Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Komnata Cieni (Heroes VII)temat: [mod/patch] CRM - Content Restoration Mod
komnata: Komnata Cieni (Heroes VII)

RDdoc PW
25 maja, 22:35
Cześć wszystkim

Od Stycznia zacząłem pracę na modyfikacją do Heroes 7, miał to być z początku patch do gry, który likwiduje sporą część problemów, ale trochę się rozrósł. Oczywiście, pozbawienie tej gry wszystkich błędów jest niewykonalne, więc postanowiłem załatać tyle na ile edytor Unreal'a pozwalał.

Czym jest CRM?
Ogólnie - Patch i częściowy redesign gry

Najważniejsze i najbardziej ogólne zmiany:
--Częściowy redesign rozgrywki
--Wszyscy strzelcy zostają mobilnymi strzelcami
--Strzelcy mogą flankować
--Zdolności zarządców (Ofensywa/Defensywa/Przywództwo/Przeznaczenie) zyskuje się po odblokowuje się po awansie zdolności, a nie po wykupieniu umiejętności. Umiejętności stały się pasywnymi bonusami do statystyk
--Odblokowano bohaterów kampanijnych i scenariuszowych z plików gry
--Dodano bohaterów z Heroes Online
--Dodano Białe Tygrysy
--Odnowiono klasę Inferno z plików gry (Złączona z Lochem, bo Inferno jest już w plikach złączone z Lochem - dodatkowo Blizny Duszy i tak były w konszachtach z demonami, więc jest raczej "Lore wise"
--Dodano ponad 100 Artefaktów z Heroes 6
--Zunifikowano Inicjatywę dla jednostek - Inicjatywa rośnie co 5, a nie co 1
--Wyzerowano Morale i Szczęście dla jednostek
--Jednostki wsparcia wskrzeszają poległe stworzenia
--Zunifikowano obrażenia od czarów - Nie ma obrażeń min-max, są tylko wartości stałe
--Załatano sporą część błędów, choć kilku z nich pewny nie jestem czy dalej występują
--Zmieniono układ miast, pozbyto się "alternatywnych" wyborów, pozostawiono tylko te między jednostkami (Miasta w Kampaniach, MOGĄ być zmienione w "spaghetti", ale w potyczkach działają normalnie. W kampaniach może być utrudnione budowanie niektórych budynków w niektórych misjach, ale nie jest to niewykonalne)
--Dodano możliwość szybkiej walki w "Lochach/Skarbcach" --Uwaga przelicznik strat tutaj nie zawsze działa na twoją korzyść, ale to raczej przypadłość tej gry i jej systemu przeliczania strat

Czy mod jest zbalansowany?
Moja odpowiedź jest taka: https://www.youtube.com/watch?v=ztVMib1T4T4
A którakolwiek część Heroesów była zbalansowana? Modów nie licząc. Poza tym zbytnie przejmowanie się balansem psuje zabawę

Czy znam się na moderce/modowaniu?
Ani trochę, ale kierowałem się tymi prostymi zasadami:
Coś działa - Nie ruszać
Coś nie działa - Naprawić
Coś jest zepsute - Wywalić

Mod można pobrać już z ModDB tutaj - https://www.moddb.com/mods/crm-content-restoration-mod
Jest dostępny w wersji Angielskiej i Polskiej

Aby zainstalować moda należy podmienić Folder "CookedPC" z nowym folderem
Aby dorzucić spolszczenie, musisz jeszcze podmienić folder "Localization"
Dokładne informacje co zmienia mod jest załączonym pliku "READ_ME_IF_YOU_DARE" - plik jest w języku angielskim i ma jakieś 70 stron. To jest pisane bazowym językiem, więc raczej większość osób powinna zrozumieć co w nim jest, gdyż to są głównie wartości liczbowe
PRZED ISTALACJĄ ZRÓB KOPIĘ ZAPASOWĄ PLIKÓW - jakby coś miało pójść nie tak, nigdy nic nie wiadomo. Raczej nic nie powinno się stać, ale wiecie jak to czasem bywa

Po instalacji, uruchom dowolną potyczkę, pobiegaj po mapie, powalcz. Sprawdź, czy gra nie wywala, czy nie ma jakiś "czerwonych kwadratów" itp. jeśli nie to baw się dobrze

Czy mod będzie aktualizowany?
Nie, ja też mam życie. Jeśli jakaś rzecz mnie kompletnie zirytuje, to jest szansa, że dodam jakąś małą aktualizację, ale nie obiecuję.

Czy mod działa w trybie dla wielu graczy?
Nie wiem. Nie testowałem i nie grałem nigdy w Heroesy po sieci, dla mnie to była gra singlowa. Dodatkowo i tak Heroes 7 ma ciągłem problemy z serwerami i synchronizacją, więc...

To chyba wszystko, więc ten... Miłej zabawy, jeśli są tu jeszcze osoby, które jeszcze grają w tą, część

Andruids PW
26 maja, 01:30
RDdoc:
--Zdolności zarządców (Ofensywa/Defensywa/Przywództwo/Przeznaczenie) zyskuje się po odblokowuje się po awansie zdolności, a nie po wykupieniu umiejętności. Umiejętności stały się pasywnymi bonusami do statystyk
To mi się podoba.

Mam takie pytanko, a właściwie dwa. Czy twój mod bazuje na UCP? (Unofficial Community Patch) który też w zamierzeniu miał załatać występujące bugi? I czy w jakikolwiek sposób (domyślnie na plus) wpływa na płynność rozgrywki?

Pointer PW
26 maja, 13:43
Część zmian może być fajna, część uważam za zbyt dużą ingerencję w mechanikę gry, ale to oczywiście tylko moja subiektywna opinia. Mam jednak jedną uwagę, która jest chyba najbardziej kluczowa w tej kwestii. Byłoby o wiele lepiej, gdybyś umieścił zmiany (a już na pewno wszystkie nowe obiekty, np. artefakty) w oddzielnym folderze, np. \CookedPC\Mods\CRM

Dałoby to możliwość łatwiejszego zunifikowania Twojego moda z innymi, istniejącymi już modami. Natomiast instalowany w taki sposób staje się niestety niekompatybilny z czymkolwiek innym, poza może najmniejszymi kosmetycznymi modami dodającymi np. 1 stworzenie czy artefakt.

RDdoc PW
26 maja, 15:51
Już odpowiadam na pytania:

Andruids:
"Mam takie pytanko, a właściwie dwa. Czy twój mod bazuje na UCP? (Unofficial Community Patch) który też w zamierzeniu miał załatać występujące bugi? I czy w jakikolwiek sposób (domyślnie na plus) wpływa na płynność rozgrywki?"

I tak i nie - Można to nazwać takim UCP ale na o wiele mniejszą skalę.
Jeśli chodzi o płynność rozgrywki, to jak to Heroes 7 ma nadal problemy optymalizacyjne, ale nie spotkałem się z jakimiś dużymi problemami (jak na standardy H7), ale sam mod nie wydaje mi się żeby w jakikolwiek sposób na płynność rozgrywki, ale wiadomo u każdego może to różnie wpływać.


Pointer:
Część zmian może być fajna, część uważam za zbyt dużą ingerencję w mechanikę gry, ale to oczywiście tylko moja subiektywna opinia. Mam jednak jedną uwagę, która jest chyba najbardziej kluczowa w tej kwestii. Byłoby o wiele lepiej, gdybyś umieścił zmiany (a już na pewno wszystkie nowe obiekty, np. artefakty) w oddzielnym folderze, np. \CookedPC\Mods\CRM

Dałoby to możliwość łatwiejszego zunifikowania Twojego moda z innymi, istniejącymi już modami. Natomiast instalowany w taki sposób staje się niestety niekompatybilny z czymkolwiek innym, poza może najmniejszymi kosmetycznymi modami dodającymi np. 1 stworzenie czy artefakt.

Jak pisałem powyżej na modowaniu się nie znam, ja tylko wzorowałem się na poradnikach z kanału "World of Heroes (cz)". Mam świadomość tego że, modyfikacja nie jest kompatybilna z innymi modami, niestety nie wiem jak to zrobić oddzielnie.
Jedyne nowe assety to bohaterowie i artefakty (gdyż potrzebne były nowe tekstury), wszystko inne pozostało stworzone z wewnętrznych plików gry.

Pointer PW
26 maja, 16:32
Ok, mogę spróbować coś z tym zrobić, bo i tak wziąłem się za unifikację wszystkich ważniejszych modów, aby każdy (no może prawie) mógł sobie w łatwy sposób wgrać i korzystać z tego, co mu się podoba. Postaram się w miarę możliwości uwzględnić w tym Twój mod, choć łatwo nie będzie, zwłaszcza, że nie uwzględnia on zmian w nowych frakcjach.
temat: [mod/patch] CRM - Content Restoration Mod

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel