Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Zmarnowane miejsca na jednostki
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5

Trang Oul PW
10 kwietnia 2005, 19:15
Zostało ok. 20 miejsc na nowe jednostki. To dość mało. Jednak niektóre miejsca są nieużywane (122,124,126,128). Innym rozwiązaniem mogłoby być poprawienie Dowódców tak, żeby zajmowali jedno miejsce. Czy jest to możliwe?

Acid Dragon PW
10 kwietnia 2005, 19:48
Te miejsca nieużywane niestety są bardzo problematyczne - były już omijane w AB i po prostu kod gry jest do nich dostosowany. Jeśli kiedykolwiek pojawią się tam nowe jednostki (co ze względów technicznych może być mało prawdopodobne), to na pewno w ostatniej kolejności. Co do dowódców, na razie nie ma technicznych możliwości, by zajmowały tylko jedno miejsce. Chodzi o to, by przy sytuacji walki dwóch takich samych dowódców jeden mógł mieć inne, czasem wykluczające się wzajmenie właściwości niż drugi, choć to wciąż ta sama jednostka. Być może jednak Slava będzie to mógł jakoś kiedyś obejść, ale nie będzie to łatwe.

gen_maczek PW
13 kwietnia 2005, 10:02
Ale gdyby Slava się postarał, to może by się udało zredukować dowódców do dwóch
jednostek (atakujący i broniący), które byłyby podmieniane przed walką,
co myślicie?

Trang Oul PW
13 kwietnia 2005, 17:49
To raczej niemożliwe, bo Dowódców jest dziewięciu (a w pryszłości może być nawet dwudziestu - (9 zamków + zamek egipski) * 2 Dowódców - magii i walki), a nie jeden.

Acid Dragon PW
13 kwietnia 2005, 20:42
... a na dodatek zajmujących 40 miejsc :). Oczywiście takiego zredukowania ilości dowódców nie może być, bo każdy dowódca musi mieć swój oddzielny numer i swój własny zestaw animacji.

Kathrin PW
14 kwietnia 2005, 11:52
Może to nie miejsce, ale nie chcę otwierać nowego wątku... Ponieważ dużo piszecie o dowódcach, chciałabym zapytać czy faktycznie jesteście przekonani o wartości tej jednostki ? Wiem, że pewnie narażę się Acidowi, ale ja kompletnie nie podzielam fascynacji tą jednostką. Właściwie spokojnie się bez niej poruszam w WoGu, po "śmierci" dowódcy nie wskrzeszam go (skąpstwo) i jakoś dochodzę do końca scenariuszy bez większych problemów. Chętnie wysłucham odmiennych opinii, zwłaszcza od wiernie praktykujących:)

Trang Oul PW
14 kwietnia 2005, 12:30
Ja to rozwijam Dowódcę (Wytrzymałość) tak, że praktycznie nie da się go zabić.

gen_maczek PW
14 kwietnia 2005, 13:32
DA się zredukować ilość jednostek dla COMMANDER do 2 !!!

PRZED bitwa bylyby PODMIENIANE łącznie z GRAFIKĄ, ale
TRZEBA HARDCODED, dlatego napisałem, że SLAVA musiałby się namęczyć.

finito

Acid Dragon PW
14 kwietnia 2005, 16:39
Proszę - nie pouczaj starego smoka jak WoGa robić :P

Grafiki każdej jednostki muszą być zapisane w plikach gry. Aby "podmienić" grafiki na polu bitwy, trzebaby mieć CO podmienić - więc 9 zestawów grafiki MUSI być w plikach (a ze względów technicznych - 18). Jeżeli w grze byłyby tylko 2 miejsca na dowódców, to nie można by było 'podmienić' ich grafiki, bo nie byłoby SKĄD - nie ma takiej fizycznej możliwości. Wszystkie grafiki, które pojawiają się na polu bitwy muszą być obecne w plikach gry - WSZYSTKIE grafiki. Każda musi zajmować osobne miejsce. Inaczej po prostu fizycznie nawet najlepszy programista świata by tego nie zrobił, bo nie wyczarowałby sobie grafik, które możnaby podmienić.

Tak poza tym - dowódcy i miejsca na jednostki jak najbardziej już są 'hard coded', czyli zakodowane w programie gry.

gen_maczek PW
14 kwietnia 2005, 20:14
W plikach owszem, ale nieskojarzonych z jednostkami..

ACID, nie dawaj KWASU ;) .

Rozmawiaj ze SLAVĄ, nie ze mną, bo choć programować umiem, to się nie bawię w REVERSE ENGINERING i takie tam (spytaj SLAVĘ).

Acid Dragon PW
14 kwietnia 2005, 20:27
Pliki muszą być skojarzone z jednostkami - więcej - pliki grafik jednostek muszą być w jednym i tym samym zbiorze. Dodatkowo, każda jednostka (a właściwie każda animacja) musi mieć swój numer, index, aby wiadomo było, co wogle ustawić na polu bitwy. Tych indexów właśnie nam zaczyna brakować i w tym tkwi główny problem. Do tych indexów podporządkowane są wszystkie grafiki, właściwości, animacje, przynależności, portrety. Wszelkie zamienianie jednostek, jeśli się odbywa na polu bitwy, to i tak musi korzystać z tych właśnie indexów.

A ze Slavą już wystarczająco długo rozmawialiśmy o tym problemie.

Haregar PW
15 kwietnia 2005, 14:57
Dobra, dajmy na to, że dowódców jest 8. Dochodzi zamek egipspski i jest wykorzystane miejsce na dowódce. Jeszcze "bastion" to by było 15 miejsc(jednostki i 8 lvlu jednostka) . Jescze można by było dać pare neutralnych i teraz nawiązuje się pytanie do Acida-
Czy można WŁASNORĘCZNIE bez kodu źródłowego zrobić powiększyć ten limit?

Acid Dragon PW
15 kwietnia 2005, 15:55
Spokojnie, te 20 miejsc na jednostki to liczba wolnych slotów PO odliczeniu jednostek z nowego miasta, nowych dowódców i projektów w trakcie realizacji. Mamy więc jeszcze 20 miejsc na zupełnie NOWE, inne pomysły.

Co do zwiększenia tego limitu - wydaje się, że na razie to niemożliwe. Nie ma go bowiem zapisanego jako zmienna. Jest to ograniczenie wynikające z typu tej zmiennej. Ów typ pozwala na zapisywanie zmiennych o wartości od 0 do 255. Nie można też zmienić tego typu, bo przy kompilacji (a forma exe, jaką się zajmuje Slava oczywiście jest już skompilowana) dany program 'rezerwuje sobie' ilość pamięci potrzebnej do działania. A z kolei zmiana tego parametru w skompilowanym programie (w dodatku działając w kodzie szesnastkowym) to już o wiele wyższa szkoła jazdy :P.

Inaczej mówiąc: o ile Slava nie okaże się geniuszem, to tego limitu sam nie zwiększy.


Haregar PW
15 kwietnia 2005, 16:30
... jest też sposób sprzedania dobytku i kupienia kody źródłowego bądź błagać Ubisoft o kodzik :P . Nie rozumiem czemu jakby zrobili dodatkowych dowódców to by ich ilośc musiałaby wynieść 40 slotow (?nie kapuje?) ...

Trang Oul PW
15 kwietnia 2005, 18:23
Trzeba aż 40 miejsc, bo Dowódca potrzebuje miejsca na atakującego i obrońcę. Jest tak dlatego, że na polu walki nie może być 2 jednostek o różnych parametrach. A Dowódców może być 20 (10 zamków * 2 Dowódców).

O jaki dobytek Ci chodzi?

Haregar PW
15 kwietnia 2005, 18:41
Dobytek, bo wg. mego kolegi są idiotyczni, że auta, mebli i mieszkania itp. nie sprzedadzą w celu uzyskania Kody Ekstazy (;P) . Dzięki za info o dowódcach.

gen_maczek PW
1 kwietnia 2006, 13:22
Mam pomysł, jak ominąć problem limitu 255 jednostek.
Ominąć nie znaczy zniwelować.
Pliki .def wszystki nowych jednostek (niech będzie limit 65535 - dwa bajty) muszą być w plikach .lod.
Otóż potwory o numerach standardowych (1-255), o numerach 239-255 będą miały dynamicznie zamieniane DEFy - ładowany odpowiedni plik zależnie od zmiennej .erm.
Jest tylko mały problem - będzie mogło być tylko 16 takich jednostek na raz (po 8 dla bohaterów w walce)
Limit 255 pozostanie, ale będzie można mieć wszystkie "jednostki marzeń", tylko że podczas bitwy tylko 16 ;) .

TO NIE PRIMA APRILIS - TO POWAŻNY POMYSŁ

PS: Po tej zmianie Commaderzy mogą zajmować tylko 2 sloty
PS2: Proszę dodać tę opcję (hardcoded) i jej obsługę w .erm.

Prosze zamieszczać tu sensowne pomysły na opcje, których JESZCZE nie da sie zrobić w .erm.
Proszę zrobić obsługę każdej z poziomu erm (wywoływanie nie implementacje).

EDIT
--- rodzaj jednostki(65535) w zmiennej a dopasowanie rożnych jednostek do (255) może to robić skrypt erm ---

@DOWN
acid: Jednakże współistnienie takich dwóch jednostek na mapie w JAKIEJKOLWIEK formie (choćby w armiach bohaterów) jest niemożliwe.

gdyby zrobić skrypt erm który by zmieniał między sobą numery jednostek 239 do 255-możlwe ale procesorożerne i dyskożerne i pamięciożerne...(chodzi o to gdy bohaterowie mają jednostki 239-247 skrypt zmieniałby jednostki u jednego na 248-255 a potem grzebał w zmiennych 65535 i podmieniał grafiki i statystyki i schemat doświadczenia)

Acid Dragon PW
1 kwietnia 2006, 14:04
Pomysł niemożliwy do zrealizowania. Numery jednostek są potrzebne nie tylko do wyświetlania grafiki, ale do całej gry. Np. program gry "wie", że dany bohater ma 20 jednostek o numerze 2 (czyli 20 pikinierów). Jeżeli ten numer jednostki miałby się zmieniać, np żeby przypisać mu inną grafikę na polu bitwy (bo inny bohater, który właśnie zaczął bitwę nie miałby pikinierów), to po prostu niemożliwym by się stało potem odtworzenie sytuacji wyjściowej. No chyba, żeby ilość tych pikinierów zapisać pod innym numerem - ale wtedy dochodzimy do tego, że trzeba by tyle samo nowych numerów, co nowych jednostek.

A... no i oczywiście zapomniałem wspomnieć, że takie "dynamiczne" zmienianie numeru jednostki jest zadaniem jeszcze trudniejszym niż zwiększenie limitu powyżej 255.

WoG Team planuje coś innego - kilka (lub kilkanaście) miejsc na jednostki chce oddać do dyspozycji ERM tak, aby gracz, być może poprzez własne skrypty, mógł zdefiniować, jakie grafiki mają być przyporządkowane tym miejscom. W teorii więc możnaby stworzyć mapę, w której ów limit byłby przekroczony - jeśli np. pozbędziemy się wszystkich jednostek o numerze 250 (np. w wyniku jakiegoś eventa), a następnie zdefiniujemy ten numer na nowo i ustanowimy nową jednostkę, to w teorii można zyskać wrażenie, że jednostek jest więcej. Jednakże współistnienie takich dwóch jednostek na mapie w JAKIEJKOLWIEK formie (choćby w armiach bohaterów) jest niemożliwe.

Nie_mam_nicka PW
15 kwietnia 2006, 12:14
Heh, mi zawsze pomysł z dwoma dowódcami na jedno miasto wydawał się głupi, po co? Przecież z tego co tu można przeczytać to dowódca to to samo co dwie jednostki, bo zajmuje dwa indexy, obronny i atakujący (dobrze zrozumiałem?), choć jak raz szperałem w zctraits.txt czy jakoś tak to każdy dowódca z tego co pamiętam w przeciwieństwie do jednostki zajmował 2... Chyba każdy wolałby dostać dwie nowe jednostki zamiast dowódcy. Czym że ci dowódcy są że trzeba ich dwóch? Dla mnie to zwykły ochroniaż dla łuczników :/ Taksamo jak Kathrin, zupełnie nie podzielam fascynacji tą jednostką, używam ich tylko do bronienia strzelających, a czasami jako magików. Jak już by mieli wejść dowódcy nowi, to powinien być jeden do Forge i ewentualnie do Grove jak skończą, tyle nie więcej. To tyle, co myślę o 2 dowódcach na jedno miasto.

Co do zmarnowanych indexów, to Posłańców spokojnie można w nowszych wersjach zastąpić innymi jednostkami. Dlaczego? Bo to zwykłe przemalowanie (i chyba najgorzej zrobionej w WoGu, imo Duch jest chyba najlepiej przemalowany), a WoG już ich nie przyjmuje, więc sam ich powinien zredukować..

A tak btw, czy się nie mylę, czy ci przekreśleni Pikinierzy to indexy pominięte przez AB?

TeHniK PW
16 kwietnia 2006, 00:48
Ja myślałem nad takim czymś, żeby używając opcji Hard Coded..Hmm, jak to napisać...

Dodanie do kodu gry (lub coś tego rodzaju), polecenia..hmm no nie wiem jak to napisać..

Chodzi mi o to, żeby gra sobie mogła korzystać z innych plików pomocniczych (czyli żeby nowe jednostki znajdowału się w innym pliku i żeby gra odróżniała jeden plik od drugiego)..Wtedy było by więcej miejsca, bo stare i nowe jednostki by były w innych plikach..Coś takiego..Nie umiem tego opisać inaczej..
strona: 1 - 2 - 3 - 4 - 5
temat: Zmarnowane miejsca na jednostki

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel