Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: ERM na innych platformach ?
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

val-gaav PW
31 marca 2007, 13:16
Posiadam wersję 1.2 HoMM 3 RoE wydaną przez już nie istniejące Loki games ... Gra działa oczywiście pod systemem GNU/Linux ....

Czy do tej wersji gry da się jakoś "podpiąć" możliwości ERM'a ???

______

Oczywiście spodziewam się odpowiedzi negatywnej, ale spytać nie zaszkodzi ;p

______

Przy odpowiedzi negatywnej mam kolejne pytanie .... Jak bardzo trudne jest przeprowadzenie zmiany specjalności bohaterów w pliku binarnym (bo wiem, że w txt się nie da) ... ?

Acid Dragon PW
31 marca 2007, 14:34
val - ERM jest w całości dołączony i przystosowany do kodu HoMM3 SOD. Do RoE tego po prostu podpiąć się nie da bez totalnej rekonfiguracji, co tylko i wyłącznie teoretycznie mógłby zrobić Slava.

Co do specjalności - nie bawiłem się w zmienianie ich na poziomie kodu gry, ale śmiem twierdzić, że to w istocie bardzo skomplikowane, wykraczające poza podmianę flag i tu również tylko czysto teoretycznie mógłby wypowiedzieć się Slava.

val-gaav PW
2 kwietnia 2007, 16:15
To może trochę zboczę z kursu ERM ....

Czy wgrywanie do *.LOD czymś się różni pomiędzy wersjami RoE a wersje z dodatkiem ?

Pytam bo w wersji RoE przynajmniej tej linuksowej pliki txt takie jak cranim.txt czy też crtraits.txt nie chcą działać po wrzuceniu luzem do katalogu data.

Użyłem więc instalatora wog i spreparowanego pliku main1.wog (rar 2.9 więc powinno być ok), który miał podmienić ten plik. Niestety po podmianie gra nie uruchamia się w ogóle wyrzucając błąd :

val-gaav@debian:~/Desktop/Heroes3$ ./heroes3 -w
Message: ResourceManager::GetResource could not find the 'text' resource 'crtraits.txt' in the file 'data/h3bitmap.lod'.
Message: Initialization failed!

Podglądając pli h3bitmap.lod reseditem upewniłem się, że crtraits rzeczywiście jest obecny w pliku lod, niestety gra zdaje się go nie lokalizować :( ...



Pytanie czy nie jest to różnica w wersji na inny system? Wydaje się to jednak niermożliwe gdyż resedit czyta plik lod bez problemu. Nie popełniłem też błędu w edycji pliku wog, gdyż wgranie crtraits wewnątrz windowsowej wersji (ale nie RoE tylko pełnej wersji z dodatkami extra klasyka) pozwala uruchomić grę wraz z nowym plikiem.

Na wszelki wypdek postanowiłem dostarczyć owy plik lod ... Waży 40 mb więc znacznie mniej niż w wersji z dodatkami...

http://www.mediafire.com/?a5dejvylkgt


[EDIT]

Rozwiązałem problem ... chyba pliki lod nie są kompatybilne orginał > dodatki ...
Starszy program o nazwie lodman umożliwił zaimportowanie plików...

http://www.angelfire.com/rebellion/arstahd/files/lodman.zip

Acid Dragon PW
3 kwietnia 2007, 01:25
W istocie pierwsza rzecz, która mi przyszła do głowy to niekompatybilność plików txt pomiędzy kolejnymi dodatkami.

Anyway, obawiam się, że znaczną większość rzeczy będziesz musiał sprawdzić sam metodą prób i błędów gdyż jak dotąd nikt, ze Slavą włącznie nie próbował aplikować jakichś zmian do RoE. Scena modderów H3, z tego co wiem, narodziła się już po wydaniu SoD.
temat: ERM na innych platformach ?

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel