Witaj Nieznajomy!
|
temat: Kącik sfrustrowanego druida - czyli o co chodzi z kolorami komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI) |
wróć do komnaty |
Vittorio |
Może ktoś mi to wytłumaczy bardziej łopatologicznie, o co chodzi z tą paletą kolorów podczas tworzenia animacji (Acid nie rozumiem tego a czytałem chyba z 10 razy)? Chodzi mi o błędy w wyświetlaniu postaci. |
Acid Dragon |
Każdy obraz w formacie 256 kolorów posiada swoją paletę barw (czyli nic innego jak zdefiniowane 256 kolorów). Aby się do tego dobrać, trzeba znaleźć odpowiednią opcję w programie graficznym. W przeglądarce irfan view jest to 'image -> palette -> edit palette'. Każdy kolor ma swoją wartość RGB (skrót od red-green-blue, czyli zawartość poszczególnych barw podstawowych). Pierwsze 10 kolorów w 256-kolorowej palecie musi być zdefiniowana jak dla każdej innej jednostki H3. Pierwszy kolor ma RGB=(0, 255, 255) i jest kolorem tła. Poza tym każda klatka animacji musi mieć dokładnie tę samą paletę barw. Bardziej łopatologicznie nie potrafię. |
Altair |
Każdy plik def składa się z powiązanych ze sobą plików .pcx Z jakiś powodów (a heroes 3 nie jest nową grą) można użyć w nim tylko 256 kolorów. Aby gra wiedziała co jest np. jednostką a co tłem niektóre kolory (te z początku palety) pełnią specjalne funkcje. Jeden z nich jest tłem właśnie i nie jest wyświetlany podczas gry. Dlatego trzeba w programie graficznym zawczasu ustalić co jest co aby program się nie pogubił i nie było crasha. Jeśli chcemy w prosty sposób stworzyć defy najlepiej skorzystać Def tools dostępnego na nowej oficjalnej stronie WoGa. |
vinius |
A jak już jesteśmy przy temacie, to jaki kolor oprócz błękitu ma jakieś specjalne funkcje? Zaciekawiło mnie to stwierdzenie powyżej. |
AmiDaDeer |
U mnie w przypadku podmieniania portretów za pomocą ERM przezroczystymi kolorami są: jasnoniebieski, czarny i biały. Te dwa ostatnie są wręcz wkurzające. |
Acid Dragon |
Wystarczy otworzyć paletę barw jakiejkolwiek jednostki z H3, aby zobaczyć co to za 10 kolorów. Poza tym to nie błękit - to cyan. |
temat: Kącik sfrustrowanego druida - czyli o co chodzi z kolorami | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel