Witaj Nieznajomy!
|
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 37 - 38 - 39 ... 81 - 82 - 83 | |
tymolord |
>>Wszystko zależy od tego jaka to lokacja i jakie funkcje. Od tego jest komenda !!OBx/y/p:Ttyp Upodtyp, którą omawiałem kilkanaście postów temu w tym temacie. Głupio to zabrzmi ale nie mogę znaleźć. |
tymolord |
!#VRz209:S^Magiczny grzybek^; !#HT63/30:T209; Od tego zacząłem. Dalej: !?OB63/30; !!IF:M^Stary^; !!OB50/46/0:T63 U30; !?OB63/30; !!IF:M^Nowy^; Co jest źle, co należy poprawić? Zrobiłem też: !#OB50/46/0:T63 U30; |
Altair |
Z tego co widzę Tymolordzie to wcale nie chodziło ci o zmianę funkcji obiektów, a tylko zmianę ERMowych komunikatów. Obie kwestie BYŁY już omawiane i to nie raz. Wystarczy przeanalizować przykłady. http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=10789 http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=12780 Jeśli jednak nadal chcesz zmieniać funkcje obiektów to przypomnę ci, że prawie rok temu w tym temacie także o to pytałeś :> http://www.forum.acidcave.net/post.php?pid=14815. Wtedy jednak twoje posty były bardziej precyzyjne. Stwierdzam, że macie bardzo krótką pamięć. Jak widzę większość z was tylko bezmyślnie kopiuje skrypty i wcale nie stara się zrozumieć jak działają. W taki sposób do niczego nie dojdziecie. Trzeba analizować istniejące już skrypty i wykorzystywać interesujące nas fragmenty. Wystarczy tylko zacząć używać głowy we właściwy sposób. Dla przypomnienia do szukania tekstu używamy kombinacji CTRL+F. |
kur-chuk norris |
Mam pytanie jak zrobić żeby: Pokazało mi się okienko z opcjami do wybory? np. HaHa, HeHe, HiHi. I jak wybierze się opcje HaHa to pokazuje sie wiadomość "HoHo" Jak wybierze się opcje HeHe rozpocznie się walka z Pikinierami. Jak opcje HiHi to zacznie się walka z Zielonymi Smokami. Okienko pokazać sie ma po wejściu bohatera do typu obiektu: [N] i podtypu: [M]??? |
Kulex |
http://www.erm.heroespl.org/okna-erm.htm |
kur-chuk norris |
Wielkie dzięki! ☻ ☺ :D |
tymolord |
W skrypcie o który proszę występują dwa obiekty, obiekt który ulega zmianie po wejściu do drugiego. Nie jestem na tyle dobry aby przeanalizować ten skrypt tak po prostu. Czy możesz mi napisać ten skrypt i wtedy go przeanalizuje. |
Kulex |
http://img300.imageshack.us/img300/6444/oknvi2.png Czy jest taki skrypt że: Na tym obrazie, jak się kliknie na liczbę 1, to będzie pierwsze zdarzenie, jak na 2 to drugie zdarzenie, a jak 3, to będzie trzecie zdarzenie. Chodzi mi oto, że jak się kliknie na określone miejsce na obrazku, to będzie jakieś zdarzenie. |
Altair |
Na wstępie proszę abyś zapoznał się z komendami http://www.forum.acidcave.net/topic.php?TID=519 aby poprawnie wklejać linki. Co do twojego obrazu to znam sposobu na napisanie takiego skryptu. Coś takiego jest raczej niemożliwe w 3.58F. O wyświetlaniu różnych informacji (a także tworzenia jakiś akcji) w obiekcie po jego odwiedzeniu (lub kolejnych odwiedzeniach) pisałem dosyć jasno w poradniku. Jeśli jednak nadal jest to dla was niejasne wytłumaczę szerzej. Wszelkie informacje do późniejszego użytku zapisujemy w zmiennych (komenda !!VR). Do wartości liczbowych w większości przypadków wystarczają zmienne v. Jeśli zaś zamierzamy by dana informacja była przypisana do konkretnego obiektu(ów) o dany współrzędnych to dużo wygodnie używać specjalnych zmiennych przypisanych do danego kwadratu (pola) mapy. Służy do tego komenda !!PO (Position infO). Jej konstrukcja to !!POx/y/p:V1/wartość; Możemy np. po odwiedzeniu danego obiektu ustawić jej wartość na 1. Przy kolejnych odwiedzinach sprawdzić !!POx/y/p:V1/?y2; przypisując wartość do zmiennej lokalnej y2. Następnie możemy od wartości y2 uzależnić różne akcje w obiekcie. Jeśli jeden obiekt ma "sterować" drugim to należy podać tylko współrzędne modyfikowanego obiektu oraz stworzyć instrukcje warunkowe dla tego drugiego. Przykładów jest od groma w poradnikach i w tym temacie. Szersze informacje o komendzie !!PO znajdziecie także w ERM Helpie. |
Kulex |
Napisałem skrypt do czaszek i mi coś takiego wyskakuje. Napisałem ten skrypt dobrze. Co jest nie tak? |
tymolord |
A ja mam pomysł- może by zrobić jeden plik w którym były by spisane wszystkie skrypty (te nieoficjalne oraz te z groty) z wyszukiwarką do odnajdywania potrzebnych skryptów? Co o tym myślicie? |
złoty smok |
Pomysł całkiem niezły, ale: a) całkiem duża ilość skryptów jest tu b) komu by się chciało to wszystko zebrać? |
Altair |
Większość (znacząca) skryptów z tego tematu znajduje się już w Poradniku ERM. Nie widzę więc potrzeby dublowania tego. Ponadto mało osób zdobyłoby się na przeczytanie tak dużego (i nudnego) posta. Niektórym nie chce się nawet linka porządnie wkleić czy edytować własnego postu. Szwankuje także u części czytanie ze zrozumieniem. A bez tego olbrzymia ilość przykładów, FAQ, poradniki są na nic bo zwykle szukacie gotowców, a nie wiedzy na temat ERM. Aby naprawdę umieć, trzeba najpierw zrozumieć. Kopiuj+Wklej nie wystarczy. |
Kulex |
Ostatnie posty zostały skasowane, więc ponawiam pytanie. Pojawia się na początku bitwy wiadomość, jak się kliknie prawym przyciskiem na jednostkę z controlem, to będzie dźwięk, efekt i jednostka otrzyma ileś obrażeń, a to wszystko będzie można zrobić tylko raz na bitwę. Tego nie było w twoim poradniku. |
Altair |
Wszystkie dublowane posty mogą zostać usunięte bez ostrzeżenia. Wam nie chce się użyć "Edytuj" - mi także (szczególnie, że usuń jest bliżej ;P). Co do skryptu to do prostych i zrozumiałych raczej nie należy, więc trudno aby znalazł się w Poradniku dla początkujących. Oto kod na niego: ZVSE !?BA0&1000; !!IF:M^Komunikat przed bitwą.^; !?BR&v997=-1/1000; !!BHv5200:N?v3010; !!IF&v3010>-1:Wv3010; !!VRw150&v3010>-1:S1; !?CM4&1000; !!CM:I?v7 F?v8 S?v9; !!BG:Q?v5200; !!BHv5200:N?v3010 M?v3021; !!DO2007/0/20/1&v7<3/v8=36/v5200=1:P; !!DO2007/21/41/1&v7<3/v8=36/v5200=0:P; !!FU2006&v3001=v3000/v7<2/v8=36:P; !?FU2006; !!VRv3015:S2500;**ilość obrażeń !!VRv3016:S76;**ityp animacji !!BMv3004:H?y90 L?y91; !!BU&v9=12:Ev3001/?y5; !!IF&v3010>-1:Wv3010; **IF:M^%V3024 %V3036 %Y5^; !!FU&y5=-1|y90<1/w150<>1:E; !!VRx3&x2<1:Sv3024-1; !!VRz10:S^MAGCHDRN.Wav^;**dzwięk !!SN&v9=12:Pz10; !!BMv3004&v9=12:Vv3016 Kv3015; !!VRz11:S^Coś tam zadaje %V3015 pkt. obrażeń.^; !!MM&v9=12:Sz11; !!VRw150:-1; !!BU&v9=12:R; !!CM:R0; !?FU2007; !!BMx16:T?v3011; !!BMx16&v3011>-1:P?v3001 N?v3002 T?v3011 F?v3012; !!VRv3012:&1; !!VRv3014&v3012>0/v5200=0:Sv3001+1; !!VRv3014&v3012>0/v5200=1:Sv3001-1; !!VRv3004:Sx16; !!VRv3001&v3012>0/v3001<>v3000:Sv3014; !!VRx16&v3001=v3000:S42; !?MM0; !!MM:D?v3000; Na koniec kilka uwag. Aby "zaklęcie" zadziało należy użyć kombinacji LPM+ALT na wrogiej jednostce. Dlaczego lewy przycisk myszy? Bo do prawego nie można przypisać innych klawiszy. Dlaczego ALT? Bo control jest już przypisany (chyba) do jakiegoś skryptu WoGifikacji i będziecie zaraz marudzić, że coś nie działa. |
Kulex |
http://www.erm.heroespl.org/boh-erm.htm |
Cichy |
@Nivelus Oto skrypty: Cytat: ZVSECuthbert potrafi ulepszać chłopów do rozbójników !#HE10:X6/139/139/143; Cytat: ZVSERoland potrafi ulepszać halabardników i krzyżowców w czempionów. !#HE152:X6/1/7/11; Więcej informacji znajdziesz w linku, który podał Kulex. |
tymolord |
Altairze, czy umiałbyś stworzyć nową umiejętność dla konkretnego bohatera? |
Altair |
Nie wiedzieć czemu ten temat stoi odłogiem przez długi czas. Gdy ktoś już zada jakieś pytanie to zaraz wszyscy robią to samo. Czyżby za tym wszystkim stała jedna osoba o wielu tożsamościach? ;) Jakież może być inne wytłumaczenie sezonowego pojawiania się pytań? Cytat: Konkretnie proszę. Zbyt ogólne pytanie. Niestety nie da rady napisać jednego wzorca skryptu do wszystkiego co wymyślicie.
Altairze, czy umiałbyś stworzyć nową umiejętność dla konkretnego bohatera? |
Kulex |
Co zrobić, żeby zmienić właściwości jednostki na określonym polu? I co zrobić, żeby wyłączyć specjalną zdolność jednostki np: żeby feniks nie wskrzeszał się, kiedy zginie? |
strona: 1 - 2 - 3 ... 37 - 38 - 39 ... 81 - 82 - 83 |
temat: [WoG, ERA] Skrypty ERM | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel