Witaj Nieznajomy!
|
temat: Olden Era - Temple komnata: Antykwariat Starej Ery (Heroes VIII) |
wróć do komnaty |
Kammer |
Ujawniono właśnie nowego hirka. |
Szaman |
Czy mogę ponarzekać? Czy mam się ugryźć w język i udawać, że nie widziałem tematu?:P |
Garett |
Za narzekanie nie banujemy, co najwyżej wytykamy błędy w czepianiu się o lore. :D |
Dru |
Garett, po jaką cholerę tworzysz wątki dla każdego miasta osobno? Powinieneś zrobić jeden temat dla wszystkich miast, a tak niepotrzebnie rozdrabniasz wątki i robi się bajzel na forum. Ale rób jak chcesz, nie mój cyrk :P |
Garett |
@Dru Tematy są oddzielne tak samo jak miało to miejsce przy H7, na wniosek Kammera. |
Górski Krasnolud |
Też uważam, że temat "Heroes of Might and Magic: Olden Era - frakcje" w zupełności by wystarczył. Przy produkcji Heroes VII dynamika udostępnienia materiałów dot. poszczególnych frakcji była zupełnie inna (jak np. głosowanie, czy pokazywanie frakcji "po kolei"), więc i było o czym dyskutować. Przy HoMM:OE dostaliśmy wszystkie frakcje naraz, a tematy każdej z frakcji wydzielonej osobno nieładnie zasłoniły inne wątki na forum. |
Gravius |
Co więcej pozostałe wątki poza screenem, nie mają żadnych informacji. Również jestem za scaleniem wątków. Fajnie też byłoby załączyć link do materiału źródłowego. |
Etharil |
Złapane z Discorda: Podstawowe Temple |
Andruids |
@Dru @Górski @Krasnolud @Gravius Ale gęgacie. Dojdą informacje o nowych frakcjach, będą nowe posty w innych tematach, to naturalnie zrobi się porządek, a na wierzchu będą aktywne wątki napędzane bieżącą dyskusją - o nowinkach zamieszczanych przez Unfrozen i o wszystkim innym co da się napisać na Grocie. No ludzie... to powinno być oczywiste. A przy okazji, żeby napisać coś merytorycznego. Kammer: Ujawniono właśnie nowego hirka. Ten opis jest tak nudny, tak rozwleczony, tak daleki od jakiegokolwiek opisu z Heroes I-IV, i co najgorsze... jest tak pozbawiony lekkości i humoru, że aż mnie skręca. Oto - biedna, pokrzywdzona sierota wybrana przez BOGA SŁOŃCE i do tego oślepiona, oniemiała i ogłupiała. Pełen pakiet, robale zjadły jej wioskę, a ona DOJRZAŁA PRAWDĘ i stała się świętą wybranką - przepotężny nastoletni grimdark. Nie podoba mi się to ani trochę. Żeby się jeszcze jakoś fajnie czytało to mini opowiadanko. Ale nie. Flaki z olejem. Pozytywną stroną tego opisu jest to, że na pierwszy rzut oka zdaje się wskazywać, że SAM OBIEKT KULTU, WIELKIE SŁOŃCE, faktycznie jest istotą zdolną do interwencji i czymś w rodzaju bóstwa, ALE... Kilka niedopowiedzeń (robala po prostu usmażył jakiś promień światła, biedaczka zinterpretowała to jako prawdę objawioną, a Kościół uznał ją jako świętą) zdaje się być mrugnięciami okiem do uważnego czytelnika, że MÓGŁ to być jeden wielki zbieg okoliczności albo jakaś mistyfikacja. Mam nadzieję, że Unfrozeni odrobili lekcje w departamencie lore M&M i zdają sobie sprawę, że w starym uniwersum nie było bóstw takich, jakie istnieją w popularnych systemach fantasy. |
Garett |
Kolejny nowy heros: |
Górski Krasnolud |
To druga część Heroes, gdzie w frakcji ludzi mamy Wieśka jako bohatera xd |
Alamar |
Umm... Leon Zawodowiec Lepkie Palce - to brzmi jak pierwszy, gorszy łotrzyk z papierowego RPG-a, wymyślony na szybko przed sesją. Brakuje tylko wspomnianych nieżyjących rodziców. Mamy tu: "nie lubi władzy", "był najlepszy w tym co robił", "nikt go nie mógł złapać, chyba że inna postać", "teraz ma questa od mistrza gry Świątyni", itp. Poza tym mam wrażenie, że tłumaczenie (zapewne z rosyjskiego) nie do końca jest poprawne - niektóre zdania brzmią po prostu nie tak. Ogólnie opisy obojga tych bohaterów chyba są za długie. Osobiście skróciłbym je do kilku słów o tym, kim są i skąd posiedli swoje specjalizacje (znajdowanie dróg w tym przypadku, morele w przypadku ślepej sieroty). Swoją drogą niektórzy bohaterowie w trójce stali się ikoniczni nie dlatego, że mieli super-duper biografię, ale dlatego, że wybierało ich się ze względu na specjalizację albo po prostu wygląd. W piątce chyba zresztą tak samo. Andruids: Ale na razie nie ma. Na razie masz info ogólne i te tematy nie są potrzebne zwłaszcza, że nie ma w nich o czym dyskutować.Ale gęgacie. Dojdą informacje o nowych frakcjach, będą nowe posty w innych tematach, to naturalnie zrobi się porządek, a na wierzchu będą aktywne wątki napędzane bieżącą dyskusją - o nowinkach zamieszczanych przez Unfrozen i o wszystkim innym co da się napisać na Grocie. No ludzie... to powinno być oczywiste. Na razie dyskusja (jeśli już) jest to: o mapie przygód, o ekranach miast, ogólnie jednostkach czy teraz o tej dwójce bohaterów, a nie o każdej frakcji czy o nautralach z osobna. I bacz się, jak się wyrażasz. Wprawdzie poprawiłeś pierwsze zdanie, ale następnym razem takie zachowanie może mieć konsekwencje. |
Hayven |
Alamar: Już wczoraj przyszło mi do głowy, że przypomina to ściany tekstu generowane przez AI – ale nie można wszystkiego zwalać na AI, sam też mam problem z rozwlekłością, więc już nie komentowałem.Ogólnie opisy obojga tych bohaterów chyba są za długie Ale tak, za długie są i za toporne, ekspozycja miesza się w nich z biogramem (co sugerowałoby, że to nie są teksty, które znajdą się w grze, tylko worldbuilding na teraz). A można było na przykład tak, w stylu H3 (choć i tak trochę dłużej niż tamtejsze biografie): Cytat: Ja się może i nie znam za bardzo na pisaniu. Ale jak oni robią grę, to powinni znaleźć kogoś, kto się zna i im to dobrze napisze. Po co informacja o płonącym lesie? Czy doznał oparzenia? Nabawił się pirofobii? Nie? To po co nam tym zawracać głowę?Jako wódz bandytów, którzy latami nękali podróżników w Jadame, Leon nie darzył wielką miłością prawa ani jego strażników. Jak na ironię, jego kariera skończyła się, gdy, osaczony w jednej ze swoich kryjówek przez inkwizycję, zmuszony został do targowania się o swoje życie. Obecnie służy swoimi talentami Kościołowi Słońca, czekając na dzień, w którym zrzuci gwarantujące jego lojalność magiczne więzy. Mam też szczerą nadzieję, że nazwiska bohaterów nie będą widoczne w grze. Alita Eventide czy Gavin Magnus byli wyjątkami (zresztą Magnus brzmi raczej jak tytuł niż nazwisko, a i Eventide wydaje się aż zbyt znaczące, żeby mogło być nazwiskiem), i niech tak zostanie. |
Kastore |
Czego się dzisiaj nauczyliśmy: 1. Znowu jest motyw inkwizycji jak w H5. 2. Jeżeli nie możesz znaleźć jakiegoś randoma w lesie, to najlepiej spalić cały las. 3. To sugeruje, że Kościół Słońca nie dba o środowisko naturalne, co jest zrozumiałe, ponieważ posiadają spell z MM6 do tworzenia jedzenia z niczego. 4. Jeżeli napotykasz ogień na swojej drodze i nie masz dokąd uciec, to najlepiej się poddać i już wtedy ogień ci nic nie zrobi (szkoda, że tak dużo ofiar poparzeń o tym nie wiedziało). 5. Najlepszym sposobem na wykorzystanie umiejętności kogoś znanego z nieuchwytności, jest założenie mu na szyję metalowych łańcuchów, żeby był już kompletnie nie do wykrycia. |
Alamar |
Cytat: dosłownej smyczy
5. Najlepszym sposobem na wykorzystanie umiejętności kogoś znanego z nieuchwytności, jest założenie mu na szyję metalowych łańcuchów |
Garett |
@Hayven Zgadzam się, że te biografie to bardziej worldbuilding dla bohaterów kampanijnych i w samej grze będą krótsze - już zresztą mieliśmy taki precedens w przypadku Rady Ivana, gdzie na stronie gry był bardzo długi opis tego kim są, ale w samej grze ich biografie były krótsze. |
Alamar |
Dzisiaj dostaliśmy braciszka Tucka, pijanego mistrza. |
Andruids |
Pierwszy opis, który mi się podoba. Zapewne przez to, że jest pozbawiony niepotrzebnych ekspozycji. No i napisany z humorem. Wiadomo, nie każdy bohater musi być śmieszkiem. Jeśli ostatecznie będziemy mieli w grze wyważony miks smutnych Aloesów i pogodnych Eliaszy, to będę kontent. |
Szaman |
Jednakże nadal są to generyczne postacie, wyjętego z pierwszego lepszego D&D. Opisowo wypada "średnio-dobrze". Zobaczymy, jak fabularnie się wybroni. Byłoby by super, gdyby był zbliżony charakterystyką do Proetha z Heroes 4. |
temat: Olden Era - Temple | wróć do komnaty |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel