Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Forge vs Factory
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
Jakie miasto technologiczne wolisz
Forge (15)
 
 50%
Factory (15)
 
 50%
Zaloguj się i zagłosuj!

Droopy PW
27 lutego, 15:46
Od roku 2019 kiedy pierwszy raz ukazał się trailer Fabryki zastanawiałem się czy miasto te jest w stanie zastąpić nam nie wydaną w 1999 Kuznie w dodatku Ostrza Armmagedonu. Sam motyw przewodni steampunku od pierwszych chwil wydawał mi się bardzo fajny kompromisem dla skrajnych fanów a tych co uważają M&M za czyste fantasy. Wraz z pierwszymi screenami i wywiadu z Docentem w styczniu 2019 nadzieja i oczekiwania były duże. Niestety po śmierci Docenta w 2020 Fabryka bardzo mocno spowolniła i zmieniło się ogromnie dużo co finalnie dało produkt taki jaki znamy. Jako popapraniec na temat Forge i wgl frakcji technologicznej chciałbym się przyjrzeć całej Fabryce i porównać ja do kuzni z plusami i minusami pod względem uzupełnienia niszy oraz stylu. ( Nie będę rozwadniał się tu na tematy balansu w grze )

Fabryka z założeniem jest miastem wynalazców, wyrzutków ze świata M&M oraz oswajania natury. Dominuje tutaj również magia.
https://heroes3towns.com/towns/factory/2/town_05.gif

1.Nizołki to trzon armii który w głównej mierze tworzy Fabryke oraz jego populacje. Ich wplecenie fabularne jest okej moim zdaniem jako uciekinierów z Eofol który chronologicznie dzieje się prawdopodobnie na przestrzeni MM6 z tego co wiem bodajże. Uważam że dobrze pasują do stylu Fabryki jako całości ale nie jestem fanem ich reworku oraz ulepszenia pod względem kolorystyki
2. Mechanicy I inżynierowe to czyste nawiązanie do Forge który bardzo uzupełnia się przez styl jak i same wplecenie fabularne idealny obraz w Fabryce
3.Pancerniki jako flora i fauna żyjąca dla mieszkańców Burton daje troche uczucia Disneylandu i same jednostki stylistycznie pasują mi jako mieszkańcy pustkowi in ich ulepszenie można podciągnąć pod teoretyczną biotechnologie chociaż sam model uważam że mógłby być bardziej surowy i ulepszenie szkoda że nie zawiera pancerza który chronił by dodatkowo je a wiadomo na pewno wynalazcy z Fabryki potrafią takie rzeczy.
4. Automaty to chodzące bomby obraz też idealnie wpasowany w Fabrykę i jej styl
5. Ziemne robaki też idealnie wpasowują się w styl zamku jako surowi mieszkańcy pustkowi a po ulepszeniu zmieniają się w Bio Technologiczną maszynę do zabijania co dodaję fajnego łącznika między Lochem a Fabryką pasuje w pełni
6.Rewolwerowcy uważam że ich aktualny model jest gorszy niż poprzedni pokazany w Marcu 2019 na streamfest. W kampanii pokazani oni są jako żołnierze co posiadają protezy nawet więc dodaje to trochę smaku i obraz jest względnie dobry. Zastanawiam się czy nie lepiej by wyglądało to w obrazie innej rasy a nie człowieka
7. Koatle pod względem stylu najbardziej odstają mi od Fabryki ( Żałość że nie został tutaj stworzony latający smoczy golem jest dużo większa) Samo zaś ulepszenie nie oddaję cechy frakcji. Zdecydowanie nadawałby się jako neutralna jednostką związaną z Fabryką ale nie bezpośrednio jako jedna z jednostek 7 poziomu i uważam że wraz z pancernikami najbardziej odbierają frakcji.
7B. Molochy są bardzo dobry obrazem uważam że opus magnus Fabryki nic dodać nic ująć

Jeżeli chodzi o sam teren pustkowi jest on świetny i bardzo pasuje do gry jego uzupełnienie było bardzo dobrym ruchem od strony Hota.
Bohaterowie pod względem stylstycznym w Fabryce są bardzo fajni i bardzo odają duchą frakcji ale uważam ze daleko im jak i całościowo frakcji do bycia dobrym
Muzyka cóż chyba za krótka i wielki brak Docentowej ręki. Motyw Ami dużo bardziej mi się podobał. Fabularnie Fabryka prezentuje swoje perypetie dosyć fajnie i jest wiele znączących motywów które pokazują nam w różnych ciekawych odmianach jak na przykład gdzie Kastore jest jej nowym królem (tutaj aż prosi się aby wplość wątki Kuzni do Fabryki ) Może hota będzie chciała rozwinać ten wątek fabularny dalej za co mocno kibicuje.

Co do Kuzni dokładnie nie wiemy jak ona miała wyglądać ale posiłkując się tym co wiemy z 1999 oraz z VCMI od drużyny MDT na tych obrazach będę bazować.
Sama kuznia jak wiemy jest kontynuacją fabularną po ciemnej stronie M&M 7 gdzie Kastore odtwarza Kuźnie i produkuje broń na szeroką skale aby podbić Antagarich.

Nie nazwałbym ogółu bohatera Kuzni jako wynalazca a bliżej mu do obrazu barbarzyńcy który posługuję się wysoką technologia aby podbić świat. Line up choć znany to szybko go przedstawie
1. Gobliny z blasterami to podstawowy obraz kojarzony z kuźnia ktory widzimy juz w mm7 jako motyw przewodni i trzon armi.Gobliny z Deji ruszają na podbicie świata. Obraz idealny
2. Cyber Zombi i ich nawiązanie do Frankestina jak i fabularnie też sprawdza się dobrze oddając stylu przede wszystkim motywu horroru w Forge bardzo ciekawy obraz myślę że dobrze pasujący
3. Pyro to jedna z tych jednostek która też idealnie wpasowuje się w koncept Forge. Różniącym się na tle mechanika tym że tutaj jest on bezwzględnym niszczycielem podpalaczem który jest szalony. Gdzie Mechanicy mogą i przejawiać w mniejszym stopniu te cechy to przede wszystkim są najlepsi w swoim fachu tworzenia i naprawiania mechów. Skrajnie inne obrazy ale równie fajne i pasujące w tym samym czasie do gry
4.Żądła kolejny zaczerpnięty z Deji pod tym samym motywem jak gobliny czy reszta ekipy dostaje nową broń. Dobrze pasujący do stylu Forge również ale już treść ta tutaj zaczyna się za bardzo powtarzać
5. Minotaury nie wiem czy kiedykolwiek były naprawdę potwierdzone. Chyba tutaj wyjątkowo nie jestem fanem za to podobał mi się koncept Hoty do użycia droida wartowniczego tutaj.
6.Naga Tank jest jednym z konceptów który mi się nie podoba biorąc pod uwagę że twórcy chcieli dodać motyw czołgu do miasta fajniejszym byłoby by zrobienie go po prostu niż łączenie tych dwóch obrazów.
7. Niszczyciele tu nigdy nie wiem co mogło powstać hipotetycznie mogły by to być smoki mechaniczne. Nie jestem fanem MDT Krabów więc tutaj brak zdania.

Obrazy bohaterów nigdy nie wyszły bazując na tym które mamy od MDT były one ładne nie które może odstawały ale spełniały swoje zadanie. Muzycznie top jeżeli chodzi o muzykę Ami. teren nie znany możliwe było umieszczenie zamku na lawie lub nowym terenie. Badlands ?. W samej kuźni dominuje czysta siła bezwzględność brak nakładu na magię tak naprawdę obraz mocno zbliżony do Twierdzy w innym trochę wydaniu. Tu w mieście dominuje Diselpunk/Cyberpunk mroczna estetyka. Fabularnie sprawdza swoje zadanie hipotetycznie i zamyka koło w dodatku ostrza Armagedonu.

Moje pytanie do was jest takie czy uważacie że nisza została uzupełniona ? Czy Fabryka pomimo innego stylu od Forge spełnia swoje zadanie ? Czy dało się lepiej napisać Kuźnie jak i stworzyć jednostki ? Co wam nie pasuje w Fabryce i byście zmienili ?

Hellburn PW
27 lutego, 18:12
Droopy:
Moje pytanie do was jest takie czy uważacie że nisza została uzupełniona ?
Nie.
Moje zdanie w tej kwestii jest proste. Absolutnie nic nie zastąpi prawdziwej frakcji stworzonej przez NWC. Tylko i wyłącznie Forge z dodatku Armageddon's Blade by mnie usatysfakcjonowało.
Droopy:
Czy Fabryka pomimo innego stylu od Forge spełnia swoje zadanie ?
Tak.
Twórcy moda nie zarzekali się wprowadzić Forge, a jedynie frakcję do niego nawiązującą. Fabryka jest stronnictwem w mojej opinii udanym, ma klimat oryginału, jest sensownie poprowadzona fabularnie.
Droopy:
Czy dało się lepiej napisać Kuźnie jak i stworzyć jednostki ?
Nie mam zdania. Nie mam im nic do zarzucenia z poziomu designu.
Droopy:
Co wam nie pasuje w Fabryce i byście zmienili ?
Udźwiękowienie jednostek - podobnie jak udźwiękowienie Cove - jest fatalne. Pierwsze co zrobiłem to sporządziłem własny zestaw (ponownie, jak w przypadku Cove).

Xfing PW
27 lutego, 18:20
Pomijając wszystkie walory nowego miasta od hoty, steampunk to faktycznie był kompromis estetyczny mający ugłaskać konserwatywnych fanów o zamkniętych umysłach, samo to z góry oznacza ogromną ilość poświęceń względem wizji NWC. No i oprócz tego model pancernika wygląda trochę jak nie do tej gry (inna konwencja estetyczna - jest po prostu za ładny), a piaskowe robaki wyglądają jakby były zrobione z plasteliny trochę, więc no mam nadzieję że zostanie to kiedyś poprawione, feedback na pewno poszedł. I zgadzam się, dźwięki tego miasta to nic szczególnego grzecznie mówiąc - co naprawdę dziwi biorąc pod uwagę, że zrobienie dźwięków wymaga 1/20 talentu i pracy wymaganej do zrobienia modeli (wiem co mówię, sam robię dźwięki)

A jeśli chodzi o Forge zrobiony prawilnie to odsyłam do artykułu w CDA o DoR, możecie tam znaleźć coś ciekawego na ten temat :D

Kastore PW
27 lutego, 18:45
Oni chyba nawet nie robią tych dźwięków, tylko dobierają z jakichś baz.
Ale to prawda, najbardziej w nowej Hocie nie podoba mi się, że zmienili odgłosy jednostek w Cove na gorsze.

Wolę Factory, bo Forge zbyt nachalnie wsadza elementy sci-fi, czyli zupełnie odwrotnie, niż w Might and Magic, gdzie były tylko na końcu, żeby dodać nowej perspektywy na wydarzenia.

Forge byłoby fajne, jakby było tylko i wyłącznie ostatnim bossem w kampanii, ale raczej nikomu nie chciałoby się tworzyć nowego miasta tylko dla jakiejś jednej misji i programować nową funkcjonalność, która wyłącza całe miasto, wszystkie jego jednostki na mapie, budynki oraz bohaterów w tawernach. W mojej idealnej wizji Forge jako ostatniego bossa na normalnych mapach trzeba by je celowo włączać w edytorze i powinno być bardzo OP pod każdym względem, typu kapitol dawałby 8k złota na dzień, 1. level miałby statystyki 3. poziomu, ale byłby normalny przyrost etc., że jakbyś dostał to miasto, to masz już 99% pewności, że wygrałeś mapę.

Bajan PW
27 lutego, 21:11
Ten wybór jest dla mnie prosty. Miasto, od którego wycofali się sami twórcy, a ich przystępniejsza wariacja - w sytuacji, gdy zrobienie jednego miasta to ogrom pracy i rozwiązanie kompromisowe zadowoli więcej graczy. Kuźnia oferuje kolejne gobliny, kolejne zombie, kolejne ogry, kolejne minotaury i kolejne nagi. Fabryka zaś same nietuzinkowe nowości, z udanymi mechanikami. Nie jestem wielkim przeciwnikiem Forge, ale nie jestem też jego zwolennikiem i zawsze w jego miejsce wybiorę inne fanowskie miasto, byle dobrze zaprojektowane.

FirePaladin PW
27 lutego, 21:33
Osobiście lubię Factory i większość jego motywów (choć wolałbym więcej estetyki steampunkowej, ale może to tylko ja). Mimo to, oczywiście koniec konców NWC Forge to NWC Forge i nie ma innej frakcji ani innej interpretacji, która mogłaby zająć jego miejsce. A Factory, na ile wiem, też nigdy nie było zamierzone jako coś do zastąpienia Forge.
Wierzę też, że ani jedna ani druga frakcja nie wypełnia niszy technologicznej - stanowią jedynie jakąś reprezentację technologii, ale nie wypełniają całej niszy.

Akad PW
27 lutego, 22:10
Osobiście uważam, że ani Forge ani Factory nie są satysfakcjonujące. O ile uwielbiam sam koncept Forge, tak wykonanie było fatalne. Lubię body horror który prezentuje, ale wykorzystywanie jednostek z innych miast jest po prostu leniwe. Też to miasto nie wydaje się wystarczająco... magiczne? Wiem jak to brzmi, ale Forge nie daje vibe'ów starożytnej technologii jak w Might and Magic. Tymczasem Factory ma inny problem: Jest zbyt podobna do Fortecy. Po prostu nie widzę potrzeby miasta z motywem steampunk skoro Forteca to już częściowo wypełnia. Też nie za bardzo rozumiem Coatli. W sensie fajna jednostka, ale nie wpasowuje się w reszte miasta. Zostało to wyjaśnione w kampanii czemu tam są, ale to wydaje się być troche na siłe. W każdym razie miło mieć nowe miasto, ale chyba wciąż wolałbym oryginalne Forge.

Nephretes PW
27 lutego, 22:31
Sam nie jestem fanem sci-fi i preferuje „czyste” fantasy z pewnymi elementami steampunku, zatem Forge nie jest dla mnie (acz rozumiem jego istnienie w MM). Z pewnością wierne odtworzenie tego miasta uszczęśliwiłoby wielu ludzi i kto wie, może się doczekają... :).

Co do samej Fabryki, to jakość wykonania na najwyższym poziomie (czasami za wysokim). Zgodzę się z poprzednikami, że robak i armadillo najbardziej odstają od stylu H3, acz również Couatl jest zwyczajnie zbyt ładny. Koncepcyjnie również średnio z dziwnym miksem stworzeń (cały ten podział na technologie i naturę). Muszę jednak przyznać, że tak ciekawych umiejętności (i sytuacyjnych) w grze jeszcze nie było.

Tarnoob PW
9 marca, 01:12
Przez lata byłem fanatykiem Forge i w sumie dalej nim jestem; bardzo mnie ekscytowała wiedza, że świat Might and Magic nie jest jeszcze jednym sztampowym fantazi, a tryumf zła w MM7 dawał dreszcze. Dalej chciałbym zobaczyć Kuźnię w jakiejś pełni grywalnej wersji HoMM, czyli nie tylko WoG/ERA ani VCMI jak obecnie.

Mimo to chylę czoła przed załogą HotA i mogę powiedzieć, że mnie kupili. Nie mogę się doczekać końca wojny, żeby móc ich odwiedzić, postawić im piwa albo inne trunki, a jeśli Picolan ma grób, to postawić na nim znicz i kwiatki. Po prostu nie umiem sobie wyobrazić lepszego projektu niż ten, który zrobili – wielka synteza różnych gier serii, od Heroes II przez H4, H7 i MM6–8; dali popis tego, co do tej pory było wielkim atutem Hoty – hołd dla reszty marki. To właśnie ta jedność w różnorodności sprawia, że MM, zwłaszcza części 6–X, są taką frajdą, a MM7 dla wielu – w tym mnie – jest częścią ulubioną jako wielka unifikacja. Mam wrażenie, że samo NWC by tego nie zrobiło lepiej, bo chyba nawet oni nie byli tak zakochani w tych dziełach.

Andruids PW
9 marca, 06:45
Tarnoob:
Dalej chciałbym zobaczyć Kuźnię w jakiejś pełni grywalnej wersji HoMM, czyli nie tylko WoG/ERA ani VCMI jak obecnie.

No ja też bym chciał.

Górski Krasnolud PW
9 marca, 08:18
Wolę Forge. Od początku nie widziałem sensu w samym Factory, Western w Heroes III? Oczywiście zdania są podzielone, mi to w ogóle nie pasuje stylistycznie do reszty gry. Tak jak już parę razy wspomniano - jednostki są za ładne, s inne do miasta nie pasują. Kwestia fabuły też bardziej mi leży po po stronie Forge, miało to ręce i nogi, miało wnieść coś naprawdę świetnego do Heroes i Might and Magic, łącząc te gry jeszcze mocniej. Zawsze byłem ciekawy jakie kampanie dostalibyśmy w Armagedon Blade i nie mówię tutaj o głównej kampanii, tylko o reszcie, jaką rolę odegraliby m.in. Dracon czy Mutare w oryginalnej fabule. Oddawanie Minotaurów w niewolę? Być może Potężne Smoki miały być jakaś powiązane z Forge (układanka)? Tego się już nie dowiemy, ale praktycznie pod każdym względem góruje dla mnie Niebiańska Kuźnia.

Droopy PW
12 marca, 10:03
Na początek dziękuje wszystkim za udzielenie sie w dyskusji i wyrażania swojej opini. Fajne jest to że dalej Forge wzbudza takie emocje. Nie dziwi mnie liczba głosów która oscyluje pół na pół. Wiem że dla wiekszości Factory lepiej wbija się w świat gry pod względem estetyki i klimatu i nawiązani do H2.

Wracając potencjalnie do Forge ciekawi mnie to jak mogli by wyglądać bohaterowie oraz finally line-up uważam że to co zostało pokazane w 1999 nie przeszło by ostatecznie do gry szczegółnie Naga Tank, Ba same portrety jednostek w mieście to szybkie wklejki.


Cóż pytanie do wszystkich z was jak Forge mogło by wyglądać najlepiej aby zaspokoić fanów ( Pod względem stylu,estetyki,line up czy fabuły ? ) Żeby dodać smaku ciekawy jestem jakby frakcje odebrali w 1999 a teraz ludzie w 2024.

Hellburn PW
12 marca, 20:51
Cytat:
Cóż pytanie do wszystkich z was jak Forge mogło by wyglądać najlepiej aby zaspokoić fanów ( Pod względem stylu,estetyki,line up czy fabuły ? ) Żeby dodać smaku ciekawy jestem jakby frakcje odebrali w 1999 a teraz ludzie w 2024.
Nie powiem za wszystkich fanów, lecz za siebie.
Może patrzę na NWC trochę przez różowe okulary, ale wystarczyłoby mi po prostu, by zrealizowali swoją wizję bez żadnych zewnętrznych zakłóceń. Generalnie rzecz biorąc ciężko mi tak na szybko znaleźć coś z głównej serii gier, co by mi się nie podobało, więc nie mam żadnych podstaw twierdzić, że i Forge by nie siadło. Innymi słowy całkowicie im ufam/łem/łbym, że dowieźliby.

Co do drugiego pytania - gdyby babcia miała wąsy to by była dziadkiem.
Mam jednak wrażenie, że obecnie dużo więcej osób docenia technologiczny twist w M&M, dużo więcej niż wtedy (podobnie jak np. z H4 - też coraz więcej zauważa, że ta gra niesprawiedliwie utonęła w morzu hejtu). Więc zakładając, że na linii czasu zmieniłoby się tylko to jedno wydarzenie (wprowadzenie Forge), to myślę zostałoby przyjęte o wiele cieplej.
Poza tym, nie zapominajmy, że za nagonkę na NWC i Forge w dużej mierze odpowiada jedna osoba, mianowicie Phil McCrum a.k.a. Astral Wizard, niech się poślizgnie na skórce od banana.

Kastore PW
13 marca, 01:09
Hellburn:
Poza tym, nie zapominajmy, że za nagonkę na NWC i Forge w dużej mierze odpowiada jedna osoba, mianowicie Phil McCrum a.k.a. Astral Wizard
Internet był mało popularny. Sądzę, że teraz spokojnie z milion osób by hejtowało, nawet jeśli nigdy nie grali w Hirołsy.

Andruids PW
13 marca, 02:28
Hellu:
Poza tym, nie zapominajmy, że za nagonkę na NWC i Forge w dużej mierze odpowiada jedna osoba, mianowicie Phil McCrum a.k.a. Astral Wizard, niech się poślizgnie na skórce od banana.
Amen.
temat: Forge vs Factory

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel