Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Emulacja serii MM na konsoli R36S
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)

Bogman PW
1 marca, 18:34
Witam!

Jestem nowym użytkownikiem forum, nie zauważyłem jednak aby tytułowy temat był tu wcześniej poruszany.

Might and Magic VII to poza HOMM3 chyba jedyny tytuł do którego mimo upływu lat lubię wracać. Niedawno nabyłem przenośny emulator R36S i zastanawiam się, czy jest sposób aby odpalić na nim serię MM. Posiadam kopię wszystkich MM kupione na GOGu.
Czy ktoś ma wiedzę czy w ogóle można albo pomysł jak można spróbować uruchomić te gry na emulatorze?

Pozdrawiam

Kastore PW
1 marca, 20:02
Porozmawiałem o tym z Claude AI i popatrzyłem w internecie, czy AI nie zmyśla. R36S działa na zmodyfikowanym Ubuntu o nazwie ArkOS, a MM7 to gra na system Windows. Emulator ma procesor ARM, a MM7 wymaga architektury x86. Potrzebowałbyś podłączyć konsolę do drugiego komputera, zainstalować na niej emulator x86 działający na ARM, np. Box86, a potem zainstalować na Box86 warstwę kompatybilności z Windowsem o nazwie wine, a dopiero potem na wine odpalić MM7. MM7 odpalone w taki sposób może tragiczną wydajność, jeśli w ogóle da się tak uruchomić grę.

Linux (ARM) na R36S → Box86 → Wine → MM7

Bogman PW
2 marca, 22:34
Dziękuję za odpowiedź, niestety brzmi jak gra niewarta świeczki.

Nie jestem informatykiem i większość tego co napisałeś to dla mnie czarna magia :)

Ale w takiej sytuacji nasuwa mi sie inne pytanie - czy jest może inna tego typu konsola, która umożliwiła by odpalenie tych gier bez tak skomplikowanych działań. Czy np coś oparte na androidzie by to umożliwiło? Jaki by musiał być system?

Kastore PW
3 marca, 01:08
Bogman:
Czy np coś oparte na androidzie by to umożliwiło?
Na Androidzie byłyby takie same problemy, bo Android też jest (mocno) zmodyfikowanym Linuxem, który używa architektury procesora ARM. Żeby uruchomić MM7 na handheldzie, musiałbyś mieć handheld z architekturą x86 jak np. Steam Deck, bo można na nich natywnie (bez emulacji) odpalać Windowsa.

Innym rozwiązaniem, które znalazłem dzięki Redditowi, jest wykorzystanie programu Winlator na Androidzie, który łączy w sobie Box86 i Wine oraz dodaje interfejs graficzny, ale wymaga dużo RAM-u na urządzenia z Androidem, bo aż 4 GB. To jest rozwiązanie, jakbyś chciał uruchomić MM7 na telefonie, albo miał jakiegoś handhelda z systemem Android.

Znalazłem jeszcze coś o nazwie OpenEnroth, które jest projektem odtworzenia silnika MM7 na różne systemy operacyjne i architektury (także na Androida z architekturą ARM). Nie chciało mi się tego ogarniać, ale jeżeli by to działało, to byłaby to najlepsza opcja, bo niewymagająca emulacji. Mają jakiś build na Androida, czyli plik openenroth-release.apk (pliki .apk to takie odpowiedniki plików .exe). Minus tego rozwiązania jest taki, że musiałbyś ogarnąć, jak się instaluje rzeczy z GitHuba, bo niestety jest to strona kompletnie niezrozumiała dla osób, które nie znają się na informatyce. Ten plik .apk to zapewne sam silnik bez wszystkich assetów gry (tekstur, etc.), bo piszą, że trzeba mieć swoją własną kopię MM7 z GoG-a. Tutaj jest instrukcja instalacji MM7 OpenEnroth na Androida, ale jest przestarzała, bo pisze też jak skompilować kod, a mamy go już skompilowanego w postaci pliku .apk, więc możesz zignorować drugie zdanie 1. punktu instrukcji oraz punkty 2., 3. i 4.
temat: Emulacja serii MM na konsoli R36S

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel