Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)temat: Edytor Map H5
komnata: Wieża Siedmiu Smoków (Heroes V)
strona: 1 - 2 - 3

Mayday PW
28 sierpnia 2006, 10:00
Dla tych, którzy jeszcze nie zauważyli...
http://elrath.com/forums/index.php?showtopic=319

MCalebPosty przeniesione z tematu o ogólnej dyskusji o Heroes 5.

Mayday PW
29 sierpnia 2006, 22:42
Ajjj, muszę przyznać: praca z tym edytorem to czysta przyjemność (tylko terraforming mocno spowalnia). Można tworzyć prawdziwe dzieła sztuki! Tylko brak wiadomości tekstowych mocno utrudnia sprawę, trzeba będzie do każdego zdarzenia robić filmik :(

A odnośnie samej gry, trochę pograłem i jestem ciekaw waszej opinii. Co sądzicie o zbalansowaniu jednostek? To co się wyrabia w trakcie bitwy czasem wprawia mnie w osłupienie, ale jestem jeszcze nowy.

MCaleb PW
29 sierpnia 2006, 22:55
Mnie w tym edytorze niewiele spowalnia. A jeżeli, to wystarczy Reload Map, a nawet wyłączenie i włączenie edytora, by się odciął. Co prawda przy włączaniu/wyłączaniu różnych narzędzi, jak Show AI Geometry/Passability itp lekko laguje. Przy kliknięciu na dowolny panel cały podgląd zamiera i zdarzają się dziwne bugi z formą terenu (polecam zrobić piramidkę Raisem a potem użyć Plato przy wielkości pędzla Retc na kondygnację pomiędzy urwiskami, albo tym samym pędzlem zaznaczyć całą piramidkę).

Jedyną rzeczą, której nie potrafię zrobić, to zmienić skali oraz wysokości wyświetlania danego obiektu, bo pomimo, że każdy obiekt ma współrzędne x, y i z, to 'z' nie działa (podziemia są zdefiniowane poprzez Floor).

Mayday PW
29 sierpnia 2006, 23:31
A umiesz postawić stworka na moście? :/

"polecam zrobić piramidkę Raisem a potem użyć Plato przy wielkości pędzla Retc na kondygnację pomiędzy urwiskami"
Hah, ciekawe, czy da się przez coś takiego przejechać? :D

MCaleb PW
30 sierpnia 2006, 18:27
(w tym miejscu zakładam temat o edytorze map do H5)

>>> A umiesz postawić stworka na moście? :/
Nawet sami 'tfurcy' tego nie potrafią - u nich jednostki są przed mostem :P

>>> Hah, ciekawe, czy da się przez coś takiego przejechać? :D
Włącz "Show AI Passability" i jeżeli ściany będą czerwone - to nie. ;)

Odkryłem sposób na możliwość zagrania w swoją mapkę - przekopiować ją do folderu Data, zmienić rozszerzenie z .h5m na .pak i już. ;)

Mayday PW
30 sierpnia 2006, 19:06
Teoretycznie jeśli wartość "z" będzie kiedyś działała, to będzie się dało postawić stworka na moście (mnie udało się go postawić "w" moście).

MCaleb PW
30 sierpnia 2006, 19:39
Wtedy nie tylko na moście bedzie go można było postawić, ale na górze, murach obronnych, a nawet jednego na drugim. :P
Przydałaby się też możliwość wyłączenia tych krecących się kółeczek naokoło jednostek.

No i czas na kolejnego tipsa - można ustawić dowolny obiekt niezależnie od siatki. Wystarczy przy przeciąganiu nacisnąć Shift.

Tilogour PW
1 września 2006, 13:46
Mi ten edytor nie chce chodzić :(
[Ten potrzebny plik skopiowałem w folderze edytora[do "bin"]
Jeżeli ktoś wie jak go uruchomić....
Z góry dziękuję

Dragos PW
1 września 2006, 14:50
Musisz wypakować 3 folder z rar*-a z edytorem
pliki z /bin do folderu /bin
pliki z /profiles do folderu/profiles
a folder /editor do folderu z grą
mam nadzieję że pomogłem :)
ps. Też na początku niewiedziałem, ale właśnie tak mi się udało.
Pozdrawiam :)

A co do edytoru, to jest naprawdę ciekawie zrobiony, właśnie się zabieram za robienie jakiegoś scenariusza ;)

Tilogour PW
1 września 2006, 15:37
Dziękuję:)

Adziq PW
5 września 2006, 20:29
Sory, ale mam problem, otoz jak wchodze do podziemi to wszystko jest niewidoczne i ciemne. Postanowilem przeczytac instrukcje. Pisze tam, ze trzeba ustawic jakies swiatlo "dungeon light subterra" wchodze we wlasciwosci, ale jest tylko jedno do wyboru :/ moze ktos pomoc?
ps. sory za pismo, amerykanskie ustawienia robia swoje :)

MCaleb PW
5 września 2006, 21:14
By "zrobić" podziemia należy następująco:
- stworzyć/otworzyć mapę z podziemiami;
- wejść w podziemia - Show Underground;
- wybrać zakładkę Tiles;
- ustawić Draw Tool Size na x3 oraz Terraforming na lower;
- przeciągnąć tak ukształtowanym pędzlem po podziemiach by stworzyć tunele;
- by "zawalić" tunele należy zrobić to samo, ale z opcją raise.

To wszystko. Życzę miłego górnictwa (przyda się trening przed nadejściem dodatku ;).

Adziq PW
5 września 2006, 21:57
Chodzi mi o to, że jest ZA CIEMNO w podziemiach! Chcę zrobić jaśniej, ale nie wiem jak :/. Wiem jak tworzyć tunele, ale ich nie widzę.

MCaleb PW
5 września 2006, 22:13
Źle zrozumiałem pytanie. Oto i odpowiedź:

By zmienić światło (w podziemiach) w edytorze należy:
- kliknąć na Map Properties Tree (w górnym pasku);
- pojawi się lista w lewym dolnym okienku, należy rozwinąć listę UndergroundAmbientLight;
- kliknąć na miejsce w wierszu [0] i kolumnie Values;
- wybrać wielokropek, otworzy się nowe oknno;
- rozwinąć folder Lights i wybrać w nim interesujące nas oświetlenie, klikając na nie podwójnie;
- po tym należy zapisać mapę i kliknąć na Reload Map (górny pasek) lub poprostu zrestartować edytor.

Po tym zabiegu nowe oświetlenie powinno działać. Jest to trudniejszy sposób, niż opisany w poradniku, ale ten prostrzy nie działa w becie edytora.
Życzę miłego naświetlania sprawy.

Adziq PW
7 września 2006, 21:08
Wiem że to brzmi jakbym był cofnięty w rozwoju, ale kolejny problem :) Ukończyłem mapkę, chcę sprawdzić, czy wszystko chodzi jak należy, ale nie ma jej na liście w grze! Co mam zreobić?

MCaleb PW
7 września 2006, 21:26
Proszę przeczytać jeszcze raz ten cały temat... a z resztą co mi szkodzi.

Moja własna wypowiedź z dnia 2006-08-30 i godziny 18:27:24 w tym temacie:
"Odkryłem sposób na możliwość zagrania w swoją mapkę - przekopiować ją do folderu Data, zmienić rozszerzenie z .h5m na .pak i już. ;)"

Czy to tak trudno poszukać? Następne takie pytania, już wyjaśnione tutaj, bedą kasowane.

Adziq PW
17 września 2006, 21:47
Właśnie sprawdziłem tą "normalną" wersję edytora i łagodnie ujmując jestem wściekły! Brakuje obrazków niektórych obiektów, żeby usunąć obiekt trzeba znaleźć go na liście!! Zwariować można mam już po dziurki w nosie tych pomysłów. Niech zrobią to raz, a dobrze.

MCalebZapewne poprawią to w kolejnym patchu. :P

Ps. Sorry za offtop, ale o to błąd, który ciągnie się od wersji 1.0 a mianowicie-


Smocza wieżyczka
Smocza wieżyczka pozwala rekrutować hydry z głębin.

To są 2 gatunki hydr??!!?? :P (nie w edytorze)

MCalebProsiłbym o screeny, bo aż tak się nie bawiłem edytorem.

Alamar PW
18 września 2006, 09:37
Smocza wieżyczka - chyba poprawiono to w nieoficjalnym patchu, który wszedł w skład polskiego patcha 1.3.
Możliwe, że jakieś pliki się nakładają (np. jakieś mody) i coś jest sknocone.
Albo, że w edytorze uwzględniono opisy z wersji 1.0 polskiego herosa (oj niedobrze, niedobrze ;)

A co do edytora, zauważyliście. że wśród losowych budynków istot, są budynki poziomu 4-7? Czyżby to tylko pozostałośc po jakimś skasowanym projekcie, czy jednak się da ustawić na mapię siedlisko np. tylko dla hydr (5 poziomu), bez zabawy w posterunki potworów (military post)?

MCalebI tak, i nie. Po prostu zmieniasz opcje w Military Post by dawał tylko przyrost jednostek poziomu np. piątego - hydr, zamiast losowego i to wszystko.
A co do tych losowych budynków istot, to się nie bawiłem, ale zakładam, że działają tak samo jak sposób opisany powyżej.

Adziq PW
26 września 2006, 19:56
Nie wiem czy ktoś widział, ale na stronie elrath.com jest temat o tym jak wstawić śnieżny teren w edytorze. To co może ten pomysł odpada dla ubisoftu :P.
edit: link

MCaleb PW
26 września 2006, 20:14
Śnieżny teren zostanie i tak dodany w Młotkach Przeznaczenia. Z tego co pamiętam, to do tej pory można było tylko podmienić inny teren na śnieżny. Tak czy owak, poczekam na dodatek.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Edytor Map H5

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel