Witaj Nieznajomy!
|
temat: Zastępowanie jednostek i pliki WOG komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 - 3 | |
ponury |
Mam dwa pytania. 1. Czy jak się zastępuje jednostkę, to dźwięki przez nią wydawane, można zmienić? 2.Jak stworzyć plik WOG? |
Acid Dragon |
1. W głównym programie gry, bawiąc się w hex-edytowanie. Ewentualnie podmieniając na chama pliki dźwiękowe w głównym pliku .snd. 2. To specyficzne archiwum rar w wersji nie nowszej niż 2.x. Zawiera też kilka textowych plików konfiguracyjnych - żeby zobaczyć jakie to ściągnij jakiś prosty patch, rozpakuj i przeanalizuj go. |
ponury |
Dzięki Acid, a już umiejętności to raczej się nie da zmienić prawda?? |
Ginden |
Część umiejętności da się zmienić edytując (nie jestem pewien) crtraits.txt i zcrtraits.txt. W przypadku zaawansowanych umiejętności pliki doświadczenia jednostek są bardzo przydatne. |
Trang Oul |
Umiejętności można oskryptować, chociaż nie wszystkie. |
ponury |
Trang czy chodzi o przerabianie umiejętności przez ERM Scriptera?? |
Trang Oul |
Nie, tylko o ich przypisywanie za pomocą skryptu ZVSE !!MA:X#/$; |
ponury |
A gdzie znajde pliki .snd? bo w głównym folderze ich nie ma. Co to jest hex-edytowanie? |
Acid Dragon |
1. To pewnie należy poszukać gdzie indziej niż w głównym katalogu gry. Nie ma zbyt wiele możliwości, prawda? czy też zajrzenie do każdego podkatalogu to już za dużo? korzystanie z wyszukiwarki plików to oczywiście też nierealny pomysł? Jest tam, gdzie reszta plików z zasobami. 2. To edytowanie w kodzie szesnastkowym za pomocą przeznaczonego do tego edytora. |
Ginden |
1. W katalogu Data To na święta, czy zawsze wszystkich wyręczasz? 2. Odradzam. Próbowałem edytować kod kronik, aby uzyskać normalną spolszczoną kampanię, do uruchomienia w WoGu i SoDzie. Oczywiście efekty przerosły wszystkie oczekiwania: dostałem komunikat: "Zła wersja edytora! Wersja edytora = 6 Wersja pliku = -298673" |
ponury |
Ważne do Acida(inni też niech się wypowiadają) : Wyciągnąłem animacje Minotaura z MM7, ale po stworzeniu DEFA i dodaniu do gry(przez NU, zastąpiając zwykłego Minotaura), z koloru czarnego, który jest w kilku miejscach na Minotaurze, robi mi się przezroczysty. Czym to jest spowodowane?? |
Acid Dragon |
Tym, że nie uważałeś, gdy mówiłem w innym temacie o tym, że pierwsze 10 kolorów w palecie barw każdej klatki animacji musi być z góry zdefiniowane, jak dla każdej jednostki z H3. Konkretne wartości RGB możesz odczytać przeglądając paletę barw jakiegokolwiek istniejącego stworzonka. Pierwszy (kolor tła) to (0, 255, 255), drugi (pierwszy kolor ciena) to (255, 150, 255), i tak dalej. |
ponury |
A gdzie te palety barw odczytać, bo chyba nie do końca Cię rozumiem, Acid |
Acid Dragon |
To już zależy od programu graficznego. Każdy wszak ma inne menu, żeby do palety barw się dobrać. |
ponury |
Acid, zrobiłem to ale jes tak samo. Co teraz?? A, zna ktoś program do edycji plików .rhs, bo chcę pare animacji powyciągać z innych gier. |
Acid Dragon |
Jeśli zmieniłeś paletę barw w każdej klatce animacji tak, jak mówiłem z pierwszymi 10 zdefiniowanymi kolorami, to nie ma prawa wystąpić podobny błąd. Albo coś schrzaniłeś, albo nie przeczytałeś dokładnie. |
ponury |
A może dam sobie spokój z "czarnymi" jednostkami?? A Ty może znasz jakiś program do edycji .rhs Acid?? |
Tichondrius |
ponury, jakich gier? Możę dałoby się coś załatwić. |
Acid Dragon |
Problem będzie taki sam bez względu na kolor - a zależny od palety barw. Rozszerzenie to jest mi nieznane. |
ponury |
Np: z Robin Hooda(to głównie dla zamku), Baldur's Gate(zdaje mi sie, ze tam też jest to rozszerzenie) i kilku innych jak znajdę(a mam ze cztery szafki gier). |
strona: 1 - 2 - 3 |
temat: Zastępowanie jednostek i pliki WOG | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel