Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
jesteś zalogowany jako Nieznajomy
zaloguj się    załóż konto
Podziemna Tawernatemat: Klony HoMM i MM
komnata: Podziemna Tawerna
strona: 1 - 2

MCaleb PW
2 lutego 2007, 13:05
Wczoraj, po przeczytaniu zapowiedzi Battle Lord w CDA doszedłem do wniosku, że klonów HoMM powstało już bez liku. Jednak wszystkich ich nie jest się w stanie zapamiętać, bo albo były to marne podróby, albo odeszły w ciszy.
Dlatego też zakładam ten temat, gdzie możemy wymienić znane nam klony HoMM i ewentualnie polecić (lub odradzić) grę w nie.

Na wstępie przedstawię ww. Battle Lorda ( http://int.games.1c.ru/battlelord/ ), który to powstał (a raczej powstaje - jest w fazie produkcji) na fali popularności piątej odsłony cyklu. Na screenach widać bardzo duże podobieństwo do Heroesów. Gra podobno zawiera także kilka innowacji.
Trailer znajduje się tu - http://games.softpedia.com/get/Trailer/Battle-Lord-Trailer.shtml (aczkolwiek jeszcze go nie pobrałem, to prawie 350 mega).

vinius PW
2 lutego 2007, 14:22
Niegdyś na ijb.prv.pl (tymczasowe forum IJB) był link do jakiejś japońskiej podróbki HoMM3. potem przestał działać...

PS. a ta gra, co podałeś, wygląda naprawde nieźle!

lubiacy_herosa PW
2 lutego 2007, 19:46
Ja myślę, że rzeczywiście powstało wiele klonów Herosów ale co z tego? Skoro producenci nie umieją wymyślić czegoś nowego to ich wina. My powinniśmy te klony zbywać milczeniem.

MCaleb PW
3 lutego 2007, 12:09
A ja myślę, że fanatycy też powinny zostawać zbyci milczeniem, ale nie o to.

Link do "trailera", który zamieściłem, to spakowane archiwum dwóch (tych samych) trailerów, tyle że jeden w formacie blink, a drugi avi.

Ale do rzeczy - najważniejszymi różnicami (które wyłapałem) są: kreatury poruszają się po planszy, mogą ścigać bohatera (wygląda to jak RTS), Rock Spiryt of War - nie wiem co to, ale wygląda jak dowódca (WoG?) i jego ikona jest zawarta poza slotami jednostek (pod portretem bohatera) i posiada on kilka specjalnych zdolności (widziałem - kolce na dużym obszarze [połowie] pola walki, grad 'meteorytów' [a raczej samego siebie] i... przemiana w cholernie duży miecz i atak na daną jednostkę), latający okręt-sterowiec (nie wiem czy on tylko w kampanii, jako przerywniki, czy też naprawdę można takim polatać).

A teraz podobieństwa - 5 slotów na jednostki (witajcie H1 i H2!), sposób prowadzenia walki (plansza dzielona na hexy - witajcie ponownie, razem z H3!), część jednostek - demon/arcydemon, cerber, imp, kapłan (tym razem pije tylko do H3), jednorożec, arcymag, łucznik, champion (ten na kuniu) i wielu innych.

Tak więc polecam obejrzeć ten trailer, gierka bardzo przypomina połączenie piątki z poprzednimi częściami cyklu, a co z tego wyjdzie - przekonamy się jeszcze w tym roku.

vinius PW
3 lutego 2007, 13:25
ściganie przez wrogów? KB i H4!

MCaleb PW
3 lutego 2007, 15:38
KB - Mówię o Heroesach, a nie o protoplaście Heroesów. Co do ścigania, to tam rzeczywiście było, ale nie dało się ich już zgubić (chyba, że łódką). Nie wiem natomiast jak będzie to wyglądać w BL.

H4 - nie o takim ściganiu mówię, bo tam stwory albo łaziły same, albo atakowały bohatera gdy ten zatrzymał się w ich pobliżu. Tu natomiast mamy to w czasie rzeczywistym.

Tak więc wpierw obejrzyj ten filmik, a później pisz, gdy nie wiesz o co chodzi.

Alamar PW
4 lutego 2007, 11:23
Trochę więcej o BL:
http://d3.heroes-centrum.com/hw/battlelord.html

A z klonów HoMMa to moge podać starusieńkiego Lords of Magic (z tym, ze walka w czasie rzeczywistym, z aktywna pauzą).

Poza tym, warto przypomnieć, że HoMM to "klon" Warlordsów (a przynajmniej na samym początku był za taki uważany).

vinius PW
4 lutego 2007, 12:42
Mam wrażenie, że 1 część Warlodrs powstała w '90, King's Bounty także. tak więc się zastanawiam...

Qui PW
4 lutego 2007, 14:39
Viniusie, bądź raz łaskaw oszczędzić nam swoich nie wartych łyżki błota teorii... W przypadku Warlords i KB nie może być mowy o klonie w jedną czy w drugą stronę, ponieważ te gry nie mają prawie nic wspólnego. Tak samo Warlords 2 i Heroes 1 - wiem, bo grałem w obie gdzieś w okolicach ich pojawienia się ;).

Alamar PW
4 lutego 2007, 15:09
Może od razu wyjaśnię o co mi chodziło - o to, że w czasie premiery H1 porównywano tą grę do Warlordsów, tak jak obecnie porównuje się (porównywano) inne gry do Heroesów (choćby Disciples 1).
Mam nadzieję, że teraz jest to jasne.

I Vinius - pisałem o H1 a nie KB.

Dark Dragon PW
9 kwietnia 2007, 21:40
Słyszałem kiedyś o takiej grze - Hero's Quest. Gra na komórke, ale coś tam miała z HoMM i z KB.

Cichy PW
10 kwietnia 2007, 10:32
Grałeś w nią? Mógłbyś ją dokładnie(j) opisać?

vinius PW
10 kwietnia 2007, 13:06
Mam wrażenie, że gdzieś o niej Alamar kiedyś wspominał - nawet o konwersjach KB na cellfołny. Trzeba poszukać w dziale forum o HoMM.

Seener PW
14 kwietnia 2007, 20:30
Co to jest HEROES 3 MEMORY ? Bo spotkałem się z tym na jakimś forum, ale nie było żadnego linka ani nic, tylko ta nazwa...

Ginden PW
14 kwietnia 2007, 20:44
To był dodatek do H3. Jak WoG. Splajtowało to, ale programiści i graficy weszli do WoG teamu.

valdr PW
2 sierpnia 2007, 18:17
Czy jest jakiś klon Heroesów, który rzeczywiście "zaistniał", tak jak liczne klony Warlords? Nie wiem czy gdzieś na forum jest wzmianka ale dwie gry z serii Yendorian Tales to ewidentne klony starszych Might and Magic (z epoki Terra/Xeen).

Field PW
2 sierpnia 2007, 22:10
Disciples, zwłaszcza część druga.

valdr PW
2 sierpnia 2007, 23:02
Mi Disciples podchodzi raczej pod klon Warlords niż Heroesów, dostrzegam więcej podobieństw z tym pierwszym. Jedyne co mi się kojarzy z Heroes to fakt, że potrzebny jest bohater aby prowadzić... drużynę, bo armią nie potrafię tego nazwać. ;) A różnic, przede wszystkim w sensie rozgrywki, chyba nie muszę wskazywać.

Field PW
12 października 2007, 15:38
[a=http://gry.onet.pl/3627, 1444299,, Heroes_of_Malgrimia, zapowiedz.html]...i nawet grafika kiepściejsza...[/a]

vinius PW
12 października 2007, 17:30
[a=http://gry.onet.pl/3627, 1444299,, Heroes_of_Malgrimia, zapowiedz.html]Poprawiłem link.[/a]

EDIT: teraz powinno działać.
strona: 1 - 2
temat: Klony HoMM i MM

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel