Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Znalazlem bug w Heroes V i nie wiem jak go naprawić
komnata: Jarmark Cudów

MoneMacarone PW
28 września, 20:51
Witam serdecznie,

Robiłem mod do MMH5.5 podmieniający symbole nad przejętymi kopalniami i miastami na wzorowane na MMH7 (żeby pasowało do Skill Wheel 5.5). Poszło mi gładko, ale w fazie testów zauważyłem, że jeżeli wybierzemy kolor Lazurowy i rasę Sylvan, to nad przejętymi budynkami i miastami wyświetla się symbol Haven.

Okazało się, że to występuje również w niezmodowanych Heroes 5 TotE. Sprawdziłem w Edytorze, i widać gdzie jest błąd (nie wiem jak to opisać, ale to widać po porównaniu zawartości folderu Textures/Effects/BuildingsCapture/Sylvan/ z innymi nacjami. Nie wiem jak to naprawić, dodanie brakującego pliku 06Azure.dds nie przynosi oczekiwanych rezultatów.

Może ktoś z Grotowiczów mógłby coś tu zaradzić?

Pozdrawiam

Hayven PW
28 września, 21:39
Nie mam w tej chwili dostępu do Heroes 5, ale tyle mogę powiedzieć, że sam plik .dds to za mało, zawsze jest cały łańcuch łączników od plików gry do tekstury, włącznie z samym "uchwytem do tekstury" i trzeba by wychwycić, w którym miejscu jest przerwany.

W pierwszej kolejności sprawdziłbym, czy istnieje seria plików o nazwach w stylu "06Azure.xdb", i czy tam odpowiedniego brakuje. Jeśli dodanie go (z zawartością analogiczną jak u pozostałych, ale wskazującego na odpowiednią teksturę) pomoże, to problem z głowy; jeśli nie, to trzeba by sprawdzić, jakie miejsce pokazuje na te pliki (kłania się UNIX-owy grep :)), i dalej iść analogicznie jak po sznurku.

MoneMacarone PW
29 września, 20:46
Witam,

Zapomniałem dodać, że brakuje również pliku 06Azure.xdb, natomiast we wspomnianym folderze są pliki New Object.xdb i New Object.dds. Plik .dds to symbol Sylvan w kolorze białym, a .xdb wskazuje na ten .dds w linijce <DestName href="New Object.dds"/>. Z jakiegoś powodu w grze nie jest wyświetlany biały symbol Sylvan (przy wyborze błękitnego koloru), tylko błękitny Haven.

W każdym pliku .xdb od symboli każdej nacji jest jeszcze linijka (przykład z New Object.xdb) <SrcName href="/Effects/Textures/BuildingsCapture/Sylvan/White.tga"/>, oczywiście nazwa frakcji i Kolor.tga są unikatowe dla każdego takiego pliku.

Próbowałem dodać 06Azure.xdb wzorując się na 05Green.xdb, oraz edytować New Object.xdb, lecz błąd dalej występuje.

Pozdrawiam
temat: Znalazlem bug w Heroes V i nie wiem jak go naprawić

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel