Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Cytadela Mocy i Magii  (Might and Magic)temat: Wersje gogowe gier z serii M&M
komnata: Cytadela Mocy i Magii (Might and Magic)

Izydor PW
21 maja, 19:18
Cześć wszystkim. Mam nadzieję, że ta strona/forum nie jest aż tak martwa, na jaką się wydaję, ale raz kozie śmierć - może tutaj znajdę odpowiedź na moje pytanie.

A mianowicie - jakiś czas temu kupiłem sobie praktycznie wszystkie części Might and Magic na naszej rodzimej stronie GOG.com, tak żeby nie musieć kombinować z piraceniem (czego nienawidzę robić, szczerze mówiąc), instalowaniem, etc, poza tym w moim komputerze nie ma napędu CD/DVD, więc praktycznie moje płytki z grami z serii są bezużyteczne. Niby wszystko jest ok, jednak jedno mnie martwi: nie jestem pewien, czy "wersje GOGowe" są zdatne do użytku? O MM6-MM8 się nie martwię, bardziej mnie interesuje sprawa z wcześniejszymi grami, przede wszystkim MM1, bo czytałem w zakamarkach Internetu, że GOGowe wersje są kiepskie do grania i lepiej znaleźć coś innego.

Czy te wersje dostępne w ofercie cyfrowej ww. portalu są zdatne do grania? Tak mnie ciekawi, wiem że np. takich wersji pierwszej gry trochę jest, a o reszcie nie wiem bo dawno nie czytałem o tej serii. Aktualnie bardzo chciałbym zrobić playthrough całej serii od jedynki do 9tki (o ile gry mi na to pozwolą, hehs). Dzięki za jakiekolwiek odpowiedzi!

avatar PW
21 maja, 21:27
Ogólnie gry na gog.com są przystosowane do nowoczesnych systemów operacyjnych i sprzętu. Ale też rozwój technologii jest na tyle szybki, że ludzie z platformy nie nadążają z dostosowywaniem co coraz to nowego hardware'u i może się zdarzyć, że konkretnie na twoim kompie i konfiguracji gra nie odpali. Ale przez to jest opcja 'refund' i możesz do pewnych granic czasowych zwrócić grę.

Ze starszym grami jest tak, że zostały napisane pod starożytnego DOS-a i do gry jest dołączony emulator DOS, którego funcjonalność nie wszystkim przypadnie do gustu.

Ale też ZAWSZE warto przegrzebać forum na gogu danej gry - tam często fani tworzą łatki, patche, wrappery, które sprawią że gierka odpali na twoim nowiutkim, błyszczącym chromem sprzęcie :)

Ogólnie gry typu MM1 są kiepskie to grania ze względu na swoją siermiężność technologiczną - niezależnie czy kupić grę na gog czy w pudełku na allegro/ebay.

Hayven PW
21 maja, 23:02
Jak coś nie pójdzie i będziesz chciał się pobawić z konfiguracją, to w Skarbcu Groty są części 1-5, które możesz sam odpalić na własnej instalacji DOSBoxa.

Ale coś mi się wydaje, że autorzy opinii mogli mieć na myśli, że M&M1 i M&M2 są na tyle archaiczne, że współczesnemu graczowi może być trudno się do nich przekonać. Nie znaczy to jednak, że nie warto przekonać się samemu!

M&M3 i M&M:WoX, bo 4 i 5 najlepiej chyba doświadczyć właśnie w ten sposób, są już za to całkiem przystępne – wiem z osobistego doświadczenia :)

Podobno M&M1 w wersji na PC Engine jest najlepszą wersją gry (na tyle, ile widziałem, jest to RPG bardziej retro niż archaiczne, tj. ograniczone, ale zdecydowanie do przełknięcia), tyle że jest po japońsku (i nie wiem, czy są do tego jakieś łatki z tłumaczeniem), ma chyba nieco inną fabułę i jest z dość oczywistych przyczyn niekompatybilne z DOS-owym M&M2 (dokąd teoretycznie można przenieść drużynę z ukończonej części pierwszej na ten sam system). Chociaż samo M&M2 też pewnie przyjemniejsze będzie w innej wersji, choćby i na Super Famicoma (i wiem, że ta konkretna zangielszczenie posiada).

Za to od konsolowych wersji M&M3 lepiej chyba trzymać się z daleka (no, chyba że emulator SNES da się ustawić tak, żeby działał szybciej niż oryginał i gra się nie ślimaczyła bezlitośnie). Wersja na Segę CD ma najlepszą wersję ścieżki dźwiękowej (bo opartą o oryginalną z DOS, ale rozszerzoną o dodatkowe pozycje), ale nie wiem, jak z emulacją, nie wiem też, na ile jest grywalna. U mnie MM3 na DOS śmigało (pewnie zasługa konfiguracji dopuszczającej wykorzystanie mocy przerobowych nowoczesnego procesora) i ociężałość innych wersji wydaje mi się niedopuszczalna.

Co do MM1 – to wygląda całkiem ciekawie.

Izydor PW
22 maja, 09:38
Wielkie dzięki! Ja akurat o tych pierwszych paru grach z GOGa słyszałem coś w stylu, że te wersje są absolutnie niegrywalne, bo coś w nich jest nie tak, i że lepiej emulować z tego 6-packa czy coś. W sumie to teraz nawet sam nie wiem, czy taką "opinię" sam wymyśliłem czy to serio tak było ;) Cóż, z chęcią zacznę grać.

avatar PW
22 maja, 10:57
Można zajrzeć na strony MM tutaj, na Grocie by przeczytać opisy różnych wersji.

Krzesiwo PW
2 czerwca, 13:06
Jeśli się gra na Windows XP to każda część Might & Magic z GOG.com działa bez zarzutu. Tam DOS-Box działa idealnie, a na nim opiera się odpalanie starszych części. Być może jest trudniej na Win 7/8/10, ale chyba i tutaj będzie bez problemów z wersją GOG-a. Jedyny problemik jaki spotkałem to Might & Magic IX, ale to usuwa fix który jest łatwy do zdobycia, chodzi o wyświetlanie gry w pełnym ekranie.

James_Dean PW
19 września, 12:18
Temat jest wart pewnych uwag. Części 1-5 odpalają się automatycznie z Dosbox'em, ale z późniejszymi jest mały problem. Niedawno kupiłem sobie M&M 8 i na Windows 10... działa przeraźliwie wolno, klatkuje i nie ma dźwięku (za to muzyka jest). Co ciekawe, jakiś czas wcześniej miałem ściągnięty ISO (przyznaję się, piraciłem ale po latach kupiłem) i gra działała bez zarzutu. Więc nie wiem, w czym jest problem, ale u mnie nie dało się grać.

avatar PW
19 września, 12:57
Są od paru lat patche patche, które zaprawiają problemy z nowoczesnymi windowsami.
temat: Wersje gogowe gier z serii M&M

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel