Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Object.txt ?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Padzonk PW
14 kwietnia 2007, 20:29
Witam !

Niedawno zrobiłem swoj random template i teraz chciałbym go troszke bardzie zbalansowac. I tu moje pytanie jak zbanować jakieć konkretne obiekty, lub zastąpic je innymi np. Gryfin conservatory zastapić czyms innym. Domyślam się że modyfikacje te można wprowadzać w pliku Object.txt tylko że jakoś nie moge go rozgryść :/ Tzn. pierwsza kolumne rozumie i wiem które pliki *.def oznaczają jakie obiekty, tylko nie wiem co ozanczają kolejne kolumny i co zrobić zeby jakiś obiekt nie pojawiał sie w random mapce. Z góry dzieki !

P.S. Nie zabardzo wiem dlaczego mój temat został usunięty z innego działu, więc pisze tutaj chociaż nie wydaje mi się żeby to było lepsze miejsce. A i modyfikacje te chciałbym zrobić dla "czystego" HoMM3 Complete nie dla WoGa.

Altair PW
14 kwietnia 2007, 21:54
Cóż... w tym miejscu toczą się RACZEJ dyskusje o WoGu. Jednak odpowiem na twe pytanie. Ostrzegam na wstępie, że modyfikowanie (nieumiejętne) czegokolwiek w pliku z obiektami może się bardzo nieprzyjemnie skończyć (prędzej czy później). Aby dany obiekt nie generował się na losowych mapach wystarczy zmienić jego typ na zero. Jednak taki plik nie nadaje się wtedy do tworzenia map w zwykły sposób (czyli ręcznie). Dlatego warto mieć dwie ich wersje. Oczywiście można przerobić odpowiednio edytor map hex-edytorem. Wtedy zmodyfikowana wersja może służyć tylko do generowania map losowych (i nie trzeba zmieniać w kółko nazw plików).

Padzonk PW
14 kwietnia 2007, 22:16
Ok przypuśćmy, że mamy taki wpis określający dweling do cerberów:

AVGhell0.def 001111111111111111111111111111111111111111111111 100000000000000000000000000000000000000000000000 111111111 011111111 17 27 0 0

żeby się nie pojawiał na losowej mapie co powinienem zmienić ? Wszystkie wartości na 0 ? A i jeszcze jedno czy jest jakaś dobra stronka opisująca te tekstowe pliki "konfiguracyjne" wyciągnięte z plików *.lod ?

Altair PW
14 kwietnia 2007, 23:00
Nie wszystko tylko 17 (to jest typ obiektu). Padzonk proszę abyś poprawił swojego posta, bo wygląda jak byś go pisał po ciemku.

EDIT: Jak modyfikować Heroesa nikt nikogo nie uczył. Dlatego przynajmniej ja nie znam żadnej takiej strony.

Padzonk PW
14 kwietnia 2007, 23:24
Dzięki!
No np. skąd wiesz, ze to pierwsze 17 cyfr odpowiada za typ, a nie 18 ? :) . Bo raczej nie próbowałeś każdej kombinacji po kolei.

Altair PW
15 kwietnia 2007, 01:09
Czy widzisz LICZBĘ 17 w swoim poście? Specjalnie dla ciebie zaznaczyłem na biało. To jest typ. :)

Padzonk PW
15 kwietnia 2007, 11:39
Przepraszam moja wina :)
temat: Object.txt ?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel