Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: [Mod/Kampania]Heroes Offline - konwersja kampanii HO w H7
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)

Garett PW
16 lipca 2023, 12:58
Trzy lata temu Heroes Online umarło, "zabite niebieskim bajtem", jak to proroczo wcześniej określił tekst Acida. Ale dwa miesiące wcześniej, kiedy oficjalnie znaliśmy datę zgonu pacjenta, pewien grotowicz (ja) postanowił spiąć zwieracze i przejść wreszcie tę grę. W końcu jak nie teraz, to nigdy.
W toku przechodzenia gry, okazało się, że fabuła jest nawet całkiem dobra. I wtedy właśnie zrodził się plan - skasowałem pierwszą postać i zrobiłem nową, którą zagrałem od początku, tym razem zbierając screeny z całej gry, tak wątku głównego jak i zadań pobocznych, zarówno po stronie Przystani jak i Nekropolii (choć Przystanią przestałem grać po ogarnięciu jej części kampanii, gdyż Nekromantą grało mi się zwyczajnie przyjemniej i łatwiej).
Grę przeszedłem, świetnie się przy tym bawiąc (acz musiałem nieco ograć system i zrobić sobie alternatywne konto, na którym robiłem kilka pierwszych misji żeby zdobyć Pieczęcie, a potem kupować za nie "w prezencie" boostery dla mojego głównego konto - kto grał w HO ten wie, że niestety bazowa prędkość ruchu bohatera po mapie to mordęga). Udało mi się nawet sklepać parę bossów tygodniowych, choć do Hrodgera musiałem poprosić o pomoc przyjaznego gracza, który akurat też miał zadanie by go pokonać. Ostatecznie w ten sposób zebrałem 99% dialogów w grze, a pozostałe 1% to pierdoły w stylu "dzięki, wróć za tydzień nam znowu pomóc", za tych bossów tygodniowych, którzy okazali się dla mnie za silni.

Screeny przesłałem Acidowi, mają nadzieję, że ewentualnie powstanie coś w stylu streszczenia fabuły, jak to Alamar zrobił z DoCiem. I tak czekałem, w międzyczasie wypuszczona została niedokończona komnata o HO, niczym eksponat muzealny przypominający o tej niegdyś fajnej grze, zabitej przez mikrotransakcje oraz niechęć Ubisoftu do ogarnięcia swojej własnej wersji odpowiednika Flasha (jeśli strona taka jak Newgrounds potrafiła sobie coś takiego sprawić, to nie uwierzę, iż było to poza zasięgiem Ubi).

I tak lata sobie mijały, a screeny się kurzyły... Aż zrobiłem sobie update komputera. Bo widzicie, pomysł żeby odtworzyć HO jako kampanię miałem już dawno, ale wcześniej mój komputer zwyczajnie nie był w stanie udźwignąć edytora kampanii - wszystko się po prostu wykrzaczało. Ale teraz? Teraz to elegancja - edytor śmiga, jest łatwy w użytku (pomimo paru nieoczywistych rozwiązań, nad którymi potrafiłem się głowić parę dni) i ma naprawdę mnóstwo opcji, dzięki którym byłem w stanie odtworzyć questy z HO w jaknajwierniejszej formie.
Toteż, jak to mawiają, "jeśli chcesz by coś zostało zrobione, to zrób to sam" - tym samym 3 miesiące temu rozpoczęły się moje prace nad odtwarzaniem kampanii, przy czym nieocenione okazały się mapy z naszego grotowego działu HO. Na początku nie stawiałem sobie jakichś ambitnych celów, zamierzając jedynie korzystać z bazowych materiałów oferowanych przez Edytor. Ale im dalej w las i im bardziej oswajałem się z edytorem, tym większe zmiany byłem w stanie wprowadzać w grze. W ten sposób powstał Urtakth, pierwszy boss którego zrobiłem poprzez podrasowanie statystyk zwyczajnego cyklopa. Później, zagadałem do ekipy od Heroes 7.5, i otrzymałem od nich pozwolenie na użycie części jednostek w mojej kampanii - tym samym do gry dołączyli Czarci Lordowie, Tkaczki Namtaru oraz główny boss drugiej mapy, czyli Czerw Otchłani.
Na trzeciej mapie, zacząłem bawić się teksturami jednostek, tworząc Pustynne Czerwie, których pełno było na Szepczących Równinach w HO, oraz tworząc pierwsze jednostki Zakonu Pustki, o wiele silniejsze wszelkich normalnie spotykanych w H7. Pozwoliłem sobie także na małe odejście od "kanonu", po uprzednim spytaniu się o opinię stałych bywalców Cmentarza (którzy po Aferze Sądowej przenieśli się na discorda), i oddałem hołd pierwotnemu pomysłowi twórców na dodanie grywalnego Inferno, poprzez uczynienie Kar-Radeska (demona przewijającego się w fabule na początku trzeciej mapy) grywalnym bohaterów, oraz wrzucając customowy budynek na mapie przygody, z którego mógł on rekrutować swoje demoniczne jednostki.
Czwarta i tym samym finałowa mapa miała najmniej nagłych zmian w moich ambicjach, gdyż byłem już tutaj pewien swoich umiejętności oraz ich ograniczeń, więc wszystko co planowałem zostało tam uwzględnione, wliczając w to trzy starcia z rzędu z Sandro, dokładnie tak jak wyglądało owo finałowe starcie w HO. Poza tym Ziemie Światła są zdecydowanie najładniejszą mapą pod względem estetycznym jaką udało mi się wyrzeźbić - z Szepczących Równin też jestem bardzo dumny, ale tak to jednak w 75% pustynia, więc nawet jeśli zdarzają się ładniejsze lokacje (jak na przykład, nie spoilerując, pewne "schody"), to mimo wszystko jest to mapa dość monotematyczna.

I to by było na tyle w kwestii historii projektu - niniejszym oddaje wam w wasze ręce Heroes Offline, które mam nadzieję, że dawnym graczom HO pozwoli ponownie przeżyć chwile z tamtą grą, a tym którzy nie mieli okazji w nią zagrać, przynajmniej zapoznać się z tą konkretną przygodą.
Zapraszam więc do dzielenia się waszymi wrażeniami w tym temacie, zadawania pytań odnośnie niektórych podjętych przeze mnie decyzji w kwestii konwersji (siłą rzeczy nie dało się wszystkich questów zrobić 1:1, więc musiałem trochę kombinować) oraz oczywiście zgłaszania problemów, jeśli takowe napotkacie.

Side note: imiona grywalnych bohaterów z Nekropolii i Przystani to nicki moich postaci, którymi przechodziłem HO w owych ostatnich miesiącach życia tej gry.

Demorator PW
16 lipca 2023, 15:21
Brawo! Świetna robota. Dla takich pozytywnie zakręconych maniaków odwiedzam to forum. :)

Lukas715 PW
16 lipca 2023, 17:30
Cóż za miła niespodzianka, myślałem że w ten piekielnie ciepły dzień już nic się nie wydarzy, MOD zainstalowany ale uprzedzam, nie grałem w HO więc dla mnie kampania to będzie zupełna nowość.

Kastore PW
16 lipca 2023, 20:03
Jak znajdę gdzieś H7 do spiracenia, to sprawdzę, bo nie chcę płacić Ubisfotowi.

morthi PW
18 lipca 2023, 13:00
Gratuluję wspaniałej pracy - ogram z przyjemnością.

Crazy-AK47 PW
20 lipca 2023, 00:09
Chcę ci szczerze podziękować za ten projekt, choć nie jest to czego oczekiwałem (liczyłem, że ktoś naprawdę odtworzy grę we flashu, ale mniejsza) to się cieszę, że mogę chociaż częściowo doświadczyć Heroes Online.

Masz może jeszcze gdzieś screeny z dialogami z Heroes Online? Udało mi się wygrzebać z gameplayów na Youtube fabułę Przystani, ale Nekropolii nie udało mi się znaleźć. Gdy gra była online, to grałem wyłącznie Przystanią, a Nekropolią nie miałem okazji zagrać.

Możesz też dialogi zuploudować na dysk google? Chciałbym je sobie przejrzeć

Garett PW
21 lipca 2023, 16:02
Owe screenshoty z dialogami kisiły się tam właśnie od trzech lat.
Dodam też, że 90% tekstów w mojej kampanii jest niezmienione - pozostałe 10% to tylko poprawianie błędów ortograficznych znajdujących się w oryginale oraz zmiana sposobu w jaki NPC zwracały się do bohatera, tzn. na trzeciej i czwartej mapie grasz więcej niż jednym bohaterem, więc postacie więc NPC traktują ich jako grupę, a jednego gościa.

Górski Krasnolud PW
21 lipca 2023, 21:11
Gratuluję za kawał tytanicznej roboty. Spróbuję na przyszły weekend ograć chociaż mapkę, żeby zobaczyć, jak wyszła całość, ale jestem pod wrażeniem, że coś takiego wyszło. Można śmiało powiedzieć, że jest to nowa "kanoniczna" kampania do Heroesa VII, nie mogę się doczekać.
I mam jeszcze pytanie, skoro udało się zaimplementować Pustynnego Czerwia do gry, to czy byłby jakiś problem, żeby w armii Inferno znalazły się Czerwie Otchłani, jako drugie jednostki 5 poziomu?

Crazy-AK47 PW
22 lipca 2023, 01:05
Dzięki Wielkie

Crazy-AK47 PW
22 lipca 2023, 01:29
Garett, Repostuję to tutaj dla twojej widoczności:

Portret rycerza można obrobić z tego filmu ( a dokładnie z fragmentu 6:33) w Kricie i zrobić upscale do 256x256 lub 128x128 https://youtu.be/QCQnFVB3gs0?t=393
Portrety/Ikony z HO zawsze wychodzą zaokrąglane, ale UI wyświetla i tak bohaterów w okręgach więc tego się i tak nie zauważa

Portret Nekromantki można obrobić z tego filmu już na samym początku z ekranu "Bitwa" https://www.youtube.com/watch?v=EO5XCl1OMCk

Mogę też sam to zrobić w wolnej chwili i wysłać link na dysk Google

Górski Krasnolud PW
6 sierpnia 2023, 19:18
Czy wie ktoś może, gdzie znajdę Kapliczkę Pustki? Wydaje mi się, że przeczesałem całą mapę, ale nigdzie nie mogę jej znaleźć, i cała kampania stanęła w miejscu.

Garett PW
6 sierpnia 2023, 20:43
Powinno ci pokazywać na mapie, ale jeśli z jakiegoś powodu tak nie jest, to kapliczka jest zaraz przy północnym moście prowadzącym do Włości Cichej Wody - to po prostu przemianowany Kryształ Objawienia.

Górski Krasnolud PW
7 sierpnia 2023, 02:31
Okej, właśnie jestem po przejściu ostatniej mapy, którą dzięki Garettowi (dziękuję za wytłumaczenie:P) udało się dokończyć. Kampanię przechodziłem na poziomie Bohaterskim, i muszę przyznać, że do jednej mapy musiałem podejść dwa razy (a konkretnie do "Pazurów Namtaru", w których za pierwszym razem mocno zaskoczyło mnie ograniczenie do 15 poziomu, przez co źle zbudowałem bohatera) z resztą map nie miałem większego problemu. Co mogę powiedzieć, w "Heroes Offline" grało mi się świetnie, tak jak to ktoś napisał kilka tygodni temu, dzięki temu zestawowi map udało się na chwilę wskrzesić dwie gry, i to w niezwykle dobrym stylu. Niesamowicie podobało mi się dodanie nowych jednostek, szczególnie Czarciego Lorda i Czerwia Otchłani, spodobały mi się one na tyle, iż chciałbym zobaczyć osobnego moda, który dodaje te dwie jednostki do gry na wszystkich mapach. Mapy wyszły bardzo ładnie, nie wiem czy będą jeszcze poprawiane, ale kilka błędów udało mi się dostrzec, jednak nie odbierało mi to w ogóle przyjemności z rozgrywki. Mega bym się ucieszył, gdyby pojawiły się jeszcze portrety i opisy nowych jednostek w Heropedii (chociaż tak w ramach tych map) nawet jeśli miałyby być to krótkie opisy, jak np. Kapitanów Czarnej Straży. Super była możliwość grania Kar Radeskiem, w sumie pamiętam plotki w roku 2014 (chociaż nigdy one nie były niczym więcej, niż chatowymi plotkami właśnie) że trzecią frakcją jaką wejdzie do gry będzie Inferno, teraz w sumie widzę, że historia i tej frakcji ładnie mogła by się zazębiać z historiami Przystani i Nekropolii, gdyż dwie pierwsze misje mogłyby polegać na polowaniu na Daevę, i podążając jej tropem bohater z frakcji Inferno i Kar Radesk dotarliby właśnie do Ukrytego Domu, echh marzenia.

Na sam koniec chciałem jeszcze pogratulować zrealizowania tak fajnego prsedwsięzięcia, oby więcej takich zwariowanych pomysłów. :) Wiem, że tu już mamy znacznie bardziej szczątkowe informacje, i należałoby napisać mnóstwo własnych dialogów, ale może ktoś kiedyś wpadnie na zrealizowanie Might&Magic: Raiders, w którym gralibyśmy bohaterem Przystani (Oven) i Twierdzy (Shiba). Ale nie odbiegając od tematu, naprawdę wspaniała robota Garett, jeszcze raz dziękuję za tych kilkanaście godzin wspaniałej zabawy, polegającej na przetrzebieniu Zakonu Pustki za pomocą Czarcich Lordów, Złotych Smoków i Namtaru. :) Poczułem się, jakbym znów odpalił Heroes Online w dniach jego popularności.

Garett PW
7 sierpnia 2023, 13:06
Górski:
Niesamowicie podobało mi się dodanie nowych jednostek, szczególnie Czarciego Lorda i Czerwia Otchłani, spodobały mi się one na tyle, iż chciałbym zobaczyć osobnego moda, który dodaje te dwie jednostki do gry na wszystkich mapach.

Jak wspomniałem w opisie kampanii widocznym przy jej uruchamianiu, Namtaru, Czarty i Czerwie zostały zapożyczone z Heroes 7.5, więc tam właśnie będziesz je miał wszędzie.
Zastrzegę jednak, iż w HO owe jednostki zostały znerfione (w przypadku Namtaru, która w H7.5 jest bossem) lub zbuffowane (Czarty są tam jednostką 4-poziomu, a Czerwie specjalnym summonem dostępnym dla bohaterów Inferno).
temat: [Mod/Kampania]Heroes Offline - konwersja kampanii HO w H7

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel