Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Trzy pytania o edycję jednostek
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3

Ponury Wtorek PW
16 sierpnia 2011, 23:46
Witam wszystkich i kłaniam się nisko!
Poniekąd głupio mi, że zawracam Wam głowy kwestiami tak oklepanymi, a na dodatek dla starych wyjadaczy w WoGu banalnymi... Niestety, moje poszukiwania odpowiedzi na nurtujące mnie pytania nie przyniosły efektu - znalezione tu i tam wskazówki zazwyczaj napisane były w sposób zbyt skomplikowany, najwyraźniej przeznaczonymi będąc dla osób, które potrafią więcej niż ja, własnoręczne zaś eksperymenty kończyły się niezbyt dobrze, na przykład koniecznością przeinstalowania całego WoGa.
Oto są problemy, z którymi zmagam się od jakiegoś czasu, i o pomoc w rozwiązaniu których proszę. Moja znajomość tajników WoGa ogranicza się niestety do tego, że wiem, który plik w którym archiwum się znajduje, potrafię bez problemów podmienić grafikę obiektu na mapie przygody lub animację jednostki, zmienić nazwę tejże jednostki lub jej siedliska - i to w zasadzie tyle. Dlatego, jeśli ktoś będzie na tyle wyrozumiały i poda mi pomocną dłoń - proszę, tłumaczcie to jak dziecku z pierwszej klasy. Z ERMu jestem noga.

1) Primo - w jaki sposób dodaje się portrety jednostek? Wiem, że są dwa pliki DEF, zawierające odpowiednio duże i małe portrety, umiem te pliki otworzyć w Defmakerze, ale nie wiem, jak wzmiankowane portrety w tym DEFie podmienić.

2) Secundo - czy da się względnie prosto dodać lub odebrać dowolnej jednostce następujące cechy: duży rozmiar, strzelanie, latanie? Z różnych strzępków informacji, na jakie się natknąłem, wynika, że jest to trudne (albo niemożliwe), i wymaga dłuższego majstrowania przy kodach gry, ale chciałbym uzyskać ostateczne potwierdzenie lub zaprzeczenie. Jeśli taka możliwość istnieje - proszę, zdradźcie mi, jak mam to zrobić? Sporo podmienionych przeze mnie grafik jednostek zajmuje dwa pola, podczas gry sama jednostka w grze mieści się na jednym - kiedy dwie takie pokraki staną obok, strasznie na siebie nachodzą i widok jest pożałowania godny.

3) Tertio - jak ma się sprawa z podmianą dźwięków jednostek? W którymś dodatku/patchu do WoGa, który zainstalowałem, były też nowe dźwięki zaklęć, wydawać by się mogło zatem, ze podmiana dźwięków dla stworzeń również będzie możliwa - ale znów, gdzieś, chyba na Celestial Heavens, ale głowy sobie uciąć nie dam - wyczytałem, że to się zrobić nie da. Jak zatem jest?

To tyle. Wybaczcie, że są to problemy laika, pytania o rzeczy dla Was jasne jak słońce - lecz naprawdę prosiłbym o pomoc. Starałem się do tego wszystkiego dojść samemu, ale mam zbyt mało umiejętności, a więcej szkód nieroztropną dłubaniną w złym pliku wolałbym sobie nie narobić. Dziękuję z góry za każdą wskazówkę/instrukcję/formę pomocy.

Irhak PW
17 sierpnia 2011, 13:31
ad. 1. Wyrzucasz wszystkie pliki z defa, podmieniasz nowe pliki na stare, a potem tworzysz na nowo tego defa. Proste, prawda? ;)
ad. 2. Można pobawić się kodem heksadecymalnym albo ERM. Wybór należy do Ciebie. W przypadku ERM możesz użyć specjalnego programu (dostępny jako jedna z łatek *.wog), gdzie to zrobisz kilkoma kliknięciami ;)
ad. 3. Podmieniasz odpowiednie pliki .82m, pliki wewnątrz Heroes3.snd lub dodajesz i zmieniasz bawiąc się kodem heksadecymalnych pliku .exe :)

Aha... i jeszcze jedno... Wola Architektki zostanie wypełniona, a Potomne Dni ukorzą się przed Dziedzicem! ;)

Ponury Wtorek PW
17 sierpnia 2011, 14:03
Dzięki za odpowiedź :)

1) Normalnie w formacie BMP, w takim, w jakim są, tak? Bo kiedy przeglądam TWCRPORT.def w Defview, jako rozszerzenie pokazuje mi .qc1, a kiedy ostatnim razem robiłem właśnie taką prostą podmianę, to przy próbie wejścia w ekran miasta (tam, gdzie te nowe portrety miały być pokazane), gra mi się z wdziękiem "crashła" i odmówiła współpracy. Przyznam, że mnie to trochę podłamało.

2) A co to za specjalny program? :)

3) Jak się takowe pliki tworzy? Znam to rozszerzenie, każdy z tych wzmiankowanych przeze mnie nowych dźwięków zaklęć składa się z dwóch plików - z wav i właśnie tego 82m, ale jako żywo nie wiem skąd się taki stwór bierze, ani jak się go edytuje. Podobnie nie mam pojęcia, gdzie jest Heroes3.snd (zakładam, że w Data, zaraz go poszukam), ani jak się go edytuje. Niestety, tak jak pisałem, moje umiejętności są mocno ograniczone... :(

Szczurołap musztruje Neoniconie! :)

Irhak PW
17 sierpnia 2011, 14:09
ad.1. Po wyciągnięciu są one plikami bmp ;)
ad.2. ERM tools z ERM Scripter :P
ad.3. Tu już dokładnie tego nie pamiętam... to co się bawiłem tym to było przy 8LR i tam tylko podmieniałem na już istniejące w execu...

Cytat:
Szczurołap musztruje Neoniconie! :)
*wyciąga worki z solą* Jestem przygotowany do walki. A Staruch po mojej stronie ;P

Ponury Wtorek PW
17 sierpnia 2011, 14:53
1) Doskonale, po pierwszych zmaganiach z DefToolem powstał def z pożądanymi portretami wstawionymi tam, gdzie trzeba. Dzięki!

2) Okej. ERM Tools mam, zobaczę co się tam da zmajstrować. Dzięki x2!

3) W takim razie może byłbyś tak dobry i wskazał mi, jak należy je podmienić w wykonywalnym?

fishkebab PW
17 sierpnia 2011, 16:18
A ja chszaniłem poradniki i wszystkiego nauczyłem się sam. Przepis? Czas i chcęć eksperymentowania :P.

Ponury Wtorek PW
17 sierpnia 2011, 23:07
Dobra, portrety już umiem zmieniać jak chcę, co mnie cieszy niezmiernie. Za pomocą ERM Script Master pozmieniałem rozmiary i statystyki dokładnie tak, jak sobie umyśliłem, ale zauważyłem jedną rzecz, która mnie zastanowiła.
Kiedy przy wyborze miasta, bohatera i premii początkowej klikam prawym przyciskiem na ekran miasta, żeby wyświetlić jednostki, jakie to miasto oferuje, to owszem, widzę małe portrety, tak jak je pozmieniałem, ale nazwy, które również pozmieniałem, są nazwami oryginalnymi (np. "Goblin" zamiast pożądanego "Jaguar Warrior"). Kiedy otworzę jakąś grę, a potem z niej wyjdę, i znowu otworzę ekran wyboru miasta, nazwy są już poprawne.
Zatem: po włączeniu WoGa przy pierwszym wyświetleniu ekranu wyboru miasta nazwy jednostek są stare, przy ponownym - właściwie zmienione. Ktoś ma pomysł, co to powoduje?

OGARexs PW
18 sierpnia 2011, 08:49
Ponieważ opcje WoG i skrypty działają po włączeniu mapy.

Altair PW
18 sierpnia 2011, 08:49
To proste Wogifikacja (własne skrypty) działa DOPIERO po pierwszym uruchomieniu mapy. Ponowne wejście do menu głównego (bez resetowania gry) bardzo często pozostawia niektóre zmiany (dokonane na konkretnej mapie). Niestety w Wogu bardzo brakuje czegoś na kształt globalnego skryptu (możliwego do modyfikacji) uruchamianego ZAWSZE niezależnie od jakichkolwiek ustawień. Tak pozostaje w zasadzie tylko modyfikacja pliku exe.

Ponury Wtorek PW
18 sierpnia 2011, 11:11
Tyle tylko, że nazwy jednostek zmieniałem w plikach CRTRAITS, CRTRAIT0 i ZCRTRAIT, nie za pomocą skryptów. Nie mam bladego pojęcia jak to wszystko działa (no dobra, jakieś blade mam, ale mogłoby być lepiej), obecnie intensywnie się dokształcam z ERMu, ale WYDAJE MI SIĘ, że przy poprzedniej kopii WoGa, która padła z powodu mojej nadmiernej ingerencji w kod, zmiany było widać od razu. Ale mogę się mylić, nie pamiętam dokładnie....

Ostatnie już, mam nadzieję, pytanie, i nie będę Wam zawracać głowy - chyba, że znowu wyskoczy jakiś nieoczekiwany problem znacznie przerastający moje możliwości. Chcę zmienić nazwę stworzenia "Berserker Fly". Otwieram skrypt 46, odpowiadający za modyfikację smoczych oślizgów i zmianę ich we wspomniane "berserker flies", przepatruję go i znajduję takie linijki:

!#UN&v295=1:G1/105/0/940; [Set Dragon Fly name (singular) to "Berserker Fly"]
!#UN&v295=1:G1/105/1/941; [Set Dragon Fly name (plural) to "Berserker Flies"]

Gdzie tu zawarta jest nazwa jednostki? Widzę tylko tagi ERMu, niektóre jakby znajome, inne kompletnie nic nie mówiące. W plikach txt z charakterystykami jednostek, tam gdzie zmieniałem inne nazwy, "berserker fly" nie ma.

Altair PW
18 sierpnia 2011, 11:17
Poszukaj w pliku script46.ert. :)

Ponury Wtorek PW
18 sierpnia 2011, 11:28
A rzeczywiście :) do licha, to forum jest lepsze niż Drzewo Wiedzy, no i nie domaga się klejnotów...
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc :)

Irhak PW
18 sierpnia 2011, 13:24
Wystarczy zwykły trybut w postaci pieczonego krasnoluda dla Acida i po krysztale dla wszystkich innych ;)

Ponury Wtorek PW
18 sierpnia 2011, 13:38
Wstrzymam się na razie z tym trybutem, bo na pewno jeszcze niejeden błąd albo kłopot wylezie. Na przykład: ni z tego, ni z owego, przed chwilą po podmianie DEFów gryfów, ładowanie ekranu miasta (po podkręceniu tegoż miasta za pomocą kodów, tzn. wybudowanie wszystkich budynków) zaczęło wyrzucać błędy w ERMie i wywalać do Windowsa, podczas kiedy wcześniej takich dowcipów gra nie robiła. Ale ponieważ nie jest to nic palącego i grać się da, to nie będę teraz Was prosił o pomoc w tej materii, postaram się to sam rozwikłać :)

Grento PW
3 stycznia 2017, 21:56
Mam nadzieję, że wskrzeszę ten temat jak nekromanta. Mam jeden problem odnośnie edycji jednostek z Heroes 3.

Witam.
Piszę w sprawię podmiany tych portretów stworów. Otóż wiem, że istnieje ten plik TwCrPort.def, właściwie to sam go znalazłem, bo chciałem się trochę pobawić, ale nic nie działało podczas podmiany. Otwieram ten plik w DefTool, podmieniam te obrazki zgodnie z właściwościami poprzednich, tworzę nowego defa i nic. Próbowałem różnych kombinacji i nie wiem w czym może być problem. Wiem, że Użytkownik Ponury Wtorek rozwiązał ten problem, sądząc po jego postach. Jednak ja nie mogę sobie z tym dać rady.

Dlatego proszę o odpowiedź właśnie w tej kwestii. Co może być przyczyną tego, że portrety nie chcą się zmienić i pozostają wciąż takie same w grze, nawet jeśli widać te właściwe, jeśli przeglądnie się ten plik? Co zrobiłem źle? Czy jest to kwestia formatu tych obrazków, w których coś pominąłem? A może coś innego, jak złe ustawienia podczas tworzenia pliku .def?

Proszę o odpowiedź!
Pozdrawiam.

avatar PW
3 stycznia 2017, 22:42
Najlepiej daj linka do twojego zmienionego defa, to może łatwiej będzie wskazać błędy.

Szaman PW
3 stycznia 2017, 23:33
Przede wszystkim, na czym operujesz SoD, WoG/ERAII, HOTA? Kolejne pytanie, o jakie portrety chodzi? Te miniaturki co widać na mapie przygody czy te większe z menu zamku? Podejrzewam, że podmieniasz do złego folderu, ale najpierw odpisz na moje pytania. I napisz krok po krok, nazwie po nazwie co robisz.

Grento PW
4 stycznia 2017, 19:31
Przede wszystkim jestem zaskoczony tak szybką odpowiedzią z Waszej strony. Dlatego też nie sprawdziłem tego forum jeszcze wczoraj, no ale do rzeczy.

Avatar oto link do ściągnięcia tego pliku. Dropbox będzie odpowiedni, mam nadzieję. https://www.dropbox.com/s/he1l7c52hwaxbj0/TwCrPort.def?dl=0

Szaman operuję na WOGu. Chodzi o te portrety w mieście, chociaż mam zamiar się zabrać także za te małe. Co robię?
1. Wyciągam ten plik z H3psprit.lod, używając MMArchiwe. Tam jest TwCrPort.def.
2. Odpalam Def Tool i podmieniam konkretne portrety, zachowując ich rozmiar oraz 8 bitowe kolory, 256 kolorów. Potem robię z tego nowego defa i podmieniam to za pomocą MMArchive.

avatar PW
4 stycznia 2017, 20:18
U mnie to wygląda tak:

Co prawda screen jest z vcmi ze względu na łatwość podmiany, ale zrobiłeś wszystko dobrze raczej.

Grento PW
4 stycznia 2017, 21:39
No to dosyć ciekawe. Pomijając słabą jakość tych portretów (poprawie, to na razie prototypy :P). Jednak i tak u mnie to nie działa. Pewnie źle ten plik implementuje.
strona: 1 - 2 - 3
temat: Trzy pytania o edycję jednostek

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel