Witaj Nieznajomy!
|
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 | |
Sality |
Witam, mam małe pytanie i mam nadzieję, że uda mi się uzyskać odpowiedź. Otóż od pewnego czasu bawię się w modowanie heroesa 3. Moje pytanie brzmi następująco - jakie pliki i jakie opcje trzeba edytować, aby dodać np: trzeci poziom ulepszenia dla Harpii? Jak wiecie, w wogu mamy aktualnie dostępne 4 ulepszenia (w Lochach są to Meduzy, Minotaury, Smoki i beholdery). Chciałem dodać 3 poziom ulepszenia dla innych potworów (grafiki mam już odpowiednie do tego dobrane i zanimowane). Potrzebuję tylko wiedzieć, co dalej edytować, aby dodać nową jednostkę jako ulepszenie. Pozdrawiam. |
Drwal |
Te 4 ulepszenia o których mówisz są w modzie Four Upgrades, które masz pewnie zainstalowane. Niestety w nim żadna jednostka nie jest dodana a tylko podmieniona. Na przykład Nowy beholder jest z tego co pamiętam zamiast niziołka. Więc jak chcesz mieć kolejne ulepszenie Harpii, otwórz edytor map czy inny spis jednostek i zdecyduj najpierw co chcesz usunąć. Jak podmienić grafiki, jednostki przejrzyj poradniki: http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=883&page=2#83987 Nie muszę mówić, że poza grafiką jednostki musisz także podmienić jej avatary (duży i mały), mała grafikę na mapie, grafikę w momencie ataku. Jeśli więc ich nie ma, musisz je zrobić. Następnie zmienić statystyki, poradnik też jest do tego. No i najgorsze skrypty. Trzeba ustawić że nowa jednostka jest tego poziomu, jest ulepszeniem poprzedniej, że należy do tego miasta, zmienić, usunąć jej stare umiejętności, dodać nowe, część przez system doświadczenia jednostek, bo inaczej się nie da. I jeszcze pewnie sporo rzeczy pominąłem. Nie jest to bardzo trudne, ale pierwszy raz trzeba kombinować. Jak robiłem mod nie umiałem prawie nic, a metodą prób i błędów udało się skończyć. Dużo informacji znajdziesz na tym forum. Jeśli tak bardzo Ci na tym zależy otwórz paczkę Four Upgrades i zobacz jak mod jest zbudowany. Skup się na pliku skryptowym zwłaszcza 99. |
witchking |
Proponuje zastosować VCMI. Tam możesz dodać stworzenia i spokojnie ustawić je jako ulepszenia. Kuririn tworzy moda w którym chce dodać nowe ulepszenia i szuka ludzi do pomocy. Na pewno chętnie Cię przygarnie i przy okazji nauczy co i jak. Uważam, że najlepszy sposób na naukę modowania to przyłączyć się do jakiejś doświadczonej grupy (lub pojedynczego modera. W ten sposób korzystają wszyscy a nauka przebiega szybciej. |
FIRERODAN |
Witam, mam pewien problem. Stworzyłem własną jednostkę, podmieniłem ją na smoczą ważkę. Wszystko jest elegancko, animacje działają lecz nie wszystkie. Na mapie przygody moja jednostka jest jakby podzielona, i zdublowana. Ktoś wie co jest tego przyczyną? I jak to naprawić? |
Drwal |
Na 90% nie masz unikatowych nazw klatek w defie. Każda klatka musi mieć swoją unikatową w skali gry nazwę. Możliwe też, że klatki nazywają się zbyt długo (maximum to 11 znaków). To często także powoduje błędy. Udostępnij def jeżeli moja rada nic nie pomogła, sprawdzę co z nim nie tak. A i rozumiem że podmieniasz jednostkę w Wogu? |
FIRERODAN |
Dzięki za poradę, problem rozwiązany. A jednostkę podmieniam na czystym SoD, nie lubię Wog. |
Fandor |
Z ciekawości, zademonstrowałbyś swoją jednostkę? |
Aniton |
Hej! Mam problem odnośnie programu Defmaker - otóż gdy załaduję klatki jednostek, i wciskam przycisk "stwórz plik def", to program zacina się na 17 %... i nic. Czy ktoś miał podobny problem i jakoś go rozwiązał? Pomóżcieee, proszę. |
Drwal |
Zamiast Defmakera użyj Deftoola. Nieporównywalnie lepszy program. |
Aniton |
@drwal Spróbowałam, działa! Chociaż nadal mnie zastanawia o co chodzi z tym defmakerem, ale jak da się innym programem, to może nie ma co drążyć. Dzięki. |
AmiDaDeer |
Defmaker jest ogólnie przestarzały, możliwe że nie ogarnia nowszych systemów. |
Aniton |
Dobra, szkicowo się udało, a macie jakieś rady jak pozbyć się niebieskiej otoczki wokół gołębia? Your text to link here... Nie wiem czy ten link działa. |
Drwal |
Błąd wynika z tego, że w okolicach kontur ciała jednostki nie ma cyanu, a jakiś pewnie jego odcień, stąd gra nie czyta tego jako przezroczystego. Musiałaś jakiś błąd popełnić wcześniej (np. przy zmianie formatu czy zmniejszaniu). |
Aniton |
Hej! Wiecie może jak podmienić miniaturkę miasta przy wyborze zamku oraz jak zmienić miniatury jednostek? Zrobiłam jednostkę - działa, lecz nie wiem, gdzie podmienić samą jej miniaturę, która jest w panelu użytkownika czy nawet w ekwipunku bohatera. Przeszukałam całe te pliki .lod i nic tam takiego nie ma. :/ |
Drwal |
Portrety znajdują się w H3sprire.lod. Plik .*def z wszystkimi dużymi portretami to TWCRPORT.def, a z małymi CPRSMALL.def. |
Aniton |
Właśnie znalazłam ten plik TWCRPORT.def i ten drugi... podmieniłam, ale bez zmian, jaką opcje w defftoolu dać? Może tu robię błąd? Hero? Interface? |
Drwal |
Najlepiej edytuj już istniejący plik, podmieniając w nim tylko portret docelowy. Możesz też pokazać tu ten def, zobaczymy co jest źle. |
Kuririn |
Aniton: $41jaką opcje w defftoolu dać? Po pierwsze, trzeba dobrze złożyć def, wzorując się na oryginale. |
Aniton |
Oooo nieeee...zepsułam grę tymi plikami, wyłącza się! Oto moje defy: CPRSMALL.DEF http://hostuje.net/file.php?id=0c032f883ba49e890b2dfe101bc70a73 TWCRPORT.DEF http://hostuje.net/file.php?id=2bba52690c188cdd271fe946b87d4312 POMOCYYY |
Aniton |
Dobra - naprawiłam! Trzeba było zrobić opcję 47$, a nie 41$. :D uf uf uf |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 |
temat: [H3/różne] Jak zrobić jednostkę? | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel