Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [HC] Heroes Chronicles
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2 - 3 ... 7 - 8 - 9

Erdamon PW
28 sierpnia 2004, 14:57
Piszcie tutaj swoje opinie o tej grze.Ja niestety grałem tylko w Wojowników Pustkowi i Podbój Podziemi.Uważam że HC jest bardzo dobrą grą z doskonałom fabułom,niestety ma też kilka wad jest zdecydowanie za prosta i co uwżam za najgorszy błąd nie posiada mapy świata.

Acid Dragon PW
29 sierpnia 2004, 07:26
Moim zdaniem to bardzo dobra seria rozszerzająca HoMM3. Brak mapy świata akurat mi raczej nie przeszkadza, gdyż miejsca, jakie odwiedza Tarnum są z reguły dokładnie opisane.

Fabuła jest zdecydowanie najmocniejszą częścią HC opowiadając dokładną historią całego kontynentu, kontynuując wiele niedopowiedzianych wątków z AB, wyjaśniając powody kataklizmu w H4 i jednocześnie znajdując właśnie tam kontynuację. Wykorzystuje też wiele elementów, które były dodane w AB i SoD, ale niewykorzystane w kampaniach (np składanie niektórych artefaktów lub podróżowanie po specjalnych terenach).

Niestety rzeczywiście gry z tej serii (choć właściwie tylko pierwsze cztery) są zbyt proste. Nawet przy wyborze najtrudniejszego poziomu ciągle nie stanowią wyzwania. Dodatkowo, niektóre mapy można łatwo ukończyć jeszcze zanim pozna się całą fabułę dotyczącą aktualnej misji. Czasami zdarzało mi się czekać z ostatnią bitwą tylko po to, aby przeczytać wszystkie texty. Szkoda też, że nie dodano nawet najmniejszej nowości. Jedynie kolejne portrety Tarnuma nie pojawiają się gdzie indziej. Miło byłoby, gdyby w każdej części HC było coś oryginalnego - np jakiś nowy artefakt, nowa specjalność bohatera lub (marzenie) nowa jednostka. Problemem na początku była też cena - stanowczo zbyt wysoka za jedną dodatkową kampanię i wybitnie służąca zaborczej polityce 3DO. Dopiero pod koniec nieco się 'zreflektowano' i wydano cztery części HC za 30 zeta, a dwie następne udostępniono gratis.

Ogólnie jednak, HC wypadają bardziej na plus, niż na minus, bo choć technicznie wnoszą niewiele do HoMM3, to jednak stanowią (również w połączeniu z innymi grami HoMM-MM) wspaniałą całość.

Erdamon PW
30 sierpnia 2004, 07:49
Ja też wiele razy opuźniałem ostatnią bitwe aby przeczytac wszystkie teksty,ale mam wrażenie że niektórych z nich nie przeczytałem.Przydałby sie jakiś program którym dało by sie wyciągnąc teksty z gry.

Acid Dragon PW
30 sierpnia 2004, 12:19
to dałoby się zrobić ;)

ale tylko po angielku i i tak zabrałoby sporo czasu.

a która część HC podobała Wam się najbardziej?

Erdamon PW
31 sierpnia 2004, 03:07
Szkoda że teksty dałoby sie wyciągnąć tylko po angielsku :(

Z seri HC grałem tylko w Wojowników Pustkowi i Podbój Podziemi.Z tych dwócch bardziej podobają mi sie Wojownicy Pustkowi.Moają według mnie ciekawszą fabułe i trochę ładniejsze mapy niż Podbój Podziemi.Wojownicy Pustkowi są tez trudniejsi niż Podbój Pustkowi,grajac we wszystkie scenariusze na najwyrzszym stopniu trudności miałem małe trudności w scenariuszach "Król Bandyta" i "Stelhorn".

Ps.mam nadzieje że kiedyś uda mi sie zagrać w pozostałe części.

Kertoip PW
8 września 2004, 13:29
Ja grałem we wszystkie części HC, a jabardziej podobała mi się chyba Szarża smoków, ale Władcy żywiołów spodobali mi się ze wzgledu na humor (przede wszystkim w wymiarze wody:) :)

Kathrin PW
18 grudnia 2004, 15:45
Przyznam, że te dodatki bardzo mnie zirytowały. Dostałam je pod choinkę jak tylko się pojawiły (cała rodzina się na nie składała:) i przeszłam je tak szybko, że pozostał tylko niesmak. Faktycznie zbyt łatwe, nie dają dreszczyka emocji.

Acid Dragon PW
18 grudnia 2004, 16:46
Jeśli chodzi o samą grę, to faktycznie - masz rację, ale jeśli dokładnie się przyjrzeć poszczególnym misjom, ich celom i przede wszystkim wspaniałej fabule, to wg mnie gra zyskuje zupełnie nowy wymiar. Gdy się jeszcze zacznie wyłapywać te wszystkie powiązania z prawie wszystkimi częściami HoMM, a nawet MM, to robi się całkiem przyjemnie :).

Rabican PW
13 stycznia 2005, 21:19
Misje w HC nie są rewelacyjne, ale fabuła już tak.

Haregar PW
14 stycznia 2005, 19:25
@Rabican
Całkowicie się z tobą zgadzam. Mapki za ciekawe nie są. Gdyby nie było fabuły i eventów to chyba żadko kto by kupował tę serię ...
(ciach)

Erdamon PW
15 stycznia 2005, 01:40
Gram teraz w HC Szarża Smoków i mam takie pytanko:
niedziwi was fakt że już w drugim scenariuszu tarnum zdobywa fioleke smoczej krwi ? Przeciez tak poteżny artefakt Mutare powinna mieć zawsze przy sobie a nie zostawiać go gdzieś w Eofolu.A i skad sie tam wzieli Kreganie przecież prawie wszyscy zostali wytępieni w AB ?

Haregar PW
15 stycznia 2005, 09:43
Masz rację. W kampani smocza krew było, że Mutare zamieniła się w Mutare Drake i nosiła zawsze ową fiolkę. Wg. mnie Mutare nie mogła by zostawiać se takiego mega artefaktu, przy którym tyle trudów sobie zrobiła, a nagle zostawia to na Eofolu. Co do Kreegans to masz rację. Ta część CH jest po tym, jak Mutare zdobyła fioleczkę i to wyjaśnia, czemu głównym przeciwnikiem są smoki i ona w roli głównej :D
Chronicles są troche zagmatwane, przy takiej ilości map dałbym fiolkę na 4 scenariuszu i super trudne przeszkody w postaci smoków, bo Kreegans zostali wytępieni :)
Mam nadzieję, że ci pomogłem ...
P.S. Kto i dla czego postawił na moim poście (ciach!) ?

Kathrin PW
15 stycznia 2005, 21:50
Ostatnio odegrałam kampanie ściągniete z tutejszego Skarbca - 5 i 6 takie sobie (mapki nieskomplikowane, fabuła nie zachwyca), natomiast chyba 7 zatytułowana Frost Sword - godna polecenia. Revolt of Beasters - gorsza.

Erdamon PW
20 stycznia 2005, 16:31
HC Szarza Smoków naprawde dziwna część seri najpierw Fiolka smoczej krwi już w drugim scenariuszu a teraz Mutare walczaca z Tarnumem w swoim własnym królestwie (Nighonie) dowodzi armiom z Inferno a nie z lochów. Moim zdaniem sa to duże błendy.

Acid Dragon PW
20 stycznia 2005, 17:38
Z tą fiolką smoczej krwi, to akurat nic nie znaczy - była ukryta na wyspie, w zakamarku mapy, za wieżą strażniczą i oddziałem arcydiabłów - jak dla mnie to całkiem spore zabezpieczenia - nie leżała w końcu sobie na mapie do wzięcia.

Poważny problem jest jednak z tymi diabłami - dałoby się nawet jakoś wytłumaczyć ich współpracę z Mutare (nie pierwszy raz Nighon współpracowałby z Kreegans), ale skąd wogle tyle diabłów się tam wzięło??? Przecież całe ich hordy się tam po prostu przewijają, podczas gdy jestem całkiem pewien, że HC3 - Szarża Smoków ma miejsce PO Armageddon's Blade, a więc PO zniszczeniu praktycznie wszystkich sił Kreegans...

Chyba, że przyjmiemy, że kampania Mutare z H3AB ma miejsce jakiś czas przed główną i tytułową kampanią AB...


Joneleth PW
11 kwietnia 2006, 11:21
A ja się tak nieśmiało zapytam - mam 4 części HC, 5 i 6 jest do ściągnięcia z Kwasowej Groty, a co z 7 i 8 częścią...? ^^" Skąd można je dostać?

vinius PW
11 kwietnia 2006, 14:41
o ile sie nie mylę, w skarbcu jest zestaw 8 kampanii+portrety Tarnuma w "perłach i perełkach". tam odsyłem.

Nie_mam_nicka PW
11 kwietnia 2006, 14:43
Cóż, 7 i 8 część są to tak zwane The Final Chapters i (z tego co gdzieś czytałem) sprzedawane były tylko w UK (United Kingdom - Wielka Brytania). Nazw niestety nie pamiętam, ale jak znajdę ich nazwy to tu dopiszę. Wiem że jeden był o Mieczu Mrozu, ale samego Miecza Mrozu w kampanii (jako arfetakt) chyba niebyło. Więcej niestety nie wiem.

Alamar PW
11 kwietnia 2006, 15:15
Wg. informacji znalezionych w Grocie:
HC7: Revolt of Beastmasters
HC8: Sword of Frost
I czy przypadkiem nie chodziło o wydanie ich tylko w US (czyli Stanach), a nie UK?

vinius PW
11 kwietnia 2006, 15:22
final chapters był w Polsce.
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9
temat: [HC] Heroes Chronicles

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel