Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Baszta Czempionów (Duel of Champions)temat: Powstanie Pustki
komnata: Baszta Czempionów (Duel of Champions)
strona: 1 - 2

Dark Dragon PW
18 listopada 2012, 01:15
DoC jeszcze nie zakończył etapu bety, a już szykuje się nam pierwsze oficjalne rozszerzenie. Jak wam się podoba to co do tej pory zapowiedzieli twórcy? Co chcielibyście zobaczyć, mieć poprawione?

Azon PW
19 listopada 2012, 10:28
Balans, balans i jeszcze raz balans. Zwłaszcza mam na myśli przystań, która jest zdecydowanie zbyt silna. Także lepszy balans zaklęć, bo magia pierwotna to dno w porównaniu do magii światła czy ognia.

Nowe karty - zauważyłem, że brakuje takich typowych tanków posiadających dużo życia i słaby atak, potrzeba takich jeśli są zaklęcia które zadają po 8 punktów obrażeń.

Talie mieszane - choć oczywiście dwukolorowi bohaterowie powinni mieć jakieś poważne ograniczenie jak np. brak możliwości rzucania czarów czy bardzo niska ilość punktów życia.

Wiejec kart wydarzeń, zwłaszcza tych które rzucają się automatycznie - rozgrywka stała by się nico bardziej nieprzewidywalna, gdyby przykładowo przez dwie tury zadawało by się tylko połowę obrażeń.

Ograniczyć ilość kart, które można rzucić w jednej turze - Mam dość osób które w jednej turze nabijają 60 punktów zasobów i wyrzucając jednorazowo z 20 kart.

Wyrzucić karty/stworzenia/umiejętności zadające obrażenia bezpośrednio wrogiemu bohaterowi - To zupełnie się kłoci z ideą Herosów.

Marzy mi się też coś w rodzaju archiwum w którym mógłbym przejrzeć karty które już mam lub widziałem u przeciwnika, a także karty ze znakiem zapytania które muszę dopiero odkryć. Ułatwiło by to zbieranie osiągnięć i pozwalało by zaplanować strategie przeciw konkretnym typom graczy bez potrzeby sięgania po zewnętrzne strony.

Nowi bohaterowie - bardziej zróżnicowani pod względem statystyk i punktów życia, nie tylko specjalnych umiejętności.

Na nowej frakcji mi nie zależy póki obecne nie zostaną zbalansowane.

Acid Dragon PW
19 listopada 2012, 11:04
Cytat:
Balans, balans i jeszcze raz balans. Zwłaszcza mam na myśli przystań, która jest zdecydowanie zbyt silna. Także lepszy balans zaklęć, bo magia pierwotna to dno w porównaniu do magii światła czy ognia.

Co gracz, to opinia.
Wg mnie Przystań to NAJSŁABSZA frakcja w grze i powinna zostać wzmocniona. Na oficjalnym forum gry pojawił się temat omawiający właśnie to samo.

Po prostu dobry gracz nie pozwoli Przystani na rozstawienie swoich wojsk i wykorzysta przewagę innych frakcji, by niemal na starcie zdecydować o losach potyczki.

Inferno ma po prostu lepsze, zadające więcej obrażeń jednostki (i tanie zaklęcia zadające bezpośrednie obrażenia), Twierdza ma optymalną strategię ze swoim szałem, a Nekropolia.... czego to nie ma Nekropolia... cholernie wytrzymałe jednostki, zatruwanie, zatruwanie przez bohaterów specjalnych, tanie karty praktycznie eliminujące jednostkę całkowicie (m.in. pieczęć śmierci, zbiorowa mogiła) lub obniżające jej wartość bojową niemal do zera (osłabienie, agonia), aż kilka rodzajów kart przywracających karty z cmentarza do ręki, mroczne odbicie, władca marionetek i na deser jednostki niematerialne.

Przystań ma regenerację. I w sumie tyle. Wystarczy jednak wykorzystać większy atak (co Nekropolia otrzymuje w połączeniu z zatruwaniem) innych frakcji, by to "ominąć".

Dark Dragon PW
19 listopada 2012, 11:07
Azon:
Talie mieszane - choć oczywiście dwukolorowi bohaterowie powinni mieć jakieś poważne ograniczenie jak np. brak możliwości rzucania czarów czy bardzo niska ilość punktów życia.
Talii mieszanych bym się raczej nie spodziewał. Jest to sprzeczne z podstawowym pomysłem gry. Poza tym gra coraz b. by przypominała MTG...

Azon:
Wiejec kart wydarzeń, zwłaszcza tych które rzucają się automatycznie - rozgrywka stała by się nico bardziej nieprzewidywalna, gdyby przykładowo przez dwie tury zadawało by się tylko połowę obrażeń.
Więcej kart wydarzeń pewnie się pojawi. Co do pomysłu z połową obrażeń to uważam to za b. trafny i interesujący pomysł :)

Azon:
Ograniczyć ilość kart, które można rzucić w jednej turze - Mam dość osób które w jednej turze nabijają 60 punktów zasobów i wyrzucając jednorazowo z 20 kart.
To są podstawowe prawa większości gier karcianych. Jeśli ktoś ma dead drow w pierwszych turach i nie zagrywa żadnych kart to w późniejszej fazie ma jak najbardziej prawo by zagrać tych kart więcej. Jest to też bezpośrednio związane ze strategią danego gracza.

Azon:
Wyrzucić karty/stworzenia/umiejętności zadające obrażenia bezpośrednio wrogiemu bohaterowi - To zupełnie się kłoci z ideą Herosów.
Duel jednakże nie jest Heroesem. Liczba takich kart zwiększy się wraz z rozszerzeniem. IMHO to przydałyby się jakieś antyzaklęcia.

Azon:
Marzy mi się też coś w rodzaju archiwum w którym mógłbym przejrzeć karty które już mam lub widziałem u przeciwnika, a także karty ze znakiem zapytania które muszę dopiero odkryć. Ułatwiło by to zbieranie osiągnięć i pozwalało by zaplanować strategie przeciw konkretnym typom graczy bez potrzeby sięgania po zewnętrzne strony.
Pomysł ciekawy, na razie pełne biblioteki kart można sobie pooglądać jedynie na fanowskich stronkach.

Azon:
Nowi bohaterowie - bardziej zróżnicowani pod względem statystyk i punktów życia, nie tylko specjalnych umiejętności.
Jak ten? Nie mogę powiedzieć jacy bohaterowie się pojawią, ale tych z przecieków z Inferno i Twierdzy można obejrzeć na naszej stronce.

Azon PW
20 listopada 2012, 00:37
Z całą pewnością przydało by się więcej trybów gry, przykładowo szybki pojedynek z 30 sekundowym limitem tury czy bitwa bez zaklęć lub taka między tymi samymi kolorami. Coś co by pozwoliło aby jedna sesja gry nie nudziła się po 10 pojedynkach.

Azon PW
18 grudnia 2012, 22:32
(Skopiowane z komentarza)

Nie wydawało mi się, żeby nekro było zbyt potężne. Obniżenie odwetu zombie plagi bardzo osłabiło początek gry jako nekropolia - która i tak nie ma mało jednostek zadających więcej niż 2 pkt. obrażeń. Przyznam, że o wiele częściej gorszym przeciwnikiem było dla mnie Inferno lub przystań niż inferno. Ech, teraz zarówno Lamsu jak i prządkę losu można ubić jedną błyskawicą :(.

Za to wreszcie podoba mi się kampania, która jest wyzwaniem. 2 misje powtarzałem kilka razy, na 3 póki co zawsze przegrywam.

Zdarzyło mi się już walczyć przeciwko nowej frakcji i choć wygrałem bez większych problemów to myślę, że w przyszłości sanktuariom będzie najlepszą frakcją: Unik, Honor oraz ta umiejętność nie pozwalająca się przemieszczać to naprawdę ułatwia grę i zdecydowanie obniża możliwości taktyczne przeciwnika. Nie widziałem żadnych unikatowych stworzeń, ale co najmniej dwa mają obszarowy wybuch.

Dark Dragon PW
18 grudnia 2012, 22:47
Ja zauważam, że pojawiło się kilka kart zaproponowanych przez graczy... ktoś u nas na forum proponował wilka... no i jest wilk, oczywiście z trochę zmienionymi statami. Jest też trochę błędów - przykładowo nie mogę odebrać nagrody za ukończenie kampanii. Ceny nowych pakietów wydają mi się również wielce niesprawiedliwe :/.

4 misja była całkiem niezłym wyzwaniem... zabrała mi kilka podejść.

gold dragon PW
18 grudnia 2012, 23:22
Ceny z kosmosu (no, ale wszystko idzie w dzisiejszych czasach w górę -.-) to prawda, się trochę wykosztowałem na parę pakietów, ale jestem zadowolony.
Karty ciekawe, zapewne zrewolucjonizują rozgrywkę, ciekawe tylko jak wypadnie ostateczny balans. Na oko po tym rozszerzeniu przepakowane będzie nieco inferno i sanktuarium (tak dla odmiany, po zbyt mocnym wcześniej moim zdaniem nekropolis).

Azon PW
19 grudnia 2012, 00:57
Dlaczego tak uparliście się na to Inferno? Zarówno drenaż życia (przystan ma lepsza regeneracje) jak i infekcja to umiejętności, których żeby użyć trzeba zaatakować. Czar zabicia jednostki to praktycznie to samo co błyskawica, która zabiera 6 pkt zycia (zabija jednym ciosem prawie każdą jednostkę). Odpowiedzią na infekcję przystani jest zaś leczenie. Bezcielesność - wolał bym obronę przed walką wręcz czy też z odległości przystani. Można się jedynie przyczepić do łatwego przyzywania jednostek z cmentarza, ale inne frakcje też mają przydatne łuty szczęścia takie jak wytrącanie przeciwnikowi WYBRANEJ karty z ręki. Da się gdzieś zobaczyć jakie nowe kartu pojawiły się w każdej frakcji.

Dark Dragon PW
19 grudnia 2012, 01:02
Jeszcze nie, ale pracuję nad tym. Ewentualnie znalazłem to video. Jeśli ktoś chciałby pomóc i dać screeny swoich kart lub tych napotkanych to b. by pomogło przy rozbudowie działu.

Alamar PW
19 grudnia 2012, 15:03
Ech, widzę że rozgrywka nic się nie zmieniła - farm, farm, farm all day... by zdobyć złoto na packi i licz (na licze :P) na szczęście, że wylosujesz potrzebne ci karty... albo zapłać i też licz na szczęście.

Nowa kampania raz, że nie ma żadnej żadnej fabuły (ot, opis miejsca, a gdzie się podziały dialogi bohaterów?), to dwa mam wrażenie, że przeciwnicy dostali 2-3 karty i ciągle ich używają (no dobra - po 4 karty 2-3 rodzajów :P) i bez odpowiednio zbudowanego decka, nie da się ich pokonać. A decka nie da się zbudować bez farmienia złota/waluty - czyli zapłać, aby sobie w miarę swobodnie pograć i zobaczyć nowe karty i nową frakcję.

No i jeszcze sprawa kart Pustki - dostępne tylko za walutę, którą w grze wprawdzie się zdobywa, ale w takich ilościach, że można tylko pomarzyć o zbudowaniu porządnej talii Sanktuarium.
Auction House'a jak widzę nadal nie ma?

Wolę juz starusieńkiego M:tG na PC, gdzie choć gra była głównie multiplayer, to posiadała jednak szczątkową fabułę, zaś przemierzanie świata i zdobywanie kart w odwiedzanych lochach sprawiało większą frajdę, niż to, co oferuje DoC.

Acid Dragon PW
19 grudnia 2012, 15:12
Cytat:
Nowa kampania raz, że nie ma żadnej żadnej fabuły (ot, opis miejsca, a gdzie się podziały dialogi bohaterów?)

No właśnie - mysłałem przez moment, że to jakiś błąd u mnie, ale faktycznie - coś nie widać tych dialogów. Gdzie się podziała jakakolwek fabuła?

Cytat:
, to dwa mam wrażenie, że przeciwnicy dostali 2-3 karty i ciągle ich używają (no dobra - po 4 karty 2-3 rodzajów :P) i bez odpowiednio zbudowanego decka, nie da się ich pokonać.

A z tym się nie zgodzę. Mi się udało pokonać wszystkich czterech moją "standardową" talią (czyli niemodyfikowaną na potrzeby konkretnej walki). Powiedziałbym, że wszystkich "za pierwszym razem", ale raz miałem pecha w rozdaniu i nie dałem rady z tego wybrnąć.

Alamar PW
19 grudnia 2012, 15:50
Wiesz, ja nadal w Infernie nie mogę uzbierać nawet wystarczającej ilości podstawowych czarów, a bez tego ani rusz. Z Nekro już lepiej, ale nadal 3 przeciwnik jest wkurzający - zawsze, ale to zawsze dostaje niemal te same karty i wystawia armię, nim zdołam cokolwiek samemu postawić.
Teoretycznie Przystań powinna dać sobie radę bez problemów (zwłaszcza z czarami), ale nie chce mi się znów powtarzać tej misji w kółko.

superzgred PW
19 grudnia 2012, 17:44
Ten 3 przeciwnik jest nastawiony na zmęczenie. Póki nie skończą mu się karty nie należy prowadzić agresywnego ataku, raczej defensywa. Kiedy skończą mu się karty pokona się go 1 stworzeniem.

Azon PW
19 grudnia 2012, 18:10
ja na 2 przeciwnika musiałem nieco zmienić talię i dodać neutralne żywiołaki. Potem poszło już łatwo. Ale nie potrafię rozgryźć 3 misji - rzucane przez przecinka jednostki są dość wytrzymałe a nekro cierpi na lekki niedostatek czarów obszarowych... Hmm, wpadłem teraz na pomysł aby użyć Tsunami, które ostatnio wylosowałem. Zobaczymy.

EDIT: Zadziałało, jedno zaklęcie (tsunami) ogromnie ułatwiło zwycięstwo. Czas na misje 4.

Dark Dragon PW
19 grudnia 2012, 18:47
Jeśli mielibyście jakieś karty z Pustki, których jeszcze nie ma u nas w bazie to prosiłbym co byście porobili screeny :)

superzgred PW
19 grudnia 2012, 19:28
ja mam wszystkie. Moge potem porobic screeny

Dark Dragon PW
19 grudnia 2012, 20:03
Całe 105? To b. by pomogło, daj znać kiedy byłbyś w stanie zrobić te screeny :)

EDIT: Wysłałem wiadomość na nr kontaktowy podany w profilu, abyśmy nie spamowali tutaj :)

Buqc PW
19 grudnia 2012, 21:56
Jeżeli jeszcze potrzebujesz tych screenów to zrobiłem kilka kart, których nie widziałem w spisie.

Upiór pustki
Bard bojowy czarnej czaszki
Biały lis
Desperacja
Most ogni piekielnych
Naga władca przypływów
Wir wony

Dark DragonDark DragonDzięki ;). Karty dodane do bazy. Na przyszłość tagi na forum, kopiowanie i wklejanie jest dość męczące :P.

Alamar PW
20 grudnia 2012, 20:38
Przeciwnik kampanijny w końcu poległ - demony rozniosły go na miazgę. Niestety, miał on przypisanych full jednostek za 1-3 punktów (i co rusz mu do łapy wracały), tak więc początek walki to męczenie się z tym ustrojstwem, ale gdy weszły jednostki zadające obrażenia obszarowe, było już z górki. Przeciwnik strasznie irytujący, nie ze względu na truciznę, ale właśnie na wystawianie niemal całej armii w jednej turze, a po jej rozniesieniu, w następnej i tak w kółko.
Kolejny wróg to już była bułka z masłem.

Nowe karty: cóż, nowy dodatek = balans poszedł się... kochać, jak zawsze w przypadku jakichkolwiek dodatków. Karty są zbyt przesadzone i niedostosowane do reszty talii - po prostu nie można ich nie mieć.

Wciąż istniejący brak ograniczenia w dalszych turach w ilości surowców nadal sprawia, że można pół talii rzucić w jednej turze. Naprawdę jakaś górna granica by się przydała, by jednak zaplanować swoje ruchy, a nie pozbywać się wszystkiego, co mamy w łapie i jeszcze aktywować obie karty tygodni na planszy.

Ale cóż, trzeba w jakiś sposób sprzedać nowy towar, zwłaszcza po zawyżonych cenach. Cały ten pakiet Enzia :P to zwykłe nabijanie ludzi w butelkę i zachęcenie do kupowania właściwych pakietów za prawdziwą kasę, ale o tym chyba każdy wie. Osobiście jednak polecam trzymać się od tego z daleka, chyba że ktoś rzeczywiście nie ma co robić ze złotem lub ma już skompletowaną swoją talię. Dla początkujących lub grających od święta na pewno nie jest to wartościowy wybór.
strona: 1 - 2
temat: Powstanie Pustki

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel