Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 19 - 20 - 21 ... 81 - 82 - 83 | |
Phoenix |
Wielkie dzięki, Altairze. |
tymolord |
Jesli chodzi o gęby, to nie działają. Wypakowałem do katalogu data, i nic! |
avatar |
A czy mają ściśle określony rozmiar, paletę i są w formacie *.pcx? |
tymolord |
Tak, to są te gęby od Altaira, 19-17 strona można ściągnąć. Niestety, niewiem co jest nie tak. Pytanie: Czy można utworzyć skrypt, dzięki któremu niektóre artefakty można użyć jeden raz, za co dostaje się jakieś puntky (elixir)? |
Altair |
No same pliki nie wystarczą trzeba jeszcze skrypt do tego napisać. Chyba że mają podmienić na stałe istniejący portret (wtedy nazwa musi być taka jak oryginału) >>>Czy można utworzyć skrypt, dzięki któremu niektóre artefakty można użyć jeden raz, za co dostaje się jakieś punkty (eliksir)? Teoretycznie można. |
AmiDaDeer |
>>>Tak, to są te gęby od Altaira, 19-17 strona można ściągnąć. Konkretnie - to te gęby są ode mnie, tylko Altair przetworzył je na pcx. |
tymolord |
Aha, teraz wiem. To w takim razie proszę o skrypt, w którym bohater będzie mieł gębe tego z wąsikami i skrypt dla gęby samarytanina. |
Altair |
Oto skrypt: ZVSE !#HEn:L1^malyportret.pcx^; !#HEn:L2^duzyportret.pcx^; Gdzie: n - numer bohatera nazwy są oczywiście przykładowe ;) |
tymolord |
Altair, przed tobą trudne zadanie. A teraz długi skrypt proszę: Wchodzimy w lokację (jeszcze wymyślę, jaka to ma być) i wyskakują nam opcje: -Porozmawiaj z kwasowym smokiem -Zrekrutuj bohatera (bohaterowie w tawernie to sami czarnoksiężnicy o suwereni) -zrekrutuj smoki: i tu błękitny, rdzawy, kryształowy, diamentowy i cienia. -Udoskonal artefakty - czyli smocze, takie jak smocza korona, zbroja z łusek bazyliszka... -odejdź w pokoju |
AmiDaDeer |
Co znaczy "Udoskonal artefakty"? Czy nie lepiej kupić jakiś smoczy artefakt? |
tymolord |
O! To też. Co to znaczy udoskonalić artefakt? Jest taki jeden budynek na mapie przygody, gdzie można właśnie to zrobić. |
Altair |
>>>>Altair, przed tobą trudne zadanie. A teraz długi skrypt proszę: Wchodzimy w lokację (jeszcze wymyślę, jaka to ma być) i wyskakują nam opcje: Porozmawiaj z kwasowym smokiem Porozmawiaj? Tylko czy on będzie chciał z tobą rozmawiać ;) Chodziło ci chyba o rdzawego smoka? >>>>zrekrutuj smoki: i tu błękitny, rdzawy, kryształowy, diamentowy i cienia. Jakim cudem mam za pomocą ERM zrobić jednocześnie karczmę i siedlisko razem? To raczej niewykonalne. Po za tym na czym ma polegać udoskonalanie artefaktów? BTW: Jak zdecydujesz się czy chcesz karczmę czy siedlisko to napiszę ten skrypt. Jednak po co ci on skoro nie masz WoGa? ;P |
tymolord |
Ale będę miał ;P Chyba jednak pomyślę, żeby zrobić kompleks lokacji, a więc proszę: -w jednej lokacji możliwość rekrutacji, -w drugiej tawerna -w trzeciej gadanie ze smokiem - czyli pytamy się go o coś, a on odpowiada. Jednakże jeśli to możliwe, to jeśli ma się szczęście 2 stopnia (czy jakoś tak), to to z nami pogada, jeśli mniej, to nie ma ochoty -w czwartej handlarz smoczych artefaktów |
MCaleb |
Do dwóch z czterech punktów wcale nie trzeba znać ERMa. -w drugiej tawerna Tawerna już istnieje jako osobny budynek (nawet bez WoGa była w grze). -w czwartej handlarz smoczych artefaktów Da się załatwić Chatkami Jasnowidzów (questy, zadania, nazwij to jak chcesz - można ustawić 'przynieś mi kasę, a dostaniesz artefakt'). |
Trang Oul |
Jemu chyba chodzi o to, że w jednej lokacji będą 4 opcje, takie jak w osobnych lokacjach. |
tymolord |
Właśnie o to mi chodziło. Jeśli nie można wybrać jednej z czterech opcji w jednym oknie, to da się zrobić tak, aby opcje były do wyboru po kolei, tak jak w skrypcie "tawerniana gra karciana", czyli najpierw pokazuje się opcja czy chcemy zagrać lub nie, a potem czy chcemy się rozejrzeć po tawernie. |
Altair |
Cały szkopuł w tym, że stworzenie TYCH 4 lokacji w 1 jest raczej mało realne. Dlaczego? Już to wyjaśniam: 1. Nie ma komend ERM powodujących wyświetlenie okna dialogowego siedliska stworów (do rekrutacji) ani okna karczmy. Jedyne "oryginalne" okno jakie da się wyświetlić za pomocą skryptów jest okno ulepszania (fort na wzgórzu). 2. Jak wynika z punktu pierwszego nie można ot tak wywołać sobie tych dwóch okien (siedliska i karczmy). Dlatego aby dany obiekt działał jak karczma należy mu nadać typ i podtyp taki jak karczma i skoro obiekt jest już karczmą to nie może być jednocześnie siedliskiem. 3. Jeśli obiekt ten ma także odwiedzać gracz komputerowy to sprawa jeszcze bardziej się komplikuje (wyskoczą błędy albo komputer będzie blokował ten obiekt) 4. Jeśli chciałeś stworzyć sprzedawcę artefaktów w stylu czarnego rynku to odpowiadam, że obecnie nie można kontrolować tego obiektu za pomocą ERM. Teraz skrypt na siedlisko: ZVSE !#DWx/y/p: M0/t1/n1 M1/t2/n2 M2/t3/n3 M3/t4/n4; gdzie: x, y, p - współrzędne siedliska t(1..4) - typ stwora n(1..4) - ilość stworów Skrypt na zmianę obiektu w tawernę: ZVSE !#OBx/y/p:T95 U0; A jak dodawać własne komunikaty było już poruszane wielokrotnie w tym temacie. |
Waspwort |
A ja mam pytanie co do jednostek. Czy jeśli ustawię, że potwór xxx będzie miał zwiększone statystyki, to czy komputer bedzie to widział i nie atakował 20 halabardnikami 3 troglodytów z 1000 życia każdy? |
Altair |
Nie wiem. Jeśli to jest globalna zmiana, to powinien (teoretycznie). Jednak wydaję mi się, że gracz komputerowy zwraca uwagę na dwie wartości tzw. "AI value" i prawdopodobnie na poziom jednostki. |
tymolord |
Czy to możliwe, aby zrobić tak, że bohatera na bitwie nie_ma, a zamiast niego pojawia się czempion (jeśli jesteśmy rycerzem), albo lisz (jeśli jesteśmy nekromantą), który ma tyle punktów ataku i obrony, co bohater, a pozostałe ma takie same jak jednostka, którą jest (dla rycerza to czempion). Jeśli jednostka ta zginie, to podczas bitwy już jej nie będzie, ale na następnej już będzie. Jeśli chcemy walczyć lub nie to się wyświetla komunikat taki jak przy wyborze bitwy (normalna walka, szybka, szybka bez zaklęć), to tu mamy wybór "walcz" i "obserwuj". Czy tak się da? PS. X to szer., Y to wys., a P to co? |
strona: 1 - 2 - 3 ... 19 - 20 - 21 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel