Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [HotA] Nasze pomysły, życzenia, oczekiwania
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 ... 9 - 10 - 11

Janosik PW
22 grudnia 2016, 19:51
Dzięki chłopaki za konkrety.
Bardzo wyczekuję większych zmian w rozgrywce w H3.
Tak jak już pisałem wyżej... tj. trochę czasu temu:
1. Powinni coś zrobić aby urozmaicić rozgrywkę po zdobyciu wszystkich umiejętności (3lvl). Kolejne awansowanie lvl już nie jest tak emocjonujące.
Spowolnić zbieranie umiejętności co 2lvl już by pomogło.

2. Kolejna rzecz to rekrutacja bohaterów... bohater lvl 20 spotykany w późniejszym etapie gry w karczmie na przykład kosztuje tyle samo co zielony lvl 1. :/ Taki koleś powinien być droższy.

3. Kolejna sprawa z bohaterami wg mnie NIE powinni mieć odblokowanych wszystkich miejsc na artefakty, miejsca powinny być odblokowywane wraz ze wzrostem lvl bohatera.

I druga rzecz do tego tematu miejsc na artefakty podręczne powinna być zwiększona o +1 (jest miejsce na okienko :P).


Kolejne pomysły są opcjonalne.

Trzecia rzecz. Bohater wg mnie nie powinien mieć możliwości aby sterować 5 lvl potworów... gdy ma mały lvl. wg. mnie np. od lvl 30 można by było w pełni wykorzystać atrybuty [statystyki] (atak obrona, itd., itp) w 100% jednostek 5 lvl u bohatera. Bohater posiadający mniejszy lvl powinien generować -minus % do statystyk. Na chłopski rozum - jesteś bohater 1 lvl i walczysz smokami... taki kolo nie umie jeszcze w pełni wykorzystać ich mocy. To logiczne.

4. Kolejna sprawa to zdobywanie zamków. Moim zdaniem powinno coś tutaj się zmienić np. burzenie budowli czy coś. Zawsze tak jest jeśli wróg zdobędzie nam zamek twierdzę czy coś (przykład spoza gry) niszczy albo przerabia co mu się podoba, rzadko kiedy zostawia jak jest. W h3 powinno być coś podobnego.

KammerKammerPierwotnie odpowiedź na ten post. Wydzielam, bo zupełnie inny wątek postał.

avatar PW
22 grudnia 2016, 20:01
Wszystkie pomysły mocno ingerujące w mechanikę są fajne, ale mają zazwyczaj jedną poważną wadę - burzą kompatybilność z dotychczasowymi kampaniami i mapami autorskimi, które zostały stworzone i testowane na warunkach sprzed proponowanych zmian.

Ursus PW
22 grudnia 2016, 20:07
Na aż takie zmiany bym nie liczył, bo twórcy HotA mają na uwadze, że pomimo zmian wprowadzanych do gry, to H3 ma być taką samą grą bez przesadnych udziwnień. HotA jedynie rozszerza, zmienia lub dodaje, ale w granicach rozsądku, bo gdyby takie zmiany by wprowadzono, to przy którejś aktualizacji ludzie by jej nie ściągali, bo to już nie będą takie same Heroesy.

Janosik PW
22 grudnia 2016, 22:46
Tak koledzy macie racje. Ale... H3 był tworzony w 1999, ponadto mapy były małe, więc ten 30 lvl, w którym kończymy lewelowanie umiejętnościami się kończy. Potem zostaje tylko ewentualnie +1 do ataku przy kolejnym lvl = nuuuuudy.

Teraz mamy + 1 zamek i mapy XXL. H3 idzie naprzód, więc i trzeba było by coś zrobić z levelowaniem bohatera.

Wg mnie to naturalny krok w rozwoju H3. Gra się rozrasta, to i powinno się zrobić coś z dalszym rozwojem bohatera.

Zmiany, które sugeruję, są logiczne i wynikają z rozwoju bohatera.

Kastore PW
22 grudnia 2016, 22:55
Zmiany, które proponujesz bardzo silnie zmieniają balans, więc mam co do nich negatywne odczucia.

Janosik PW
23 grudnia 2016, 12:08
Czy tylko ja z tutejszego towarzystwa odczuwa dyskomfort i nieco znużenia po wylevelowaniu umiejętności bohatera? Co zrobić na dużych mapach, gdzie masz odkryte 40% terenu, a i masz już wszystkie umiejętności herosa na full?

To co proponuję, można przecież dać jako opcję ON/OFF - i dodawać w scenariuszach. Rozumiem, że w kampanii trzeba byłoby coś pozmieniać, bo owszem balans by się już nie zgadzał. Ale w scenariuszach? Kwestia nauczenia AI, aby wiedział o co chodzi. Jeśli byśmy zastosowali opcje, że umiejętność wybieramy co drugi poziom bohatera, to gdzie w zwykłym scenariuszu by coś to popsuło?

Są dodawane nowe potwory, obiekty, większe mapy i nowy zamek. Ale mechanika, o którą opiera się H3, nie została przewidziana, że za 17 lat będą mapy większe i że po uzyskaniu wszystkich umiejętności, będzie jeszcze sporo do zwiedzenia na mapie.

Nuda związana po maksymalizacji herosa powinna być kolejnym punktem w zespole HOTA. Kwestia kupienia kilka kartonów pizzy dla zdolnych programistów ;)

Oczywiście można mieć kilku herosów, ale ja lubię grać jak najmniejszą ilością. A radość z gry bardzo szybko maleje, gdy już nie ma co wybierać przy następnych poziomach bohatera. Chciałbym, aby coś jeszcze było dalej. W końcu w życiu człowiek NIGDY nie osiąga swoich granic[, do końca życia się uczy. Tak samo powinno być w Heroes 3 HOTA - abyś płakał, gdy przegrasz bitwę, bo przeciwnik będzie miał kajdany wojny. A nie tylko poczekał miesiąc, aby w tym czasie drugi bohater dogonił lvl zabitego.

Pomysł z WOG-a o tym, że jednostki, które walczą z bohaterem, zbierają doświadczenie był nawet nawet. <- ale to pomysł na inny problem.

Kastore PW
23 grudnia 2016, 12:56
Janosik:
To co proponuje można przecież dać jako opcję ON/OFF - i dodawać na scenariuszach.
Zrozum, że Heroes to nie Minecraft, że można sobie ot tak wyłączyć kwestie, która diametralnie zmieniają rozgrywkę.
Janosik:
Nuda związana po maksymalizacji herosa powinna być kolejnym punktem w zespole HOTA.
Nudne byłoby raczej granie do 40 lvla. :/
Janosik:
Tak samo powinno być w Heroes 3 HOTA - abyś płakał gdy przegrasz bitwę bo przeciwnik będzie miał kajdany wojny. A nie tylko poczekał miesiąc aby w tym czasie drugi bohater dogonił lvl zabitego.
Ten argument jest tak głupi, że nawet nie chce mi się rozpisywać - po pierwsze miesiąc to w cholerę czasu, a skoro dla Ciebie jest to "tylko", to zwyczajnie słabo grasz, po drugie, nie porównuj gry do życia, bo nie ma to sensu.
Janosik:
Pomysł z WOG'a o tym, że jednostki które walczą z bohaterem zbierają doświadczenie był nawet nawet.
Był nietrafiony. Wprowadzał niepotrzebny chaos na ogromną skalę, więc nie, nie był "nawet, nawet".

Wybacz, że traktuję Cię z góry, ale odnoszę wrażenie, że jesteś kompletnym amatorem i sugeruję wpierw nauczyć się grać na zasadach, które są obecne w grze, a nie zasłaniać nieumiejętność próbą naprawy czegoś, co nie jest zepsute.

Janosik PW
23 grudnia 2016, 14:28
Kastore:
Wybacz, że traktuję Cię z góry, ale odnoszę wrażenie, że jesteś kompletnym amatorem i sugeruję wpierw nauczyć się grać na zasadach, które są obecne w grze, a nie zasłaniać nieumiejętność próbą naprawy czegoś, co nie jest zepsute.

Widzę, że próbujesz jakieś pstryczki w nos mi dawać, a nie skupiasz się nad głównym celem.

Dokładnie gdy zdobędziemy 25. poziom doświadczenia, nie ma już nic do wyboru z umiejętności, wszystkie mają 3 lvl. Kolejne poziomy doświadczenia nic nie wprowadzają, oprócz punktu do statystyk.

Mi to przeszkadza, ponieważ granie dalsze nie jest aż tak już ciekawe.
Na małych mapach nie jest to odczuwalne, ale na dużych już tak. O ile zbieranie artefaktów jest w miarę OK, to rozwój bohatera jest za krótki w odróżnieniu od czasu grania na mapie (dużej mapie).

A pisanie, że to ja jestem amator czy coś, to nie wiem po co takie zdania kierowane w moim kierunku. Prawdopodobnie to ja mam więcej czasu wygrane w Heroes 3 niż ty. Ale co to zmienia?! No właśnie, nic.

Mówisz, że jestem amator... ale czy amator by zwrócił uwagę na długość rozwoju bohatera względem gry na (dużej mapie)? Dla zwykłego gracza, który ma setki innych gier H3, to tylko mała przerwa między Fifą 2017 a Battlefieldem 1.

Nikt mi nie wmówi, że po 25. lvl bohatera gra mu się tak samo dobrze i odczuwa radość z kolejnych poziomów bohatera, jak przed dotarciem do owego 25. lewelu.
Późniejsza gra to tylko taka zapchaj dziura. Zbieranie wojska i dobicie wroga. Najlepsze co gra miała, już "przeżyłeś" rozbudowując zamek i bohatera.
Trzeba grę "rozszerzyć", "dopasować", "rozbudować", nie o nowe krzaczki czy potworki, ale właśnie o rozwój bohatera - dłuższy bądź jeszcze bardziej rozbudowany.
Mogą to być inne pomysły, nie muszą akurat moje. Chodzi tylko o to, aby coś z tym zrobić.


KammerKammerProszę trzymać się meritum, bez odwoływania do jakiejś mistycznej wyższości hardkorów nad amatorami. Gra ma przede wszystkim sprawiać przyjemność, dawać frajdę, więc arbitralne dzielenie rzeczy na cacy i be jest cokolwiek nie na miejscu.

Kastore PW
23 grudnia 2016, 14:45
Janosik:
Widzę, że próbujesz jakieś pstryczki w nos mi dawać a nie skupiasz się nad głównym celem.
Najchętniej napisałbym się, że nie wiesz o czym mówisz, ale napiszę tylko, żebyś przeczytał to, co napisałem jeszcze raz, tym razem ze zrozumieniem.

avatar PW
23 grudnia 2016, 15:18
Akurat Janosikowy pomysł, żeby rozwijać jakoś bohatera po 25. poziomie, uważam za ciekawy. Nie niszczy w zauważalnym stopniu mechaniki gry, gdyż po levelu 25+ i tak najwięcej praktycznie zależy od siły armii i statystyk bohatera, a element rozbudowy bohatera czy miasta przynosił w H3 najwięcej frajdy. Kampanii nie zburzy za bardzo, gdyż tam jest ograniczenie levelowania. Także jestem na tak. Na nie jestem w przypadku modyfikacji umiejętności i specjalności bohaterów (np. boost Mistycyzmu), gdyż zmiany dają efekt już od pierwszego dnia gry, nie od któregoś miesiąca.

offtopicowo:
A system doświadczenia jednostek w WoGu jest bardzo ciekawy. Problemem jest nauczenie się całej dużej tabeli, co te 196 jednostek zyskuje na każde 10 poziomów awansu, by móc je przewidzieć bądź zastosować w walce. Gdyż największym problemem dla gracza jest zmiana 16-letnich przyzwyczajeń i wyuczonych taktyk. Gdyby dzieciak pierwszy raz w życiu miał styczność z h3/wog i od razu uczyłby się grać z włączonym doświadczeniem jednostek, raczej nie marudziłby na chaos.

Kastore PW
23 grudnia 2016, 15:32
Stackowanie doświadczonych i niedoświadczonych jednostek, odkładanie doświadczonych jednostek do zamków lub garnizonów i upośledzone przewidywanie siły wrogiej armii plus praktycznie niemożliwość zbalansowania tego wszystkiego.

A pomysł z umiejkami co dwa poziomy skutkowałby dokładną odwrotnością tego, na co narzeka Janosik, czytaj gra byłaby jeszcze nudniejsza, a do tego 25 lvl i tak albo prawie nigdy się nie dochodzi w normalnych warunkach albo na tym poziomie rozgrywki nie ma to znaczenia, gdyż wtedy liczy się armia, staty i artefakty.

I tak, wszystkie pomysły są ciekawe, ale czasem warto na nie spojrzeć chłodnym okiem.

avatar PW
23 grudnia 2016, 15:42
Cytat:
Stackowanie doświadczonych i niedoświadczonych jednostek, odkładanie doświadczonych jednostek do zamków lub garnizonów i upośledzone przewidywanie siły wrogiej armii plus praktycznie niemożliwość zbalansowania tego wszystkiego.

Czyli... nic nowego :) W kampaniach taktyka jest podobna. Levelujemy głównego bohatera do max dozwolonego poziomu, potem przekazujemy jednostki młodzikowi i jego levelujemy, a napakowany pierwotny bohater tylko chodzi po lokacjach zwiększających statystyki :) A to i tak jest bardziej fair niż przekazywanie jednostek łańcuchem bohaterów, gdzie AI tego nie potrafi :)

I choć można używać Wizji, ale raczej nigdy nie nie jesteśmy pewni, czy bohater AI ma napakowane statystyki (na wielkich mapach) i jakie ma artefakty (np. składane), więc... też można się naciąć. Doświadczenie jednostek wymusza zmianę wypracowanych taktyk, a nam starym ramolom zwyczajnie się już nie chce ;)

Kastore PW
23 grudnia 2016, 18:23
awatar:
Czyli... nic nowego :)

awatar:
Doświadczenie jednostek wymusza zmianę wypracowanych taktyk, a nam starym ramolom zwyczajnie się już nie chce ;)
ja:
...plus praktycznie niemożliwość zbalansowania tego wszystkiego.
^^

ShEv441 PW
18 stycznia 2017, 23:29
Syrena?

Na pytanie o kolejną neutralną jednostkę "nie potwierdzam, nie zaprzeczam"
Zazwyczaj ignorują takie pytania. Być może zobaczymy Syrenę bardzo szybko?
+Małą poszlakę dał jeszcze DrSlash. Na moje stwierdzenie "szkoda, że nie ma więcej jednostek neutralnych" odparł, żeby czekać na kolejne newsy opowiadające o zawartości 1.5.


Yaaqob PW
19 stycznia 2017, 09:55
ShEv441:
Na pytanie o kolejną neutralną jednostkę "nie potwierdzam, nie zaprzeczam"
Zazwyczaj ignorują takie pytania. Być może zobaczymy Syrenę bardzo szybko?
+Małą poszlakę dał jeszcze DrSlash. Na moje stwierdzenie "szkoda, że nie ma więcej jednostek neutralnych" odparł, żeby czekać na kolejne newsy opowiadające o zawartości 1.5.

Kto wie, kto wie... HOTA Crew udzieliła rzeczywiście dyplomatycznej, budzącej domysły odpowiedzi. I rzeczywiście - aż dziwne - że w ogóle odpisali...

Dziś na ich Facebooku pojawił się kolejny komentarz w tej kwestii:
HOTA Crew on Facebook:
Jakub Olekszyk Seems that some misunderstanding took place. That answer was not a hint of any kind - we literally cannot confirm or deny it. There are no exact plans on such neutral

Ostatnie zdanie brzmi jednak negatywnie -,, Nie ma ścisłych planów na taką [jednostkę] neutralną".
Hmm, poczekamy, zobaczymy. ;)

luk3Z PW
19 stycznia 2017, 13:37
Moim skromnym zdaniem drobne zmiany konsmetyczne nie wpłyną zbytnio na rozrywkę i chęć zagrania w HotA. Gdyby był to nowy zamek, to co innego, a tak to jesteśmy skazani na "odgrzewany kotlet". Na miejscu załogi HotA zająłbym się nowym zamkiem, a nie pierdołami - przecież wystarczy dokończyć Kronwerk.

Kronwerk - https://www.youtube.com/watch?v=GbxVdpCCzYo

Lord Baffourd PW
19 stycznia 2017, 14:06
@up No właśnie - przecież drobne zmiany kosmetyczne wymagają dużo więcej pracy, niż tworzenie miasta! To skandal, że dają nam takie czasochłonne pierdoły, zamiast zająć się tworzeniem jednostek, testowaniem ich balansu, tworzeniem defów, muzyki - przecież to 5 minut roboty jest! Naprawdę, za tę ciężką kasę, którą zarabiają, powinni trochę pomyśleć o fanach. Ta dzisiejsza młodzież, jare jare.

@opiekuńczy nadgorliwy polonista
Zauważyłem, zapamiętam. Pośpiech robi swoje.

Ulepsz.Wiesniak PW
19 stycznia 2017, 14:11
Też bym chciał zobaczyć Kronwerk, nowe jednostki, kampanie... Ale doceniam to co dostaję. Odkąd zacząłem śledzić ten wątek zauważyłem u niektórych userów dosyć roszczeniową postawę z tym co Hota Crew powinna robić z własnym modem. Janosik to już chyba w ogóle był tego najlepszym przykładem. Już chyba ktoś to nawet wypomniał wcześniej.

Obecnie nie ma żadnej oficjalnej listy zmian do nowej wersji, więc jeszcze nie wiemy co nowego dodadzą. Strona wizualna została przedstawiona na początku bo najłatwiej ją zaprezentować. Jak dla mnie super, że nawet takie kosmetyczne zmiany wprowadzają.

Druga sprawa, co dodadzą to dodadzą, ale w moim odczuciu lepiej jak patchują to co znajduje się obecnie niż jak mają się skupiać na dodawaniu nowych rzeczy tak żebyśmy potem dostali nieprzetestowany bubel. Oni nie posiadają oryginalnego kodu gry - muszą się o wiele bardziej nagimnastykować żeby coś zmienić w kodzie gry. Co by nie mówić inżynieria wsteczna to nie jest prosta sprawa a pamiętajcie jeszcze, że oni to robią za darmo w wolnych chwilach.

Edit:

Aha zanim nawet dodadzą nową rzecz, trzeba przemyśleć a później dokładniej przetestować czy w rozgrywce to w ogóle ma sens.

Spróbujcie kiedyś napisać jakąkolwiek własną grę to zrozumiecie ile hota crew ma pracy.

ruski_szpieg PW
19 stycznia 2017, 15:21
Miałem trochę racji, mówiąc, że będą odświeżać bohaterów :)
Ja tam się jaram, nowi bohaterowie i animacje na polu walki to spora zmiana. Ciekawe, czy pojawią się nowe neutralne jednostki (oprócz zapowiedzianych), teraz wydaje się to, bardziej realne.

Nawiązując jeszcze do wypowiedzi zespołu ws. grafik - powinni je jawnie zastrzec. Mają do tego prawo.

@UP. ja doskonale zdaje sobie z tego sprawę, piszę pixelową wersję heroes (online), może do pół roku wyjdzie coś działającego :)

Doomsday PW
19 stycznia 2017, 16:53
Domyślam się, że jak już kiedyś dodadzą ten Kronwerk, to będą musieli usunąć krasnoluda z Bastionu.
Centaurowi tez bliżej do Twierdzy niż Bastionu.
Może planują podmienić tę jednostki na satyra i leprechauna? Jak myślicie?:)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10 - 11
temat: [HotA] Nasze pomysły, życzenia, oczekiwania

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel