Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Edycja bmp w Photoshopie?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Skazo PW
7 września 2023, 01:42
Cześć. Mam teraz trochę czasu i zachciało mi się pobawić w edycję grafik w Heroes 3. Reseditem wypakowałem sobie def'y, Defview'em wypakowałem interesujące mnie pliki bmp. Chciałem je edytować w Photoshopie, ale ku mojemu zdziwieniu nie mogę dodawać warstw, jak to w innych projektach. Tak samo mimo tego, iż wybieram czerwony kolor, na grafice pojawia się brązowy. Domyślam się, że do owych plików są przypisane jakieś właściwości... Jest jakaś opcja, żeby te pliki edytować w normalny sposób? Z trybem warstw i prawidłowymi kolorami? Warstwy są mi bardzo pomocne jeśli chodzi o edycję. Dopiero na sam koniec spłaszczam obraz. A jeśli nie ma na to sposobu, to w czym najlepiej te grafiki edytować? W jaki sposób Wy je edytujecie?

avatar PW
7 września 2023, 07:14
Ja pliki edytuje w Gimpie. Photoshop też się nadaje. Musisz tylko wiedzieć, że bmp mogą być w postaci tzw. indexowanej, gdzie wszystkie 256 kolorów ma określone wartości kolorów RGB. Żeby taki plik edytować, musisz go przełączyć na tryb RBG właśnie. Gdzie się to robi w Photoshopie? Nie wiem. W Gimpie wygląda to tak.


AmiDaDeer PW
7 września 2023, 11:15
Skazo:
Chciałem je edytować w Photoshopie, ale ku mojemu zdziwieniu nie mogę dodawać warstw, jak to w innych projektach. Tak samo mimo tego, iż wybieram czerwony kolor, na grafice pojawia się brązowy.
Tak jak Avatar mówi, dzieje się tak dlatego, bo pliki BMP konwertowane z DEF-ów mają automatycznie przypisany kolor indeksowany, czyli paletę do 256 kolorów (jest tak dlatego, bo dzięki temu te pliki zajmują mniej miejsca i łatwo jest przypisać konkretnym kolorom cechy przezroczystości czy półprzezroczystości w grze). Poszczególne tryby kolorów masz opisane tutaj. Na szybko w internecie znalazłam screen pokazujący zmianę trybu koloru w Photoshopie na RGB, tyle że w języku angielskim - niemniej pozycja przycisków w polskim Photoshopie jest taka sama. W każdym razie: Obraz -> Tryb -> RGB (lub jakoś tak).


Skazo PW
7 września 2023, 14:57
OK dzięki :) A wiecie może gdzie znajdę jakąś stronę z grafikami do Heroes 3 robionymi przez fanów ?

avatar PW
7 września 2023, 15:10
Np. tutaj a najlepiej to ściągnąć mody i w nich pogrzebać.

Skazo PW
7 września 2023, 16:12
Dziękuję:) Ostatnie mam nadzieję pytanie. Czy jest jakiś program w którym można znaleźć pliki def po wpisaniu nazwy jednostki czy budynku ? Że np. wpiszę "magic spring" i wyświetli mi "AVXmags0.def"?


avatar PW
7 września 2023, 19:08
Chyba nie ma. Możesz gdzieś na necie jest cały spis defów, co który jest, musiałbyś poszukać.
Natomiast edytor map w wersji Unleashed ma coś-w-tym-stylu opcję.
Tworzysz prosta mapę, wstawiasz jakiś obiekt na nią, klikasz prawym przyciskiem myszy i dajesz Advanced Properties i pojawia się okienko z nazwą defa.


Sauron88 PW
8 września 2023, 11:50
O kurczę, sam zapomniałem o tych wariantach BMP, a przecież o nich czytałem w poradniku na tej stronie... Korzystam z Photofiltre, to może tam nie ma takich problemów jak z GIMP-em, ale okaże się w praniu...

BTW - czy można uratować poszczególne kadry? Chyba w każdej chwili mogę zmienić sposób zapisu, a później złożyć z nich działającego DEF-a?

avatar PW
8 września 2023, 12:25
Teoretycznie możesz w każdej chwili zmienić format zapisu, ale musisz sprawdzić czy indeksyzacja nie pomieszała ci czegoś w kolorach i tak cyan nie jest tak naprawdę cyanem i ma wartości kolorów ciut inne niż wymagane (255, 255, 0)

Sauron88 PW
8 września 2023, 12:55
No to się trochę boję, bo mam >30 klatek stwora, a to może z 70-80% całości (co prawda składaka, ale jednak - trochę godzin na niego poświęciłem, a animacja śmierci jest unikatowa). Za 1-2h sprawdzę na osobistym lapku co i jak.

Co do tego niebieskawego tła, to już teraz się złapałem w lekką pułapkę. Na swoje potrzeby muszę nieco stonować kolory na bardziej wyblakłe i gdy robię to w Photofiltre, to ściemnia się też to niebieskawe tło... Pozostaje tylko klikać na każdą warstwę (w zależności od klatki od ok. 5 do max. ok. 12) i edytować odcień osobno dla każdej warstwy x liczbę klatek. Przewiduję "trochę" klikania.

BTW - w jaki sposób (tak na przyszłość) mógłbym zaprezentować na forum działającego DEF-a? W formie GIF-a? Wiem, że głupie pytanie, ale nie ma tu wiele opcji edycyjnych i nie do końca wiem na 100% jak go wrzucić.

avatar PW
8 września 2023, 16:27
Może być w każdym formacie graficznym. Tylko dodaj przed linkiem [ img ] a po linku [ /img ] (bez spacji) by obrazek się wyświetlał od razu na stronie.

Sauron88 PW
8 września 2023, 18:39
avatar:
Może być w każdym formacie graficznym. Tylko dodaj przed linkiem [ img ] a po linku [ /img ] (bez spacji) by obrazek się wyświetlał od razu na stronie.
W ten sposób będzie wyświetlał się tylko jeden kadr/klatka, a bardziej mi chodzi o formę z animacją.

avatar PW
8 września 2023, 18:53


Wydawało mi się, że format .gif powstał właśnie po to, by pokazywać animacje :)

Skazo PW
9 września 2023, 03:14
Dobrze. To jednak jeszcze jedno pytanie. Da się jakoś wypakować wszystkie grafiki z h3sprite.lod i zapisać je jako BMP, tak żebym miał podgląd tych wszystkich grafik w jednym folderze ? W momencie jak w MMarchive robię extract for deftool wypakowuje mi grafikę razem z innymi plikami do nowego folderu z nazwą obiektu... da się zrobić tak, żeby wypakował mi wszystkie grafiki, ale tylko grafiki i do jednego tego samego folderu, a nie żeby tworzył dla każdego obiektu nowy folder ? Głównie chodzi mi o to, by w 1 folderze mieć podgląd wielu grafik, a nie tak jak to jest w tych programach tylko jednej.

Sauron88 PW
11 września 2023, 11:23
Zapytam jeszcze raz dla pewności, bo nie chcę sobie zepsuć prawie 50 klatek .bmp. Chciałbym sobie trochę przyciemnić/zmniejszyć kontrast stwora, ale zmienia się także tło RGB 0/255/255. Czy jak zmienię kontrast, ale później w programie graficznym przejadę farbą 0/255/255 na płótno, to później będzie się dało zrobić z tego defa? Czy lepiej w ogóle nie ingerować w to niebieskawe tło?

Warmonger PW
11 września 2023, 11:37
Ale po co chcesz poprawiać tło ręcznie? Tło powinno być na osobnej warstwie, najlepiej z zablokowaną edycją.

Sauron88 PW
11 września 2023, 12:29
Możliwe, że zacząłem od pupy strony. Już wyjaśniam.

Robię składaka, bo w 3D jeszcze nie umiem, a od czegoś trzeba zacząć. Bawię się bardziej dla fanu. Wziąłem "na bazę" zielonego smoka, którego klatki wypakowałem za pomocą jednego z polecanych programów. I właśnie on z tym niebieskawym tłem są ustawione za background i chyba trochę lipa... Dlatego zastanawiam się, czy wylanie tej samej farby nie ma znaczenia, czy jednak może coś popsuć.

Wiem jednak, że z moim RMB jest chyba wszystko ok, bo w DefTool mogę złożyć swoje pliki .bmp w animację :) Gdybym tylko ogarnął delikatnie kontrast, to mógłbym zacząć kodować jego umiejki i staty.

Andruids PW
11 września 2023, 12:49
Sauron:
Zapytam jeszcze raz dla pewności, bo nie chcę sobie zepsuć prawie 50 klatek .bmp.
To zapisz je gdzie jako backup, do którego będziesz mógł zawsze wrócić.

Sauron:
Czy jak zmienię kontrast, ale później w programie graficznym przejadę farbą 0/255/255 na płótno, to później będzie się dało zrobić z tego defa?
W programie deftool można wybrać jaki kolor jest przezroczysty, więc teoretycznie, jeśli zmienisz odcień cyjanowego, ale będzie to dalej jednolity kolor zajmujący tę samą powierzchnię we wszystkich klatkach, to zachowasz przezroczystość bez potrzeby zmieniania z powrotem na cyjan.

Sauron88 PW
11 września 2023, 16:22
Ok dzięki, wszystko działa :D Widzę, że w paru przypadkach przyda się 1-2 dodatkowe klatki, ale fajnie, że można je w każdej chwili dodać. Całkowicie zapomniałem o obracaniu jednostki na polu bitwy.

Nie wiem tylko czemu parę klatek (np. w Moving) podświetla mi się żółtym konturem jak w przypadku On Mouse. Muszę to rozkminić.

Sauron88 PW
14 września 2023, 15:05
Hej, mam jeszcze pytania odnośnie awatarów (duży i mały). Jakie mają mieć proporcje/wielkość?

Tak samo jednostka na mapie przygód - jakie są jej wymagania?
temat: Edycja bmp w Photoshopie?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel