Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Jarmark Cudówtemat: Hero Forge (Of Might and Magic)
komnata: Jarmark Cudów

Eggyslav PW
1 czerwca, 23:08
Witajcie Grotowicze, dawno tu mnie nie było. Zawsze lubiłem tworzyć i projektować różne postacie, w rozmaitych edytorach, i ostatnio znalazłem naprawdę genialną stronę stworzoną właśnie do tego (tak jakby). Stronka nazywa się Hero Forge, i jest to de facto sklep, gdzie projektuje się własne figurki do różnego rodzaju planszówek i TTRPG. Można tam z wielu różnych opcji stworzyć trójwymiarowy model figurki, i albo kupić gotową, albo samemu wydrukować na drukarce 3d. Albo można też po prostu projektować pro forma, i zapisywać je na swoim profilu.

I tak postanowiłem podzielić się swoimi figurkami reprezentującymi line-upy jednostek ze starych dobrych Heroesów. Zanim jednak się nimi podzielę, kilka uwag:

1. Nie są to stricte lineupy z którejkolwiek części, a raczej synteza najbardziej rozpoznawalnych jednostek, i moich własnych inwencji, w różnej konfiguracji.
2. Edytor Hero Forge jest głównie stworzony do kreacji postaci humanoidalnych, więc zwierzęce jednostki albo są zupełnie niemożliwe do zrobienia, albo wymagają pewnych kompromisów.
3. Mimo że jest to niezwykle bogaty w opcje kreator, to nadal brakuje mu pewnych elementów.

Póki co, mam już gotowe trzy fakcje (Akademia, Przystań, Nekropolia), i żeby nie być gołosłownym, zacznijmy od Przystani:

1. Chłop/Milicja





2. Łucznik/Strzelec





3. Pikinier/Weteran





4. Zbrojny/Sierżant





5. Mnich/Kapłan





6. Kawalerzysta/Czempion





7. Gryf/Gryf Cesarski





Kilka uwag: Łatwo można byłoby stwierdzić że dużą inspiracją dla pikiniera było uzbrojenie i ubiór niemieckich Landsknechtów. Sierżant wydaje mi się odpowiednim określeniem na wysokopoziomowego piechura (Dlaczego nie krzyżowiec? Ta nazwa jest przewidziana dla zupełnie innej jednostki). I tak, Gryf jest w moim line-upie na siódmym poziomie, bo Anioł został przeniesiony do nowego miasta. No i projektując jednostki przystani, zwyczajnie musiałem użyć błękitu i bieli Erathii jako głównych barw. ;)

Hayven PW
2 czerwca, 01:56
Ten line-up wygląda nie gorzej niż propozycje Ubi do ostatnich dwóch części (powiedziałbym, że trzech, ale H5 należy do trochę innej epoki i trudniej ją porównywać z późniejszymi tytułami). Może nie tyle w kwestii kompozycji, co estetyki – jednostki są (w większości – bo taki bojówkarz trochę za bardzo pokrywa się z pikinierem; może lepiej byłoby mu dać maczugę albo buławę?) wyraziste, charakterystyczne... okej, może miejscami trochę za bardzo zalatują stylistyką gier „strategicznych” F2P na komórki, a żółć u diakona gryzie w oczy, ale mógłby to być dobry punkt wyjścia do przeniesienia podejścia z H2–H3 w trójwymiar, z jego adaptacją.

Mieliśmy tę gierkę z malowaniem figurek, co nie? No to niechby było Heroes z grafiką schematyczną, ale wyrazistą, wymagającą być może mniejszego wysiłku od grafika, a większego – od projektanta, jaką mógłby bez większego problemu pociągnąć pięcioletni obecnie sprzęt; z możliwością tworzenia/współdzielenia/pobierania skórek, może z jakąś opcją customizacji oddziałów pod gracza/bohatera, gdyby to nie było zbyt obciążające. Niechby to była choćby opcja podpisania się na jednostkach albo podkolorowania armii w barwach narodowych – ludzie takie rzeczy chyba lubią, zwłaszcza u streamerów miałoby wzięcie... Ale takich Herosów nie będzie!

Eggyslav PW
2 czerwca, 08:55
Dzięki za uwagi drogi Hayvenie, i jeśli chodzi o ulepszonego chłopa i pikiniera, to rzeczywiście podobieństwa są, ale starałem się żeby każda ulepszona jednostka stanowiła logiczną kontynuację cech podstawy, i tak, skoro chłop jest wyposażony w widły, to ulepszenie ma włócznię i żeby odróżnić ją od pikiniera, tarczę. Choć teraz jak o tym myślę, to mogłem dać chłopowi cep (też narzędzie rolnicze, i często używane w walce) a milicjantowi korbacz (jako nawiązanie do giermka z HoMMIV). Ponadto, prosta przeszywanica i zardzewiała salada jaką nosi Milicjant to jednak nie to samo co płytowy półpancerz i renesansowe nakrycie głowy pikiniera. ;)

Eggyslav PW
2 czerwca, 22:01
A teraz Nekropolia:

1. Szkielet/Kościej





2. Ożywieniec/Zombie





3. Duch/Upiór





4. Wampir/Wampirzy Lord:





5. Lisz/Lisz Mistrz





6. Mroczny Jeździec/Mroczny Rycerz





7. Kościany Smok/Cienisty Smok




Eggyslav PW
28 czerwca, 19:25
Eh, trochę szkoda że nikt tu nie zagląda, ale co tam, następny line-up to Akademia:

1. Gremlin/Gremlin Inżynier




2. Arkebuzer/Fizylier




3. Żelazny Golem/Złoty Golem




4. Mag/Arcymag




5. Dżinn/Marid




6. Naga/Naga Rani




7. Kolos/Tytan



Kastore PW
28 czerwca, 19:30
Ładne.

Hayven PW
28 czerwca, 19:32
Bardzo podobają mi się realizacje gremlina (również ulepszonego) i kolosa (tutaj nieulepszony wydaje mi się ładniejszy, u tytana za dużo się dzieje, zbyt jaskrawe kolory). :)

Ciekawy pomysł wprowadzenia arkebuzerów jako osobnej ludzkiej jednostki! Z drugiej strony, nie wyglądają w tych strojach (zwłaszcza ulepszenie) szczególnie akademijnie... żeby nie pakować kolejnego ludzia do zamku, prędzej bym ich sobie wyobrażał jako elitarną jednostkę neutralną. Ewentualnie w jakimś bardziej północnym zamku (tutaj szczególnie mowa o wersji nieulepszonej).

Eggyslav PW
28 czerwca, 20:19
Zabawne że o tym wspominasz, bo pierwotnie Arkebuzerzy nosili turbany, ale twierdziłem że za dużo jest tu orientalnych akcentów, i zdecydowałem że nic nie zaszkodzi żeby do multikulturalnego tygla jakim była Akademia w Homm 3 (wtedy raczej znana jako Forteca) dorzucić jeszcze jednostki wzorowane na szesnastowiecznej rosyjskiej i francuskiej piechocie (Arkebuzerzy są wzorowani na strzelcach epoki Iwana Groźnego, a Fizylierzy na muszkieterach Gwarii Królewskiej).

Ciekawi mnie też co myślicie o Nekropolii, o którj nie raczyliście się wypowiedzieć. :)

Hayven PW
28 czerwca, 20:39
Nekro jest w porządku. Podoba mi się nieulepszony wampir (tej stylistyki jeszcze w HoMM nie było), ulepszonemu trzeba byłoby co najmniej usunąć te naramienniki rodem z Heroes V. Lisze, zwłaszcza ulepszony, fajne.

Zielony kolor u widma i czerwony kolor u ulepszonego jeźdźca bije po oczach (to ma być coś w rodzaju ognia?). Nie wiem, czy kosa pasuje do rycerza w rogatym hełmie, i czy to jest naturalna droga ulepszenia dla takiego upiora na koniu, ale przypuszczam, że gdyby miało to być zanimowane, to mogłoby się obronić, więc nie mówię nie.

Kościany smok miodzio, widmowy wygląda, jakby się urwał z Lochu z Heroes VI, co nie świadczy o nim dobrze.

Wracając do arkebuzerów – właśnie tak mi się kojarzyli z Rosją, a ulepszonych wziąłem za Szwedów. I jest, jak mówisz, w akademii się dużo dzieje, tyle że nie ma rzeczy, które by się ze sobą gryzły. Ci strzelcy, mam wrażenie, bardzo odstają od reszty. A nie widzi mi się, żeby akurat turbany były tutaj optymalnym rozwiązaniem, bo to też już byłyby nudy. Chociaż, może coś w rodzaju janczara...? Ale nie wiem, czy to by dobrze leżało obok gremlinów i tytanów.

I w sumie... Chyba najbardziej mi w tym wszystkim zgrzyta to, że nie wiem, jak sobie tłumaczyć obecność kolejnej formacji ludzkiej w Akademii. O magach wiadomo – przyciągają ich biblioteki, wolność słowa, religii i takie tam, tu są najlepsze warunki dla zgłębiania wiedzy. Co przyciągałoby do akademii arkebuzerów? Czy w akademiach są jakieś elitarne szkoły, braterstwa strzeleckie, przez wzgląd na które ludzie wyjeżdżaliby tam z całej okolicy? Co ich tam trzyma? A jeśli to oddziały zaciężne, to tym bardziej pasowałoby, żeby byli neutralni. Jeśli nie, i tworzą jakieś regularne jednostki w jakichś armiach, to raczej tam, gdzie jest dużo ludzi, spośród których mogliby się rekrutować, czyli w zamkach.

Eggyslav PW
28 czerwca, 20:50
Janczar, powiadasz?



A tak serio, geneza Arkebuzerów jest prosta: Ponieważ Gremliny w moim line-upie nie atakują na dystans, potrzebowałem jakiegoś strzelca na drugim poziomie. Stwierdziłem że ponieważ Akademia to miasto zaawansowanego magitechu, ze statkami powietrznymi, alchemikami i różnego rodzaju golemami i automatami, to czemu by nie uzbroić moich strzelców w broń skałkową? I ponieważ jej terenem ojczystym w HoMM III i IV jest śnieg, to postanowiłem wystylizować ich na wschodnioeuropejską piechotę. Generalnie rzecz biorąc myślałem że takie rozwiązanie miałoby sens.
temat: Hero Forge (Of Might and Magic)

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel