Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: [Eq] O Equilibris
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Dru PW
24 grudnia 2004, 11:49
W tym miejscu macie możliwość wypowiadania się na temat tego moda. Co o nim sądzicie, co myślicie o wprowadzonych nowościach, co powinno zostać poprawione.

Haregar PW
25 grudnia 2004, 20:25
No mod całkiem, całkiem ;] .
Ale Dru, wiesz może, jak mieć w edytorze nowe lokacje? (ściągnąłem Heres4.sfx, camp editor i equi.aop i nie działa). Kiedyś jakoś się udało, ale wyłaziły błędy. Pytam ciebie, boś na pewno expert jest, szczególnie podoba mi się dział o jednostkach.

------
A co do moda, no cóż, teraz już można nazwać to Heroes 4, wszystko zbalansowane, błędów nie ma(chyba :D ), a zębacze "wymiatają" z umiejętnością szarży. Co do legowisk megadragonów, to jest dostępna na strategyplanet taka lokacja, że można ją kupić (oczywiście możecie zrobić własną). Była też do morskiego potworka. Great for Equilibris Team ;) .

Dru PW
25 grudnia 2004, 21:17
>>Ale Dru, wiesz może, jak mieć w edytorze nowe lokacje? (ściągnąłem Heres4.sfx, camp editor i equi.aop i nie działa). Kiedyś jakoś sie udało, ale wyłaziły błędy.

Nie wiem, czy to są dwa pytania czy jedno :) . Z tego, co wiem to w MODZIE nie ma nowych lokacji (ale mogę się mylić, bo niby w wersji 3.51 wprowadzono nowy styl murów), a będą dopiero w DODATKU EQ.

>>Co do legowisk megadragonów, to jest dostępna na strategyplanet taka lokacja, że można ją kupić(oczywiście możecie zrobić własną). Była też do morskiego potworka. Great for Equilibris Team ;) .

Mógłbyś to powtórzyć, ale w bardziej rozbudowany sposób? Bo niestety zbytnio cię nie zrozumiałem :( .

Haregar PW
25 grudnia 2004, 21:52
Ooo, zapowiada sięna dodatek, to po jakiego grzyba to ściągałem, jak nie ma lokacji nowych?! ;D
A co do legowisk megasmoków, to można sobie zrobić. Np. bierzesz chatkę do questów( np. tego grzyba) i ustawiasz to, że megasmoki można rekrutować...

Dru PW
25 grudnia 2004, 22:16
Wydaje mi się, że niedokładnie przejrzałeś wszystkie działy o EQ. Wejdź do działu "Czym jest Equilibris", tam na samym dole jest „czarno na białymâ€? (albo, jak to nazwał Acid, „niebiesko na niebieskimâ€?:)) wyjaśnione, czym jest mod, a czym będzie dodatek. Co do tych legowisk, to możliwe, ja osobiście nigdy nie robiłem żadnych map do H4:).

30 min później:

a jednak da się dodać nowe lokacje i artefakty. Jak to zrobić? Już wyjaśniam krok po kroku:

-Sciągnij plik campaign editor.exe i zaintaluj.
-Zainstaluj dodatek (uwaga nie wybieraj opcji campaig editor for russia buka)
-Ściągnij plik equi.aop i skopiuj do głównego folderu z grą.
-Otwórz plik c_e_mod.exe który znajduje się w głównym katalogu.

W tym czasie uruchomi ci się editor i powinieneś mieć taką zakładkę, jak Addons i tam powinny się znajdować nowe artefakty, lokacje. Nie wiem czy to jest sprawdzony sposób bo jeszcze tego nie próbowałem.

Haregar PW
25 grudnia 2004, 22:58
Przeczytałem, ale chciałem bardziej rozpatrzyć ;D .
A co do edytorku to spróbuje,może mi błędy nie wyskoczą...

Dodane krótko po poście:
Działa,mmm,fajny ten duch opresji w HIV [niezłe połączenie, nie? (synonim :D )]
Dzięki ci Dru.
P.S. Szkoda, że nie dodali zamczyska Hexisa, chyba muszę se ściągnąć, ale grunt, że działa ;] .

EDIT: Dru, a wiesz, gdzie ściągnąć taką mapke z ukrytym obiektem Dark Castle (garnizon Hexisa z TGS). Bo ja nie wiem, kiedyś na Celestial Heavens można było, ale teraz już chyba nie. Proszę, sprawdź to...

Dru PW
5 stycznia 2005, 20:35
Niestety, nie wiem w tej chwili, gdzie może obecnie znajdować się ten obiekt.....

Kathrin PW
7 stycznia 2005, 12:38
Dru, mam świadomość, że strasznie Ci się narażę i być może oberwę jakimś bełtem zza węgła, ale nie lubię kłamać :) . Od poczatku bardzo spodobała mi się H4 , odegrałam wszystko (kampanie ,scenariusze, dodatki ), a teraz z ciekawości zainstalowałam moda Equilibris, zawczasu poczytawszy na jego temat i ... nie widzę zbyt wielkiej różnicy, lub też nie wydaje mi się ona istotna. Nie dociera do mnie jakoś termin "zbalansowany/a". Może przekonam się gdy zobaczę nowe zamki, lokacje, kampanie itp. Na razie brak entuzjazmu. Pozdrawiam Cię, licząc na wyrozumiałość:))) . Kathrin.

Acid Dragon PW
7 stycznia 2005, 18:21
Ja też tego jakoś nie widzę. Naprawdę zupełnie nie rozumiem entuzjazmu tak wielu fanów H4. Może dlatego, że mało mnie wogle balans interesuje. Mam dość szeroki zakres tolerancji co do tego, czy dana umiejętność/artefakt/jednostka jest mniej lub bardziej przydatna.

Wręcz przeciwnie. Uważam, że gra jest bardziej interesująca, gdy jeden zamek może być w pewnych warunkach słabszy od drugiego. Idea "zupełnego balansu" do jakiego dążą twórcy Eq zupełnie do mnie nie przemawia. Równie dobrze moglibyśmy mieć identyczne zamki z identycznymi jednostkami tylko o innych grafikach. Balans byłby idealny, ale chyba wszyscy widzą bezsens takiego rozwiązania.

Jeden z bardziej logicznych argumentów Eq Teamu to to, by cała rozgrywka zależała wyłącznie od umiejętności strategiczno-taktycznych gracza. Każdy zamek ma mieć wtedy równe szanse na wygraną i nie ma mieć mowy o elemencie "szczęścia" (np trafi się na mniej lub bardziej przydatny artefakt).

A mnie bardziej interesuje gra właśnie także z pewnym, niewielkim pierwiastkiem losowym, jak też możliwość grania zamkami o zróżnicowanej sile.
Gra zamkiem mocniejszym przeciwko słabszemu może w końcu przydać się początkującym i mniej zaawansowanym graczom, a gra zamkiem słabszym przeciwko silniejszemu dostarcza (tym bardziej zaawansowanym) po prostu więcej satysfakcji.

Kathrin PW
7 stycznia 2005, 21:14
Acid, napisałeś ładniej i bardziej wyczerpująco, to co miałam na myśli :) . Osobiście bardziej pasjonują mnie te scenariusze, gdzie przewaga wrogów jest przytłaczająca i trzeba się naprawdę natrudzić, by osiągnąć cel. A tak nawiasem w H4 nie ma znów aż tak wiele takich scenariuszy.

Dru PW
7 stycznia 2005, 22:37
>>>>>Dru, mam świadomość, że strasznie Ci się narażę i być może oberwę jakimś bełtem zza węgła, ale nie lubię kłamać :) . Od poczatku bardzo spodobała mi się H4 , odegrałam wszystko (kampanie ,scenariusze, dodatki ), a teraz z ciekawości zainstalowałam moda Equilibris, zawczasu poczytawszy na jego temat i ... nie widzę zbyt wielkiej różnicy, lub też nie wydaje mi się ona istotna. Nie dociera do mnie jakoś termin "zbalansowany/a". Może przekonam się gdy zobaczę nowe zamki, lokacje, kampanie itp. Na razie brak entuzjazmu. Pozdrawiam Cię, licząc na wyrozumiałość:))) . Kathrin.

Kathrin, nie bój się nic ci nie zrobię:) każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii. Więc...... to prawda nie każdy może dotrzeć różnic które zaszły w samym mechanizmie gry gdyż jak stwierdziłaś są to głownie zmiany balansujące grę a nie dodające nowe obiekty, kampanie itp. Ale może w tym roku ukaże się dodatek EQ gdzie będą właśnie nowe kampanie, obiekty, i MOŻE jednostki jeśli uda się autorom dodać je do gry.....

>>>>Ja też tego jakoś nie widzę. Naprawdę zupełnie nie rozumiem entuzjazmu tak wielu fanów H4. Może dlatego, że mało mnie wogle balans interesuje. Mam dość szeroki zakres tolerancji co do tego, czy dana umiejętność/artefakt/jednostka jest mniej lub bardziej przydatna.

Acid, tu właśnie zależy kto jaki styl gry preferuje ja osobiste lubię jak gra jest zbalansowana ponieważ nie zdarzają się takie sytuacje ze gracz wybiera cały czas zamek Natury bo można w nim kupić najwięcej jednostek (portal stworzeń).

>>>>>Wręcz przeciwnie. Uważam, że gra jest bardziej interesująca, gdy jeden zamek może być w pewnych warunkach słabszy od drugiego. Idea "zupełnego balansu" do jakiego dążą twórcy Eq zupełnie do mnie nie przemawia. Równie dobrze moglibyśmy mieć identyczne zamki z identycznymi jednostkami tylko o innych grafikach. Balans byłby idealny, ale chyba wszyscy widzą bezsens takiego rozwiązania.

Nie wiem czy inaczej rozumiesz słowo (balans) niż ja ale na to wygląda :P dla mnie balansem nie jest zredukowanie wszystkich statystyk danych jednostek do takiego samego poziomu ale zbalansowanie pewnych bonusów/parametrów tak by każda jednostka miała szanse przeciwko innej bo tak to gra robi się monotonna jeśli wiemy jaki zamek/jednostkę wybierze twój przeciwnik. Dajmy za przykład zamek Forge który miał wejść do gry ale z przyczyn protestów ale i tez decyzji twórców ze byłby to najsilniejszy zamek w grze zrezygnowali z tego.... i nie wiem czy by było fajnie jak bym grał przez siec i każdy z moich wrogów miał zamek Forge.... jeszcze dodam ze dla mnie nie ma sensu jeśli się tworzy jakieś jednostki/klasy bohaterów i artefaktów które nie maja zastosowania w grze...... a czy przypadkiem twórcy WoGu tez nie zbalansowali (troszkę) rozgrywki dodając starym umiejętnościom nowe właściwości?

>>>>>>A mnie bardziej interesuje gra właśnie także z pewnym, niewielkim pierwiastkiem losowym, jak też możliwość grania zamkami o zróżnicowanej sile.
Gra zamkiem mocniejszym przeciwko słabszemu może w końcu przydać się początkującym i mniej zaawansowanym graczom, a gra zamkiem słabszym przeciwko silniejszemu dostarcza (tym bardziej zaawansowanym) po prostu więcej satysfakcji.

A ja zanim bym załatwił tego wroga z mocniejszym zamkiem to bym prędzej osiwiał.....ups ja już jestem siwy :P , ale bym się zdenerwował i to solidnie ze komp ma silniejszy zamek niż ja.
A jeśli była by odwrotna sytuacja to, ze ja mam silniejszy zamek a on słabszy to bym się chyba zanudził bo ciągle bym wygrywał :P .

Kathrin PW
8 stycznia 2005, 17:14
Poczekam więc cierpliwie na cały dodatek. Pewnie masz rację, jeśli chodzi o grę przez sieć. Co do wyboru zamku, to sądzę, że jest to czasem element stategii.
Jest taki scenariusz w H2(wbrew pozorom wcale nie takiej łatwej, jak sądziłam, a grałam w nią po H3 i H4) - "Pandemonium". Zachęcam do zagrania(sorry , że teraz trochę odbiegam od tematu, ale kobitki już tak mają:)). Tam właściwy wybór zamku umożliwia wygraną (próbowałam wielokrotnie, wszystkimi możliwymi i tylko jednym się udało - ma to związek właśnie ze wspomnianym balansem (a raczej nizbalansowaniem). Przy przewadze wroga związanej z liczebnością, położeniem, dodatkowym utrudnieniem jakim była niemożność utraty nawet na 1 rundę zamku, wybór niewłaściwego przez gracza uniemożliwia grę już właściwie po kilku dniach("growych" - oczywiście, nie w realu:))
Będę tu zaglądać, bo samo miejsce podoba mi się:) i czekać na Equilibris. Może prześcignie urodą i pomysłowością WoGa ?, czego Teamowi życzę.

Haregar PW
6 marca 2005, 14:22
Poczekam na dodatek i może nowy komp, bo pod Eq mi się czasami zacina -.- .
Ej, wiecie co? Zbalansowanie tej rozgrywki byłoby dobre, bo np. jak nekropolia se kupi te lepsze jednostki, a my ździebełko gorsze, to wiecie, co będzie :P . Komp szaleje w potężnej armii, a my musimy czekać co tydzień na dostawę jednostek =D .
temat: [Eq] O Equilibris

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel