Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [różne] Teoria Wielkiej Unifikacji
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4

Tarnoob PW
19 stycznia 2012, 15:47
Historia fanowskiego modyfikowania Heroes III liczy sobie już ponad 10 lat. W tym czasie zdążyło się pojawić na­praw­dę wiele:
– The Memory
– Wake of Gods
– rozszerzenia do WoG-a, m.in. Nowe Ulepszenia, Cztery Ulepszenia, Grove, Modern Forge, Stargate Atlantis…
– VCMI
– HD Mod
– Horn of the Abyss

Czy w odległych planach są próby połączenia tego w jedną, stabilną całość? Czy kiedykolwiek zawalczymy Ga­jem przeciwko Przystani w wysokiej rozdzielczości? Czy nadzieję na „dodatek wszystkiego” należy pokładać w VCMI? I wreszcie, czy uważacie taką syntezę za coś potrzebnego?

Hobbicus PW
19 stycznia 2012, 16:00
The Memory właściwie już nie istnieje, Wake of Gods jest rozwijane tylko w formie VCMI i ERy. Większość projektów miast i modyfikacji zdycha, HotA pracuje bardzo powoli i jest nieufne unifikacjom.

Najbardziej prawdopodobny scenariusz jest taki, że HotA wraz z nadejściem wersji 2.0. i wsparciem dla ERy stanie się podstawą dla bardziej zaawansowanego modowania, lecz tym razem bez przestarzałych elementów z WoGa. W międzyczasie wyjdzie też VCMI, które będzie ciekawostką przede wszystkim dla profesjonalnych programistów. Większość graczy skupi się jednak na lepszych grafikach oferowanych przez Hotę. Może w międzyczasie ktoś spróbuje zrekonstruować WoGa i zrobić z niego coś bardziej sensownego... Może...

Wiwern PW
19 stycznia 2012, 17:11
Przypuszczam, że projekty nie będą się łączyć. Hota która teraz zacznie dyktować warunki i wyznaczać nowe trendy już pokazuje, że woli realizować własne wizje. Dlatego niestety raczej nie zobaczy egipskiego bastionu obok piratów. Co więcej - nie pojawią się raczej elementy inspirowane WoGiem takie jak dowódcy (polecam archiwa na ich rosyjskim forum) czy doświadczenie jednostek, o którym nie wspominano od dawna.

WoG rozwija się co prawda świetnie dzięki moderom, ale jakość tej radosnej twórczości jest poniżej oczekiwań. Rozwiązania i pomysły są naprawdę dobre, ale wszyscy wolą przywalić jakimiś nędznymi ripami, albo co gorsza inspirować się wszystkim tylko nie might and magic.

Z miast WoGa widzę tylko nadzieje dla rosyjskiego Forge, ale dopiero za kilka lat. Kremla raczej nie skończą, Bastion zdechł (DAMN!), a Gaj też trzyma się cieniutko. Mam cichą nadzieje, że chociaż jednostki 3D zostaną dokończone, bo te co mamy już teraz są całkiem niezłe.

VCMI wyjdzie na pewno. Szkoda, że rozwija się tak powoli i na dzień dzisiejszy nie mają nic do powiedzenia na scenie moderskiej. Nikt ich nie bierze pod uwagę (oprócz grotowych dinozaurów).

Czyli ogólnie Hota sobie porządzi, choć pewnie wydadzą tylko jeszcze 2-3 wersje i potem z sceną może być cienko. Sądzę jednak, że wtedy wszyscy będą mieli to gdzieś i nowi moderzy będą zachwycać się alternatywnymi jednostkami, a starzy będą grzebać w ERA. W sumie fajnie. :)

Przewidywał

Wiwern

Irhak PW
19 stycznia 2012, 17:28
Sam myślałem o połączeniu kilku(nastu) modów w jeden potężny, który 'poprawiałby' również skrypty WoGa. Wiele z nich JEST do połączenia (np. NI z FU i Grove), ale czy znajdzie się grupa, która to zrobi? NI Team milczy, a podprojekt ("moje" sławetne AR) nie jest ukończone i raczej prędko nie będzie ukończone (dopóki ktoś nie zrobi tych wycięte dla poprawności polityczno-słownej animacji to nawet nie ma co myśleć o wersji 1.0). FU przydałoby się parę poprawek. A Grove? Obecnie bazuje chyba na podstawowym pliku WoGa, a nie na wersji NU/FU.

Szanse są... ale kto to zrobi? Kto zrobi z tego jeden wielki, potężny mod, który można byłoby zainstalować na SoDa i mieć WoGa w odświeżonej wersji?

witchking PW
19 stycznia 2012, 17:31
Moim zdaniem szanse na unifikacje rysuje przed nami VCMI. Oczywiście wszystko zależy od tego czy znajdą się ludzie którzy unifikacji takiej się podejmą. Myślę, że dzięki VCMI będzie to łatwiejsze ale jednak wymagać będzie pracy. Po wydaniu HOTA mamy dostęp do grafik z tego projektu a więc można by je przenieść.

Zdaje mi się(ktoś może to skorygować), że VCMI ma wspierać skrypty Woga. A do tego czasu pozostaje nam czekać. Ten rok zaczął się dobrze może jeszcze nas niejednym zaskoczy;)

BanBreaker PW
19 stycznia 2012, 17:38
Wiele kiedyś myślałem osobiście o czymś takim. Moim zdaniem istnieje realna możliwość połączenia wielu modyfikacji w jedną całość (tak jak przed sekundą napisał Irhak), ale to by wymagało współpracy twórców tych dodatków lub osób, które dobrze znają ich strukturę. Oczywiście wyłączając połączenie HotA i WoGa. Widzę możliwość transformacji modów pod HotA, oczywiście z ograniczoną funkcjonalnością...

Nie widzę najmniejszej przeszkody aby rozpocząć nad tym prace o ile znajdą się inne chętne osoby ;)

Hobbicus PW
19 stycznia 2012, 17:58
Cytat:
Po wydaniu HOTA mamy dostęp do grafik z tego projektu a więc można by je przenieść.
Potrzebowalibyście do tego zgody twórców. Inaczej mogłoby się to skończyć kompromitacją.

avatar PW
19 stycznia 2012, 18:05
A znacie jakąś grę, w której wszystkie mody byłyby ze sobą kompatybilne?

witchking PW
19 stycznia 2012, 18:17
Avatarze masz chyba dzisiaj zły dzień;p Oczywiście zgoda twórców była by potrzebna w przeciwnym razie zostaje przenoszenie zamku na własny użytek.

Gdyby jednak się zagłębić nie łamało by to obowiązujących w naszym kraju przepisów dotyczących praw autorskich. Zgadzam się jednak, że mogło by zostać negatywnie odebrane przez twórców.

Warmonger PW
19 stycznia 2012, 18:24
Cytat:
A znacie jakąś grę, w której wszystkie mody byłyby ze sobą kompatybilne?
Unreal Tournament 2004. Grałem już z 20+ różnymi modami włączonymi na raz. I wszystkie działają, o ile nie wykluczają się wzajemnie. Przyznam szczerze, że Unreal Engine stanowi pewien niedościgniony wzór, do którego należy dążyć ;)

Dużo pytań, dużo sugestii... Może zacznę od odpowiedzi na pytania.

Cytat:
Wake of Gods jest rozwijane tylko w formie VCMI i ERy.
To nieco mylące, VCMI nie jest rozwinięciem WoG. Prawdę mówiąc, WoG wcale nie jest warunkiem koniecznym istnienia projektu. Po prostu cenimy ten dodatek i uważamy, że wielu z jego funkcji należałoby dać wsparcie lub chociaż uwzględnić, aby gracze i moderzy korzystający z Wake of Gods mogli korzystać z jego możliwosći także pod nowym silnikiem.
Cytat:
Zdaje mi się(ktoś może to skorygować), że VCMI ma wspierać skrypty Woga
Pewne wsparcie (parsowanie i intepretacja) już jest. Tym niemniej podstawowym językiem skryptów będzie Python. Wówczas ERM trzeba będzie pro prostu przetłumaczyć na Pythona w samym silniku gry.
Niestety, wiele bardziej zaawansowanych skryptów może być niekompatybilnych ze względu na brzydkie sztuczki, które tam zastosowano, a które bardziej przypominają pisanie wirusów, niż programowanie gry.

Cytat:
W międzyczasie wyjdzie też VCMI, które będzie ciekawostką przede wszystkim dla profesjonalnych programistów
Tu się nie zgodzę. Co prawda pisanie samego VCMI wymaga pewnej wiedzy programistycznej, ale końcowa idea jest taka, aby każdy średnio rozgarnięty użytkownik był w stanie korzystać z gotowego silnika, nie wiedząc nic o jego wnętrzu.
Cytat:
Moim zdaniem szanse na unifikacje rysuje przed nami VCMI.
Taki jest cel projektu. Idea powstawała kilka lat temu, gdy naprawdę nikt nie był w stanie w sensowny sposób modyfikować tej gry ani dodać nowych miast. Liczymy na to, że gdy pojawi się taka możliwość, inne teamy po prostu przeniosą swoje mody na naszą platformę. Albo zrobi to ktokolwiek inny.

Ostatnio jednak zarówno teamy ERA, jak i HoTA poczyniły duże postępy i przez to VCMI nie jest już jedyną przyszłościową alternatywą. Niby fajnie, ale to może poważnie zaszkodzić scenie, bo przecież nie chodzi w tym wszystkim o tworzenie modów, a grę. Jeśli po sieci będzie krążyło kilka równoprawnych i zupełnie niekompatybilnych platform, to scena graczy się podzieli i wszystkie mody pozostaną jedynie ciekawostką dla grupki entuzjastów.

Na szczęście w marcu nastąpi silne uderzenie, które przywróci równowagę sił ;).

Irhak PW
19 stycznia 2012, 18:38
Cytat:
Unreal Tournament 2004. Grałem już z 20+ różnymi modami włączonymi na raz. I wszystkie działają, o ile nie wykluczają się wzajemnie.
I o to chodziło Avatarowi. Są mody, które się wykluczają.

Cytat:
Na szczęście w marcu nastąpi silne uderzenie, które przywróci równowagę sił ;).
Czyli mamy się spodziewać jakiejś większej wersji VCMI? ;)

Sawyer PW
19 stycznia 2012, 19:00
Ehkm... Powiem tak, jeżeli ktoś patrzy na to pod okiem "projekty które są już w 50% zrobione" to faktem tych modów jest malutko... Lecz gdyby zobaczyć na to od strony "kuchni" i przyjacielskiej "wymiany poglądów" to takich 50% projektów jest sporo. ;) (Zarazem niczego nie sugeruje :P)

Czyli wystarczy czekać, czekać i jeszcze raz czekać. Ludzie dzisiaj wybierają często Half-Life 2 jako "narzędzie" do tworzenia swojego modu który prawdopodobnie kiedyś przekształci się w pełnoprawną grę. (Patrz - Dear Esther)
Nie wiemy czy na 100% HotA zostanie tylko modem... MOŻE twórcy wyrwą się z sideł HoMMa i zrobią coś swojego co będzie bardzo podobne do naszej gry ale z inną nazwą? Nie mówie tego bez jakichkolwiek podstaw, dzisiaj dużo ludzi zaczyna tak kariere w gamedevie. (Czyli od moda do pełnoprawnej gry będącej jakimś fajnym pomysłem albo kopią swojej "ofiary")

avatar PW
19 stycznia 2012, 19:25
Cytat:
MOŻE twórcy wyrwą się z sideł HoMMa i zrobią coś swojego co będzie bardzo podobne do naszej gry ale z inną nazwą?

To nie zadziała. Magia nazwy Homm 3 jest na tyle wielka i działa niczym magnes, że gracze (a przynajmniej ja) będę chciał zarówno pograć w dany mod, jak i mieć możliwość konfiguracji tak, żeby w kilka minut wrócić do czystego H3.

Hobbicus PW
19 stycznia 2012, 19:41
...i dlatego poniekąd HotA po wydaniu wersji angielskiej może zdobyć popularność przynajmniej porównywalną do WoGowej, a może nawet większą.

Acid Dragon PW
19 stycznia 2012, 22:09
Odpowiadając na pierwszy post Tarnooba:

The Memory miało bardzo krótki żywot jako zabugowany, niszowy, niewiele wnoszący mod. On już ZOSTAŁ zunifikowany z WoGem - nadające się do użycia elementy zostały wchłonięte przez WoGa, a jego autorzy stali się członkami WoG Teamu.

Nowe Ulepszenia 3.0 (powiedzmy, że wersja 2.0 nie została publicznie wydana ;) mogą być kompatybilne z Grove. Rozmawialiśmy o tym kiedyś z Dragonarem i o ile dziś już nie pamiętam szczegółów, tak pamiętam, że doszliśmy do tego, że to jest możliwe.
Nie widzę natomiast szans na kompatybilnośc z FU.

Co do Modern Forge - najlepiej, aby autor się wypowiedział. Wydaje mi się jednak, że kompatybilność w tym wypadku może być nieosiągalna.

Stargate Atlantis absolutnie wyklucza jakąkolwiek kompatybilność chyba z czymkolwiek - zmienia zbyt wiele plików oryginalnego H3, a reszta gry, po zainstalowaniu staje się praktycznie całkiem niegrywalna.

HD Mod MOŻNA próbować "ukompatybilniać" z dodatkami, ale często niestety może to prowadzić do błędów, zwłaszcza pod względem skryptów ERM.

Autorzy Horn of the Abyss dość jasno dali znać, że odcinają się od WoGa, a obecnie również nie próbują nawet już wcielić do gry wspomnianych wcześniej elementów - dowódców i doświadczenia jednostek. Myślę, że nie ma tu za bardzo szans na łączenie z czymkolwiek - również biorąc pod uwagę kwestie techniczne. Sami przecież dowódców do gry nie dodamy.


VCMI to zupełnie inna kategoria.

Teoretycznie jest to jedyna platforma, której niejako zamiarem jest właśnie dać możliwość nieograniczonej modyfikacji gry. Teoretycznie więc dałoby się wstawić i Grove, i Cove, i Forge, i wysokie rozdzielczości, i Nowe Ulepszenia, a nawet nowe ulepszenia dla każdej jednostki i od cholery nowych kampanii.
Teoretycznie.
Praktycznie wydaje mi się, że może zwyczajnie nie wystarczyć rąk do pracy, aby taki efekt kiedykolwiek uzyskać.
Niemniej jednak teoretycznie jest to jedyna droga.


Czy taka synteza zaś jest potrzebna? Wydaje mi się, że nie do końca.
Dodatki adresowane są często do różnych grup odbiorców. Każdej drużynie twórców co innego się spodobało i co innego postanowili rozwinąć. Wątpię, aby istniało wiele fanów, którym podoba się i WoG, i HotA, i Forge, i Stargate.
Ja na przykład lubię WoGa za możliwość dostosowania gry do własnych potrzeb, do HotA mam ambiwalentny stosunek, Forge chciałbym zoabczyć czym prędzej, a Stargate oglądać nie zamierzam nigdy i uważam to za grubą przesadę. Wobec tego nie zainstalowałbym takiego "multimoda". I myślę, że większość fanów również nie.

BanBreaker PW
19 stycznia 2012, 23:19
A gdyby przy uruchamianiu gry (czy też mapy) mielibyśmy do wyboru z których elementów chcemy skorzystać (niczym opcje WoGifikacji)? To by było chyba wyjście doskonałe - wszyscy mogliby zostać uszczęśliwieni, prawdopodobnie nawet Smoczy Władca =>

Co do kompatybilności Modern Forge z czymkolwiek - wersja pierwotna działa na SoDzie, więc łączenie jej z czymkolwiek, co nie wprowadza wielkich zmian w plikach confluxu nie jest trudne (co może dowodzić fakt, że wersja z WoGiem jest niemalże gotowa)

Hobbicus PW
19 stycznia 2012, 23:52
O kompatybilności Grove z czymkolwiek na razie nawet nie warto mówić. Nie będę udawał, że ciągła nieobecność Dragonara wcale nie podnosi zapału do pracy zespołu NGT i że potrzeba na chwilę obecną chyba jakiegoś cudu, by udało się dokończyć cokolwiek grywalnego z wersji gamma. No niestety, kryzys wdarł się - jak zwykle - po cichu.

Co do Hoty to prawdopodobnie częściowe połączenie tych projektów będzie możliwe po wprowadzeniu silnika ERA. Prawdopodobnie. Pytanie tylko: kto to zrobi na tyle dobrze, by nic się ze sobą nie gryzło choćby i graficznie?

Ja np. potworka w postaci Cove+Grove+MF instalować nie zamierzam.

Warmonger PW
20 stycznia 2012, 08:15
Cytat:
A gdyby przy uruchamianiu gry (czy też mapy) mielibyśmy do wyboru z których elementów chcemy skorzystać (niczym opcje WoGifikacji)? To by było chyba wyjście doskonałe - wszyscy mogliby zostać uszczęśliwieni, prawdopodobnie nawet Smoczy Władca =>
Ano. Taki jest nasz plan :) Ponoć nadchodzące wydanie ERy również ma oferować coś na ten kształt.

Zauważcie jednak, że istnieje spory potencjał w postaci twórców niezależnych. Niektórzy nie maja czasu ani ochoty na tworzenie wielkich i rozbudowanych projektów w postaci miast czy całkowitych konwersji, a chcieliby dodać do gry pojedyncze artefakty, stworzenia czy obiekty mapy przygody. Takich osób, które chciałyby coś zrobić na szybko, na próbę, mogą być setki.
Historia uczy, że otwarte standardy wygrywają konkurencję na dłuższą metę ;)

majaczek PW
17 lutego 2012, 11:31
Ja bym prosił o wersję nowych ulepszeń pod ERĘ z Ametystem.
wtyczka Ametyst do ery pozwala dodać nowe jednostki do gry i złamać limit stworzeń (tj. limit z woga 3.58f, limit 255 chyba pozostanie)
był jakiś sposób na dodanie Nowego siedliska stworzeń (nie pamiętam jaki) więc oryginalne siedliska można pozostawić bez zmian.
ERA2beta2build4 pozwala na inne nazwy skryptów niż script??.erm czy script???.erm, jednocześnie wymaga żeby nazwa skryptu była poprzedzona numerkiem (on decyduje o kolejności skryptów, skrypty niezależne od siebie mogą mieć ten sam numerek i inną dalszą część nazwy), oraz pozwala na dodanie zasobów bez modyfikowania oryginalnych plików lod/snd/vid poprzez mechanizm folderów dla modów.

niestety wtyczka amtyst jes jeszcze niekompletna (pozostało kilka bugów), ale fajnie byłoby miec NU albo nawet 4U lub jakąkolwiek nową wersję z większą ilością dodatkowych ulepszeń, która dodawałaby potworki,siedliska,skrypty nie naruszając struktury tych oryginalnych.

Acid Dragon PW
17 lutego 2012, 16:01
Odpowiedziałeś sam sobie w poście, w którym stwierdzasz, że wtyczka ma jeszcze błędy i to własnie przy ulepszaniu. Przypatrzymy się dalszemu rozwojowi ERA, aczkolwiek póki nie będzie w miarę stabilnej wersji pozwalającej na pełnię dodawania nowych jednostek i ulepszania do nich, to zostaniemy przy 3.58f.
strona: 1 - 2 - 3 - 4
temat: [różne] Teoria Wielkiej Unifikacji

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel