Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Ashan Sesje RPG
komnata: Jarmark Cudów

ArchDevil PW
3 października, 09:23
Hej fani Heroesów, czy kiedyś zadaliście sobie pytanie co działo się przed Heroes V?
Chciałem podzielić się taką historią z tą zacną społecznością, moim projektem: Ashan might & magic.
Jest to opowieść o podróży bohaterów.
Nell z Irollanu, pół leśnej pół mrocznej elfki łowczyni z celem odkrycia wpływu demonów na jej rodzinne strony.

Ruvena, shaladina, morskiego elfa z wysp zmierzchu, zajmującego się żeglugą i strategiami krasnoludzkich obrońców który dotąd nie postawił nogi na kontynencie Thalanu.

Loyda z Hammer Fall, kapłana Ashy aspektu "Matki", człowieka który chce nieść pokój.

Ugharu, orka z Raanaru który miał swe nauki rycerskie w Listmoor, chcącego zatrzymać chaos w Raanarze.

Całą fabuła dzieje się 10 lat przed HoMM V, można zobaczyć jak zwyczajni i potężni stali za wieloma decyzjami dziejącymi się w grze. Nasza rozgrywka trzyma się głównego loru ale od nas samych też wiele rzeczy zostało dodanych.

Nasze sesje sesje Ashanu

Zapraszam serdecznie, Arch.

Hayven PW
3 października, 10:12
Cytat:
czy kiedyś zadaliście sobie pytanie co działo się przed Heroes V?

Nie, Ubisoft robił to za nas od 2009.

ArchDevil PW
3 października, 13:31
Cytat:
Nie, Ubisoft robił to za nas od 2009.
My staramy się te błędy załatać. ;)

Crazy-AK47 PW
4 października, 20:00
Jestem zaciekawiony, obejrzę w wolnej chwili. Wrzucę tutaj coś co może ci pomóc z tym uniwersum
Tutaj daję link do mapy Marzhina
https://fondationdraco.fr/might-magic-ashan-map/
Dorzucam także chronologię świata Ashanu (Scenariusz Łza Przedwiecznego dzieję się tuż przed 4 misją Fortecy z H7) - jakbyś zastanawiał się gdzie umiejscowić jakieś przyszłe sesje
https://www.celestialheavens.com/forum/22/15737
Sporo działo się w Ashanie przed H5, trochę rzeczy zostało napomnianych w częściach kolejnych tylko nie zostały "wyeksplorowanych"
Przykładowo: Niektóre wydarzenia jak Krucjata Jesiennego Wiatru czy Wojna Szarego Sojuszu nie zostały ukazane.
Jakbyś szukał co wrzucić do Ashanu bez naruszania lore, polecam:
Heroes Wiki dotyczącą Heroes Online (choć lista stworzeń jest niepełna):
https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Category:Heroes_Online_creatures
Duel of Champions Revival (tak ta karcianka żyje), znajdziesz sporo artów i typów jednostek, które mogłyby, lecz nie pojawiły się w Heroesach: https://sites.google.com/site/mmdoc4ever/
Orkowie z plemienia Czarnych Czaszek, czy Dolina Węży (Serpent Valley) z Nagami Shanriyi, albo Mówcy Zaświatów z Istotami pustki, Czarny Kieł itd.

Trochę się interesuję Ashanem, lubię to uniwersum, ale opisałbym je tak: "Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża". O ile trzon jest solidny, to niektóre wydarzenia nie mają sensu, albo są brane po prostu z dupy - głównie scenariusze z H7 cierpią na tym. Gdyby napisać Ashan od nowa, to kto wie...

EDIT: Radzę poprawić wymowę nazw miast, bo wymawianie Talonguard jako Talongłard rani uszy. Większość nazw to są 2 nazwy (w większości przypadków angielskie) połączone w jedno, jeśli to rozumiesz to reszta przychodzi sama siebie:
Hard-wick, Bright-wood, Eden-brook, Red-mine, Lost-dale, Talon-guard

ArchDevil PW
6 października, 02:13
Cytat:
Jestem zaciekawiony, obejrzę w wolnej chwili. Wrzucę tutaj coś co może ci pomóc z tym uniwersum
Tutaj daję link do mapy Marzhina
https://fondationdraco.fr/might-magic-ashan-map/
Dorzucam także chronologię świata Ashanu (Scenariusz Łza Przedwiecznego dzieję się tuż przed 4 misją Fortecy z H7) - jakbyś zastanawiał się gdzie umiejscowić jakieś przyszłe sesje
https://www.celestialheavens.com/forum/22/15737
Sporo działo się w Ashanie przed H5, trochę rzeczy zostało napomnianych w częściach kolejnych tylko nie zostały "wyeksplorowanych"
Przykładowo: Niektóre wydarzenia jak Krucjata Jesiennego Wiatru czy Wojna Szarego Sojuszu nie zostały ukazane.
Jakbyś szukał co wrzucić do Ashanu bez naruszania lore, polecam:
Heroes Wiki dotyczącą Heroes Online (choć lista stworzeń jest niepełna):
https://mightandmagic.fandom.com/wiki/Category:Heroes_Online_creatures
Duel of Champions Revival (tak ta karcianka żyje), znajdziesz sporo artów i typów jednostek, które mogłyby, lecz nie pojawiły się w Heroesach: https://sites.google.com/site/mmdoc4ever/
Orkowie z plemienia Czarnych Czaszek, czy Dolina Węży (Serpent Valley) z Nagami Shanriyi, albo Mówcy Zaświatów z Istotami pustki, Czarny Kieł itd.

Trochę się interesuję Ashanem, lubię to uniwersum, ale opisałbym je tak: "Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża". O ile trzon jest solidny, to niektóre wydarzenia nie mają sensu, albo są brane po prostu z dupy - głównie scenariusze z H7 cierpią na tym. Gdyby napisać Ashan od nowa, to kto wie...

EDIT: Radzę poprawić wymowę nazw miast, bo wymawianie Talonguard jako Talongłard rani uszy. Większość nazw to są 2 nazwy (w większości przypadków angielskie) połączone w jedno, jeśli to rozumiesz to reszta przychodzi sama siebie:
Hard-wick, Bright-wood, Eden-brook, Red-mine, Lost-dale, Talon-guard

Mapę mam i jak najbardziej korzystam. :)
Wiele loru dokładnie szukałem co można zobaczyć po moich wpisach na grocie. Całą wiki angielską, rosyjską i parę podcastów radia Ashan sprawdzałem. O Heroes Online mało było informacji ale coś tam ukruszyłem z tego. W DoC'a grałem i nawet o zgrozo w Clash of Heroes.
Wiele jest wątków które nie miały logicznego sensu, nie powiem, cała ta opowieść będzie również skupiona na głównych bohaterach czyli moich graczach, pomiędzy 954 a 969 niewiele wiadomo.
Wymowa jest kwestią personalną, gram tak długo że już to mi weszło w krew po 3 latach sesji długich często na 8 godzin.
Sam system, zaklęcia, klasy i bestiariusz pewnie wyszedł by mi łącznie na 300+ stron.

O H6 i H7 najmniej wiedziałem i rozgrywka będzie duchem bliżej do H5 czy też MMX która jak wiadomo ma ten styl D&D.
Proszę również pamiętać że pomimo inspiracji, świata i bycia fanem całego świata Ashanu musiał on być dostosowany do ciekawej rozgrywki dla naszej grupy. :)
Nie mniej jednak mam nadzieję że inicjatywa zaciekawiła :D

Crazy-AK47 PW
6 października, 04:24
Ja ci tylko daję inspirację co mógłbyś wrzucić że np. że wpadłeś w zasadzkę i kamienne rzeźby ożyły, albo na bagnach zaatakowało was stado ważek etc. - Jak coś takiego istnieje w świecie to czemu by nie skorzystać?
Ja w rozgrywkę nie wnikam, każdy się bawi jak chce. D&D to nie Heroesy

Jeśli chodzi o sprzeczności w fabule, to jak napisałem wcześniej. Trzon świata Ashanu jest solidny, ale fabuła (która do wybitnych nie należy - kto gra w Heroesy dla fabuły?) jest sprzeczna i wydarzenia ze sobą kolidują, co podkopuje świat. Szeroki jak ocean, płytki jak kałuża. Jeśli jest coś nieopisane, lub brakuje danych to wiadomo, można nagiąć zadany w jedną lub drugą stronę. Ja nie jestem ekspertem w tej sprawie, tylko czytałem biografie

Lata 954-969 są dobrym wyborem, to że okres nie jest dobrze opisany jest ci na rękę, gdyż możesz wiele rzeczy dodać od siebie, tylko demonów jest niewiele, bo już Aleksiej nie żyje. Jedyne tylko wiedzieć, czy panuje w tych czasach Fiona czy Nikolaj. Jeśli Fiona żyje, to Markal jest doradcą i możesz przyzywać zombie w ogródku. Jeśli rządzi Nikolaj, to Markal jest na banicji i nekromantów palimy na stosie przywracając inkwizycję.

Inicjatywa zaciekawiła, bo większość (głównie polskiej) społeczności Heroesowej, Ashan zrównuje do kaszanki

I tak od siebie, nie obrażaj Clasha. Dobra gra logiczna, ładnie wygląda i ma fajny soundtrack

Kammer PW
6 października, 10:27
ArchDevil, mała uwaga, jak cytujesz, to pisz po prostu [q]<treść cytatu>[/q].

Forma [q=<coś>] jest jak chcesz podać autora cytatu.

ArchDevil PW
6 października, 12:12
Crazy-ak47:
Ja ci tylko daję inspirację co mógłbyś wrzucić że np. że wpadłeś w zasadzkę i kamienne rzeźby ożyły, albo na bagnach zaatakowało was stado ważek etc. - Jak coś takiego istnieje w świecie to czemu by nie skorzystać?
Ja w rozgrywkę nie wnikam, każdy się bawi jak chce. D&D to nie Heroesy

Jak najbardziej rozumiem, pomysłów mam aż za dużo i jakby wszystko zrealizować to moja kampania miała by z 100+ sesji.

Crazy-Ak47:
Lata 954-969 są dobrym wyborem, to że okres nie jest dobrze opisany jest ci na rękę, gdyż możesz wiele rzeczy dodać od siebie, tylko demonów jest niewiele, bo już Aleksiej nie żyje. Jedyne tylko wiedzieć, czy panuje w tych czasach Fiona czy Nikolaj. Jeśli Fiona żyje, to Markal jest doradcą i możesz przyzywać zombie w ogródku. Jeśli rządzi Nikolaj, to Markal jest na banicji i nekromantów palimy na stosie przywracając inkwizycję.

Młody Nikolaj jest na tronie. Podróż jest po wszystkich krajach i wielu miastach, w tym tych niezależnych. Korzystałem z kompedium przetłumaczonego przez Acida co też pomogło.

I tak od siebie, nie obrażaj Clasha. Dobra gra logiczna, ładnie wygląda i ma fajny soundtrack:

Nie da się ukryć że wizualnie jest bardzo jak gra na telefon, o to mi chodzi.

Inicjatywa zaciekawiła, bo większość (głównie polskiej) społeczności Heroesowej, Ashan zrównuje do kaszanki:

To się cieszę, co kto lubi. Wiem dobrze od wielu lat jaki jest stosunek starego świata z H3 do wszystkiego co wyszło potem.


Kammer:
ArchDevil, mała uwaga, jak cytujesz, to pisz po prostu
Chyba teraz lepiej.
temat: Ashan Sesje RPG

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel