Witaj Nieznajomy!
|
temat: Problem z edytorem komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
strona: 1 - 2 | |
Kulex |
Witam. Mam spatchowany edytor map. Czasami, jak gdzieś klikam, to mi wyskakuje błąd i cała mapa rozleciała się w proch. Jak raz postawiłem bohatera na mapie, to był przy nim dziwny obiekt, jak klikałem na niego to błąd i zepsuta mapa. Jak raz zmieniałem grafiki obiektów, to po jakimś czasie błąd i zepsuta mapa. Szczęście, że mam auto zapis. Co jest przyczyną tego problemu i jak go rozwiązać? |
Ginden |
Mam podobne problemy. Jedyną rzeczą którą wymyśliłem to wyłączyć GG i nie zapisywać mapy jeśli na ekranie widać zmieniany obiekt. |
Field |
Tudzież mówić tybetańskie mantry. Podobno w ten sposób komputer się stabilizuje emocjonalnie i się nie wiesza. |
Kulex |
Teraz jak testuję moją mapę, to po odczekaniu jednego dnia pojawia się błąd i wyjście do systemu. On polega na ERM. Jak usuwam ten skrypt, to pojawia się błąd o innym skrypcie. Tyle się napracowałem przy tej mapie, że jak nie uda mi się rozwiązać tego problemu, to stracę ochotę do robienia jakiej kol wiek mapy do WOGa. Jak korzystać z copymap? |
Altair |
Cytat: Teraz jak testuję moją mapę, to po odczekaniu jednego dnia pojawia się błąd i wyjście do systemu. On polega na ERM. Jak usuwam ten skrypt, to pojawia się błąd o innym skrypcie. Tyle się napracowałem przy tej mapie, że jak nie uda mi się rozwiązać tego problemu, to stracę ochotę do robienia jakiej kol wiek mapy do WOGa. Jak korzystać z copymap? Niestety NIE WSZYSTKO co można zrobić za pomocą spatchowanego edytora będzie działać stabilnie, zarówno w grze jak i edytorze. Dlatego zaleca się początkującym mapmakerom: - nie zmieniać grafik obiektów - nie zmieniać oryginalnych ustawień czerwonych i żółtych kwadratów dla obiektów. Działania, które NA PEWNO wywołają crash mapy lub gry (prędzej czy później): - ustawienie jednego wejścia obiektu (żółtego kwadratu) na drugim - korzystanie z pędzli przeszkód na niektórych obiektach np. śniegowej wersji wejścia do podziemi. (błąd występuje w angielskiej wersji patcha) - stworzenie części mapy w niespaczowanym edytorze i kontynuacja w spaczowanej wersji (błąd powoduje kilkanaście obiektów jeśli nie ma ich na mapie, błąd nie wystąpi) Aby tworzenie map obyło się bez niespodzianek należy: - korzystać z polskiej wersji patcha do edytora mapa - nie modyfikować zaawansowanych ustawień obiektów jeśli jesteśmy początkujący Jeśli natomiast na mapie występują błędy ERM to trzeba niestety trochę poszukać w ERM helpie lub poradniku ERM. Zawsze też można wysłać do mnie mapę wraz z opisem błędów. Co do opisu działania programu Copymap to można go znaleźć na mojej stronie. |
Kulex |
Wysłałem do ciebie mapę z problemem Altairze. Mapa nie działa z jednej przyczyny, którą podałeś. "- stworzenie części mapy w niespaczowanym edytorze i kontynuacja w spaczowanej wersji (błąd powoduje kilkanaście obiektów jeśli nie ma ich na mapie, błąd nie wystąpi)" |
Altair |
W takim wypadku należy skorzystać z mojego konwertera map WoG i po problemie. |
Kulex |
Skonwentowałem tą mapę i nadal występuje ten problem. |
Kulex |
Czy ktoś raczy się odezwać? |
Field |
"Raczy". To nie infolinia. Jak się pojawi osoba kompetentna lub troll, to wtedy ktoś odpowie. |
Altair |
Cóż... jak dotąd nie otrzymałem mapki, więc póki co nic ponadto poradzić nie mogę. |
Kulex |
Nie mogę wysłać do ciebię maila. Ja mam WP, a ty masz Jabberpl. Jak wysyłam do ciebie maila, to mi przychodzi mail, że do ciebie nie przyszedł mail. |
Kulex |
Ja patrzyłem pod "komunikator2". |
Altair |
Mapę sprawdziłem i znalazłem błąd. Bohater gracza brązowego "Gong{o}" posiada w swojej armii wozy z amunicją i to wysypuje grę podczas tury AI. Przypominam, że wozów z amunicją, balist, katapult, namiotów medyka NIE MOŻNA dodawać do armii jako jednostki! |
Kulex |
Jak był problem z wozami z amunicją, to dlaczego błąd mówił o ERM? |
Altair |
Nie. To była wpadka modułu wewnętrznego. W komunikacie pisało o błędzie dzielenia przez zero, a ponieważ tego typu bug bywa czasami wywołany pośrednio przez ERM wyświetlono ostatni wykonany fragment kodu. Zwykłe błędy ERM są mało szkodliwe można je wyłączyć. Natomiast komunikaty crasha kończą się wywaleniem do systemu i mogą być wywołane z różnych przyczyn. |
Ginden |
Altair: Grałeś w Powrót Gerarda? Tam gra sie nigdzie nie sypie, chociaż te jednostki dołączają do bohatera i znikają po bitwie.Przypominam, że wozów z amunicją, balist, katapult, namiotów medyka NIE MOŻNA dodawać do armii jako jednostki! |
Cichy |
Mam problem z mapą, którą tworzę w spatchowanym edytorze map. Mianowicie od ostatniego zapisu nie mogę jej otworzyć (wyskoczyło mnóstwo błędów i program zapytał mnie, czy mam zapisać mapę przed jego zakończeniem). Nie chcę stracić mapy, nad którą pracowałem kilkanaście godzin. Proszę o pomoc! link do mapy (trzeba poczekać kilkadziesiąt sekund, zanim zacznie się ściągać) PS Kilka obiektów zmodyfikowałem (zmieniałem na swoje potrzeby czerwone i żółte kwadraty - wiem, że nie jest to zalecane, ale kilak razy experymentowałem i edytor się nie wysypywał :P). |
Kulex |
Niestety, jest zepsuta. Nie zapisywałeś pod inną nazwą? Jak robisz mapę, to włącz autozapis. W jakim momencie wyskoczył błąd? |
Cichy |
Cytat: Wiem doskonale, że jest zepsuta :P i dlatego zależy mi na tym, aby ktoś ją naprawił (albo chociaż powiedział, czy to możliwe.Niestety, jest zepsuta. Cytat: Niestety nie, ale i tak to by nic nie dało.Nie zapisywałeś pod inną nazwą? Cytat: Autozapis był ustawiony na zapisywanie co minutę - okazało się, że kopia zapisu umieszczona w folderze temp... też jest uszkodzona.Jak robisz mapę, to włącz autozapis Cytat: Błędy wyskoczyły kilka minut po edycji kwadratów pewnego obiektu. Później program zapytał, czy ma zapisać mapę przed wyłączeniem, gdyż wystąpił kolejny błąd. Zapisałem mapę, edytor się wyłączył, a gdy chciałem ją ponownie uruchomić, to najpierw edytor się zawiesił, a potem od razu wyłączył.
W jakim momencie wyskoczył błąd? |
strona: 1 - 2 |
temat: Problem z edytorem | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel