Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Po cmentarzu włóczy się:
   Kuririn
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: [H5] Pytania - początkujący
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6

Lantis PW
15 stycznia 2007, 15:16
Jak w temacie ... pare pytań początkującego ...

a) techniczne
b) gra

1a) Mój kolega kupił sobie nowego kompa i gramy, gramy i nagle gra się zacina i komp resetuje ... jakie mogą być przyczyny ?

1b) Jestem zszokowany ... myślałem ,że gra w H1, H2, H3, H4 ułatwi mi trochę poruszanie się po H5 ... niestety przeliczyłem się ... Już na samym początku początkowa armia nie wystarcza by przejąć kopalnie ... Gram dawnym Bastionem ... czy to przez niezbalansowanie rozgrywki czy to jakaś moja wina ?

2b) Jak już mówiłem nie mogłem sobie na początku poradzić ... więc ulepszyłem nimfy w rusałki ... idąc na nieumarłych (szkielety i ożywieńcy) chciałem im puścić zaklęcie ... niestety zaklęcie było wyświetlone na szaro ... od czego zależy czy istota może czy nie rzucać zaklęcia ? (nie mówie tu o odpowiedniej ilości many :P)

3b) Jest jakiś spis umiejętności bym mógł poczytać troche o tym ? Bo gdy awansuje bohatera to cieżko mi cokolwiek wybrać (pokapowałem trochę ,że system umiejętności jest podobny do tego z H4)

4b) Miasta ... Jak je rozwijać ? Dam przykład ... grałem Sylvanem i chciałem sobie kupić ratusz ... budowałem wszystko ... wkońcu zbudowałem targowisko i przeszło mi dużo nowych rzeczy gdzie przeciwnik już napewno se nadrobił ... jest na to jakaś solucja ?

5b) Czy Sylvan to zły wybór ? Może polecicie mi inny ? Odrazu mówie ,że wole rozwiązanie magiczne niż siłowe ...

6b) NIektórzy bohaterowie mogą sprawdzać co robią artefakty a inni nie ... od czego to zależy ?

7b) Artefakty dla jednostek ... Czy to daje duże możliwości ? Czy oprócz posiadania Akademii da się jeszcze jakoś je pozyskać ?

Jak mi się jeszcze coś przypomni to zapytam ...

Alamar PW
15 stycznia 2007, 18:42
Co ważniejsze odpowiedzi:

>>>2b) ...od czego zależy czy istota może czy nie rzucać zaklęcia (nie mówie tu o odpowiedniej ilości many :P)?

Od zaklęcia i celu - nie każde zaklęcie działa na wszystkie jednostki. W tym przypadku, rój os działa tylko na żywe jednostki. Z kolei na nieumarłych nie działają czary umysłu.

>>>3b) Jest jakiś spis umiejętności bym mógł poczytać troche o tym?

Wszystko (absolutnie wszystkie ważniejsze informacje) masz w podręczniku stworzonym przez graczy (Fan's Manual 2.0 PL) - link w przypiętym temacie.

>>>4b) Miasta... Jak je rozwijać?

Jak wyżej. W HV miasta mają wymagany poziom, by "odblokować" kolejne budynki (3, 6, 9, 12, 15). Aby podnieść poziom miasta o 1, trzeba zbudować jakąkolwiek budowlę.

>>>7b) Artefakty dla jednostek... Czy to daje duże możliwości? Czy oprócz posiadania Akademii da się jeszcze jakoś je pozyskać?

Nie - to specjalność tylko dla bohatera akademii. Potęga artefaktów dla jednostek zależy od wiedzy bohatera (rozpiska w podręczniku graczy) - a więc podczas tworzenia artefaktu, najlepiej założyć bohaterowi wszelkie artefakty zwiększające wiedzę.

MCaleb PW
15 stycznia 2007, 22:13
1a) Możliwości jest tak wiele, że wszystkich nie uda mi się wypisać. Kilka z ważniejszych to: konflikt aplikacji, przegrzanie się karty graficznej (w nowych komputerach, które się jeszcze nie rozpracowało może się zdarzyć), podkręcenie karty/procka (nie w tym przypadku), zwykły błąd Windowsa, niestabilność Heroesów na tym sprzęcie, niezaktualizowane sterowniki (mało prawdopodobne).

1b) W taktyce Ci nie pomogę, poza tym w piątkę zawsze gram Nekromantą (próbowałem nawet na heroicznym poziomie trudności) - bez żadnych kłopotów.

2b) Odpowiedź Alamara jest wyczerpująca.

3b) jw., ale dodatkowo możesz też pobrać SkillWheel z Niebiańskich Niebios.

4b) Jak w punkcie 2b)

5b) Musisz po eksperymentować ze wszystkimi nacjami, wtedy będziesz wiedział, która Ci najbardziej leży.

6b) Nie rozumiem pytania.

7b) Jak w punkcie 2b)

Kain PW
16 stycznia 2007, 11:11
Ja mam pytanko innej natury. W jaki sposób można dostać tzw. mapy e-mailowe. Z tego co wiem były one rozsyłane jakiś czas temu, ale wtedy nie miałem jeszcze gry. Można je skądś ściągnąć?

Alamar PW
16 stycznia 2007, 13:58
Z patcha 1.3 (jedna mapka) i edycji kolekcjonerskiej HV (druga mapka). Poszukaj na stronach z mapkami HV, a na pewno tam będą te dwie "nowe" mapy.

Kathrin PW
16 stycznia 2007, 14:23
Techniczne sprawy nie dla mnie:)
Co do strategii. Ja też gram Sylvanem (sorki pomyłka, gram Lochem); jeśli wybierasz magię to jest to dobry pomysł. Bohater - Yrwanna (ładnie się kształci ta kobitka).
Rozwijaj umiejętność "Oświecenie" i magię jaką tam dają.
Niestety trzeba się przestawić i wyzbyć przyzwyczajeń z H3. Trzeba poznać liczebność, gdyż np. "pojedynczy" to może być 9 smoków:)) a wiele to ...39 magów:)
Jeśli nie chce Ci się poznawać gry metodą prób i błędów skorzystaj z poleconego poradnika.
Nie trać żadnego ruchu, tutaj metoda "klepsyderki" nie skutkuje. Kupuj w mieście choćby "badziwie" (jak nie można czegoś sensownego), żeby miasto miało wyższy poziom. Najlepiej rozwiń sobie papirus pokazujący rozwój Twojego miasta. Na armiach przykopalnianych zdobywaj doświadczenie już od pierwszego dnia (kup drugiego bohatera do kompletu, przełóż jego armię Yrwannie i walcz, ze sforami powinieneś sobie radzić w pierwszym tygodniu).
Nie pozwól by wróg szybciej od Ciebie pokonywał innych graczy.
Nie pchaj się na zamki krasnoludzkie, dopóki nie masz naprawdę dobrej armii:)




Alamar PW
16 stycznia 2007, 19:58
>>>Co do strategii. Ja też gram Sylvanem, jeśli wybierasz magię to jest to dobry pomysł. Bohater - Yrwanna (ładnie się kształci ta kobitka).
Rozwijaj umiejętność "Oświecenie" i magię jaką tam dają.


Chyba raczej grasz Lochem, a nie "drzewkiem".

Kathrin PW
17 stycznia 2007, 02:24
Fakt:) Zamkiem mrocznych elfów z furiami i minotaurami. Warto też przyjrzeć się umiejętności "Talent magiczny" (bardzo przydatna)
Chociaż zaczęłam również doceniać Przystań z jej możliwością przekształcania chłopów w łuczników.
Natomiast do nekromantów nie mogę się przekonać; może napisałbyś Alamarze o mocnych stronach tego zamku i jednostek? plizzz

Alamar PW
17 stycznia 2007, 10:15
Mocne strony? Jakie mocne strony? ;)

Trzeba jak najszybciej zdobyć dwie zdolności - wskrzeszania po bitwie zabitych nieumarłych (wieczna służba czy coś takiego) i wskrzeszania szkieletów-łuczników. Poza tym czar ożywienia nieumarłych i magia mroku.
Główną siła zawsze u mnie są (poza strzelcami) wampiry. Duchy też się przydają, ale cierpią na przypadłość zwaną: "komputer zawsze ma pudło, a moje duchy prawie nigdy" (a przynajmniej nie wtedy, gdy jest to potrzebne).
Zaletą nekropolii jest to, że jej armia może operować z dala od zamku (i posiłków) przez dłuższy czas (szkielety).

Poza tym, ja gram lochem, a nie trupami - poczekaj na grotowe lisze - one powinny wiedzieć, jak nie przegrać nekropolią.


>>>5b) Czy Sylvan to zły wybór? Może polecicie mi inny? Od razu mówię, że wole rozwiązanie magiczne niż siłowe...

Nacjami typowo nastawionymi na magię są Lochy oraz Akademia.
Sylvan jest nacja bardziej siłową. Choć dzięki Impregnowanej strzale, magii zniszczenia oraz machiną bojowym (należy wybrać zdolności balista->impregnuj balistę->trójstrzałowa balista) deszcz meteorów potrafi siać niezłe spustoszenie. Choć lepiej wybrać magię światła niż zniszczenia.
Sylvan opiera się głównie na nimfach (brak kontrataku, krzyżowe pole ataku, rój os) i atakach dystansowych (łowcy i druidzi).

MCaleb PW
17 stycznia 2007, 13:49
>>> ja gram lochem, a nie trupami - poczekaj na grotowe lisze - one powinny wiedzieć, jak nie przegrać nekropolią.

To proste. Na początek wysyłamy bohatera na zwiady i zbieramy nim porozrzucane minerały, w tym samym czasie kupując (i ulepszając następnego dnia) szkielety, zombie (nie opłaca się je ulepszać, przynajmniej z początku). Lokalizujemy kopalnię rudy, kupujemy wszystkie kreatury w zamku i atakujemy jej strażników (ewentualnie jakieś słabe kreatury po drodze, by zwiększyć ilość swej armii). Jak tylko możemy wybrać umiejętność, to w pierwszej kolejności bierzemy ulepszenie szkieletów, a dopiero później wieczną niewolę. Ja nie kupuję dodatkowego bohatera (a przynajmniej nie prędko), bo żal mi kasy. ;)
Kolejna jest kopalnia drewna i tych surowców, których nam brakuje w szczególności (siarka i rtęć przede wszystkim, no i złoto).
Czasem ważny jest czas wykupienia danego siedliska, np. jak mamy dzień 5 i wystarczającą ilość surowców (ew. przychód przez te dwa dni doliczymy do reszty), to możemy kupić gildię magiczną (poz. 1), następnego dnia nekromatron i siódmego dnia cieszymy się z zakupienia siedliska liszy. Tak samo z fortyfikacjami, czasem lepiej zrezygnować z zakupienia np. wampirów, ale zwiększyć przyrost innych kreatur.
Jeżeli chodzi o walkę, to ja gram raczej defensywnie, czekam aż wróg dojdzie do mnie, a przez ten czas morduję jego wojska liszami i szkieletami, a także własną magią. Kostuchą, wampirem i duchem (zombie zostają w zamku) ustawiam się na dogodne pozycje do ataku, a także blokuję drogę do moich strzelców.

Kathrin PW
17 stycznia 2007, 15:49
Dzięki obu Panom. Wczoraj grałam scenariusz "Unia" i już trochę więcej wiem o nekromantach. Niemniej mam wątpliwość czy w przypadku rozgrywki prowadzonej nie z komputerem, a z ludzkim przeciwnikiem:) w zderzeniu z Akademią (w liczbie 3 sztuki) blisko położoną i dobrze rozwijaną, nekropolia ma szanse.
No chyba, że będziemy inaczej traktować specjalnie przygotowane scenariusze, a inaczej mapy dla kilku przeciwników...pewnie tak by trzeba było.

Jeszcze co do przydatnych umiejętności/zdolności to "Wzmocnione zaklęcie" oczywiście bardzo przydatne i "Logistyka" jak zwykle.

Ze zdolności - koniecznie i jaknajszybciej "Uczony"

Anduran PW
19 stycznia 2007, 15:35
Jeśli idzie o liczebność, to unofficial patch rozwiązuje ten "drobny" problem.
Oto link http://members.lycos.co.uk/homam/

Agrael PW
26 czerwca 2007, 13:02
Może nie jestem początkującym, ale mam pytanie czy w piątce jest tak jak w trójce przycisk podziału armii, jeśli jest to chciałbym, żeby ktoś napisał mi gdzie? please...

MCalebMCalebPrzycisk? A po co komu przycisk?
Przeciągnij armię z wciśniętym shiftem - to już działało od dwójki.

Alamar PW
26 czerwca 2007, 18:19
od jedynki :P

MCalebMCalebCzęściowo - w obrębie naszej armii to nie działało, można było podzielić jedynie między dwoma bohaterami lub bohaterem a zamkiem.

Agrael PW
27 czerwca 2007, 11:24
MCaleb jak zwykle się naśmiewa, ale dzięki obojgu bo nie wiedziałem o tym.

Alistair PW
16 września 2007, 14:25
Witam!

Czy warto jest dążyć do Zdolności Ostatecznej? Nie chodzi mi o sens jej posiadania (może z wyjątkiem Niepowstrzymanej Szarży u Rycerza). Np. Zew Urgasha jest w moim mniemaniu zdolnością wręcz niezbędną Lordowi Demonów. Jetem ciekaw czy udaje Wam się osiągnąć Zdolność Ostateczną, czy rezygnujecie z niej dla nauczenia się konkretnych umiejętności. Dążenie do Zdolności Ostatecznej ogranicza nam chociażby wybór danego bohatera. Przykładowo Łowca do Szczęścia Natury potrzebuje Ataku ze zdolnością zwykłą Szał Bitewny. Automatycznie przekreśla to nam możliwość wyboru Wyngaala, który zna Taktykę zamiast Szału. Co gorsza uniemożliwia to nauczenie się zdolności zaawansowanej Płonące Strzały (może nie jest to zdolność konieczna Łowcy, ale mam tu na myśli aspekt techniczny rozwoju bohatera). Pomijając kwestię wyboru bohatera (choć dla mnie bardzo istotną) czasami uczymy się umiejętności i zdolności, które są niezbędne do Zdolności Ostatecznej, ale niekoniecznie warte wyboru same w sobie. W pewnym momencie doszedłem do takiego etapu rozwoju bohatera, gdy dostałem przy awansie zestaw umiejętności automatycznie uniemożliwiający osiągnięcie Zdolności Ostatecznej. Grając Lordem Demonów ciągle dostawałem Mistrza Klątw i Bólu zamiast Umysłu i Taktykę z Łucznictwem zamiast Szału Bitewnego.

Dlatego moje podstawowe pytanie brzmi: Czy udaje Wam się Zdolność Ostateczną zdobyć na tyle często by było warto do niej dążyć?

Alamar PW
16 września 2007, 21:20
Nie opłaca się. Przynajmniej na razie - dopóki nie wyjdzie TotE i nie będzie wiadomo, jak zmieniono skillwheela.
Lepiej samemu ułożyć własną kombinację umiejętności - zanim osiągniesz poziom odpowiedni dla zdolności ostatecznej, zazwyczaj jest już po grze i sama zdolność nie przydaje się (masz taką przewagę w jednostkach/artefaktach, że zdolność jest praktycznie do niczego). Jedyne odstępstwo to kampanie.
Ze zdolności polecam tylko te dla Inferno, Sylwanu i Akademii. Od bólu są też Nekropolii i Fortecy. Lochy nie mają złej samej zdolności, ale wymagane umiejętności by ją osiągnąć są mało przydatne czarnoksiężnikowi. Zaś Przystań i Kontratak to już całkowita porażka.

A co do samego sposobu osiągnięcia tej zdolności, oto mój sposób (raczej skuteczny):
- jeśli masz wybór między interesującą cię zdolnością a podstawową umiejętnością, zawsze bierz umiejętność (talent) - zdolność jeszcze się pojawi, sama umiejętność niekoniecznie
- jeśli masz wybór między ulepszeniem umiejętności, a wyborem potrzebnej zdolności, zawsze weź zdolność - umiejętność zawsze zdarzysz rozwinąć, zdolność niekoniecznie może się pojawić (mogą pojawić się dwie inne, niepotrzebne zdolności z danego drzewka i wtedy "po ptokach")
- jeśli to możliwe, wybieraj potrzebną zdolność podstawową zamiast zaawansowanej, zdolność zaawansowana ma większe szanse pojawienia się niż podstawowa
- rozwój umiejętności rasowej i jej zdolności - z jednej strony trzeba by jak najszybciej, z drugiej może się zdarzyć, że do wyboru zostaną tylko wykluczające się zdolności z innych drzewek i nierozwinięcie w pełni um. rasowej może uratować całą budowę bohatera - w wypadku tej dziedziny bohatera radze zdać się na wyczucie co i jak wybierać - aha, przy dążeniu do zdolności ostatecznej, zawsze jedna ze zdolności rasowych jest niepotrzebna, dzięki niej można się "zabezpieczyć" przed nieprzyjemnym rozkładem zdolności podczas awansu

To tak z grubsza.

Agrael PW
19 września 2007, 15:27
Tak szczerze to mi się dwa razy udało.
To był Zew Urgasha Malustarem i Absolutna ochrona królem tholgarem.

Kreator PW
4 stycznia 2008, 18:08
Jako, że wreszcie stałem się posiadaczem dobrego kompa (4-ro rdzeniowy procesor:)), mam zamiar nabyć i pograć w H5. Mam parę pytań, które mogą się wydawać naiwne więc proszę odpowiadającego o wyrozumiałość;). A o to one:

1-ile ukazało się dodatków?
2-Domyślam się, że ukazała się już wersja kolekcjonerska (jeśli ja zakupię czy nadal będę zmuszony rozglądać się za patchami?
3-Jakie wersje polecacie, że tak powiem pod kątem ekonomicznym:)?
4-Czy gra lub dodatki zawierają jakieś niepoprawione błędy? (patche ich nie zniwelowały).
5-Z jakimi kosztami muszę się liczyć nabywając grę+dodatki?

PS. Jeśli Ktoś ma mi napisać, "że google nie gryzie" lub coś w tym rodzaju to bardzo proszę o darowanie sobie takich komentarzy :P.

Pozdrawiam wszystkich Mieszkańców Groty w nowym roku.

Edit. Dzięki MC.

PS.Mnie jednak google gryzie Calebie:), ostatnio dużo pracuje i "fizycznie" po prostu nie mam czasu szukać danych w necie :P.


MCaleb PW
4 stycznia 2008, 18:22
A oto i odpowiedzi na "naiwne" pytania:
1. Dwa. Drugi wciąż w Polsce nie został wydany (premiera wg. gram.pl w tym miesiącu), nie wymaga on podstawki.
2. Już? Chyba kolekcjonerskiej już nie ma. Dodatki są tylko podstawowe.
3. Wersje tzn. patchy, dodatków, językowe?
4. Może lepiej nie będę się wypowiadać. Nekromancja to obecnie jeden wielki bug.
5. 59, 90 złociszy za same Dzikie Hordy, poprzednie części Ci są zbędne.

PS: Google nie gryzie. ;)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6
temat: [H5] Pytania - początkujący

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel