Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Problem z edytorem
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)
strona: 1 - 2

Kulex PW
23 grudnia 2007, 12:30
Witam.
Mam spatchowany edytor map.
Czasami, jak gdzieś klikam, to mi wyskakuje błąd i cała mapa rozleciała się w proch. Jak raz postawiłem bohatera na mapie, to był przy nim dziwny obiekt, jak klikałem na niego to błąd i zepsuta mapa. Jak raz zmieniałem grafiki obiektów, to po jakimś czasie błąd i zepsuta mapa. Szczęście, że mam auto zapis.
Co jest przyczyną tego problemu i jak go rozwiązać?

Ginden PW
23 grudnia 2007, 13:04
Mam podobne problemy. Jedyną rzeczą którą wymyśliłem to wyłączyć GG i nie zapisywać mapy jeśli na ekranie widać zmieniany obiekt.

Field PW
23 grudnia 2007, 23:18
Tudzież mówić tybetańskie mantry. Podobno w ten sposób komputer się stabilizuje emocjonalnie i się nie wiesza.

Kulex PW
24 grudnia 2007, 11:16
Teraz jak testuję moją mapę, to po odczekaniu jednego dnia pojawia się błąd i wyjście do systemu. On polega na ERM. Jak usuwam ten skrypt, to pojawia się błąd o innym skrypcie.
Tyle się napracowałem przy tej mapie, że jak nie uda mi się rozwiązać tego problemu, to stracę ochotę do robienia jakiej kol wiek mapy do WOGa.
Jak korzystać z copymap?

Altair PW
24 grudnia 2007, 14:14
Cytat:
Teraz jak testuję moją mapę, to po odczekaniu jednego dnia pojawia się błąd i wyjście do systemu. On polega na ERM. Jak usuwam ten skrypt, to pojawia się błąd o innym skrypcie.
Tyle się napracowałem przy tej mapie, że jak nie uda mi się rozwiązać tego problemu, to stracę ochotę do robienia jakiej kol wiek mapy do WOGa.
Jak korzystać z copymap?


Niestety NIE WSZYSTKO co można zrobić za pomocą spatchowanego edytora będzie działać stabilnie, zarówno w grze jak i edytorze.
Dlatego zaleca się początkującym mapmakerom:
- nie zmieniać grafik obiektów
- nie zmieniać oryginalnych ustawień czerwonych i żółtych kwadratów dla obiektów.

Działania, które NA PEWNO wywołają crash mapy lub gry (prędzej czy później):
- ustawienie jednego wejścia obiektu (żółtego kwadratu) na drugim
- korzystanie z pędzli przeszkód na niektórych obiektach np. śniegowej wersji wejścia do podziemi. (błąd występuje w angielskiej wersji patcha)
- stworzenie części mapy w niespaczowanym edytorze i kontynuacja w spaczowanej wersji (błąd powoduje kilkanaście obiektów jeśli nie ma ich na mapie, błąd nie wystąpi)

Aby tworzenie map obyło się bez niespodzianek należy:
- korzystać z polskiej wersji patcha do edytora mapa
- nie modyfikować zaawansowanych ustawień obiektów jeśli jesteśmy początkujący

Jeśli natomiast na mapie występują błędy ERM to trzeba niestety trochę poszukać w ERM helpie lub poradniku ERM. Zawsze też można wysłać do mnie mapę wraz z opisem błędów. Co do opisu działania programu Copymap to można go znaleźć na mojej stronie.



Kulex PW
24 grudnia 2007, 16:02
Wysłałem do ciebie mapę z problemem Altairze.
Mapa nie działa z jednej przyczyny, którą podałeś.
"- stworzenie części mapy w niespaczowanym edytorze i kontynuacja w spaczowanej wersji (błąd powoduje kilkanaście obiektów jeśli nie ma ich na mapie, błąd nie wystąpi)"

Altair PW
24 grudnia 2007, 17:39
W takim wypadku należy skorzystać z mojego konwertera map WoG i po problemie.

Kulex PW
24 grudnia 2007, 21:07
Skonwentowałem tą mapę i nadal występuje ten problem.

Kulex PW
25 grudnia 2007, 19:17
Czy ktoś raczy się odezwać?

Field PW
25 grudnia 2007, 21:09
"Raczy". To nie infolinia. Jak się pojawi osoba kompetentna lub troll, to wtedy ktoś odpowie.

Altair PW
25 grudnia 2007, 23:05
Cóż... jak dotąd nie otrzymałem mapki, więc póki co nic ponadto poradzić nie mogę.

Kulex PW
26 grudnia 2007, 11:56
Nie mogę wysłać do ciebię maila.
Ja mam WP, a ty masz Jabberpl.
Jak wysyłam do ciebie maila, to mi przychodzi mail, że do ciebie nie przyszedł mail.

AltairAltairPrzecież pisze w profilu wyraźnie
mail: altair2[at]op.pl
Tylko nie wmawiaj mi, że nie zauważyłeś bo nie uwierzę.

Kulex PW
26 grudnia 2007, 16:06
Ja patrzyłem pod "komunikator2".

Trang OulTrang OulWiesz, co to jest komunikator?

Altair PW
26 grudnia 2007, 19:15
Mapę sprawdziłem i znalazłem błąd. Bohater gracza brązowego "Gong{o}" posiada w swojej armii wozy z amunicją i to wysypuje grę podczas tury AI. Przypominam, że wozów z amunicją, balist, katapult, namiotów medyka NIE MOŻNA dodawać do armii jako jednostki!

Kulex PW
26 grudnia 2007, 20:16
Jak był problem z wozami z amunicją, to dlaczego błąd mówił o ERM?

Altair PW
26 grudnia 2007, 23:00
Nie. To była wpadka modułu wewnętrznego. W komunikacie pisało o błędzie dzielenia przez zero, a ponieważ tego typu bug bywa czasami wywołany pośrednio przez ERM wyświetlono ostatni wykonany fragment kodu. Zwykłe błędy ERM są mało szkodliwe można je wyłączyć. Natomiast komunikaty crasha kończą się wywaleniem do systemu i mogą być wywołane z różnych przyczyn.

Ginden PW
27 grudnia 2007, 10:17
Altair:
Przypominam, że wozów z amunicją, balist, katapult, namiotów medyka NIE MOŻNA dodawać do armii jako jednostki!
Grałeś w Powrót Gerarda? Tam gra sie nigdzie nie sypie, chociaż te jednostki dołączają do bohatera i znikają po bitwie.

AltairAltairRacja tylko, że jeśli coś ma zastosowanie dla gracza ludzkiego to nie znaczy wcale, iż poprawnie będzie działać dla AI. Dlatego ze względu na wysokie ryzyko wystąpienia podobnego błędu, odradzam dodawanie tych machin do armii w miejsce jednostek.

Cichy PW
30 stycznia 2008, 13:26
Mam problem z mapą, którą tworzę w spatchowanym edytorze map. Mianowicie od ostatniego zapisu nie mogę jej otworzyć (wyskoczyło mnóstwo błędów i program zapytał mnie, czy mam zapisać mapę przed jego zakończeniem). Nie chcę stracić mapy, nad którą pracowałem kilkanaście godzin. Proszę o pomoc!

link do mapy (trzeba poczekać kilkadziesiąt sekund, zanim zacznie się ściągać)

PS Kilka obiektów zmodyfikowałem (zmieniałem na swoje potrzeby czerwone i żółte kwadraty - wiem, że nie jest to zalecane, ale kilak razy experymentowałem i edytor się nie wysypywał :P).

Kulex PW
30 stycznia 2008, 16:41
Niestety, jest zepsuta.
Nie zapisywałeś pod inną nazwą?
Jak robisz mapę, to włącz autozapis.
W jakim momencie wyskoczył błąd?

Cichy PW
30 stycznia 2008, 16:52
Cytat:
Niestety, jest zepsuta.
Wiem doskonale, że jest zepsuta :P i dlatego zależy mi na tym, aby ktoś ją naprawił (albo chociaż powiedział, czy to możliwe.

Cytat:
Nie zapisywałeś pod inną nazwą?
Niestety nie, ale i tak to by nic nie dało.

Cytat:
Jak robisz mapę, to włącz autozapis
Autozapis był ustawiony na zapisywanie co minutę - okazało się, że kopia zapisu umieszczona w folderze temp... też jest uszkodzona.

Cytat:
W jakim momencie wyskoczył błąd?
Błędy wyskoczyły kilka minut po edycji kwadratów pewnego obiektu. Później program zapytał, czy ma zapisać mapę przed wyłączeniem, gdyż wystąpił kolejny błąd. Zapisałem mapę, edytor się wyłączył, a gdy chciałem ją ponownie uruchomić, to najpierw edytor się zawiesił, a potem od razu wyłączył.
strona: 1 - 2
temat: Problem z edytorem

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel