Witaj Nieznajomy!
|
temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 | |
Acid Dragon |
Kwestię legalności omówiłem już z Hobbitem. W skrócie: - Nie, uzależnienie projektu od H3 nie oznacza jego zalegalizowania. - Tak, zestawienie tych samych jednostek, frakcji, statystyk i nazw jest chronione prawem autorskim (jako tzw. "bazy danych spełniające cechy utworu"), a więc projekt wykorzystujący te elementy nie byłby "w pełni legalny". W praktyce - Ubisoft zezwala na podobne praktyki (tego typu bazy danych zamieszczamy chociażby w Grocie, publikując listę wszystkich statystyk i nazw jednostek - nie ma żadnego znaczenia, czy robimy to na stronie, czy w jakiejś grze), o ile dotyczą one niekomercyjnych, fanowskich i niedochodowych projektów. W momencie, gdyby ktoś chciał z takiego projektu czerpać jakiekolwiek zyski - nawet i pośrednio (za jakieś konta premium, czy reklamy wewnątrz gry) - to wtedy ktoś mógłby się przyczepić. Póki projekt jest czysto fanowski, nie powinno być żadnych problemów. |
AmiDaDeer |
Sower: Myślę że ta baza danych może również służyć za projekty "do ukończenia", czyt.: jeżeli któryś grafik się zainteresuje pomysłem i to dokończy, to będzie fajnie.
Kammer, czy uważasz, że ten model jest warty uploadu? |
val-gaav |
@AcidDragon Czyli w skrócie to musi być gra "herosopodobna" a nie dokładnie odwzorowana h3 by móc przyjąc zgodnie z pierwszym postem projekt jako "open source". Gra mająca swój własny świat, kampanie, frakcje itd. Nie bawiłbym się w to na co ubi niby pozwala, bo: -po pierwsze zawsze może zmienić zdanie, -po drugie sam widziałem reakcję ubi na http://www.lordswm.com. Straszenie pozwem i dziwnym trafem projekt zmienił nazwę z "heroes of war and money" na "lords of war and money" |
AmiDaDeer |
De facto elementy wizualne same w sobie nie będą mogły być zablokowane przez Ubi. Za to zablokowana przez Ubi mogłaby być paczka, które scala te wszystkie grafiki w jedną grę. |
Tarnoob |
Projekt wydaje się ciekawy, ale: – karkołomny. Fani mają problemy z dokończeniem wielu miast, a co dopiero z reprodukcją oryginalnych dziewięciu… – pospieszony. Jest bardzo, bardzo wiele projektów pod VCMI, które nie zostały dokończone – jak samo VCMI, kilka miast (Forge, Bastion i Oasis, Vori) i inne (dodatkowe ulepszenia, alternatywne jednostki). Wydaje mi się, że chyba głównym celem skupiającym wysiłki powinno być dokończenie tego, co jest – a dopiero potem zabieranie się za nowości. Powtarzałem to wielu entuzjastom ogłaszającym, że „chcą zrobić miasto”. Pomijając już to, że często nie mieli żadnego doświadczenia, to przede wszystkim mogliby pomagać przy dokończeniu wielu istniejących projektów (wtedy Grove, Two Islands czy Forge). Oczywiście jeśli pójdziecie w kierunku FreeH3, zarzucając swoje dotychczasowe projekty, to życzę powodzenia. :-) W tym wszystkim jest jeszcze WoG/ERA – która wydaje się kompletnie zakończona i „wchłonięta” przez VCMI – oraz HotA, która też jest praktycznie zakończona, a jakieś dalsze perspektywy (typu dodanie Forge) zostały ucięte przez awarię u Don Komandorra. Przez to np. Nephretes wydaje się odciążony. |
krasnolud99 |
W takim razie trzeba się pochwalić co zrobiłem. Obrazek i NAUCZ SIĘ WSTAWIAĆ LINKI to jest tylko taka poprawka dzieła Kammera i nadal warto by było ją poprawić ale to już nie ja to zrobie. Jeśli zdjęcie za duże to wywalcie. Zrobiłem to w wersji 2.73 |
Demorator |
Myślę, że jedynym podobnym projektem jest TESReneval. Z tego co wiem Morroblivion jest w 99% skończony, a prace idą dalej, dzięki kilku zapaleńcom. Oczywiście cel tego przedsięwzięcia jest inny, niż ten tutaj, ale myślę, że można nauczyć się wiele z relacji pomiędzy Bethesdą, a autorami modów. Bethesda próbowała zbanować cały projekt, ale autorom udało się znaleźć obejścia, a większość fanów jest im naprawdę wdzięczna. Wy/My też możemy mieć takie problemy z Ubi. Link do całej historii |
AmiDaDeer |
No i główny katalog projektu stworzony. Na razie zamieściłem tam utwór, który stworzyłem dzisiaj. Miał być tematem muzycznym Twierdzy, ale wyszło co wyszło, więc postanowiłem go nie tytułować. |
Matheo |
Cytat: To przypuszczanie, czy pewna, potwierdzona informacja? Obawiam się, że to jednak nie to samo.nie ma żadnego znaczenia, czy robimy to na stronie, czy w jakiejś grze Heroes of Might and Magic jest grą, więc strona internetowa nie stanowi dla niej absolutnie żadnej konkurencji, bo w stronę internetową nie da się grać. Wręcz przeciwnie, strona internetowa jest reklamą gry. Zawarte na stronie materiały, mogą zachęcić kogoś do sięgnięcia po produkt Ubisoftu. Mody też są nieszkodliwe, bo dodają coś nowego i dzięki temu gra ciągle jest popularna. Finalizacja tego projektu oznaczałaby dla Ubidoftu praktycznie całkowity koniec korzyści finansowych z tytułu Heroes III. Ubiosftowi na pewno nie spodoba się, że ktoś zrobił ich grę jeszcze raz, w dodatku lepiej. |
AmiDaDeer |
Matheo: W pełni potwierdzona informacja, bo tak to wygląda od strony prawnej.To przypuszczanie, czy pewna, potwierdzona informacja? Matheo: Przesadzasz. :P
Finalizacja tego projektu oznaczałaby dla Ubidoftu praktycznie całkowity koniec korzyści finansowych z tytułu Heroes III. |
Kuririn |
Patrząc na wypowiedzi, i ogólnie odtworzenia hmm3 w wersji HD, nie jakieś mazidła ubisoftu, jestem pełny podziwu. Sower wspomniał o humanidzie :D takowy powstał z moich rak, tylko hmm3 ma ich chyba 2 humany i 2 humanki :D. niektóre pierwowzory udało mi sie odtworzyć "jako tako". Ale wiem ze można to zrobic lepiej. Obecnie mam zastój graficzny, i mało czasu. chętnie pomogę przy odtworzeniu kultowej gry jaka jest heroes. Również wiem, ile to wkładu potrzeba aby to odtworzyć Tip top :D. Jak coś Jestem do usług. Przydały by sie zmiany, niektórych grafik, ktos wspomnial o fenixie, ale z biegiem czasu da sie to zrobic, tylko dzisiaj czas jest cenny dla kazdego ot co... |
Acid Dragon |
Cytat: Heroes of Might and Magic jest grą, więc strona internetowa nie stanowi dla niej absolutnie żadnej konkurencji, bo w stronę internetową nie da się grać. Wręcz przeciwnie, strona internetowa jest reklamą gry. Zawarte na stronie materiały, mogą zachęcić kogoś do sięgnięcia po produkt Ubisoftu. Prawnie nie ma to żadnego znaczenia. Prawo autorskie nie rozróżnia intencji naruszającego - to znaczy, że jeśli prawa autorskie zostaną złamane w celu reklamowania gry, zamiast w celu zarabiania na podróbce to jest to tak samo nielegalne. Kwestia istnienia konkurencji, reklamy, czy rozróżnienie, czy prawa autorskie zostaną złamane na stronie, w grze, w książce, czy na billboardzie reklamowym nie ma absolutnie żadnego znaczenia. Może co najwyżej wpłynąć na wymiar odszkodowania, jeśli takie zostanie zasądzone. Prawo mówi jasno - nie wolno w JAKIMKOLWIEK celu i w JAKIEJKOWLIEK formie rozpowszechniać utworu autora bez jego zgody. Jakiekolwiek odstępstwa od tego głównie dotyczą sytuacji, w której właściciel autorskich praw majątkowych wydaje zgodę na takie rozpowszechnianie, albo przynajmniej nie podejmuje żadnych akcji, gdy wie, że te prawa są naruszane. |
Nephretes |
.blend bezlicego wraz z defami. Była to moja pierwsza jednostka, więc daleko jej do doskonałości, ale może komuś się przyda. KLIK Swoją drogą, myślę że rozsądnie byłoby stworzyć zestaw scen dla początkujących grafików. Sam wiem jak przydatne były takie gotowce na początku. Osobiście nie pogardziłbym widokiem oblężenia chociażby. |
AmiDaDeer |
Katalog na inne rzeczy został utworzony. Wrzuciłem tam wszystkie materiały bezlicych, a także stworzony przeze mnie model Candle Creepera z niedokończoną jeszcze animacją. Jakby ktoś był chętny ukończyć to dzieło - zapraszam. |
Warmonger |
Jak nie należy tagować plików https://archive.org/search.php?query=subject%3A%22h3%22 |
Drwal |
Raczej nie powinniście być przeciwko, ale wole zapytać. Ukończone jednostki mogę wrzucać także do Banku Stworów? |
Nephretes |
Jak najbardziej :) |
AmiDaDeer |
Warmonger: Tagowanie było konieczne do utworzenia pliku, ale przecież i tak nikt nie będzie szukał tego poprzez wyszukiwarkę na takiej stronie. :P
Jak nie należy tagować plików |
Lyokoheros |
Nepheretes, a masz jeszcze model tego "kociego" maga? Jeśli tak to mógłbyś może wrzucić także go wraz z animacją? Bo mi się ta jednostka akurat bardzo podobała( a jak mówiłeś nie zamierzasz jej użyć). |
krasnolud99 |
Zgadzam się z Lyokoheros, to jest bardzo fajna postać i szkoda że nie będzie użyta w Oasis. Co do jednostki Hobbita, to nie wiem co ma sobą prezentować, w ogóle nie wiem co to jest(oprócz nazwy) no i jak już jest niedokończony DEF to fajnie by było go pokazać w całości z tym co jest zrobione do niego. |
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 |
temat: [VCMI/projekt] FreeH3 - otwarty projekt | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel