![]() |
![]() |
![]() |
Witaj Nieznajomy!
|
![]() komnata: Jarmark Cudów |
![]() |
![]() ArchDevil ![]() |
Hej fani Heroesów, czy kiedyś zadaliście sobie pytanie co działo się przed Heroes V? Chciałem podzielić się taką historią z tą zacną społecznością, moim projektem: Ashan might & magic. Jest to opowieść o podróży bohaterów. Nell z Irollanu, pół leśnej pół mrocznej elfki łowczyni z celem odkrycia wpływu demonów na jej rodzinne strony. Ruvena, shaladina, morskiego elfa z wysp zmierzchu, zajmującego się żeglugą i strategiami krasnoludzkich obrońców który dotąd nie postawił nogi na kontynencie Thalanu. Loyda z Hammer Fall, kapłana Ashy aspektu "Matki", człowieka który chce nieść pokój. Ugharu, orka z Raanaru który miał swe nauki rycerskie w Listmoor, chcącego zatrzymać chaos w Raanarze. Całą fabuła dzieje się 10 lat przed HoMM V, można zobaczyć jak zwyczajni i potężni stali za wieloma decyzjami dziejącymi się w grze. Nasza rozgrywka trzyma się głównego loru ale od nas samych też wiele rzeczy zostało dodanych. Nasze sesje sesje Ashanu Zapraszam serdecznie, Arch. |
![]() Hayven ![]() |
Cytat: czy kiedyś zadaliście sobie pytanie co działo się przed Heroes V? Nie, Ubisoft robił to za nas od 2009. |
![]() ArchDevil ![]() |
Cytat: My staramy się te błędy załatać. ;)
Nie, Ubisoft robił to za nas od 2009. |
![]() Crazy-AK47 ![]() |
Jestem zaciekawiony, obejrzę w wolnej chwili. Wrzucę tutaj coś co może ci pomóc z tym uniwersum Tutaj daję link do mapy Marzhina https://fondationdraco.fr/might-magic-ashan-map/ Dorzucam także chronologię świata Ashanu (Scenariusz Łza Przedwiecznego dzieję się tuż przed 4 misją Fortecy z H7) - jakbyś zastanawiał się gdzie umiejscowić jakieś przyszłe sesje https://www.celestialheavens.com/forum/22/15737 Sporo działo się w Ashanie przed H5, trochę rzeczy zostało napomnianych w częściach kolejnych tylko nie zostały "wyeksplorowanych" Przykładowo: Niektóre wydarzenia jak Krucjata Jesiennego Wiatru czy Wojna Szarego Sojuszu nie zostały ukazane. Jakbyś szukał co wrzucić do Ashanu bez naruszania lore, polecam: Heroes Wiki dotyczącą Heroes Online (choć lista stworzeń jest niepełna): https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Category:Heroes_Online_creatures Duel of Champions Revival (tak ta karcianka żyje), znajdziesz sporo artów i typów jednostek, które mogłyby, lecz nie pojawiły się w Heroesach: https://sites.google.com/site/mmdoc4ever/ Orkowie z plemienia Czarnych Czaszek, czy Dolina Węży (Serpent Valley) z Nagami Shanriyi, albo Mówcy Zaświatów z Istotami pustki, Czarny Kieł itd. Trochę się interesuję Ashanem, lubię to uniwersum, ale opisałbym je tak: "Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża". O ile trzon jest solidny, to niektóre wydarzenia nie mają sensu, albo są brane po prostu z dupy - głównie scenariusze z H7 cierpią na tym. Gdyby napisać Ashan od nowa, to kto wie... EDIT: Radzę poprawić wymowę nazw miast, bo wymawianie Talonguard jako Talongłard rani uszy. Większość nazw to są 2 nazwy (w większości przypadków angielskie) połączone w jedno, jeśli to rozumiesz to reszta przychodzi sama siebie: Hard-wick, Bright-wood, Eden-brook, Red-mine, Lost-dale, Talon-guard |
![]() ArchDevil ![]() |
Cytat: Jestem zaciekawiony, obejrzę w wolnej chwili. Wrzucę tutaj coś co może ci pomóc z tym uniwersum Tutaj daję link do mapy Marzhina https://fondationdraco.fr/might-magic-ashan-map/ Dorzucam także chronologię świata Ashanu (Scenariusz Łza Przedwiecznego dzieję się tuż przed 4 misją Fortecy z H7) - jakbyś zastanawiał się gdzie umiejscowić jakieś przyszłe sesje https://www.celestialheavens.com/forum/22/15737 Sporo działo się w Ashanie przed H5, trochę rzeczy zostało napomnianych w częściach kolejnych tylko nie zostały "wyeksplorowanych" Przykładowo: Niektóre wydarzenia jak Krucjata Jesiennego Wiatru czy Wojna Szarego Sojuszu nie zostały ukazane. Jakbyś szukał co wrzucić do Ashanu bez naruszania lore, polecam: Heroes Wiki dotyczącą Heroes Online (choć lista stworzeń jest niepełna): https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Category:Heroes_Online_creatures Duel of Champions Revival (tak ta karcianka żyje), znajdziesz sporo artów i typów jednostek, które mogłyby, lecz nie pojawiły się w Heroesach: https://sites.google.com/site/mmdoc4ever/ Orkowie z plemienia Czarnych Czaszek, czy Dolina Węży (Serpent Valley) z Nagami Shanriyi, albo Mówcy Zaświatów z Istotami pustki, Czarny Kieł itd. Trochę się interesuję Ashanem, lubię to uniwersum, ale opisałbym je tak: "Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża". O ile trzon jest solidny, to niektóre wydarzenia nie mają sensu, albo są brane po prostu z dupy - głównie scenariusze z H7 cierpią na tym. Gdyby napisać Ashan od nowa, to kto wie... EDIT: Radzę poprawić wymowę nazw miast, bo wymawianie Talonguard jako Talongłard rani uszy. Większość nazw to są 2 nazwy (w większości przypadków angielskie) połączone w jedno, jeśli to rozumiesz to reszta przychodzi sama siebie: Hard-wick, Bright-wood, Eden-brook, Red-mine, Lost-dale, Talon-guard Mapę mam i jak najbardziej korzystam. :) Wiele loru dokładnie szukałem co można zobaczyć po moich wpisach na grocie. Całą wiki angielską, rosyjską i parę podcastów radia Ashan sprawdzałem. O Heroes Online mało było informacji ale coś tam ukruszyłem z tego. W DoC'a grałem i nawet o zgrozo w Clash of Heroes. Wiele jest wątków które nie miały logicznego sensu, nie powiem, cała ta opowieść będzie również skupiona na głównych bohaterach czyli moich graczach, pomiędzy 954 a 969 niewiele wiadomo. Wymowa jest kwestią personalną, gram tak długo że już to mi weszło w krew po 3 latach sesji długich często na 8 godzin. Sam system, zaklęcia, klasy i bestiariusz pewnie wyszedł by mi łącznie na 300+ stron. O H6 i H7 najmniej wiedziałem i rozgrywka będzie duchem bliżej do H5 czy też MMX która jak wiadomo ma ten styl D&D. Proszę również pamiętać że pomimo inspiracji, świata i bycia fanem całego świata Ashanu musiał on być dostosowany do ciekawej rozgrywki dla naszej grupy. :) Nie mniej jednak mam nadzieję że inicjatywa zaciekawiła :D |
![]() Crazy-AK47 ![]() |
Ja ci tylko daję inspirację co mógłbyś wrzucić że np. że wpadłeś w zasadzkę i kamienne rzeźby ożyły, albo na bagnach zaatakowało was stado ważek etc. - Jak coś takiego istnieje w świecie to czemu by nie skorzystać? Ja w rozgrywkę nie wnikam, każdy się bawi jak chce. D&D to nie Heroesy Jeśli chodzi o sprzeczności w fabule, to jak napisałem wcześniej. Trzon świata Ashanu jest solidny, ale fabuła (która do wybitnych nie należy - kto gra w Heroesy dla fabuły?) jest sprzeczna i wydarzenia ze sobą kolidują, co podkopuje świat. Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża. Jeśli jest coś nieopisane, lub brakuje danych to wiadomo, można nagiąć zadany w jedną lub drugą stronę. Ja nie jestem ekspertem w tej sprawie, tylko czytałem biografie Lata 954-969 są dobrym wyborem, to że okres nie jest dobrze opisany jest ci na rękę, gdyż możesz wiele rzeczy dodać od siebie, tylko demonów jest niewiele, bo już Aleksiej nie żyje. Jedyne tylko wiedzieć, czy panuje w tych czasach Fiona czy Nikolaj. Jeśli Fiona żyje, to Markal jest doradcą i możesz przyzywać zombie w ogródku. Jeśli rządzi Nikolaj, to Markal jest na banicji i nekromantów palimy na stosie przywracając inkwizycję. Inicjatywa zaciekawiła, bo większość (głównie polskiej) społeczności Heroesowej, Ashan zrównuje do kaszanki I tak od siebie, nie obrażaj Clasha. Dobra gra logiczna, ładnie wygląda i ma fajny soundtrack |
![]() Kammer ![]() |
ArchDevil, mała uwaga, jak cytujesz, to pisz po prostu [q]<treść cytatu>[/q]. Forma [q=<coś>] jest jak chcesz podać autora cytatu. |
![]() ArchDevil ![]() |
Crazy-ak47: Ja ci tylko daję inspirację co mógłbyś wrzucić że np. że wpadłeś w zasadzkę i kamienne rzeźby ożyły, albo na bagnach zaatakowało was stado ważek etc. - Jak coś takiego istnieje w świecie to czemu by nie skorzystać? Ja w rozgrywkę nie wnikam, każdy się bawi jak chce. D&D to nie Heroesy Jak najbardziej rozumiem, pomysłów mam aż za dużo i jakby wszystko zrealizować to moja kampania miała by z 100+ sesji. Crazy-Ak47: Lata 954-969 są dobrym wyborem, to że okres nie jest dobrze opisany jest ci na rękę, gdyż możesz wiele rzeczy dodać od siebie, tylko demonów jest niewiele, bo już Aleksiej nie żyje. Jedyne tylko wiedzieć, czy panuje w tych czasach Fiona czy Nikolaj. Jeśli Fiona żyje, to Markal jest doradcą i możesz przyzywać zombie w ogródku. Jeśli rządzi Nikolaj, to Markal jest na banicji i nekromantów palimy na stosie przywracając inkwizycję. Młody Nikolaj jest na tronie. Podróż jest po wszystkich krajach i wielu miastach, w tym tych niezależnych. Korzystałem z kompedium przetłumaczonego przez Acida co też pomogło. I tak od siebie, nie obrażaj Clasha. Dobra gra logiczna, ładnie wygląda i ma fajny soundtrack: Nie da się ukryć że wizualnie jest bardzo jak gra na telefon, o to mi chodzi. Inicjatywa zaciekawiła, bo większość (głównie polskiej) społeczności Heroesowej, Ashan zrównuje do kaszanki: To się cieszę, co kto lubi. Wiem dobrze od wielu lat jaki jest stosunek starego świata z H3 do wszystkiego co wyszło potem. Kammer: Chyba teraz lepiej.
ArchDevil, mała uwaga, jak cytujesz, to pisz po prostu |
![]() ArchDevil ![]() |
Witaj groto ponownie, po tych 3 latach nasza seria znacząco się rozrosła. Mamy już 48 odcinków Dostaliśmy błogosławieństwo do naszego projektu od @SwierszczuuYT, Acida, @finklive jak i Kammera! W tym czasie pochwalę się iż posiadamy swoją fandomowa stronę z opisami. Ashan Wiki Wszystkie sesje zostały również dodane na Spotify wraz z unikalną sesją poprzedzającą naszą kampanię. Zbliżamy się do końca naszej kampanii "Światowych", więc jest co posłuchać. Projekt będzie dalej kontynuowany. Zapraszam do słuchania i dania znać fanom Ashanu o naszym projekcie. Pozdrawiam! |
![]() Belegor ![]() |
Bardzo lubię Waszą sesję. Nie korzystam ze spotify (reklamy wpuszczane co chwila i przerywające muzykę są strasznie denerwujące, a płącić tylko po by ich nie mieć, to brzmi jak szantaż), ale z youtube'a. Miłe i przyjemne w słuchaniu, zaś wykorzystanie AI do ożywania niektórych scen, które akurat dzieją się w sesji to miły smaczek. Mnie dziwi jedynie fakt wrzucenia stworzenia, którego nie ma w lore Ashanu (krewniaka gryfa, nie chcę za bardzo spoilerować), też wydarzenie z karczmą, w której pojawia się postać wyciągnięta jakby z innej franczyzy Ubisoftu trochę mi zgrzytało, ale to wszystko raczej się mieści w wolności twórczej. Ciekawi mnie nagła zmiana głównej, żeńskiej postaci na początku sesji. Na youtubie nie było to chyba wyjaśnione. Mam tylko dwa pytania: 1. Planujecie na przyszłość zapraszać gości do sesji na określony czas (questa), zwłaszcza gdy gra połowa graczy? 2. Czy po zakończeniu kampanii Światowych planujecie np: sesję w starszym uniwersum herosów za pomocą 2d20, która ostatnio reklamuje się na kickstarterze? |
![]() ArchDevil ![]() |
Belegor: Bardzo lubię Waszą sesję. Nie korzystam ze spotify (reklamy wpuszczane co chwila i przerywające muzykę są strasznie denerwujące, a płącić tylko po by ich nie mieć, to brzmi jak szantaż), ale z youtube'a. Miłe i przyjemne w słuchaniu, zaś wykorzystanie AI do ożywania niektórych scen, które akurat dzieją się w sesji to miły smaczek. Mnie dziwi jedynie fakt wrzucenia stworzenia, którego nie ma w lore Ashanu (krewniaka gryfa, nie chcę za bardzo spoilerować), też wydarzenie z karczmą, w której pojawia się postać wyciągnięta jakby z innej franczyzy Ubisoftu trochę mi zgrzytało, ale to wszystko raczej się mieści w wolności twórczej. Ciekawi mnie nagła zmiana głównej, żeńskiej postaci na początku sesji. Na youtubie nie było to chyba wyjaśnione. Mam tylko dwa pytania: 1. Planujecie na przyszłość zapraszać gości do sesji na określony czas (questa), zwłaszcza gdy gra połowa graczy? 2. Czy po zakończeniu kampanii Światowych planujecie np: sesję w starszym uniwersum herosów za pomocą 2d20, która ostatnio reklamuje się na kickstarterze? A dziękuję pięknie. Nie zamierzaliśmy od samego początku trzymać się tylko i wyłącznie stworzeń występujących z H5-H7. Bo nie jest ich tak wiele, i na niektóre biomy byłoby dla graczy zbyt mało ciekawych przeciwników. O dziwo karcianka Duels of magic dała mi masę inspiracji pod względem bestiariusza. No i wiadomo, eksperymenty ze Srebrnych Miast czy Karthalu były dziwne przez Dom Chimery. Tak, staram się graficznie mocno oddać to i cały czas rozwijamy się w kierunku jakości. Postać z karczmy z innej franczyzny Ubisoftu? Czy mówimy tutaj o Jaquelinie? :D A co punktowanych pytań to: 1. Zapraszaliśmy parę osób, skończyło się tylko na występach gościnnych na innej serii Warsaw by Night. Zapraszałem zarówno Finka jak i Świerszcza z twórców około heroesowych,bo ich najbardziej poznałem. Niestety oboje nie do końca czuli że się odnajdą i średnio z czasem u nich było jak i pewnie trema jakaś była. 2. Nie planujemy sesji około Enrothowych. Nie po to pisze cały system 6 lat na bazie Ashanu, prawda? :D Nie jesteśmy zainteresowani promowaniem czegoś co jest defacto konkurencją. Zwłaszcza że może w przyszłości sami odpalimy kickstarter, ale gwarancji nie daję żadnej. A z osobistej perspektywy, nie czuję tego by system rpg miał odzwierciedlać sterowanie wojskami jak w którymś HoMMie, za dużo lat zjadłem na h3, h4 i h5. Niedługo będziemy mieli podcast jako domknięcie pewnego rozdziału dla Ashanu w którym dużo opowiemy od kulis to też zapraszam. |
![]() Belegor ![]() |
Chyba tak, chodziło mi o postać bardzo podobną do assasyna z Assasin's Creed. Co do hipogryfa...tak, to miałoby rację bytu, choć sam gryf powstał bez pomocy magów. Na jak długo planujecie jeszcze sesję w Ashanie robić? |
![]() ArchDevil ![]() |
A nie ukrywam że postacie główne z AC: Syndicate były inspiracją. Grałem gdzieś tam w tamtym czasie w grę. Bolało mnie to jak pobieżnie zostały tam przedstawione bez większych rozwinięć. Choć pomimo podobnie brzmiących imion i nazwisk różnią się i będą miały pewien wątek w przyszłości. Co do gryfa. Faktycznie, jest jednym z niewielu stworzeń które powstały z wyniku z tego co pamiętam picia z tego samego źródła orła i lwa, choć to bardziej brzmi jak mit. Tutaj mieliśmy bardziej sokoła i konia które w mojej ocenie występują w bardziej podobnych terenach. Wiesz, nawet mimic się u nas pojawił na nienagranej sesji. Jedynie (na obecny moment) zrezygnowałem z dodania wielu istot i raz ze starego świata Enrothu typu: niziołek, ogr czy troll. Choć ku mojemu zdziwieniu Gnolle istnieją! A tego dokonania odkryłem studiując karty z Duel of Champions. Kampania Ashanu, czyli Drużyna Światowych dobiega końca w takiej formie jaka jest. Natomiast pojawi się trochę historii z perspektywy innych bohaterów w krótszej formie. Na pewno jeszcze parę lat materiały z mojej serii będą wychodzić. Pozdrawiam serdecznie, Arch. |
temat: Ashan Sesje RPG |
![]() |
powered by phpQui
beware of the two-headed weasel