidoczniej gra zapamiętuje czy kość została wzięta od chwili przyjęcia misji. Podobnie z awansem na Gladiatora. Możemy wygrać na arenie przed przyjęciem misji, ale nie wiele to da. Rożnica o tyle, że na arenie możemy walczyć ile razy chcemy (przed i po wzięciu zadania), a kości drugi raz nie weźmiemy, bo się nie respawnuje.

EDIT
Jestem ciekawy, czy błąd ten występuje z Croną Kiga i rękopisem Ludwiga, bo te przedmioty też są "luzem na mapie", ale nie chce mi się od początku zaczynać - szczególnie jeśli chodzi o otchłań. Ewentualnie mogą być chronione, tak jak zdobycie noża w awansie na zabójce - czyli do czasu wzięcia questa ich nie ma. No, ale tego nie wiem...

Gryphonheart PW
22 listopada 2008, 14:00
W Might and Magic VII drogowskazy można przeczytać nie tylko najeżdżając na nie kursorem ale także rozszyfrowując runy. Cały problem polega na tym, że trzeba te runy znać ale za to kilka jest podobnych do liter alfabetu łacińskiego, więc rozszyfrowywanie nie powinno stanowić większego problemu

Alamar PW
22 listopada 2008, 17:47
To nie runy, ale alfabet używany na Antagarichu - jego oznaczenie masz w instrukcji.

Gryphonheart PW
22 listopada 2008, 22:16
Setag - największy złoczyńca. Przeczytajcie sobie jego nazwisko na wspak. Czyżby Jon nie lubił Microsoftu?

Alamar PW
22 listopada 2008, 22:54
Jak mi jeszcze zaraz wspomnisz, że arcymistrz walki wręcz w Erathii nazywa się Norris, zaś załoga VARNu z MM6 to oficerowie Gwiezdnej Floty...

Zajrzyj na Castle Gobs, na strony Flamestryke czy do tawern TELP-u, to znajdziesz tam działy poświęcone temu, kto jest czyim odzwierciedleniem w grach Might and Magic.

Field PW
22 listopada 2008, 23:32
Ja tylko dodam, że alfabet bazowany był na piśmie:
a) hebrajskim (b i d to przerobione kaf, f to dalet, k, o i y i jeszcze kilka innych to modyfikacje lamed, p to przerobione kof, s - modyfikacja dalet/ain, w przypomina cade)
b) fenickim-greckim
c) łacińskim

Wiem, Alek mnie zeżre, ale to jako ciekawostka.

Alamar PW
27 listopada 2008, 19:04
Każdy chyba słyszał niestworzone historie o flecie z MM6. Tutaj macie jak to było naprawdę:
Cytat:
The NWC developers added the flute partially because they thought that gamers were incredible pack rats, and would carry around a useless object forever, just in case they might need it.

vinius PW
27 listopada 2008, 20:25
Cytat:
Każdy chyba słyszał niestworzone historie o flecie z MM6.
Przepraszam, że wyskoczę jak filip z konopi, ale ja tych historii nie słyszałem. Można coś-niecoś bliżej :)? Czym, gdzie i po co był ów flet i jakie to historie niestworzone o nim opowiadano?

AlamarAlamarKliknij na link, to kilka poznasz. W tym temacie też to się już przewinęło, więc do łopaty i zacznij odkopywać posty i je czytać.

Gryphonheart PW
3 grudnia 2008, 21:28
W Celeste kiedyś klikałem na fontannę. Raz mi wyskoczył napis "Na wschód od", a drugim razem "Harmondale" czy jakoś tak. Czy wie ktokolwiek o co chodzi z tymi wiadomościami?

Acid Dragon PW
4 grudnia 2008, 01:24
w sumie to ciekawa sprawa.... w grze występuje kilka takich miejsc. W jednym można odczytać pseudo-słowo "avan" (brakuje literki N, aby utworzyć nazwę zamku elfów). Jeszcze gdzie indziej pamiętam pseudo-słowo "ięści" (widać jakiej literki brakuje :P). Myślałem nawet, że może z tych brakujących literek da się utworzyć jakieś słowo-kod, ale ostatecznie do niczego nie doszedłem. Więc jedyne rozwiązanie tej dziwnej zagadki, jakie mam do tej pory, to po prostu błędy gry ;).

Alamar PW
4 grudnia 2008, 08:31
Te błędy wyskakują też podczas walki, np. strzelania z łuku. Pomiędzy informacjami o zadanych obrażeniach pojawiają się inne informacje.
Ten błąd dotyczy MM6-8, więc to nie jest sprawka zespołów polonizacyjnych.

Ginden PW
1 maja 2009, 11:21
Porady od dobrego wujka Gindena:
* Jeśli w MM6 masz problem z pieniędzmi, oddaj wszystko co masz do banku, udaj się do siedziby NWC, wykorzystaj skrzynkę koło pokoju JvC, wroć do New Sorpigal, oddaj wszystko (tzn. 10 tysięcy ze skrzynki) do banku, udaj się do siedziby NWC itd.
* Jeśli nie umiesz trafić do kryształu pamięci w świątyni Baa, skocz z okna w "szybie" i spróbuj trafić na półkę na której znajduje się kryształ pamięci.

Tarnoob PW
6 maja 2009, 15:49
Ja za to odważę się odkopać temat alfabetu, znalazłem ostatnio tę ciekawostkę. Zastanawiajątse.

Alamar PW
3 listopada 2009, 23:55
Kilka oficjalnych informacji o MM6 z wywiadu z Paulem Ratnerem (Assistant Designer) udzielonego w 1998 roku:

Cytat:
Because Might and Magic VI takes place in the world used in the Heroes of Might and Magic series, will there be references to the earlier games in the series such as Sheltem and the ancients?

The world of Enroth is in the same story universe as the worlds of Xeen and Terra. So, yes to the ancients, and no to Sheltem-that particular story is over.


What is the background story behind Might and Magic 6?

Having defeated Archibald in the Succession War of Heroes of Might and Magic II, Roland is crowned King and rules Enroth peacefully for 10 years. One night, a shooting star crashes down near a small town in the far west, and hordes of devils from the fallen star wipe the town out and set up a "hive" from which they spread ruin and blight to neighboring lands. Their depredations finally attract the attention of the King, who travels west to investigate, only to fall to the devils in a series of desperate battles.

With the King missing and monsters attacking from the West, people begin to whisper that the Ironfist dynasty has lost the Mandate of Heaven (the divine right to rule), and fanatical religious cults worshipping the devils appear to help encourage rebellion. Against this backdrop, your characters struggle to restore the Mandate and destroy the devils and their minions.


...jak też o LoMMie:

Cytat:
The Gate of Anduran is an incredible machine that can allow travel between the worlds of the Might and Magic universe. Unfortunately, an evil, power-hungry madman has come upon the secret of using it to transcend both space and time. His plan is to travel back in time and to alter the course of history, an act that could very conceivably result in the destruction of the world. The world is clearly in dire need of someone to thwart his malevolent scheme.

Jonric: What can you say at this point about the backstory leading up to the start of the game, and also about the storyline within the game itself?

Christian Vanover: Here is a quick version of the game's story:

With King Rydric fighting a war in a far off land, Rydric's advisor and friend since childhood, Zephram Dagrath, attempts to reassemble an ancient and powerful machine that will allow him to travel back to a pivotal moment in time - a moment where he could have done one thing differently to put himself on the throne instead of his friend. After a visit from a strange shaman who claims that the advisor's actions will set in motion a series of events that will destroy the world, the King's son, Prince Golwyn, and his five companions, the six playable characters in Legends, must start a quest of their own - to stop Zephram from using the machine before all is lost.

Hellburn PW
23 grudnia 2009, 17:48
Dzisiaj grając w MM7 otrzymałem zadanie z trąbką. Zabrałem ją ze skrzyni i postanowiłem wrócić do Harmondale, zobaczyć co na to arbiter. Po drodze zahaczyłem o swój zamek.
Ku mojemu zdziwieniu w księdze zadań pojawiła się następna pozycja o treści...

"0"

Wpis ten nie znika po oddaniu trąbki w ręce ambasadorów. Cóż to może być?

Vatras PW
23 grudnia 2009, 18:12
Błąd gry. Cytując Alamara z przyklejonego tematu:

Alamar:
- Pojawienie się zadania "0" w księdze zadań. Jest to efekt uboczny nieoficjalnego patcha (występuje ono również w angielskiej wersji gry). Jest to najprawdopodobniej pozostałość po usuniętym zadaniu.

Zu PW
5 lutego 2010, 00:35
Przez przypadek odkryłem w MM7 sposób na łatwą kasę: wiecie, że księgę z zaklęciem Boskiej Interwencji (do znalezienia w Strefie Wylęgu w Czeluści) można sprzedać... a potem odzyskać u arbitra w Harmondale? :P

AlamarAlamarJeśli nie było to nawet tutaj wspomniane (a mam wrażenie, że było), to każdy, kto trochę odwiedzał strony o MM7, powinien już dawno znać ten bug.

Ginden PW
7 lutego 2010, 17:38
Te podłe gogi/behemoty/meduzy zablokowały ci przejście, a chciałeś przejść Strefę Wylęgu/Tunele do Eofol na jednej niewidzialności? Włącz walkę turową - potwory powinny sie ruszyć w jednym kierunku. Jeśli nie pomoże, powtarzaj operację do skutku.

J@kubek PW
2 listopada 2011, 20:01
Coś ciekawego z Krainy Olbrzymów. Gdy zaczełem strzelać tylko do smoków to najbliżsi tytani zrobili się "na zielono" i mnie nie atakowali.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8 ... 11 - 12 - 13
temat: Ciekawostki (i błędy) w Might and Magic

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel