Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [Poradnik] Szybka konwersja animacji z MM8 na H3
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Ginden PW
8 stycznia 2009, 18:44
Wymaganymi programami będą: IrfanView, CofeeCup GIF Animator 6.2 i MM7View. Można czym innym zastąpić GIF Animatora (trzeba za niego płacić), albo wysłać klatki komu innemu, np. mnie.
Na początek wybieramy jednostkę. Eksportujemy ją za pomocą MM7View. Wyciągamy głównie pliki o nazwach kończących się na *1, *2 i *3. Wyjątkiem jest animacja śmierci, która powinna być widziana początkowo z plików *1, a pod koniec z plików *0.
Wyciągnięte pliki przenosimy do jednego katalogu i włączamy IrfanView. File/Batch Conversion/Rename (przetłumaczone jako Przetwarzanie wsadowe) i widzimy takie okno:
-
Włączamy nasz katalog, wciskamy Add all, zaznaczamy Batch conversion. Teraz zaznaczamy Use a advanced options, włączamy Set advanced options i zaznaczamy Resize. Jako nowe rozmiary wpisujemy 128*128 pikseli. Wciskamy OK, wybieramy katalog docelowy i naciskamy Start.
Mamy wszystkie klatki jednostki! Teraz włączamy CofeeCup GIF Animator. W pierwszym oknie, które się nam pojawi wybieramy New, w drugim zaznaczamy Custom Size i jako rozmiar wpisujemy 400, a w drugim polu 410 lub 400. Naciskamy przycisk Next. Wybieramy Center in the frame i klikamy Next. W następnym oknie w 2 polu wpisujemy 20 zastępując 100. Teraz po kolei wybierasz klatki (atak w górę, atak w przód itd.). Gdy już to zrobisz klikasz Next, a potem Finish.
Animacja na forum jest zrobiona. Trzeba tylko zapisać.
Teraz wciskamy File/Export/Single images. Zaznaczamy wszystkie klatki, zaznaczamy bitmapę (*.bmp) i eksportujemy.
Mamy za małe klatki. Rozwiązujemy ten problem tworząc kolejnego gifa z klatek, które chwilę temu wyeksportowaliśmy. Ma on teraz rozmiary 400*450, ale w trzecim oknie nie zaznaczamy Center in the frame, ale opcję Top left corner of the frame. Zapisujemy gif i tworzymy defa. Dziękuję za uwagę.

Dzięki, Trang za wysłanie mi tego. Tagi i ilustracje nie zachowały się.
Trang OulTrang OulTagi fixed.

Mroczny Łowca PW
27 stycznia 2009, 01:40
A kwiestia zmiany palety barw? Czy jest jakiś program, który ma możliwość hurtowej zamiany?

Tarnoob PW
27 stycznia 2009, 08:07
Tak, jest to DefTool, który przy składaniu pliku *.def automatycznie ustawia odpowiednią paletę wszystkim klatkom.

Mroczny Łowca PW
27 stycznia 2009, 10:32
Chodzi mi o tą palete z MM. Bo wątpie, by różowa, bądź też zielono, tudzież niebieskowłosa jednostka dobrze wyglądała w grze.

Dragonar PW
13 lutego 2009, 17:12
Poradnik:
W pierwszym oknie, które się nam pojawi wybieramy New, w drugim zaznaczamy Custom Size i jako rozmiar wpisujemy 400, a w drugim polu 410 lub 400.
Od czego zależy, czy mamy wpisać 410, czy 400?

Ginden PW
13 lutego 2009, 19:56
Od umiejscowienia jednostki. Trzeba to dopasować do konkretnej jednostki, aby była na właściwym miejscu.
temat: [Poradnik] Szybka konwersja animacji z MM8 na H3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel