Witaj Nieznajomy!
|
temat: Edytor Map H5 komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
Adziq |
Nie zamienia się terenu ;). Wystarczy robić tak, jak napisał założycieł tematu. Edit: można się spodziewać kurdupli przed dodatkiem :P. |
Adziq |
Jedna rzecz mnie frustruje teraz w edytorze, a mianowicie skrypty. Czy musieli robić edytor skryptów zamiast normalnych przejrzystych edytorów zdarzeń jak w H4? Ludzie- nie wszyscy umieją pisać te skrypty. Jeszcze jeden taki wybryk, a stracą klienta :p. |
Korios |
Mam poważny problem! :( Ustawiam wejście do podziemia tuż nad wyjściem z_podziemia, wchodzę bohaterem do niego i jest napisane, że wejście jest zasypane. Co mam zrobić? |
Dark Dragon |
Mam problem z edytorem, totalnie nie mogę się połapać, oto błąd: Map has no restrictions for Max Hero Level Map has no rumours! There are towns without specialization! It's coordinates are: 12:65 43:12 Several heroes have no name; their coordinates are:13:57 ,54:5 ,47:3 ,47:3 ,Several heroes has problems with army. Their coordinates are: at 47:3; Jak temu zaradzić? |
MCaleb |
Za dużo tego na zwykły podpis, więc oto i odpowiedzi: >Map has no restrictions for Max Hero Level W opcjach mapy nie ma ustawionego maksymalnego poziomu bohaterów, można to ominąć zaznaczając pole opcji Restrict Hero Level w zakładce General Map Properties i wpisując w pole obok horrendalnie dużą liczbę. Można to również pominąć (to tylko ostrzeżenie). >Map has no rumours! W tawernie nie ma i nie bedzie żadnych specjalnych plotek. Zakładka Rumours w opcjach mapy. Można pominąć. >There are towns without specialization! It's coordinates are: X:Y Nie wybrałeś specjalizacji miasta o współrzędnych (X,Y). By to zrobić musisz wybrać to miasto, pacnąć spację, wybrac zakładkę Town Specialization i wybrać dowolne imię z listy (ustawić bonus za posiadanie tego miasta i ewentualnie zedytowac nazwę/opis tego miasta). Lepiej nie pomijać. >Several heroes have no name; their coordinates are: X:Y Dany heros nie ma imienia, nie chodzi tu o jego imię, ale o imię w drzewku opcji tego bohatera (zaznacz go i znajdź pole Name, a następnie wpisz tam dowolne imię). Prawdopodobnie do tego imienia odnoszą się skrypty. Można pominąć. >Several heroes has problems with army. Their coordinates are: at X:Y Dany bohater nie ma żadnej armii. Zaznacz gościa, pacnij spację, wybierz co i ile ma mieć na starcie i OK. Lepiej nie pomijać. ;) |
Korios |
Szukam jednego skryptu. Określenie miejsca i czasu. Przykład: Jak mam odtwarzaj dzwięk 2d, to musi być określone miejsce, w którym będzie on odtwarzany. Zmiana typu miasta, to musi być określony czas, kiedy będzie te zdarzenie. |
Korios |
Klikasz tam, Klikasz tam, gdzie jest zaznaczone i na “...” Klikasz na model i na “...”. Wybierasz model klikając na niego dwa razy. Block tiles - zablokowany teren', actiwe tiles - aktywny teren, wtedy określasz pola obiektu. Jak wam się to podoba? |
MCaleb |
Użycie efektów Ducha? Ciekawe, ale jak odnajdziesz skalowanie kreatur na mapie oraz umieszczenie ich nad poziomem gruntu, to daj mi znać. |
Korios |
Mam nową sztuczkę. Można zrobić ze zwykłych gór góry kryształowe, z krateru z lawą szczelinę, do które spływa woda, i wiele innych. Jak to zrobić? Wchodzisz do "Shared" obiektu, a potem do "Model" otwieramy "Materials" i zmieniamy. Jak są góry to zmieniamy wszystkie materiale np: otwieramy "resoruce" i wybieramy "gems-lambert2". Sprawcie, i dajcie komentarze. Niedługo dam screeny. |
Korios |
screen1 Forteca z kryształu. screen2 Menu ustawiania "materiału" obiektu. Jak macie miasto, to nie ma modelu. Whodzicie do "shared", a potem do "exterior", do "uprages" i zmieniacie model. |
Korios |
Mam parę pytań. Jak Evilp stworzył nowe pole walki? Czy jest możliwość tworzenia własnego terenu? Jaki jest skrypt określenia miejsca i czasu zdarzenia oraz teleportacji? |
MCaleb |
Czemu usunąłeś instrukcję jak uruchomić Game Editor? Przeca to działa dzięki temu. Na szczęście zdążyłem to zobaczyć, bo inaczej nie mógłbym Ci pomóc. :P >>> Jak Evilp stworzył nowe pole walki? Po pierwsze w pliku editor.cfg (otwieramy notatnikiem w folderze Profiles) zmieniamy w linii "setvar map_editor_mode = 1" jedynkę na np. 9. Następnie uruchamiamy edytor i wybieramy Resource > Open Resource. Ustawiamy pole 'Objects:' na 'AdvMapDesc' i w drzewku zwanym Maps > CombatArenas mamy wszystkie możliwe areny, które możemy zedytować tak jak normalne mapy. >>> Czy jest możliwość tworzenia własnego terenu? Tak. Niestety nigdy nie próbowałem, ale zapewne wiąże się to ze zrobieniem własnych tekstur w odpowiednich katalogach i dodanie kilku linii kodu XML w odpowiednim pliku edytora. >>> Jaki jest skrypt określenia miejsca i czasu zdarzenia oraz teleportacji? Nie bawiłem się skryptami, więc Ci nie pomogę w tym. Pytałeś się jeszcze o śnieg w edytorze. Jeżeli to nie zadziała, to nie wiem co da radę. W folderze Editor masz trochę plików XML, otwórz MapFilters.xml notatnikiem i dodaj następujące linie kodu między Sand a Subterrain (prawie na samym dole): [Item> [Name>. Snow[/Name> [Parts> [Item> [Operation>UNION[/Operation> [ObjectType>AdvMapTile[/ObjectType> [Names> [Item>MapObjects\_(AdvMapTile)\Snow\[/Item> [/Names> [/Item> [/Parts> [/Item> Oczywiście zamień każde '[' na '<'. |
Korios |
Zmieniłem Editor.cfg i nie zmienia mi edytora.:( Jeszcze obiekty. |
MCaleb |
>>> Jeszcze obiekty. A gdzie "proszę"? Ten sam plik, co do terenu, ale należy dodać: [Item> [Name>. Snow objects[/Name> [Parts> [Item> [Operation>UNION[/Operation> [ObjectType>AdvMapObjectLink[/ObjectType> [Names> [Item>MapObjects\_(AdvMapObjectLink)\Objects-snow\[/Item> [/Names> [/Item> [/Parts> [/Item> między ". Grass objects" a ". Subterra objects". Instrukcje te same co wcześniej. By jeszcze bardziej urozmaicić sobie edytor obiektami z Areny, to można dodać następujący kod (sam go odnalazłem): [Item> [Name>. Arena Objects[/Name> [Parts> [Item> [Operation>UNION[/Operation> [ObjectType>AdvMapObjectLink[/ObjectType> [Names> [Item>MapObjects\_(AdvMapObjectLink)\ArenaObjects\[/Item> [/Names> [/Item> [/Parts> [/Item> gdziekolwiek, byleby w obiektach (np. przed ". Dirt objects"). Niestety nie wiem gdzie podziewa się wrak samolotu; czołg jest w artefaktach. |
Korios |
Mam wszystko, dzięki. Samolot? Map Objects - planeCrash Wystarczy tylko zmienić "shared". Jeszcze tylko problem z editor.cfg (zmieniłem setvar map_editor_mode z 1 na 9 i nic). Gdzie mogę znaleźć "AdvMapTile"? |
MCaleb |
>>> Samolot? / Map Objects - planeCrash / Wystarczy tylko zmienić "shared". Chodziło mi o wyświetlenie go w wyborze obiektów (próbowałem zedytować drzewko AdvMapObjectLink, ale nie zapisało moich zmian). >>> Jeszcze tylko problem z editor.cfg (zmieniłem setvar map_editor_mode z 1 na 9 i nic). Nie będę się patyczkował, ściągnij działający editor.cfg stąd. Następnie podmień go w katalogu "Heroes of Might and Magic V\profiles". >>> Gdzie mogę znaleźć "AdvMapTile"? Jak edytor zacznie działać w trybie rozszerzonym, to wykonaj następujące czynności: View > Game database > Game database window 0 Otworzy Ci się okienko, umieść je gdzieś. Następnie: Resource > Select Tables W tym oknie zaznacz pole przy AdvMapTile i daj OK. W okienku, które uruchomiłeś poprzednio wyświwetliła Ci się zawartość AdvMapTile. To wszystko. Miłego modyfikowania. ;) |
Korios |
Jak mam to modyfikować? Jak otwieram "resource", to tam niema "AdvMapTile". |
MCaleb |
>>> Jak otwieram "resource", to tam niema "AdvMapTile". Chyba stracę cierpliwość... jak Ty mi powiedziałeś, że mam ustawić Shared, to też nie wiedziałem o co chodzi, bo nie dałeś dokładnej instrukcji. Jednak wykombinowałem. Ja natomiast podałem najdokładniej jak się dało, ale widzę, że to za mało. Tym razem posłużę się obrazkami, jak to nie zadziała, to na mnie już nie licz. :P 1. Klikaj następująco - 'View'>'Game database'>'Game database window 0'. 2. Po lewej stronie pojawi się puste okienko (zaznaczone na czerwono). 3. Następnie - 'Resource'>'Select Tables'. 4. Pojawi się okienko, znajdź 'AdvMapTile' i zaznacz pole przy nim. 5. W okienku uruchomionym w punkcie 1. pojawi się zawartość 'AdvMapTile'. Jeżeli nie będziesz miał czegoś w menu, to znaczy, że edytor masz w funkcji podstawowej. |
Korios |
Mam jeszcze jeden problem. Stworzyłem teksurę, klikam na "ScrName" i wybieram obraz tga, ale nie pojawia się mi w "ScrName" ścieżka obrazu. Dlaczego? |
MCaleb |
Wklep ją, lub skopiuj, do tego pola, inaczej nie wejdzie (musi być pełny adres, wraz z rozszerzeniem pliku, np. "C:\obraz.tga"). Po prostu funkcja Browse (przycisk '...') nie działa jak powinna, ale to chyba nic nowego. |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: Edytor Map H5 | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel