Witaj Nieznajomy!
|
temat: [ważne] VCMI komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 ... 101 - 102 - 103 ... 129 - 130 - 131 | |
Dydzio |
Witam, chcę się podzielić początkami eksperymentów z VCMI AI. Zrobiłem builda w którym: - AI wręcz niezdrowo wysoko priorytetuje zajmowanie miast (wciąż nie potrafi ich bronić) - AI lepiej sobie radzi z rekrutacją jednostek na standardowych zasobach - wcześniej wypadało to biednie. Zmieniłem istniejący schemat rozbudowy miasta przez AI, przez co idzie bardziej pod kasę, po zbudowaniu kapitolu w dowolnym mieście AI traci sztuczne ograniczenie by mieć w rezerwie przynajmniej 10000 złota - AI nie kupuje w mieście herosów z frakcji nienależącej do danego miasta w celu rozbudowy armii Link do pobrania: KLIK Paczka zawiera tylko zmodyfikowane pliki - należy podmienić je z tymi z "pełnego builda" na przykład vcmi 0.99 Testowanie i wnioski mile widziane, może nawet ktoś uzna to AI za "grywalne". Jakby komuś wyskoczył błąd typu "nie znaleziono punktu wejścia procedury..." oznacza to, że nie podmienił wszystkich plików jak należy. |
zeryss |
dydzio does not work VCMI launcher. The grail can give special updates for units? Or it is impossible in vcmi ? |
Dydzio |
Umm, I currently know nothing about how grail works in VCMI, sorry |
Masław |
Cześć, Czy ktoś obeznany w temacie mógłby mi odpowiedzieć na pytanie na jakim etapie są prace nad VCMI? Kiedy możemy spodziewac wersji w pełni grywalnej? Co aktualnie jest największą bolączką twórców? |
Kuririn |
Myślę sobie tak... Poczekamy jeszcze nie rok. Chyba że, dydzio weźmie się do roboty. :P |
FeniksFire |
@Masław Jako że sam jestem jednym z programistów vcmi to można rzec że "bolączką twórców" jest słabo przejrzysty kod i brak testów. Wymagany jest refactoring sporej części kodu. Z tego co kojarze to na poczatku projektu vcmi było dużo chęci ale już nie tyle wiedzy o tym jak dobrze pisać i teraz jest kod jaki jest. Tak samo będzie trzeba całe ui przepisać od nowa najlepiej na OpenGL, może się kiedyś tego podejmę jeśli nikt się nie znajdzie. No i więcej ludzi by się przydało znających się na programowaniu, albo chociaż co nieco znających się i mających chęci, jak by się ich poduczyło to może mogliby robić pomniejsze refactoringi. Jeśli chodzi o prace to między innymi trwają nad ai na mapie przygody i polu bitwy żeby dać przyjemność z gry i jakieś wyzwanie. Wersji w pełni grywalnej prędko nie ujrzymy, ale mam nadzieje że ai się na tyle rozwinie do nastepnej wersji że każdy będzie zadowolony :). |
zeryss |
You can add a bonus in vcmi : "hateUndead" ? |
Dydzio |
It's possible though I think I will not flood VCMI code with "user requested" creature abilities for now. PS. FeniksFire - drugiego chętnego do poprawy kodu już masz :P |
val-gaav |
@zeryss: You can add multiple, separate hate bonuses for all undead units in the game to the unit you want to give such ability. The effect will be as you want, just that such creature will have quite big list of extra abilities. |
Klaudek014 |
Witam wszystkich mieszkańców groty. Ja tylko z zapytaniem po latach, czy VCMI 0.99 działa na systemie windows xp 32bity czy w tym kierunku nic nie zrobiono? |
Dydzio |
Jeśli nie działał na XP 32 bit to raczej nie była to wina VCMI lecz wypuszczanych "buildów" zbudowanych z "brakiem wsparcia Windows XP" - obecnie używane przez nas narzędzia programistyczne (Visual Studio 2015 i w przyszłości pewnie też wersja 2017) pozwalają jeszcze na tworzenie aplikacji pod Windows XP. |
MinosKing |
Klaudek014 działa spokojnie sam mam XP 32 bity, tylko że u mnie troszkę się tnie ale to bardziej wina mojego procesora albo karty graficznej. :P Ale tak to działa nawet dobrze. |
Warmonger |
Cytat: Procesora. VCMI niestety nie wykorzystuje w ogóle układów graficznych :(
tylko że u mnie troszkę się tnie ale to bardziej wina mojego procesora albo karty graficznej |
MinosKing |
Warmonger dobrze wiedzieć, bo właśnie nie za bardzo byłem pewien. No ale nie narzekam. :P |
Klaudek014 |
Dzięki wszystkim za odpowiedź. Chodzi o to, że mam na nim problem taki sam jak kilka osób miało przed laty czyli vcmi.exe nie jest prawidłową aplikacją systemu win32. Nie znalazłem w temacie odpowiedzi ale skoro działa na xp32 to znaczy że problem leży po mojej stronie. |
Dydzio |
Problem być może leży / leżał po stronie dostarczanych przez nas plików VCMI (zależy od konkretnego builda) - zbudowanych bez wsparcia windows XP ale takie wsparcie technicznie jest możliwe bez dodatkowych nakładów pracy od strony kodu VCMI. Skoro kolega wyżej twierdzi, że na 32 bit mu działa obecna wersja to pewnie ma wspomniane wsparcie i tobie powinna działać też. |
Klaudek014 |
@Dydzio: Nie kumam troszkę ale to nic. Proste pytanie czy da się z tym coś zrobić teraz czy to wy musielibyście coś wypuścić naprawiającego? |
Dydzio |
Chodzi o to że jak budujemy pliki exe do VCMI to od nas zależy czy będą one do uruchomienia na windows XP. Skąd pobierałeś wersję VCMI, które ci nie działa? |
Klaudek014 |
Z działu VCMI na acidcave ze zakładki download. |
Dydzio |
Możesz spróbować jeszcze stąd: http://vcmi.arseniyshestakov.com/windows/ klikając na "vcmi-build-19a9f05b80b4ab2509d37b7873f824987417..>" Ewentualnie mój niedawny eksperymentalny build z podrasowanym AI stąd: https://www.dropbox.com/s/fk3wogyueer1xqb/vcmi_towncapturingAI.zip?dl=0 Chyba budowałem go ze wsparciem dla windows XP |
strona: 1 - 2 - 3 ... 101 - 102 - 103 ... 129 - 130 - 131 |
temat: [ważne] VCMI | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel