Witaj Nieznajomy!
|
temat: Grafiki z Menu komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Hellburn |
Witam :) Chciałbym się dowiedzieć które pliki odpowiadają za tło menu głównego, tła podczas wyboru map, oraz wszystkie przycisku z menu głównego (nowa gra, wczytaj grę itp.)? Domyślam się, że pliki te znajdują się w h3bitmap.lod Czym/Jak mogę otworzyć lub edytować te pliki? Pozdrawiam Hell |
Alamar |
A do Skarbca zajrzeć nie łaska? |
Hellburn |
Nie zrozumiałeś mnie. Wiem jak otworzyć pliki *.lod i wypakować z nich potrzebne rzeczy, ale nie wiem jakie nazwy noszą wyżej wymienione grafiki i nie wiem czym je otworzyć jeżeli chodzi o edycję (wiem, że wszystkie mają format PCX, ale nie mogę tego otworzyć nawet w photoshopie)... |
Alamar |
Irfanview u mnie wystarczył... a właściwe pliki sam sobie poszukaj (jak Ci już zacznie to działać). |
Acid Dragon |
To nie jest pytanie. To jest "odwalcie za mnie robotę, poszukajcie plików i podajcie mi nazwy". Listy żadnej nie ma - trzeba poszukać i już. Grafiki to nawet nie pcx, a bmp z innym rozszerzeniem. Tyle, że z reguły z odpowiednią paletą barw. |
Hellburn |
No dobra *zmieszany*. Reset kompa wystarczył, pliki zaczęły się otwierać, nie wiem co było problemem. Ale niestety nie mogę znaleźć plików z ikonami :/. Przejrzałem wszystkie pliki *.lod... Nie znalazłem także pliku z animacją elementu (płonącym mieczem, płonącym grotem, bądź mgłą), ale to chyba będzie w *.def? |
Ginden |
Ikony są zwykle w defach. |
Hellburn |
Okej, ostatnie już pytanie... Rozumiem, że pliki czcionek to *.fnt. Jak mogę wgrać te czcionki do systemu? (próbowałem podmieniać rozszerzenia, ale to nic nie dało). |
Acid Dragon |
Odnośnie czcionek - nie wiem. Odnośnie animowanych elementów - to z kolei animacje smk. |
Hellburn |
Pojawił się problem. Chciałem poeksperymentować z grafikami w menu, ale nieważne co zrobię efekt jest taki sam: Tło ma rozdzielczość 800x600, obniżyłem kolory do 256, nawet zmieniłem pierwszy kolor w palecie na cyan - nic z tych rzeczy nie pomogło. Efekt jest taki sam (a nawet gorszy, bo czasami gra się crashuje) z próbą podmiany ekranu wczytywania mapy. EDIT: Przypominam, że cały czas chodzi o modding ZWYKŁEGO Heroes 3. |
Dragonar |
Te większe grafiki zwykle działają dobrze, gdy wrzucimy je w 24 bitach, przy pomocy łatki *.wog. Przykładowo tła miasta nie konwertuje się do 256 kolorów. |
Acid Dragon |
Indeed, akurat ta grafika powinna mieć najlepiej 24-bitowe kolory. |
Hellburn |
Nie mogę zrobić defa za pomocą programu DefMaker. Wyskakuje błąd "Read beyond end of file". O co chodzi? |
Dragonar |
Proste - nie używaj DefMakera, używaj DefToola. W nim błędy to rzadkość. |
temat: Grafiki z Menu | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel