Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Biblioteka Legendtemat: [przyklejony] Chronologia świata, kalendarium
komnata: Biblioteka Legend
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8

Alamar PW
8 września 2005, 15:18
>>>HoMM: Quest for the Dragonbone Staff

Pierwsze słyszę (choć nie, już gdzieś ta nazwa się przewinęłą, tylko gdzie?). Co to jest?

A co do pominięć, to nie ma również: HC, H4:TGS, H4:WOW, Crusaders of MM, Legends of MM, Warriors of MM (nie za dużo tego "of MM"?) oraz "Sea of Mist". Nie wiedziałem za bardzo jak to wcisnąć (grałem tylko w CoMM i H4:TGS).

I odpowiem od razu na ewentualne pytanie Acida: Czemu Rozliczenie jest tak wcześcnie?
Wg. kampanii Lysandera G. z H4, jego poszukiwania ostrza zaczęły się 4 lata po Rozliczeniu. I w trakcie wędrówek spodkał (spotkał - to przez posty Kaazama)miecznika, który od 6 lat posiada ostrze (właśnie 6 lat temu widział ostatni raz Katarzynę Ironfist).

Erdamon PW
8 września 2005, 17:10
Quest for the Dragonbone Staff to HoMM wydany na PS2 niestety nic nie wiem na temat jego fabuły.


EDIT: oto co znalazłem na temat tej częsci w karczmie "Pod Wszechwidzacym Dębie"

W Heroes Of Might And Magic: Quest for the Dragobone Staff odgrywamy rolę jednego poszukującego przygód bohatera. naszym zadaniem jest odnalezienie artefaktu zwanego Dragonbone Staff i pokonanie smoka Mazalaka. Wykonanie tego w wyznaczonym czasie (to jest 900 dni) ocali króla spoczywajacego na łożu śmierci. Na czterech kontynentach rozsypani są złoczyńcy (Villains), trzymający przy sobie fragmenty mapy, odsłaniajacej tajemnicę ukrycia artefaktu.

vinius PW
8 września 2005, 18:16
zgadza sie, to takie unowoczesnione KB.
http://heroes.duke.org.pl/questgfx/sshot_Archer1.jpg
mam racje, prawda?

Acid Dragon PW
8 września 2005, 18:22
mojej krytyki na razie nie będzie.... a pewnie i wogle - gratuluję i dziękuję Alamarowi za to opracowanie. Wiem, że wielu ciekawskim fanom tego właśnie brakowało. Jak wreszcie kilka rzeczy się unormuję, to najprawdopodobniej znajdzie się to (o ile autor zgodę wyrazi) w Gildii Mrocznych Tajemnic.

Co do tego czym były VARNy i CRONy, to trudno to opisać jednym słowem. Były to ogromne bazy kosmiczne - o rozmiarach księżyców nawet - z własnym środowiskiem "naturalnym" oraz sztuczną atmosferą. Nie były to planety (ewentualnie planetoidy), ale na pewno były czymś więcej niż jedynie statkami kosmicznymi, choć oczywiście miały możliwość ograniczonego poruszania się. Najprawdopodobniej VARNy krążyły zwykle wokół swojej macierzystej bazy CRON - wskazuje na to ich ilość przy (ale nie 'na') jednym tylko CRONie (ze sprawozdań Coraka i Sheltema) oraz ich pewna niezależność... Oba typy baz miały możliwość lądowania (trwałego) na różnych światach, przy czym VARNy robiły to o wiele częściej i najprawdopodobniej właśnie do tego były tworzone.


Co do daty Rozliczenia, to przypomnę tylko o małej dziewczynce uratowanej w trakcie Rozliczenia i królowej Wielkich Arkan w czasie misji Lysandera.... no ale zawsze można wytknąć błąd twórcom - generalnie jednak zaznaczam, że data Rozliczenia jest wg mnie niepewna i ustalenie jej pewności może jednak nie być do końca możliwe.

Natomiast co do wydarzeń z innych gier, to jedynie ich bardzo przybliżone daty możnaby podać. w QftDS (dziwny ten skrót :P) nigdy żem nie grał, ale mniej więcej można powiedzieć, że:

- wydarzenia z Warriors of MM mają miejsce na pewno po MM6 (wytępieniu Kreegans na Enroth) i przed Rozliczeniem. A ponieważ nie mają nic wspólnego z wydarzeniami na Antagarichu, toteż trudno określić kiedy dokładnie. Jednakże pojawiają się tam na moment Starożytni (tudzież Przodkowie ;), więc sugeruje to zbieżność z HC3-4, a więc jakiś czas po Armageddon's Blade.

- Crusaders of MM najprawdopodobniej także mają miejsce po MM6, ale logika nakazuje, aby było to przed Warriors (daty wydania gier, a ten sam świat). Jedna z plotek w grze mówi coś w rodzaju "słyszałem, że istnieje inny kontynent, na którym toczą się podobne wojny", a inna "tak, widziałem niegdyś jednego z Kreegan", więc być może CoMM ma miejsce jeszcze w czasie AB lub pod koniec RoE.

- Legends of MM mają miejce na długo po wszystkich znanych nam wydarzeniach - wiele pokoleń minęło i wiele się zmieniło, ale wracamy tam do kilku znajomych miejsc. Wg mnie, nie ma sensu ustalać tu dat, ale byłoby to z pewnością na końcu.

- a co do See of Mist, to jedynym (nie)znanym ('nie', bo nie czytałem) mi połączeniem z resztą fabuły była jakaś postać bohatera występującego w H3, a więc najprawdopodobniej przedział jakiś między SoD, a AB.

Alamar PW
8 września 2005, 18:30
Co do Emilii oraz Lysandera to:

1. Kampania Lysandera zaczyna się 4 lata po Rozliczeniu (i nie ma nic w niej o Emilii).
2. Kampania Emilii dużo później (z dziesięć lat po Rozliczeniu?), dlatego H4 ma taką rozciągłość.
3. Kampania Nekromanty jest ostatnia (tzn. nie wiem kiedy dzieją się kampanie elfów i piratów, bo nie ma tam żadnych odniesień do pozostałych kampanii).

A co do tego Heroesa z PS2, to na razie sugeruję go pominąć, tak samo jak KB (chyba, że ktoś znajdzie odniesienia do wydarzeń w Erathii).
Aha, kiedy dzieje się (mniej więcej) Rewolta Władców Zwierząt z HC? (Podbój Podziemi gdzieś w 2 stuleciu).

Co do korzystania z mojego tekstu, to o ile ktoś nie znajdzie sposobu na jego dobre sprzedanie, możecie z niego korzystać do woli. to bez podania skąd go wzięto (dokładny link), nie wyrażam zgody na jego kopiowanie.

Acid Dragon PW
8 września 2005, 18:35
Rewolta - nie mam pojęcia. Zastanawiałem się nad tym, ale nie ma żadnych łączników czasowych między HC2 i SoD (a przynajmniej nie zauwałyłem żadnych). Strzelałbym, że aby młody książe nie słyszał nawet o swych szlachetnych przodkach (Rionie, Alisson), musiałoby minąć minimum z 5 pokoleń, więc około 100 lat.... może więcej.

PS. poniższy mój post z suplementem teraz....

Alamar PW
8 września 2005, 18:46
Zauważyłem :)


EDIT: Znowu nie wcisnął mi się cudzysłów (tym razem wina klawiatury). Przepraszam za bałagan.

vinius PW
9 września 2005, 18:53
możliwe nawet (dziwne!), ze akcja dzieje się równolegle lub w okolicach H3: AB. na zdjęciu, które wam zapodałem skupilem uwagę na strzelcu, a w tle... Gelu. co Wy na to?

Endejk PW
7 lutego 2007, 20:46
Sądze, że wartościowy link w kwestiach chronologii wydarzeń w MM

ps. Cóż to jest Rysh ?

Trang Oul PW
7 lutego 2007, 22:00
Pisząc, myślałem, że to oczywiste...
Kontynent na Axeoth.

P.S. jest już temat o niemal identycznej nazwie.

Alamar PW
8 lutego 2007, 09:16
...na wiki jest chronologia z Groty (do poprawy). :P

Dark Dragon PW
7 marca 2007, 19:49
"(KB)
(KB2)
MM1-5
H1
H2
H2 PoL
H3 SoD
MM6
H3 RoE
MM7
H3 AB, CoMM, WoMM, HoMM: Quest for the Dragonbone Staff (mniej więcej równolegle)
MM8
H4
MM9
H4 GS
H4 WoW
...
LoMM"

Trzeba by było uwzględnić do tej listy jeszcze: MM SoX (będzie "gdzieś tak" koło MM5), MMT (ponoć była tam jakaś "fabułka"), WoG (przed H4 ;) ), HC1-8 (wiem, że było opisywane, ale prosiłbym aby to jeszcze wstawić do tej listy), WoMM GBC (przed WoMM na PSX), H5, H5 HoF, DMoMM.
Wiadomo, że wydarzenia z Ashan są w tej kolejności:
H5
H5 HoF
DMoMM

Alamar PW
7 marca 2007, 20:15
Wiadomo, że wydarzenia z Ashan nie mając nic do tej chronologii. :P

I czy na pewno przeczytałeś dokładnie cały ten temat?

Aha, Miecze Xeenu są tuż po zakończeniu World of Xeen. A WoG ma tyle fabularnie wspólnego z sagą HoMM/MM co Ashan (no dobra - WoG ma więcej wspólnego).
I póki MMT nie wyjdzie, chyba nie ma co tego projektu uwzględniać, prawda?

vinius PW
21 marca 2007, 19:50
A do KB nigdy nie ma pewności, bo gier tych powstało od cholery(cenzurować taki wyraz, czy też pozostawić jak "kurdę"? oto jest pytanie!) i jeszcze trochę, a nigdy nie jest to uwzględnione. tak więc z nieukrywanym smutkiem trzeba odstawić KB osobno...

Crag Hack PW
11 maja 2007, 12:24
Mam pytanie: Czy podczas Rozliczenia zniszczony został tylko Antagarich, czy cała planeta?

Acid Dragon PW
11 maja 2007, 13:21
Jest kilka teorii.
Texty w H4 wskazują, że choć sam świat dalej istnieje (Antagarich również), to jednak nikt tam nie przeżył (choć nikt tego nie mówi wprost).
Z kolei kilka textów w Legends wskazuje na to, że jednak przynajmniej Enroth miało wręcz wielopokoleniową kontynuację dziejów - że już nie wspomnę, że fizycznie można odwiedzić Enroth wiele lat po Rozliczeniu.

Osobiście twierdzę, że Rozliczenie głównie zniszczyło Antagarich i to tam pochłonęło najwięcej istnień, choć też możliwe, że ktoś i tam przeżył. Pozostałe kontynenty pewnie też dotkliwie odczuły Rozliczenie (olbrzymie fale tsunami etc.) ale jednak proporcjonalnie, straty były mniejsze.

tymolord PW
11 maja 2007, 15:06
Kwasowy Smoku, chcesz powiedzieć że Enroth i reszta kontynentów przeżyły, tak? To dobrze, że inne kontynenty żyją.

Alamar PW
26 czerwca 2008, 22:12
Uaktualniona wersja chronologii, pozbawiona poprzednich błędów i większości moich domysłów.
Zakaz kopiowania czy jakiegokolwiek wykorzystywania choćby fragmentów, bez podania co najmniej dokładnego linku, skąd go skopiowano i kontaktu z autorem.
Mam już dość powoływania się na pewną stronę w Wikipedii, gdzie mój wcześniejszy tekst był żywcem skopiowany i nie podano nawet źródła.

Co do tekstu - to jest on jeszcze niepoprawny stylistycznie (i interpunkcyjnie) i zawiera kilka odniesień, które pisałem "z głowy", bez dokładnego sprawdzenia faktów (głównie Heroes Chronicles), więc poprawki w najbliższym czasie będą nanoszone.

_______________________________


LEGENDY
Wg podań z głębin mistycznej Pustki wyłaniają się żywiołaki, które zaczynają walczyć miedzy sobą o prawo do napełnienia Pustki życiem. Walka między nimi powoduje formowanie się planet. Po pewnym czasie na tych globach pojawia się życie (wpierw nieinteligentne, potem rozumne w postaci humanoidów). Żywiołaki zdając sobie sprawę, że nagroda, o którą walczą, może przejść im koło nosa, postanawiają zawrzeć jednodniowy rozejm w celu zniszczeniu humanoidów.
Wtedy po raz pierwszy objawiły się tzw. Forces of the Dome (Moce Kopuły), które obserwowały zmagania żywiołaków, lecz nie interweniowały. Pięć Mocy postanowiło podzielić się z humanoidami częścią swej wiedzy, wystarczającą by pokonać żywiołaki (lecz je nie zniszczyć). Dziesięciu czempionów humanoidów pokonuje żywiołaki i rozpędza je na cztery strony Pustki.

Nie wiadomo ile w tych podaniach jest prawdy (być może dotyczą one tworzenia CRON-ów przez Starożytnych, a nie formowania się planet), ani to kim były te tajemnicze Moce Kopuły (być może chodzi o Starożytnych). Wiadomo za to, że Wymiary Żywiołów pochodzą z Wymiaru Chaosu (znanego też jako Wymiar-między-Wymiarami) oraz to, że krasnoludy pochodziły z zupełnie innej planety (o dużej sile ciążenia) niż np. elfy.


CZAS CUDÓW
Starożytni (zaawansowana technicznie i magicznie rasa o niezbyt dużej populacji) rozpoczyna kolonizację galaktyki (wysyłając różne rozumne rasy za pomocą swoich statków). Łączność między światami macierzystymi Starożytnych a koloniami jest utrzymywana za pomocą Sieci Bram i Stacji Bram, które pozwalają na przemieszczanie się z jednego świata na inny, po nitkach sieci, niczym po mostach przerzuconych nad rzekami. Sieć ta obejmuje miliardy planet. Starożytni tworzą Strażników (sztuczne istoty), które mają za zadanie chronić pojazdy kolonizacyjne podczas ich podróży przez Pustkę i opiekować się skolonizowanymi światami. Jednym z takich Strażników jest Escaton.


ok. 10 000 lat temu
Żywiołaki zostają zmuszone przez "bogów" do zawarcia rozejmu i nie atakowania humanoidów. Nie wiadomo kim byli owi "bogowie", choć możliwe, że chodzi o Starożytnych.


ok. 1500 lat temu
Graniczne kolonie Starożytnych najeżdża liczna rasa podobna do diabłów - Kreeganie. Choć z początku uznano, że jedynie potrzebują surowców i można się z nimi porozumieć, kolejne lata udowodniły, że jedynym celem Kreegan jest splugawienie danego świata, rozmnażanie się na nim, dopóki starczy przestrzeni życiowej i następnie wysłanie statków na kolejne światy, by powtórzyć ten cykl.
W późniejszych czasach pojawiły się pogłoski, że Kreeganie byli tylko chaotyczną armią stworzonych przez swych "bogów" - Kreatorów - rasy na podobnym stopniu cywilizacyjnym co Starożytni żyjącej w mgławicowym królestwie, która podobno miała walczyć ze Starożytnymi o dominacje nad galaktyką.


PRZEPRAWA
ok. 1500-1200 lat temu
Statek kolonizacyjny, który zawierał VARN MCMIV, został wysłany w kierunku planety później znanej jako Enroth. Na jego pokładzie znajdowali się ludzie, elfy, krasnoludy, a nawet gobliny oraz Strażnik Merlian (wszyscy ci humanoidy posiadali wiedzę wystarczająca, by kierować tym statkiem kosmicznym i w pełni obsługiwać czy naprawiać zaawansowane przedmioty jak blastery, Niebiańskie Kuźnie czy broń atomową). VARN MCMIV wylądował na Enroth, w miejscu gdzie była żyzna i zielona kraina. Koloniści zbudowali tam dwa miasta: Aliant i Vissias oraz miasto Free Haven, gdzie umieszczono Strażnika. Powstaje urząd gubernatora, który ma sprawować opiekę nad planetą, a wspomagać radą ma go Merlian.
W kolejnych dekadach koloniści wyruszyli także na inne kontynenty, docierając m.in. na Antagarich, w tym i wyspę Vori.


DZIEŃ OGNIA
-1 - 0 przed Ciszą
Burmistrza miasta Aliant, Alan, po dowiedzeniu się o śmierci swojej córki i dostaniu wiadomości, że pięciu starszych miasta ma coś z tym wspólnego, rozkazał ich stracenie. Czterech z nich uniknęło swego losu i schroniło się w Vissias. Burmistrz Alan podążył z nimi i zażądał wydania zbiegów. Mieszkańcy Vissias odmówili i wywiązała się walka między obydwoma armiami, w której poległ syn Alana - Miachael. Zaślepiony rozpaczą i gniewem, burmistrz miasta Alaint aktywował broń starożytnych, która przywołała gniew niebios, natychmiastowo niszcząc obie armie i zatruwając ziemię. Ogień spadł na miasto Aliant, spalił zielone pola Vissiasu i spowodował zniszczenia w promieniu setek kilometrów. Te niezamieszkane później przez stulecia pustkowia, staną się rozległą pustynią znaną jako Dragonsand.


CISZA
0 (ok. 1200 lat temu)

Kreeganie wdzierają się do Sieci Bram, powodując odcięcie kolonii z rejonu Zewnętrznej Osi od światów macierzystych Starożytnych. Skutkuje to brakiem dopływu technologii i części zamiennych do kolonii i w rezultacie ich upadkiem cywilizacyjnym. Starożytni wielokrotnie próbowali odbudować Sieć, lecz diabły zawsze to uniemożliwiali. Starożytni postanowili w końcu wpierw pozbyć się Kreegan, zanim przystąpią do odbudowy Sieci. Walka z Kreeganami pozbawiła jednak Starożytnych niemal wszystkich surowców.


0 - 100 po Ciszy
Na Enroth urząd gubernatora zostaje obalony przez rebeliantów.


113 po Ciszy
Na skutek braku części zamiennych z planet Starożytnych, ostatnia z Niebiańskich Kuźni przestaje działać.


WOJOWNICY PUSTKOWI
ok. 100 - 200 po Ciszy
Na południu kontynentu Antagarich, w królestwie magów - Bracaduun, rodzi się barbarzyńca Tarnum. Dowiedziawszy się o tym, że jeden z przodków barbarzyńców - Jarg podbił kiedyś magów, postanawia pójść w jego ślady. Jednocząc siła rozproszone barbarzyńskie klany i niewoląc mieszkańców bagień, udaje się mu złamać potęgę Bracaduun. Jednak porażki i ciągła obawa przed zdradą powoduje, że Tarnum staje się szaleńcem, który masakruje niewinne istoty w swej drodze do chwały. Zostaje w końcu pokonany i zabity przez rycerza Riona Gryphonhearta, przyszłego pierwszego króla Erathii. Sam zaś Tarnum po śmierci staje przed obliczem Przodków i zostaje przeklęty nieśmiertelnością oraz odesłany na Antagarich, by odpokutował swe winy.
Podczas finalnego ataku Tarnuma na twierdze Steelhorn, jeden z behemotów "zabija" młodego maga Gavina Magnusa, który na skutek jednego ze swoich zaklęć zostaje obdarzony nieśmiertelnością.
Na ruinach Bracaduun powstają dwa państwa: na północnych stepach - Erathia, w południowych łańcuchach górskich oraz na pustyni - Bracada.


PODBÓJ PODZIEMI
ok. 100 - 250 po Ciszy.
Po śmierci Riona Gryphonhearta, tron Erathii przejmuje jego córka Allison. Dusza Riona zostaje skradziona z Raju przez demona Deezeliska. Allison postanawia ją odzyskać, a pomaga jej Tarnum.


ok. 200 po Ciszy
Sekta nekromantów zostaje wygoniona z Bracady i osiedla się na południu AvLee, tworząc własne państwo - Deyję. W poszukiwaniu sposobu na doskonałe wskrzeszenie, nekromanci czerpią moc z żywych stworzeń i roślin, zamieniając w przeciągu milenium zieloną krainę w jałowe pustkowia.


342 po Ciszy
Na południowych brzegach kontynentu Jadame, powstaje Królestwo Amberiańskie.


ok. 428 po Ciszy
Pierwszy arcymag na Enroth - Terrax - rozwija magię żywiołów i odkrywa podstawy lustrzanej ścieżki - magii światła i ciemności. Gildia znana jako Bractwo tworzy jeden z pierwszych artefaktów wykorzystujący magię ciemności - sztylet Mordred. Pogłoski sugerują, że Terrax ostatecznie stał się liszem i zamieszkał w Zamku Darkmoor.


499 po Ciszy
Na południu Antagarichu, w nowym królestwie magów Bracadzie (choć nie tak potężnej i rozległej jak Bracaduun) król Gavin II zakłada miasto Celeste, położone w połowie w chmurach a w połowie na zboczach gór.


589 po Ciszy
Na Jadame rodzi się Thorn III ostatni cesarz dynastii amberlańskiej.


ok. 590 po Ciszy
Z wyspy Regna, na południe od Jadame, zostają wygnane trolle przez ludzkich najeźdźców pod wodza Harecka. Powstaje miasto Hareckburg, zaś sam Hareck zakłada pirackie Imperium Oceanu Bezkresnego i ogłasza się imperatorem Hareckiem I. W 590 roku po Ciszy zostaje otruty przez swoją żonę Charele.


621 po Ciszy
Na Jadame upada monarchia amberliańska.


633 po Ciszy
Na Jadame umiera Thorn III - twórca Krypty Czasu w Ravenshore.


POCZĄTEK WOJEN DRZEWNYCH
646 po Ciszy
Na Antagarichu ludzcy osadnicy z Erathii dokonują masowego karczowania lasów w rejonie Harmondale. Spotyka się to z reakcją elfów z AvLee, które wysyłają posłańca na dwór króla Davida Gryphonhearta, żądając zaprzestania karczowania, porzucenia wszystkich nowopowstałych osad i odszkodowania w złocie wartego wyciętemu drzewostanu. Król David odmówił. Reakcją króla elfów, Eldricha Parsona, była egzekucja posłańca i wypowiedzenie wojny Erathii.


689 - 692 po Ciszy
Na Antagarichu król Erathii - Lothoe IV Gryphonheart buduje Zamek Harmondale (zwany też zamkiem Harmondy), jako obronę przed elfami z AvLee. W roku 692 po Ciszy, zamek wpada w ręce elfów.


744 po Ciszy
Joshua Stom, główny alchemik czarnoksiężników z Nighonu, tworzy Pierścień Władcy.


ERA LUDZI
780-800 po Ciszy
Na Karigorze (wyspie na południowy-wschód od kontynentu Enroth) Mekoring Ślepy tworzy wiele artefaktów, które kończą tzw. Erę Potworów i rozpoczynają Erę Ludzi.


KONIEC WOJEN DRZEWNYCH
789 po Ciszy
Na Antagarichu zostaje podpisany Traktat pierpoński kończący Wojny Drzewne.


POWSTANIE IMPERIUM PHYNAXIAŃSKIEGO
790 po Ciszy
Na stepach południowego Antagarichu (w rejonie Harmondale i Spornych Ziem) powstaje Imperium Phynaxiańskie, którego potęga oparta jest na złożach staltu.


817-818 po Ciszy
Mieszkańcy Harmondale zabijają barona Danfortha Octavio i wybierają na jego miejsce burmistrza Ty Vespina. Sześć tygodni później, król Erathii - Aaron Gryphonheart IV - nakazuje egzekucję Vespina i buntowników oraz przywraca Harmondale pod koronę Erathii. Dwa tygodnie później Aaron ginie w potyczce z elfami. Po roku Harmondale znów jest we władzy elfów.


ok. 850 po Ciszy
Na Enroth Sojusz Alchemiczny tworzy wiele cudownych przedmiotów, m.in. sztylety magów, w Zamku Alamos.


UPADEK IMPERIUM PHYNAXIAŃSKIEGO
864 po Ciszy
Na Antagarichu w Imperium Phynaxiańskim złoża staltu wyczerpują się i imperium upada pod naporem wojsk elfów.


870-881 po Ciszy
Na Karigorze Taledon X sprawuje rządy jako Wysoki Boski Kapłan i Wysoki Święty Przewodnik Kościoła Słońca.


BITWA O SHIMENGARD
902 po Ciszy
Na Enroth podczas bitwy o Shimengard po raz ostatni widziano artefakt Thor.


912 po Ciszy
Na Enroth tajemniczy ogień strawia siedzibę Gildii Łuczników i niszczy plany konstrukcji nowych łuków, których prototypem był Persifal.


ok. 1000 - 1100 po Ciszy
Czarodziej Ethric Szalony odkrywa Rytuał Wiecznej Nocy i staje się pierwszym nekromantą i liszem na Enroth.


1008 - jesień 1009 po Ciszy
Na Antagarichu nekromanta lord Terrence Rockwin II zdobywa Harmondale i zaczyna poszukiwania grobu mistrza Kelvina. W końcu zostaje przepędzony przez siły Erathii.


1018 po Ciszy
Na Enroth lord Solomon Stone zostaje Wysokim Kapłanem Ścieżki (magii światła i ciemności).


ca. 1070 po Ciszy
Na Jadame ginie nosferatu Korbu.


WOJNA GOŁĘBICY I KRUKA
1073-1083 po Ciszy
Na Karigorze klerycy Świątyni Słońca tworzą artefakt zwany Artur - koronę, która miała wzmocnić osobowość króli-kapłanów. Wzmacniała też ich ego, co stało się przyczyną ogłoszenia przez Wysokiego Kapłana i Króla Kościoła Słońca - Leopolda VII - wojny przeciw rywalom - Kościołowi Księżyca. Skutkiem tego konfliktu było rozwiązanie obu kościołów.


BITWA POD SHADOWSPIRE
ok. 1075 po Ciszy
Na Jademe Gildia nekromantów pod wodzą Zacharii, który podporządkował sobie niemal cały kontynent, oraz Kościół Słońca ostatecznie starli się pod Shadowspire, gdzie przywódcy obu organizacji zginęli, a potężny miecz Solkrist zaginął.


STRATEGICZNE WYZWANIE
ok. 1125 po Ciszy
Do Enroth z krainy Varnal Hills (która znajdowała się w innym świecie) przybywa Morglin Ironfist, uciekając przed swym krewnym Ragnarem. Razem z nim przybywa lord Kilburn, a także ich przeciwnicy: królowa Lamanda, lord Slayer oraz lord Alamar (i wielu innych bohaterów). Zaczęła się walka o władzę nad kontynentem Enroth, którą wygrał Morglin.


1133 po Ciszy
Na Antagarichu Nicolas Gryphonheart poślubia Gwenllian.


1134 po Ciszy
W niespełna rok po ślubie Gryphonheartów rodzi się im pierworodna córka - Katarzyna.


1141 po Ciszy
W siódme urodziny Katarzyny Gryphonheart, Gwenllian Gryphonheart rodzi drugie dziecko - Beatrice.

1145 po Ciszy
Erik von Stormgard wygrywa konkurs łucznicy na Enroth.

1150 - 1151 po Ciszy
Na Antagarichu Katarzyna Gryphonheart wstępuje do elitarnej Brygady Szponu, wbrew woli ojca. W czerwcu 1151 roku po Ciszy wyprawia się na Sporne Ziemi, by zdusić bunt tamtejszych mieszkańców podających się za potomków Imperium Phynaxianskiego, zainspirowany przez erathiańskiego generała Connela Traxtona (zaniepokojonego zbyt szybkim wzrostem prestiżu przyszłej królowej). W końcu generał został osobiście zabity przez Katarzynę w honorowym pojedynku w Steadwick.
W czasie trwania tej służby, jeden z poruczników Katarzyny - Morgan Kendal - znajduje niemowlaka Gelu, którego Brygada Szponu adoptuje i wychowuje jak swojego. W późniejszych latach Gelu dołącza do oddziału Straży Leśnej.


WOJNY O SUKCESJĘ
ok. 1152 - kwiecień 1154 po Ciszy
Po 25 latach sprawowania rządów żelazną ręką, Morglin Ironfist umiera. Koronę ma objąć jeden z synów Morglina: Roland lub Archibald, a wybrać go ma królewski wiesz. Jednak seria śmiertelnych "wypadków" wieszczy powoduje, że Archibald oskarża brata o ich wywołanie i sam przejmuje koronę. Roland z pomocą królów krasnoludów - Rocklina, Gildią czarodziejek, magami oraz siłami Osrica Tempera, Antony'ego Stone'a, Alberta Newtona, Loretty Fleise, Erika von Stormgarda i lorda Haarta pokonuje siły Archibalda, a jego samego nadworny mag Tanir, z rozkazu Rolanda, zamienia w kamień.
Podczas podróży na północne wybrzeża Antagarichu, Gwenllian i Beatrice Gryphonheart giną w zasadzce bandytów. Obawiając się o życie swojej pierworodnej córki, w maju tegoż roku, Nicolas Gryphonheart organizuje jej zaręczyny z Rolandem Ironfistem. Ślub odbywa się 1 sierpnia 1154 roku po Ciszy.


CIEŃ ŚMIERCI
1155 - 1165 po Ciszy
Na Antagarich przybywa kilkoro weteranów Wojen o Sukcesję - m.in. czarodziejka Gem, barbarzyńca Crag Hack czy lisz Sandro. Sandro, udając ucznia czarnoksiężnika z Nighonu - Ethrica (nie miał on nic wspólnego z Ethriciem Szalonym), dowiaduje się o dwóch potężnych artefaktach - Zbroi Potępionego i Płaszczu Króla Nieumarłych. Dzięki manipulacji Gem oraz Crag Hackiem udaje mu się je zdobyć. Po rozprawieniu się ze swoim dawnym "mistrzem", Sandro sprzymierza się z nekromantą Fineasem Vilmarem. Razem udają się do Deyji - królestwa nekromantów - gdzie zostają przedstawienie królowi, a po jakimś czasie Fineas staje się nowym władcą Deyji i Gildii nekromantów, zaś Sandro obmyśla plan podboju całego Antagarichu. Rola szarej eminencji na razie mu w tym pomaga.
W tym samym czasie z królestwa magów Bracady odchodzi pół-dżin Yog, który postanowił pójść w ślady ojca i zostać barbarzyńcą. Po wypełnieniu kilku testów próbnych dla księcia Wilsona Boragusa - władcy Krewlodu, zostaje przyjęty do grona barbarzyńców.
Na granicy Erathii i AvLee pół-elf Vori, najmłodszy członek oddziału Erathii znanego jako Straż Leśna, ma kłopoty z wampirami z Deyji. By się ich pozbyć, postanowił odszukać artefakt zwany Eliksirem Życia. Nie wiedział jednak, że wszystkie te kłopoty zawdzięcza Sandrowi.
W końcu Gem, Gelu, Yog i Crag Hack spotykają się i odkrywają knowania Sandra. Przy pomocy miecza Anielskiego Sojuszu udaje się im pokonać lisza i zniszczyć jego artefakty. Po czym czworo bohaterów postanawia pójść swoimi ścieżkami losu.
Sandro został pokonany, lecz nie zgładzony i zaczął obmyślać nowy plan - tym razem postanowił wykorzystać lorda Haarta do otrucia Nicolasa Gryphonhearta oraz Kreegan i władców podziemi z Nighonu do inwazji na Erathię. Jednak plany pokrzyżował mu Fineas Vilmar, który okazał się pojętnym uczniem, jeśli chodzi o manipulację, i uwięził Sandra pod byle pretekstem, a sam przejął jego plan.


NOC SPADAJĄCYCH GWIAZD
ok. styczeń 1162 po Ciszy
Z gwiazdozbioru Strzelca na Sweet Water na Enroth spada gwiazda zwiastująca nieszczęście. Tak przynajmniej wierzą wieśniacy. Prawda jest o wiele gorsza - "gwiazda" okazjue się statkiem Kreegan, którzy błyskawicznie przygotowują się do podboju tego świata. W tym celu część swoich wojsk wysyłają również na Antagarich, do zielonej krainy niziołków - Eeofolu.


KRUCJATA ROLANDA
28 czerwiec - 23 sierpień 1162 po Ciszy
Na Enroth Roland Ironfist organizuje wyprawę, by poszukać zaginionego w okolicach Blackshire lorda Kilburna. Rycerza nie znajduje, znajduje za to diabły, które pokonuje w bitwie o Edenbrock i spycha niemal do morza, a następnie goni niedobitki na północ w stronę Sweet Water. Na miejscu okazuje się, że jego armia nie ma szans z tysiącami Kreegan, więc Roland wycofuje się, zastawiając po drodze pułapki jakich nie powstydziłby się sam Archibald. Po dotarciu do Zamku Kriegspire, Roland zostaje schwytany przez Kreegan przy udziale zdrajcy Sulmana.
Bitwa o Edenbrock zmusiła jednak przywódcę Kreegan - Xenofeksa - do zmiany taktyki i powołania sekty znanej jako Świątynia Baa.

1164 po Ciszy
Twierdza Lodowego Wichru na Enroth wpada w ręce orków, tym samym poważnie blokując podróże pomiędzy północnymi rubieżami, a resztą królestwa Ironfistów.

ok. stycznia 1165 po Ciszy
Królowa Katarzyna Ironfist żegluje na Antagarich, by wziąć udział w pogrzebie swego ojca. Po drodze napotyka na pewnego rozbitka - sir Christiana. Królestwem Enroth ma rządzić jej dziesięcioletni syn Nicolai oraz regent Wilbur Humphrey.
Czterej poszukiwacze przygód, ostatni pozostali przy życiu mieszkańcy Sweet Water, przypadkiem znajdują sześc listów od króla Rolanda, które niosą do Zamku Ironfist. Zaczyna się ich przygoda, której stawką jest los całej planety.


11 czerwca 1165 po Ciszy
Czwórka poszukiwaczy przygód uwalnia Archibalda z kamienia, w celu uzyskania potężnego czaru, niezbędnego do pokonania Kreegan. Udaje się im w końcu zabić królową diabłów (i tym samym poważnie ograniczyć ich cykl rozrodczy) i zniszczyć ich główną bazę na Enroth.


ODNOWIENIE ERATHII
ok. marzec 1165 - 5 sierpnia 1165 po Ciszy
Na Antagarich przybywa Katarzyna Ironfist i zastaje Erathię w ruinach. Co więcej, Staedwick, stolica jej rodzinnego królestwa, zostało zajęte przez siły Kreegan i Władców Podziemi z Nighonu oraz mieszkańców Tatalii i Krewlodu (którzy wzięli się w między czasie za łby). Katarzyna, z pomocą elfów z AvLee i magów z Bracady, oswobadza w końcu Steadwick (podczas najcięższych walk, Kreeganie podają tyły, zostawiając Nighończyków samych na polu walki) i przegania najeźdźców za morze.
W tym samym czasie nekromanci wykradają ciało Nicolasa Gryphonhearta i przywracają go do życia jako lisza. Podczas tego procesu ginie Fineas Vilmar (macki Sandra są długie i zabójcze). Nowy przywódca Deyji prowadzi dalsza wojnę ze swoim dawnym królestwem i coraz bardziej uniezależnia się od nekromantów (przy okazji Sandro odzyskuje wolność). Ci, nie chcąc stać się niewolnikami własnej broni, proponują Katarzynie sojusz przeciw liszowi i zdradzają jej, kto stoi za otruciem jej ojca. W ostatecznym szturmie na siedzibę ożywionego Gryphonhearta, Katarzyna "przekazuje" lorda Haarta liszowi, który dopełnia zemsty i może w reszcie opuścić krainę żywych (z małą pomocą magii).
5 sierpnia Katarzyna wygłasza mowę z okazji pokonania sił zła i ciemności, a jej słowa docierają nawet do nowego przywódcy Gildii nekromantów - Archibalda Ironfista.
Na terenie Spornych Ziem Faruk Welnin postanawia uniezależnić tę część Antagarichu zarówno od elfów z AvLee jak i ludzi z Erathii. Jego cel zostaje osiągnięty, choć nie wiadomo na jak długo.


ZA KREW I HONOR
ok. 1168 - 1169 po Ciszy
Na Antagarichu lord Markham, obecny właściciel Zamku Harmondy, urządza łowy ścierwojadów, których nagroda ma być ów zamek (zniszczony i leżący na terenie Spornych Ziem). Czwórka zwycięskich bohaterów szybko odkrywa, że nagroda przysparza więcej kłopotów niż pożytków. Po wzięciu udziału w potyczkach podjazdowych między Erathią a AvLee i wybraniu na sędziego Fairwathera, który arbitrażował podpisanie rozejmu między wojującymi królestwami, bohaterowie stanęli naprzeciw przybyszom z innej planety - Terry, którzy poszukiwali na Enroth śladów po Starożytnych. Udaje się im uruchomić bramę do Sieci Wrót (przy okazji doprowadzając do upadku gildię nekromantów na Antagarichu i zgładzili przywódce Kreegan - Xenofeksa) i dostać do Stacji Sieci, skąd mogli dostać się do dowolnego świata w rejonie Zewnętrznej Osi.


OSTRZE ARMAGEDONU
ok. 1169 - 1171 po Ciszy
W godzinę swej śmierci Xenofex ukazał się Lucyferowi Kreeganowi, objawiając mu plany potężnego artefaktu - Ostrza Armagedonu i polecając zalać ten świat ogniem. Lucyfer wysłał swego zaufanego sługę Xerona, by wykonał to zadanie, a sam zajął się wojną z Erathią Katarzyną oraz Rolandem Ironfistami. Pomoc Ironfistom oraz Leśnej Straży pod przywództwem Gelu udzielają Władcy Żywiołów (nikt nie wie co kieruje ich motywami). Dzięki ich pomocy Xeron, Lucyfer Kreegan i praktycznie wszyscy Kreeganie w Eeofol giną, a Ostrze Armagedonu dostaje się ręce Gelu.
Oprócz tej wojny, na Antagarichu dzieją się inne ważne wydarzenia. W Bracadzie mag Dracon (który m.in. przez dwa lata służył z Gelu w Straży Leśnej) podążając śladami swojej matki, staje się pogromcą smoków i ostatecznie ubija osławionego Błękitnego Smoka (przy okazji zostają stworzone pierwsze kryształowe smoki).


W Nighonie młoda, rządna bogactw i wpływów młoda suzerenka Mutare podąża za swym sąsiadem Orwaldem w wyścigu o Fiolkę Smoczej Krwi, która umożliwia przemianę dowolnej istoty w smoka. W końcu smoczyca Mutare obwołuje się królową Nighonu.
W Krewlod, jak co trzydzieści lat, odbywa się Festiwal Życia, który ma na celu wyłonienie nowego władcy barbarzyńców (lub też przedłużenie władzy obecnego). Po wielu zabójczych próbach i zgładzeniu samego księcia Wilsona Boragusa, nowym władcą zostaje Kilgor.
W Tatalii ożywiony zostaje lord Haart, który urządza "żniwa" na okolicznych wieśniakach. Powracająca z uniwersytetu w Erathii wiedźma ognia - Adrianne - w końcu ponownie składa martwego rycerza do grobu (tym razem już na dobre).


DZIEŃ NISZCZYCIELA
ok. 1172 po Ciszy
W mieście Ravenshore na Jadame pojawia sie Escaton, zwany Niszczycielem, i odprawia rytuał przywołania, który ma doprowadzić do zniszczenia Kreegan, a przy okazji całej planety. Choć Kreegan już nie ma, to jego oprogramowanie nie pozwala cofnąć rytuału. Gildia Kupiecka z Alvaru postanawia sformować sojusz największych potęg Jadame - mrocznych elfów z gildii, minotaurów, trolli, smoków, łowców smoków, Gildii nekromantów i Kościoła Słońca w celu powstrzymania Escatona. Nie każda z tych organizacji czy ras chce współpracować, ale sojusz pomiędzy pięcioma frakcjami zostaje zawiązany i po drobnych utarczkach z Regnanami, na Jadame przybywają wracajacy na Enroth Ironfistowie i ich nadworny mag Xanthos. Wyjaśnia on naturę rytuału Escatona i znajduje spoób na dostanie się do samego Niszczyciela. Po licznych potyczkach w Wymiarze między Wymiarami i samym pałacu Escatona (czaszce 180-cio metrowego olbrzyma), udaje się dotrzeć do samego Niszczyciela, który, choć wiąże go oprogramowanie, udziela pomocy w celu przerwania rytuału. Aby to uczynić, trzeba uwolnić uwięzionych Władców Żywiołów, którzy ostatecznie nie dopuszczają do zakończenia rytuału. Skutkiem ubocznym ich furii jest koniec Escatona, który przed śmiercią wysyła ostatnią wiadomość do Starożytnych.


SZARŻA SMOKÓW
ok. 1172 - 1173 po Ciszy
Na Antagarichu smocza królowa Mutare niewoli wszystkie rodzaje smoków, by powiększyć swoje włości. Tarnum zwany Przyjacielem Smoków, który od przeszło dwudziestu lat żyje w AvLee, musi ją powstrzymać. Dzięki pomocy Czarodziejskich Smoków oraz zdobyciu Fiolki Smoczej Krwi, udaje się mu pokonać armie Mutare, która po ucieczce do Nighonu, zostaje zabita przez rywalizujących suzerenów.


MIECZ MROZU
ok. 1174 - 1175 po Ciszy
Na Antagarichu pół-elf Gelu wyrusza na wyspę Vori w celu znalezienia i zniszczenia Miecza Mrozu, by nie dopóścić do spełnienia przepowiedni o końcu świata, jeśli zetkną się Ostrze Armagedonu i Miecz Mrozu. Za nim wyrusza Tarnum oraz trzecia żona Kilgora - Kija. Tarnumowi udaje się prześcignąć Gelu w wyścigu do stolicy śnieżnych elfów - miasta Volee, lecz Miecz Morzu zagarnia Kija, która wraca z nim do męża w Krewlodzie.


ROZLICZENIE
ok. 1175 po Ciszy
Na Antagarichu dochodzi do walk sił pod wodzami pół-elfa Gelu i barbarzyńcy Kilgora, a w konsekwencji zetknięcia Ostrza Armagedonu i Miecza Morzu. Powoduje to wyzwolenie ogromnej energii, która przetacza sie przez planetę, niszcząc wszystko na swej drodze. Części mieszkańców tego świata udaje się ucieć na inną planetę - Axeoth, dzięki portalom, które pojawiły się po eksplozji nie wiadomo skąd.



Credits and thanks to:
Corlagon, Kareeah Indaga, Ribannah, Nether Gods, Acid Dragon, RPGenie and others.

Morhad PW
27 lipca 2008, 11:22
Roland z pomocą królów krasnoludów - Rocklina, Gildią czarodziejek pod wodzą Loretty Flaise, magami Alberta Newtona i rycerzami Osrica Tempera i lorda Haarta pokonuje siły Archibalda, a jego samego nadworny mag Tarnir, z rozkazu Rolanda, zamienia w kamień.


Ten mag chyba się Tanir nazywał, bo w MM6 Archibalda się budzi przy użyciu Tanir's Bell.

Dark Dragon PW
28 lipca 2008, 21:18
Alamar, po prostu kawał niebywale dobrej roboty ;). Oby tylko tak dalej.
strona: 1 - 2 - 3 ... 6 - 7 - 8
temat: [przyklejony] Chronologia świata, kalendarium

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel