Witaj Nieznajomy!
|
temat: Olden Era - Hive komnata: Antykwariat Starej Ery (HoMM: Olden Era) |
wróć do komnaty |
Garett |
Temat poświęcony oficjalnym informacjom ujawnionym przez Unfrozen odnośnie frakcji Hive (Rój), zarówno tych fabularnych jak i gameplayowych. |
Górski Krasnolud |
Do tego posta zbierałem się dosyć długo, i będzie miał on mieszany, recenzyjno-sentymentalny charakter, ale w końcu chcę pozbierać swoje wszystkie myśli nt Hive do całości. Na wstępie napiszę, iż bardzo cieszy mnie powrót mojej ulubionej nacji, jaką są demony, do Heroesów, w postaci osobnej frakcji. Jako młodszy odbiorca, bardzo długo ubolewałem nad brakiem Inferno w Heroes VII, a niektórzy z tutejszych może nawet pamiętają moje inicjatywy, takie jak utworzenie artykułu na temat elementów nawiązujących do diabołów w siódmej odsłonie, czy bardziej śmieszna, niż poważna "Liga Inferno". Mogę też pochwalić się faktem, że dzięki braku Inferno w Heroes VII, mając te naście lat stwierdziłem, że bardziej interesujące od nowej części Bohaterów Mocy i Magii będzie zapoznanie się z grami posiadającymi demony jako grywalne postacie, tak m.in. doszło do moich pierwszych zarwanych nocy z Legionem Potępionych w Disciples I i II, czy Shadow Demons w Age of Wonders: Shadow Magic (chociaż nie licząc Disciples: Liberation, oraz Age of Wonders Planetfall i IV ograłem wszystkie części z obydwu tytułów). Ale wracając do sedna. Gdy 2 tygodnie temu czytałem newsa o Olden Era, i natrafiłem na stwierdzenie "Demoniczni Insektoidzi" nie wiedziałem, czy się cieszyć, czy smucić. Z jednej strony pierwsza myśl była taka, że fajnie, iż wraca coś Infernopodobnego, z drugiej zaś zmartwił mnie ponowny brak czysto "demonicznej" frakcji, kosztem pojawienia się frakcji istot jedynie demoniczną mocą skażonych. Szybko jednak się otrząsłem, stwierdzając, iż sam zawsze powtarzam, że tej serii zmiany są potrzebne, jeśli ma się odrodzić. Tak więc po częściowym ochłodzeniu pierwszych emocji doszedłem do wniosku, że to przecież dalej moje ukochane pomioty piekieł, i pal licho, czy przy wyborze frakcji widnieje nazwa "Inferno" czy "Rój", dalej będę im tak samo, jak do tej pory kibicował. Wraz z ukazywaniem się kolejnych screenów i filmików pojawiło się dość informacji, aby można było jakoś się o tym wszystkim wypowiedzieć. Tak więc zacznę od tego, co dostaliśmy najpierw, czyli townscreen. Sama architektura jak dla mnie jest w porządku, podoba mi się pomysł z tym, że nie jest "centrum piekieł" tak jak mieliśmy w częściach III, V i VI, a raczej skażone przez demoniczne moce tereny, na których dawniej mieszkały inne istoty, lecz zostały wypędzone, a samo miasto jest dopiero w procesie "przekształcania" się w Piekielny Rój, co widać m.in. po pozostałościach "ludzkich" budowli, na których pojawia się narośl instektoidów. No właśnie... ta narośl. W jednych miejscach wygląda to naprawdę fajnie, w innych tragicznie. W prawej części ekranu miasta prezentuje się to ciekawie, w sposób przemyślany, środek się jeszcze jakoś wybrania (trochę niewyraźny, but ok), ale lewa część ekranu? To wygląda trochę bardziej jak roztopiony ser, niż demoniczna narośl, z resztą na szybko machnąłem podsumowanie tej kwestii w profesjonalnym programie graficznym, jakim jest Paint. Co jeszcze, jeśli chodzi o townscreen... nie chcę dawać mu ostatecznej oceny, bo jednak ekrany w Olden Era będą animowane, i liczę, że tutaj dobrze to jeszcze zagra. Na plus - jezioro lawy ładnie wyszło, mam nadzieję, iż będą wydobywały się z niego pomniejsze wybuchy, tak samo liczę na eksplozje/przelatujące odłamki skalne na niebie. Miłe dla oka są również żółte kryształki przy niektórych budowlach, mogli ich naciapać nieco więcej, aby przebić trochę szarość gruntu. Podsumowanie Ekranu: Na Plus: + "Centralny" budynek + Sam pomysł na przedstawienie ekranu + "Złowroga" czerwona gwiazda na niebie + teren (lawa + popiół) + animacja ekranu (choć to dotyczy każdego z nich) + trzeci plan ekranu, bardzo ładny Na Minus: - Niedbalstwo przy lewej stronie - 4 "zwykłe" budynki po prawej stronie, nie pasują do reszty i wyglądają brzydko - Miejscami monotonny, mogło być więcej wspomnianych dekoracji Pozwolę sobie teraz na przejście do jednostek, które za sprawą starań fanów możemy już jakoś podpatrzeć i tworzyć pierwsze domysły. Jeśli zbiór na Google Docs ukazuje stan faktyczny, to pomimo niskiej jakości wrzuconych screenów (i brak jednego Tierów) coś można powiedzieć. Tier I Ta zmiana w pierwszym momencie szczerze mnie zszokowała i trochę rozbawiła. Czyżby wymiana studencka? Do Hive przeszły Pająki, a z kolei do Necro - Cerbery. Nigdy wcześniej nie myślałem o pająkach jako jednostkach dla demonów, pozostawiając ją jedynie dla nekromantów, lub ewentualnie mroczniaków. Z drugiej strony, w tej części charakter frakcji na to zezwala. Czy gdzieś wcześniej spotkałem się z płonącymi pająkami? Owszem, mogliśmy spotkać takie istoty w serii King's Bounty Tier II Tak jak napisał Topork, ta jednostka wygląda trochę jak Kurvinoxy xD Nawet po cichu liczę, że taka nazwa się przyjmie na polskiej scenie fanowskiej HoMM, tak jak dla troglodytów z trójki przyjęły się "Ogórki". Poza tym - dostrzegam tu pierwsze, i na pewno nie ostatnie podobieństwo do Shadow Demons. Nie wiem, co mógłbym o nim więcej napisać, pewnie będzie dobry do krycia strzelców, jeśli sam się takim nie okaże. Tier III Zaimponowała mi ta jednostka, to mój ulubieniec, i razem z ostatnim tierem spodobały mi się najbardziej. Kojarzą mi się z Skorpionami z Warlords Battlecry III. Mam nadzieję, że oprócz aspektów wizualnych, jednostka będzie miała również coś ciekawego do zaprezentowania pod względem taktycznym. Tier IV Szczerze powiedziawszy, ze wszystkich jednostek Hive ta chyba jest najsłabiej widoczna, przynajmniej dla mnie. Chciałbym ją zobaczyć jeszcze w lepszej jakości, póki co wstrzymam się od dalszych opinii na jej temat. Tier V Jednostka łudząco podobna do insektów przedstawionych w Age of Wonders: Magia Cienia, szczególnie do tego jegomościa. Jak dla mnie jednak zbyt "owadzia", może wolałbym tutaj coś na kształt Czerwia Otchłani? Być może dostaniemy jeszcze taką jednostkę. Tier VI Jak pisałem przy Tierze III, jeden z moich dwóch ulubieńców. Widzę w nim po trochu Arcydiabły z Heroes III, Dręczycieli z Heroes VI, i jeszcze Diabły z Might and Magic VI i VII. Cieszy mnie powrót kosy jako broni u czempiona demonicznej frakcji, niby detal, ale zdecydowanie na plus. Widzę też kolejne podobieństwo do Demonów Cienia z AoW. Podczas gdy pierwsze poziomy bardziej przypominają coś insektopodobnego, tak w przypadku najsilniejszej jednostki mamy do czynienia z czymś znacznie bardziej szatańskim. To tyle, jeśli chodzi o line-up. Czekam na ujawnienie przez twórców ostatniej jednostki, jeśli oczywiście sześć pozostałych faktycznie należy do Hive. Ale szczerze mówiąc na to liczę, bo gra mi ten skład ze sobą elegancko, i czuć w całości zarówno "robactwo" i "chaos". Jak dla mnie naprawdę fajnie wyważone. Na koniec chciałem jeszcze wspomnieć o tym, iż to nie pierwszy raz, kiedy elementy "owadowate" pojawiają się u Demonów/Kreegans/Inferno etc. Pierwszym takim elementem jest oczywiście Might & Magic VI, gdzie mamy do czynienia z samą siedzibą Kreegans, która jest wprost nazywana Ulem. A także sama Królowa Roju, która miała za zadania dalsze rozmnażanie demonicznych wojowników. Kolejnym takim elementem była Kolonia Zod, którą mieliśmy okazję zwiedzić w Might and Magic VII, ponownie, znacznie bardziej przypominała coś "kosmicznego", niż Inferno z Heroes III Kolejnymi insektopodobnymi jednostkami w seriach HoMM/M&M z pewnością były (nielubiane przeze mnie) Jadowite Pomioty. których siedziba w pewnym stopniu można przynosić na myśl bazę Kreegans z Blood and Honor. Odnoszę wrażenie, że mimo wielu nowości w Heroes VI, Inferno było w niektórych aspektach mocnym powrotem do korzeni, i nawiązaniem do Kreegans z Mandate of Heaven, w tym do "robakowatości". Szczególnie widać to po Dręczycielach, Matkach Roju, Kapitolu, czy murach, a nawet jednostce oblężniczej. Kolejnym takim elementem (choć już zupełnie nowym w serii) był wcześniej wspomniany Czerw Otchłani. Screeny z szóstki sobie odpuszczę, jest ich już wystarczająco dużo. Liczę, że Hive otrzyma jakąś zdolność zamiany podstawowych jednostek na te silniejsze, tak jak mogła to robić Przystań w piątce. Moim zdaniem mocno pasowałoby to do tejże frakcji. I to tyle. Skończę tak, jak zacząłem ten długi post. Niezmiernie cieszy mnie powrót demonicznej frakcji. Na podsumowanie wrzucam wszystkie złapane przez fanów grafiki w całość, widać tutaj jeszcze bohaterka (raczej mocy) i symbol frakcji. Jak dla mnie bardzo ładne. Jeśli to przeczytałeś - niezmiernie mi miło! |
Kastore |
Jest gdzieś potwierdzone przez Un-Elsy z Un-Frozen, że demoniczne owady są rzeczywiście demoniczne? Kreeganie nie miały w sobie, technicznie rzecz biorąc, nic demonicznego poza wyglądem. Owady też mogą nie być w żadnym stopniu demoniczne, poza tym jak wyglądają. Po prostu jakieś wredne owady, którym trzeba zrobić dezynsekcję (dezynfekcja jest dla drobnoustrojów). |
Alistair |
A nie uważasz, Górski Krasnoludzie, że te jednostki wyglądają tak samo? Wg mnie wyglądają jak zrobione na jedno kopyto. Nuda. |
Górski Krasnolud |
Szczerze mówiąc nie przeszkadza mi to. :P Mój gust (być może trochę popaprany) zawsze podpowiadał mi, że Inferno jest najfajniejszą frakcją, co samo w sobie jest już unpopular opinion wśród fanów Heroes. Po prostu lubię tę specyficzną estetykę powykręcanych kształtów, rogów, bazaltu, spływającej lawy itp. Bardzo mocno podobało mi się też Inferno w Heroes VI, a tam też dużo osób (z tego co pamiętam) pisało, że demony w tej części wyszły monotonnie. Być może, W trójce z resztą podobnie. Nie wiem co mówi się o demonach z piątki. :P Może nie podoba mi się narzucanie tego "insektowego" charakteru dosłownie każdemu tierowi (dopiero po napisaniu tego długiego posta zauważyłem, że ostatni tier ma dwie pary nóg) ale taki jest zamysł artystyczny, i czerpię z niego fun. Na pewno bardziej mi się podoba The Hive, niż Inferno z Heroes III, gdzie niemal wszystko było człekokształtne. Bardziej niż WYŁĄCZNIE na aspekcie wizualnym, ciekawi mnie, jaką specjałkę będzie miała ta frakcja. Mam nadzieję, że nie coś w stylu bramy, bo przez dwie ostatnie części gdzie demony były grało się wyłącznie na nią. Może (jak parę postów wyżej) fajne byłoby coś w stylu, że te najsłabsze robale ewoluują w te silniejsze, coś jak trening Przystani w Heroes V, ale to się jeszcze zobaczy. |
Eggyslav |
Dla mnie ta fakcja wygląda jak "Co by było, gdyby w Warhammerze 40k Tyranidy przeszły na stronę Chaosu". |
temat: Olden Era - Hive | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel