Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XHeroes III - Board GameHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Demony z 5 do 3
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Adrian1995 PW
5 sierpnia, 19:38
Witam, mam nadzieję że to dobry dział. W każdym razie podjąłem się przeniesienia demonów z 5 do 3 dlatego że jestem ich fanem i bardzo chciałbym nimi pograć na telefonie poprzez vcmi. Generalnie to zhakowalem kamerę w piątce tak abym mógłbym oglądac potwory z profilu, nagrywam rozrywkę a następnie za pomocą Photoshopa wycinam pojedyńcze klatki i tu mam pytanie jak mam zapisywać te obrazy, wiem że 450x400 bmp ale jaki tryb kolorów oraz zawartość tła? Najwięcej zabawy to będzie z stworzeniem nowego miasta, skryptami ale może znajdę kogoś kto mógłby pomóc... W każdym razie przygotowałem około 50 klatek animacji impa i zrobiłem z tego animację tak na próbę, wstawiam linka do YouTube. Za każde uwagi serdeczne dzięki YouTube_Imp...

edeksumo PW
5 sierpnia, 20:53
Nie wiem jaki format mają pliki w h5 ale nie łatwiej byłoby wyciągnąć model + animacje i wyrenderować je w jakimś programie do 3d? Można by wtedy dopasować oświetlenie i odpowiednio ustawić kamerę. Bo teraz wygląda to co najmniej źle.

Kastore PW
6 sierpnia, 02:13
Abstrahując, jak to się stało, że masz 9k subów przy 18k wszystkich wyświetleń?

Adrian1995 PW
6 sierpnia, 06:07
Kastore- ogólnie zajmowałem się wcześniej czymś innym ale filmy pokasowalem i jakoś suby zostały, narazie wrzucam herosy na kanał. Jak dotąd stworzyłem paczkę modów podmieniajacych dźwięki potworów w H3

Hmmm, czyli najlepiej byłoby wygarnąć modele 3d z plików H5 a potem przekonwertowanie ich do H3? Brzmi trudno ale może macie jakieś linki do instrukcji?(Najlepiej w języku polskim). To co ja wrzuciłem to tylko 50 klatek z Photoshopa i znalazłem jakieś tło walki z H3 i w Adobe Animate skręciłem animacje bez żadnych regulacji cienien itp, ogólnie to musiałem wielkość impa regulować ręcznie bo nie na każdej klatce był taki sam dlatego tak źle to wygląda. Nie próbowałem jeszcze tego narzędzia deftool. Chciałem najpierw całego impa skończyć wrzucić do gry i zobaczyć efekt

edeksumo PW
6 sierpnia, 13:57
Chyba nikt tego wcześniej nie robił, gdyby tak było to już na pewno powstała by taka modyfikacja. Może wyciągnięcie modeli z 5 jest ciężkie, albo modele/animacje są w jakimś dziwnym formacie. I tak próba ogarnięcia tego wszystkiego wydaje się łatwiejsza niż wycinanie każdej klatki osobno. Najlepiej jeśli skontaktujesz się z kimś kto moduje piątkę, Taka osoba podpowie Ci jak ogarnąć modele i animacje.

Andruids PW
6 sierpnia, 14:57
Masz szczęście, ktoś wyciągnął modele z piątki do Haven i Inferno i zamieścił razem z teksturami w ludzkim formacie (.fbx). Niestety Inferno jest bez ulepszeń. Teraz trzeba tylko nauczyć się modelować, animować, no i złożyć to wszystko do kupy. Powodzenia.

Link (odnośniki do każdej jednostki są w komentarzu, trzeba się zalogować na stronie, żeby móc je pościągać):
https://www.deviantart.com/maxdemon6/art/Heroes-of-Might-and-Magic-V-Creatures-827547822

Adrian1995 PW
6 sierpnia, 19:00
Dzięki wielkie za porady, myślę że da się to ogarnąć tylko trzeba wiedzieć jak, może uda mi się znaleźć jakiś konwerter plików fbx z 3d na 2d. Pamiętam że jest modyfikacja do Heroes która dodaje miasto Tartarus i 7 Tier tego zamku to właśnie diabeł z 5 więc ktoś już zaczerpnął trochę koncepcji z H5.

Andruids PW
7 sierpnia, 13:52
Mogę Ci zaoszczędzić czasu i powiedzieć, że nie znajdziesz takiego programu. Potrzebujesz programu do grafiki 3d, w którym zrobisz animacje podobne do tych w grze, albo wyciągniesz je z piątki i podepniesz pod te modele. Potem, taką animację będziesz mógł zapisać jako pojedyncze klatki - co jest całkiem podobne do tego, co robiłeś przed założeniem tematu, ale w tym drugim przypadku masz pełną kontrolę nad kamerą, perspektywą i oświetleniem, a co najważniejsze - jednostka będzie miała spójną pozycję na wszystkich klatkach, dzięki czemu powstanie ładna grafika.

Defy Diabła i Arcydiabła są dostępne do ściągnięcia z Banku Stworów i z tej drugiej, ruskiej stronki z defami:
https://www.wog.acidcave.net/bank_stworow_6._forteca_iii%2C_inferno.html
http://h92094z0.beget.tech/junity-po-frakcijam/inferno/

Def Belzebuba z Tartaru korzysta z wyciętych klatek Arcydiabła. A ten powstał w ten sposób, że ktoś dawno temu wyjął jego model i teksturę, zanimował (są to nowe animacje, diabły w h5 ruszają się inaczej) i zapisał powstałe w ten sposób klatki w formacie def, rozpoznawanym przez H3.

Adrian1995 PW
7 sierpnia, 18:15
A niech to, trzeba się będzie uczyć nowego programu, w dodatku żaden ze mnie Picasso, jaki program jest łatwy do ogarnięcia?
Jeszcze mi z tyłu głowy siedzi że można komuś odpłatnie zlecić zaprojektowanie ale tyle modeli to pewnie wyjdzie majątek haha

Adrian1995 PW
7 sierpnia, 19:58
W każdym razie na pewno pointeresuje się tematem i obejrzę jakieś poradniki na YouTubie bo dla mnie projektowanie 3d to kompletnie czarna magia jak narazie

Andruids PW
7 sierpnia, 22:24
Projektowania nie będzie tutaj wiele (albo wcale) jeśli wykorzystasz modele od tego człowieka z deviantarta. Otworzyłem sobie nawet jeden na próbę (impa) i muszę powiedzieć, że zachowuje się bardzo porządnie - wszystkie kości ładnie ruszają meshem, tekstura też jest idealnie dopasowana (chociaż trzeba było przekonwertować plik .dds na .png). Wystarczy go zanimować, a to jest stosunkowo proste.

A który program jest łatwy do ogarnięcia... no chyba każdy. Zależy którego się nauczysz i nabierzesz wprawy. Ja używam starej wersji Blendera (2.79) bo jest darmowy i ma wszystko, czego potrzeba do zrobienia jednostki pasującej do Heroesów. Nową wersję pewnie też łatwo dałoby się ogarnąć, ale mi się nie chce, bo nauczyłem się już pozycji wszystkich przycisków i zakładek w starej.
temat: Demony z 5 do 3

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel