Witaj Nieznajomy!
|
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 26 - 27 - 28 ... 83 - 84 - 85 | |
Kastore |
W ogóle czysto mechaniczne jednostki, wyglądające jak typowe roboty zawsze wydawały mi się zawsze bardzo bez wyrazu. |
Fandor |
Ja mam nadzieję, że HotA nas pozytywnie zaskoczy i na 7 poziomie będzie jakaś oryginalna mityczna bestia, nawet jeżeli w postaci pseudo-steampunkowego-golema, a nie kolejny nudny smok. |
AmiDaDeer |
Choć rozumiem, że dla niektórych kolejny smok może być nudny, jako że smoków w grze mamy już dość sporo (7 rodzajów bez ulepszeń, 10 z ulepszeniami), to jednak jestem gotów bronić pomysłu z Mechanicznym Smokiem na siódmym tierze. Powodów jest kilka: 1. Taki smok miał się pojawić w Forge, więc sensownym będzie nawiązanie do tego w taki czy inny sposób. 2. Oczywiste nawiązanie do frakcji czarodziejów z H2 nie oznacza, że musimy się trzymać tylko line upu z H2 - możemy również nawiązać do H4, gdzie smocze golemy miały się dobrze (z tym że, jak wyżej wspomniałem, musimy pamiętać o zgodności z lore). 3. Smoków w modach jest naprawdę mało, jako że większość moderów woli korzystać z innych bestii. Factory mogłoby się w ten sposób wybić poza moderski mainstream, wybierając "zbyt oczywistą opcję", co w efekcie może wyjść, paradoksalnie, bardzo oryginalnie na tle reszty. 4. Jeśli na siódmym poziomie umieścimy jednostkę chodzącą, to będziemy mieli powtórkę taktyczną z Twierdzy, która jest pod tym względem wyjątkowa (6 poziom strzelający, 7 poziom chodzący). Coś latającego byłoby bardziej oryginalne pod względem balansu, a trudno dobrać nowego silnego latającego stwora niebędącego smokiem tak, żeby nie wyglądało to sztucznie na tle reszty gry. 5. Droidy bojowe z MM7, z którymi Kastore na pewno miał do czynienia, już były oparte o szkielety smoków. Ten pomysł powraca w pewnej formie w H4, zaś Factory fabularnie wywodzi się z tradycji Deyji i enrothiańskich czarnoksiężników - obie te frakcje są zaś ściśle związane ze smokami w jakiejś formie. Fabularnie użycie nowych mechanicznych smoków w grze miałoby dużo sensu. 6. Mamy jednego smoka po stronie dobrych frakcji, dwa smoki po stronie złych frakcji i ani jednego smoka po stronie neutralnych frakcji. Może warto byłoby to zmienić? 7. Ekran miasta zdaje się być wręcz przystosowany do dużej ilości latających stworów (przerwy między skałami, wysokie skarpy, otwarte przestrzenie, czyste niebo). Smoki doskonale by się wpasowały w ten krajobraz. Zatem #TeamSmok. |
Kastore |
Powody 2, 3, 5, 6, 7 są IMO naciągane. Według mnie powód, że smoków jest już dużo jest bardziej znaczącym czynnikiem. |
Ursus |
@Hobbicus Można sobie pozwolić na takie powtórzenie z Twierdzy, bo w wielu miastach częsty jest układ 6 poziom-naziemny i nie strzela i 7 poziom- latacz. Nasuwa się również kwestia jak taki latający smoczy golem mógłby wyglądać. Musiałby skrzydełkami jak koliber machać, aby się utrzymać, więc opcja naziemna jest o wiele bardziej rozsądna również z tego względu, że wizja smoczego golema z H4 w Forge, Factory czy też w wielu projektach moderskich przewijała się na tyle często, że społeczność fanowska w większości by ten pomysł zaakceptowała, w tym ja. A z bardziej prozaicznych powodów to sami powiedzcie- któż nie chciałby smoków :) ? |
Kastore |
Ursus: Ja i chyba Fandor i Andruids. W sumie 3 osoby, chociaż pewnie ktoś się jeszcze znajdzie.
A z bardziej prozaicznych powodów to sami powiedzcie- któż nie chciałby smoków :) ? |
Andruids |
To nieprawda, ja chciałbym smoki w każdym mieście. Kamienne w Twierdzy, świetliste w Zamku, piekielne w Inferno, magiczne w Fortecy, żywiołowe we Wrotach i bagienne w Cytadeli, bo Hydry są za mało smocze. Tylko wtedy będzie porządek. |
Kastore |
I wodne w Zatoce. |
Kastore |
Jak manipulować używając statystyki vol. I |
planetavril |
Kastore if you think I am manipulating something is because you really believe that the hota team will take into consideration what we are saying here, quiet it will never happen and rightly so, they know what they are going to do |
Kastore |
planetavril: XDKastore if you think I am manipulating something is because you really believe that... Is that my weekly dose of joy? |
AmiDaDeer |
Kastore: Bo tak sobie ubzdurałeś. Spoko.Powody 2, 3, 5, 6, 7 są IMO naciągane. Ursus: Zapominasz, że Cyklop jest jedynym strzelającym na 6. poziomie jak na razie (nie licząc neutralnego Enchantera). To, że w innych miastach zdarzają się powtórki na tych dwóch poziomach w innych sytuacjach (konkretnie - 6. piechur/7. latacz i 6. latacz/7. latacz), nie znaczy, że możemy powtarzać każdy układ w dowolny sposób. Problemem jest też to, że Stronghold jest podobny pod względem krajobrazu do Factory, co tym bardziej będzie budziło pewne skojarzenia.Można sobie pozwolić na takie powtórzenie z Twierdzy, bo w wielu miastach częsty jest układ 6 poziom-naziemny i nie strzela i 7 poziom- latacz. Ursus: Em... Normalne smoki nie muszą skrzydełkami jak koliber machać.Nasuwa się również kwestia jak taki latający smoczy golem mógłby wyglądać. Musiałby skrzydełkami jak koliber machać, aby się utrzymać, Ursus: Przecież już tłumaczyłem, że z perspektywy lore to nie ma sensu.
wizja smoczego golema z H4 w Forge, Factory czy też w wielu projektach moderskich przewijała się na tyle często, że społeczność fanowska w większości by ten pomysł zaakceptowała |
Kastore |
Hobbicus: Nie, po prostu nie chciało mi się pisać i liczyłem, że uwierzysz na słowo.Bo tak sobie ubzdurałeś. Spoko. Hobbicus: Ale nawiązanie do frakcji czarodziejów jest w głównej mierze spowodowane terenem a nie samą frakcją, więc można też nawiązywać dodatkowo równie dobrze do czegokolwiek innego.2. Oczywiste nawiązanie do frakcji czarodziejów z H2 nie oznacza, że musimy się trzymać tylko line upu z H2 - możemy również nawiązać do H4 Hobbicus: Ale jak już to ma wyjść oryginalnie na tle reszty gry a nie modów. Co to kogo obchodzi, że gdzieś w eterze latają sobie jakieś mody.3. Smoków w modach jest naprawdę mało, jako że większość moderów woli korzystać z innych bestii. Factory mogłoby się w ten sposób wybić poza moderski mainstream, wybierając "zbyt oczywistą opcję", co w efekcie może wyjść, paradoksalnie, bardzo oryginalnie na tle reszty. Hobbicus: Z tym się zgodzę, aczkolwiek, skoro rozdzieliłeś punkt fabularny z pozostałością po mieście Forge to dodam tylko, że według mnie zakładanie, że Kastore oraz okołośredniowieczni naukowcy są w stanie rozgryźć kosmiczną technologię kilka epok wyprzedzającą ich czasy z pozostałości po Lincolnie, który został zniszczony i leży gdzieś na dnie morza, wydaje mi się dosyć nierealną opcją.5. Droidy bojowe z MM7, z którymi Kastore na pewno miał do czynienia, już były oparte o szkielety smoków. Hobbicus: Wiem, że dodałeś "frakcji", ale są 4 smoki, które są neutralne i jeśli mowa stricte o przynależności dobro-neutralność-zło to raczej nikt nie narzeka, że jest brakuje po którejś stronie smoków.6. Mamy jednego smoka po stronie dobrych frakcji, dwa smoki po stronie złych frakcji i ani jednego smoka po stronie neutralnych frakcji. Hobbicus: Mam wrażenie, że smoki doskonale by się wpasowały w każdy krajobraz.7. Ekran miasta zdaje się być wręcz przystosowany do dużej ilości latających stworów (przerwy między skałami, wysokie skarpy, otwarte przestrzenie, czyste niebo). Smoki doskonale by się wpasowały w ten krajobraz. Czy takie tłumaczenie mojej opinii jest dla Ciebie przekonywujące? |
AmiDaDeer |
Nie. Kastore: Niemniej nawiązania do czarodzieja są, nie tylko w samym terenie.Ale nawiązanie do frakcji czarodziejów jest w głównej mierze spowodowane terenem a nie samą frakcją, więc można też nawiązywać dodatkowo równie dobrze do czegokolwiek innego. Kastore: No i nie wiem, w jaki sposób mechaniczny smok miałby być nieoryginalny na tle reszty gry.Ale jak już to ma wyjść oryginalnie na tle reszty gry a nie modów. Kastore: Założenie, że to "okołośredniowieczni naukowcy", jest po prostu nieprawdziwe, bo H3 to NIE JEST średniowiecze. Tak samo że technologia z Lincolna "kilka epok wyprzedza ich czasy". Poza tym tu nie chodzi o analizowanie tej technologii, a samo zetknięcie się z nią.Z tym się zgodzę, aczkolwiek, skoro rozdzieliłeś punkt fabularny z pozostałością po mieście Forge to dodam tylko, że według mnie zakładanie, że Kastore oraz okołośredniowieczni naukowcy są w stanie rozgryźć kosmiczną technologię kilka epok wyprzedzającą ich czasy z pozostałości po Lincolnie, który został zniszczony i leży gdzieś na dnie morza, wydaje mi się dosyć nierealną opcją. Kastore: Neutral units =/= neutral factions.Wiem, że dodałeś "frakcji", ale są 4 smoki, które są neutralne Kastore: Latające? Niekoniecznie. W Cove bym ich nie widział.
Mam wrażenie, że smoki doskonale by się wpasowały w każdy krajobraz. |
Kastore |
Hobbicus: Jako smok, a sama mechaniczność też nie jest niczym nowym w H3.No i nie wiem, w jaki sposób mechaniczny smok miałby być nieoryginalny na tle reszty gry. Hobbicus: Dlatego napisałem około, bo nie da się tego dokładnie oszacować, natomiast po środowisku w jakim żyją można stwierdzić, że to jednak dosyć dawne czasy.H3 to NIE JEST średniowiecze Hobbicus: Emm... To statek kosmiczny.Tak samo że technologia z Lincolna "kilka epok wyprzedza ich czasy". Hobbicus: Hmm...Poza tym tu nie chodzi o analizowanie tej technologii, a samo zetknięcie się z nią. Hobbicus: Niby tak, ale kurka nie do końca.Neutral units =/= neutral factions. Hobbicus: Takie większe assidamy.
Latające? Niekoniecznie. W Cove bym ich nie widział. |
Ursus |
Hobbicus: Masz rację, źle to ująłem. Przyjąłem, że gdyby smoczy golem był latający to musiałby stale się utrzymywać w powietrzu. Zapomniałem, że gdyby nie atakował to musiałby stać na ziemi.Em... Normalne smoki nie muszą skrzydełkami jak koliber machać. Hobbicus: Właśnie, jak to jest z tymi smokami? Bo w takiej formie jakiej je pamiętamy to powstały w wyniku sojuszu Gavina Magnusa z Czerwonymi Smokami wyłącznie na Axeoth. Jak sam wspomniałeś w MM7 pojawiają się roboty oparte o technologię połączenia mechanicznych komponentów z kośćmi smoczymi, czyli taka metoda istniała już wcześniej, choć w innej formie. Skoro krasnoludy nie miały problemu z realizacją projektu, a pomysł istniał wcześniej to nie wyklucza pojawienia się golemów przed H4, ale to są jedynie domysły. Najważniejszym jest aby realizacja frakcji była zgodna z lore.Przecież już tłumaczyłem, że z perspektywy lore to nie ma sensu. Kastore: Patrząc na stagnację marki przez wzgląd na brak wsparcia oficjalnego to HotA urasta do rangi oficjalnego rozszerzenia przez swoje dopracowanie i profesjonalizm. Stąd takie oczekiwania ze strony społeczności i idące za nimi nadzieje.
Ale jak już to ma wyjść oryginalnie na tle reszty gry a nie modów. Co to kogo obchodzi, że gdzieś w eterze latają sobie jakieś mody. |
AmiDaDeer |
Kastore: Przecież można tak powiedzieć o każdej jednostce. "To jest bestia, a bycie żywym też nie jest niczym nowym w H3".Jako smok, a sama mechaniczność też nie jest niczym nowym w H3. Kastore: Dalej jest to bzdura, bo przykładanie naszych ram czasowych do świata fantasy łączonego z SF jest po prostu bezsensowne.Dlatego napisałem około, bo nie da się tego dokładnie oszacować, natomiast po środowisku w jakim żyją można stwierdzić, że to jednak dosyć dawne czasy. Kastore: No i? Przypomnę, że mieszkańcy Antagarichu znają czar tworzący futurystyczne, wybuchające miny.Emm... To statek kosmiczny. Kastore: Jak najbardziej do końca.Niby tak, ale kurka nie do końca. Kastore: To... nie byłby smok według standardów H3.Takie większe assidamy. Ursus: Dokładnie rzecz ujmując: Czerwone Krasnoludy stworzyły smocze golemy na bazie kości Czarnych Smoków na polecenie Gavina Magnusa. W kampanii jest dość jasno natomiast powiedziane, że to nowy wynalazek. A to oznacza przynajmniej, że mieszkańcy Antagarichu i Axeoth wcześniej się z nim nie spotkali. To dość istotne z perspektywy lore Factory.
Właśnie, jak to jest z tymi smokami? Bo w takiej formie jakiej je pamiętamy to powstały w wyniku sojuszu Gavina Magnusa z Czerwonymi Smokami wyłącznie na Axeoth. [...] Skoro krasnoludy nie miały problemu z realizacją projektu, a pomysł istniał wcześniej to nie wyklucza pojawienia się golemów przed H4, ale to są jedynie domysły. |
Kastore |
Hobbicus: Smok to już jest konkretna bestia."To jest bestia, a bycie żywym też nie jest niczym nowym w H3". Hobbicus: Taka argumentacja w takim razie tobie też nic nie daje.
Dalej jest to bzdura, bo przykładanie naszych ram czasowych do świata fantasy łączonego z SF jest po prostu bezsensowne. |
AmiDaDeer |
Kastore: Niezbyt, bo smoków jest wiele od samej podstawki H3 i samo słowo "smok" nie mówi nam wszystkiego o całej jednostce.Smok to już jest konkretna bestia. Kastore: Niby dlaczego? To, że czegokolwiek w świecie MM nie można tak naprawdę nazwać "średniowiecznym" czy "okołośredniowiecznym" (bo i wieku średniego nie ma, a okresy historyczne naszego świata nijak się mają do świata MM), nie znaczy, że wszystko jest bardziej zaawansowane technologicznie. Jednocześnie jednak nie możemy uznać, że ta technologia jest niemożliwa do ogarnięcia dla mieszkańców planety, którzy na co dzień nie mają z nią styczności. Nie mamy ku temu żadnych nawet przesłanek, więcej - mamy przesłanki, które wskazują sytuację odwrotną.Taka argumentacja w takim razie tobie też nic nie daje. Ten temat już był tutaj poruszany - powody, dlaczego mieszkańcy np. Antagarichu zwykle nie są szczególnie zaawansowani technologicznie, mogą być różne, począwszy od dostępu do zasobów (surowców czy żywych istot, które mogłyby pomóc w danym rozwoju), skończywszy na zwykłych potrzebach czy nawet polityce. Założenie, że "po prostu nie umieją i tyle", spłyca świat przedstawiony do granic możliwości. |
Kastore |
Skoro tak uważasz. |
strona: 1 - 2 - 3 ... 26 - 27 - 28 ... 83 - 84 - 85 |
temat: [HotA] Oficjalne informacje, aktualizacje | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel