Witaj Nieznajomy!
|
temat: [Poradnik] Szybka konwersja animacji z MM8 na H3 komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Ginden |
Wymaganymi programami będą: IrfanView, CofeeCup GIF Animator 6.2 i MM7View. Można czym innym zastąpić GIF Animatora (trzeba za niego płacić), albo wysłać klatki komu innemu, np. mnie. Na początek wybieramy jednostkę. Eksportujemy ją za pomocą MM7View. Wyciągamy głównie pliki o nazwach kończących się na *1, *2 i *3. Wyjątkiem jest animacja śmierci, która powinna być widziana początkowo z plików *1, a pod koniec z plików *0. Wyciągnięte pliki przenosimy do jednego katalogu i włączamy IrfanView. File/Batch Conversion/Rename (przetłumaczone jako Przetwarzanie wsadowe) i widzimy takie okno: - Włączamy nasz katalog, wciskamy Add all, zaznaczamy Batch conversion. Teraz zaznaczamy Use a advanced options, włączamy Set advanced options i zaznaczamy Resize. Jako nowe rozmiary wpisujemy 128*128 pikseli. Wciskamy OK, wybieramy katalog docelowy i naciskamy Start. Mamy wszystkie klatki jednostki! Teraz włączamy CofeeCup GIF Animator. W pierwszym oknie, które się nam pojawi wybieramy New, w drugim zaznaczamy Custom Size i jako rozmiar wpisujemy 400, a w drugim polu 410 lub 400. Naciskamy przycisk Next. Wybieramy Center in the frame i klikamy Next. W następnym oknie w 2 polu wpisujemy 20 zastępując 100. Teraz po kolei wybierasz klatki (atak w górę, atak w przód itd.). Gdy już to zrobisz klikasz Next, a potem Finish. Animacja na forum jest zrobiona. Trzeba tylko zapisać. Teraz wciskamy File/Export/Single images. Zaznaczamy wszystkie klatki, zaznaczamy bitmapę (*.bmp) i eksportujemy. Mamy za małe klatki. Rozwiązujemy ten problem tworząc kolejnego gifa z klatek, które chwilę temu wyeksportowaliśmy. Ma on teraz rozmiary 400*450, ale w trzecim oknie nie zaznaczamy Center in the frame, ale opcję Top left corner of the frame. Zapisujemy gif i tworzymy defa. Dziękuję za uwagę. Dzięki, Trang za wysłanie mi tego. Tagi i ilustracje nie zachowały się. |
Mroczny Łowca |
A kwiestia zmiany palety barw? Czy jest jakiś program, który ma możliwość hurtowej zamiany? |
Tarnoob |
Tak, jest to DefTool, który przy składaniu pliku *.def automatycznie ustawia odpowiednią paletę wszystkim klatkom. |
Mroczny Łowca |
Chodzi mi o tą palete z MM. Bo wątpie, by różowa, bądź też zielono, tudzież niebieskowłosa jednostka dobrze wyglądała w grze. |
Dragonar |
Poradnik: Od czego zależy, czy mamy wpisać 410, czy 400?
W pierwszym oknie, które się nam pojawi wybieramy New, w drugim zaznaczamy Custom Size i jako rozmiar wpisujemy 400, a w drugim polu 410 lub 400. |
Ginden |
Od umiejscowienia jednostki. Trzeba to dopasować do konkretnej jednostki, aby była na właściwym miejscu. |
temat: [Poradnik] Szybka konwersja animacji z MM8 na H3 | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel