Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Sala Bohaterów  (Heroes I - IV)temat: [H3] Kod źródłowy
komnata: Sala Bohaterów (Heroes I - IV)
strona: 1 - 2

grudnio PW
7 czerwca 2013, 14:53
Witam.
Mam pytanie. Dlaczego Ubisoft nie chce udostępnić kodu źródłowego do Heores 3? Widziałem na ich forum, pewien użytkownik napisał temat z prośbą o kod źródłowy. Jego wpis został od razu usunięty. Czemu po prostu nie mogą dać tego kodu wiernym fanom tej gry? Nikt by na tym nie ucierpiał. Udzielali już na ten temat jakiś wywiadów?
Pozdrawiam

Warmonger PW
7 czerwca 2013, 14:58
Ubisoft nigdy nie udostępni niczego za darmo. Bardziej interesuje ich sprzedaż coraz to nowych produktów, niż jakiekolwiek wsparcie starych produktów czy ich fani.

Zresztą kod źródłowy jest już niepotrzebny, mamy VCMI.

Hobbicus PW
7 czerwca 2013, 15:12
VCMI jeszcze wersji 1.0 się nie doczekało, więc kod źródłowy byłby wciąż bardzo przydatny. :3

Tarnoob PW
7 czerwca 2013, 15:49
Niby tak, ale czy pierwotny kod źródłowy Heroes III nie byłby bardziej archaiczny niż VCMI? Byłby pewnie mniej aktualny, mniej elastyczny i mniej kompatybilny z nowymi technologiami – takimi jak rozwijany właśnie system skry­p­tów i modów.

Bezimienny111 PW
7 czerwca 2013, 16:33
Być może Acid mnie poprawi jeśli nie mam racji, ale jeśli dobrze pamiętam pytanie z M&M Day z 2012 roku o ten kod źródłowy - otóż nie byli pewni czy w ogóle go posiadają ( nie wiem jak to się dalej potoczyło czy go szukali czy nie, chyba tylko Acid może coś więcej wiedzieć ).

Altair PW
7 czerwca 2013, 16:41
Nie ma kodu źródłowego i raczej wątpię by Ubisoft go posiadał. Jest za to dostępna częściowo zdekompilowana wersja kodu Heroes3, ale raczej za bardzo wam się nie przyda. Chociaż jeśli korzystacie z ERY można się wywołać daną funkcję H3 dzięki czemu możemy manipulować na poziomie twórców WoGa. Co też niektórzy czynią m.in. Bersy.

Irhak PW
7 czerwca 2013, 19:06
Cytat:
Nie ma kodu źródłowego i raczej wątpię by Ubisoft go posiadał.
To mogliby oni oficjalnie to powiedzieć, a nie "nie wiemy" -.-'

Acid Dragon PW
7 czerwca 2013, 20:33
Pytanie o kod źródłowy przyszło mi zadać nawet dwukrotnie.

Pierwszy raz było to za czasów istnienia WoG Teamu - wtedy wspólnie wysłaliśmy list do ówczesnego "executive producera" Heroes 5, Fabrycego Cambounet m.in. z prośbą o udostępnienie kodu H3. Opisałem to w niusie z 2004 r.. Odpowiedź w stylu "nie mam dla was żadnych informacji" możecie tłumaczyć sobie dowolnie - my wiedzieliśmy tylko tyle, że to dyplomatyczny sposób powiedzenia "nie" bez podania powodów.

Drugi raz było to rok temu w Warszawie, gdy miałem okazję osobiście o to zapytać Erwana le Bretona. Jego odpowiedź brzmiała "Heroes 3 code? Do we have it?" :P. Czyli nawet nie wiedział, czy kod źródłowy jest w ich posiadaniu. Panowie dodali, że mogą sprawdzić i generalnie byli pozytywnie nastawieni - wspomnieli na przykład, że można by z jakimś teamem fanów podpisać umowę, aby nie rozpowszechniali kodu w sieci. Z drugiej strony wspomnieli też, że takie posunięcie byłoby raczej niemile widziane ze strony działu sprzedaży Ubisoftu - póki gra jest jeszcze sprzedawana (a jest), to prawdopodobnie nie będą chcieli oddawać jej za darmo.

Od tamtego czasu nie słyszałem, aby coś się zmieniło. Wg mnie Ubisoft "gdzieś" ma kod H3, otrzymany razem ze wszystkimi danymi od 3DO. Jednocześnie jednak Ubisoft "ma go gdzieś" :P (bo przecież go nie rozwija i wystarczy, że jest niedostępny dla publiki) i dlatego nikt już nawet nie wie gdzie on może być.

Drwal PW
7 czerwca 2013, 23:22
Kiedyś traktowany jak Święty Graal przez fanów, dziś raczej już trochę zapomniany i nie tak pożądany jak kiedyś. Jak Warmonger napisał, głównie dlatego że mamy VCMI.
Udostępnienie oryginalnego wiele by nie zmieniło. Zdecydowanie wolałbym by przekazali nam swoje archiwum alfa, wszystko to co nie znalazło się w grze, jak i wcześniejsze wersje różnych elementów H3. Oczywiście wszystko to co związane z Forge także. Było kiedykolwiek jakieś zapytanie o tego typu materiały?

Acid Dragon PW
7 czerwca 2013, 23:51
Tak, było - w owym niusie z 2004 roku jest nawet o tym wzmianka. Ten fragment o Forge był z mojej inicjatywy.

Niemniej jednak już wtedy mało kto wierzył, że Ubisoft ma cokolwiek z materiałów z czasów tworzenia H3. Wątpię, by tak było. A nawet jeśli jakimś cudem te materiały trafiły do Ubisoftu, to dziś nie ma tam już nikogo, kto by o nich wiedział.

Przykro mi, ale te rzeczy przepadły na dobre.

Markham98 PW
22 grudnia 2013, 19:37
Szukałem najlepszego tematu na tą sprawę, ten chyba najbardziej pasuję. Otóż lubię grzebać w grafikach Heroes III oraz Might and Magic VI-VIII. Ostatnio konwertuję animacje z lokacji na mp4 w Full HD. Na potrzeby moich filmów. Chciałem wyciągnąć w podobny sposób te z Heroes III, lecz tak się nie da. Wie ktoś może jak się do nich dokopać?

Irhak PW
22 grudnia 2013, 20:18
Są one w plikach *.vid tak jak i w MM6-8 ;)

Acid Dragon PW
22 grudnia 2013, 21:07
Trik polega na tym, że filmy z H3 są na płycie, a nie na dysku.

I jeszcze jedno - jeśli film w oryginale ma niską rozdzielczość (a tak jest w przypadku wszystkich filmów H3-MM6-8), to nie ma żadnych czarów na tym świecie, które pozwoliłyby na konwersję do "full HD", czyli rozdzielczości 1920×1080.

To znaczy - jasne, można to zrobić, ale to będzie tylko powiększanie pixeli, a przy takim rozumowaniu, to nawet animacje z Gameboya da się przerobić na "full HD". Równie dobrze jednak można po prostu oryginalną, niską rozdzielczość dać na pełen ekran - rezultat ten sam.

Hobbicus PW
22 grudnia 2013, 22:27
Czy ja wiem, jakby odpowiednie filtry zastosować, można "symulować" wyższą rozdzielczość. Kłopot w tym, że nie będzie to wyglądało szczególnie ładnie. :P

Ale tak, filmiki znajdują się w pliku *.vid na płytce.

zmudziak22 PW
25 grudnia 2013, 15:38
Jeśli się ma wersję GOG to jest w folderze Data.

michalsl PW
12 stycznia 2014, 22:46
Dlaczego więc nie podać UBISOFTowi pomysłu, aby zaczęli pracę nad nowymi dodatkami do HIII? Przecież to żyła złota :) Osobiście pierwszy poleciałbym do sklepu i zakupił kilka egzemplarzy.

Daedagor PW
12 stycznia 2014, 22:51
Wydaje mi się, że większość jak nie wszystko, zostało już wyciśnięte w H3. Jak już mieliby wracać do dawnego uniwersum, to z pewnością wykorzystali by do tego nową część, na co po cichutku liczę.

Hayven PW
13 stycznia 2014, 17:12
Już to zrobili - wystarczy popatrzeć na H5, pod względem mechaniki wyglądające po prostu jak udoskonalone H3 (alternatywne ulepszenia, zdolności, czary itp.) :)

zmudziak22 PW
13 stycznia 2014, 17:32
Z tym się zgadzam, Nival opracowywując H5 podpatrzył jak działa H3 i opracowali podobną mechanikę. Nawet niektóre rasy są podobne do tych z H3

Popatrz np. na Castle z H3 i Przystań z H5, albo Akademię i Zamek magów z H3, lub porównaj Nekropolie.

michalsl PW
14 stycznia 2014, 22:12
Okej zgadza się. Inspirowali się trójką, bo wiedzieli, że jest kultowa. Ale skoro wiedzą, że i tak "trójka najlepsza" to może wydać jakiś dodatek do niej ? Przecież w porównaniu do nakładu pracy nad nową częścią i to w 3D, nakład pracy nad modem do starej wersji byłby nieporównywalnie mniejszy.

Co do samej piątki, niby wszystko jest na swoim miejscu - ale i tak nie ma tego czegoś eh :)
strona: 1 - 2
temat: [H3] Kod źródłowy

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel