Kwasowa Grota Heroes VIIMight & Magic XDark MessiahHorn of the AbyssHistoria Światów MMSkarbiecCzat
Cmentarz jest opustoszały
Witaj Nieznajomy!
zaloguj się    załóż konto
Niebiańska Kuźnia  (WoG, HotA, VCMI)temat: Problem z VCMI na Androidzie
komnata: Niebiańska Kuźnia (WoG, HotA, VCMI)

Aradesh PW
9 maja, 03:08
Witam. Nie jestem pewny Czy aby na pewno trafiłem w odpowiednie miejsce, ale na oficjalnym forum VCMI nie mogę się nawet zarejestrować. może więc tutaj Ktoś będzie potrafił mi pomóc. Na moim poprzednim tablecie wszystko śmigało aż miło,ale po przesiadce z Samsunga Galaxy A7 na S6 lite pojawił się problem. Po pierwsze intro przestało się odtwarzać. problem to może mało istotny, ale to pierwszy objaw. Drugi problem jaki się pojawił jest już dużo poważniejszy i uniemożliwia grę. Mianowicie nie mogę odpalić kampani czy scenariusza. Pojawia się to okno: https://files.fm/u/meem35wnt i tak Wisi ciągle"connecting" i jedyne CO mogę zrobić to anulować. Przycisk zatwierdzenia jest nieaktywny. Czasami gra sama zaskakuje i się uruchamia.Przeważnie jednak wisi tak w nieskończoność. Zauważyłem też to dziwne pole ktore widać na górze screena. Jakoś nie pamiętam tego na poprzednim tablecie. bardzo proszę Was o pomoc

avatar PW
9 maja, 17:17
Ogólnie, projekt vcmi jest raczej martwy, jak widzisz nawet nikomu nie chce się naprawić rejestracji na forum :) Coś tam niby się dzieje, ale nie należy oczekiwać poprawień bugów.

Ale po kolei. Filmik w Heroes3 są w formacie *.bik i *.smk, które może i były popularne w końcówce XX wieku, ale teraz to już jest pradawny format i android nie umie wyświetlać takich dziwolągów. Z tego powodu ich obsługa została wyłączona, gdyż powodowała natychmiastowe crashe. Wątpię, by kiedykolwiek ktoś napisał kodeki pod to.

To okienko, o którym piszesz, dotyczy każdej wersji vcmi, niezależnie czy na winwosa, linuxa czy androida. Zostało 'wprowadzone' sporo czasu temu (wcześniej musiałeś grać w starsze wersje), przy próbie robienia trybu multi. Okienko po jakimś czasie samo znika, ale czekanie jest irytujące. Warto wiedzieć, że gra nie łączy się z internetem - to jest 'wewnętrzne' połączenie gry, gdyż ma architekturę server-client.

Niestety, nie mam doświadczenia z androidem i nie wiem co robić, by to okienko znikało po kilku sekundach. Związane jest z tym to pole na górze screena.

val-gaav PW
10 maja, 09:16
@Aradesh:

Zainstalowałeś VCMI ze skelepu PLAY? Jeśli tak to zainstaluj z daily builda ze strony VCMI a nie ze sklepu gdzie jest stara nieaktualna już wersja.

@Avatar:

VCMI nie jest martwe, jest po prostu już w większości ukończone. Stąd i zapewne po części mniejsza aktywność, bo pozostało samo "doszlifowanie". Pojawiają się jednak nowe funkcjonalności i błędy (przynajmniej ich część :P ) są naprawiane i raz na miesiąc lub dwa coś tam w kodzie jednak się dzieje. Tu chociażby można przejrzeć ostatnie zmiany :
https://github.com/vcmi/vcmi/commits/develop?before=1e97859fbfcf67814491c66f0f0cc0011966faed+35&branch=develop&qualified_name=refs%2Fheads%2Fdevelop

Forum VCMI owszem od lat jest bardzo mała aktywność w tym medium, ale to chyba głównie przez, fakt iż developerzy siedzą głównie na SLACKU, tam też polecam kontakt z nimi. Rejestracja na forum nie działa i wiedzą o tym ale osoba, która może to naprawić nie za bardzo ma chyba aktualnie czas, a i skoro na forum aktywności nie ma to i nie jest to pewnie priorytetem.


Swoją drogą jeśli VCMI jest Twoim zdaniem martwe to jak nazwać sporą część nigdy nie wydanych modów (np. miast) z tego forum ? One jeśli żyją to chyba już tylko w sercach ich autorów. Chociaż w wielu przypadkach pewnie i tam nie ma dla nich miejsca :(


AmiDaDeer PW
10 maja, 13:48
val-gaav:
Swoją drogą jeśli VCMI jest Twoim zdaniem martwe to jak nazwać sporą część nigdy nie wydanych modów (np. miast) z tego forum ?
Też martwymi? :P

avatar PW
10 maja, 20:24
@val-gaav. Śledzimy projekt vcmi od lat. Może i jest ukończone ale brakuje mu wielu kluczowych rzeczy z h3, który przyciągnęłyby nowych graczy.

I programistów. Wiadomo, że to projekt open source, więc ludzie przychodzą i odchodzą, ale od jakiegoś czasu siadła mocno komunikacja ze 'starą gwardią'. Ludzie, typu sxx i alexvins, dydzio którzy ogarniają mniej więcej cały kod w pewnym momencie odpuścili sobie uczenie nowych co i jak trzeba napisać by kod był zwarty. A nowi, którzy przyszli, zadawali pytania - nie dostawali odpowiedzi, więc sobie poszli nie zostawiając nic po sobie. I ciężko wytłumaczyć zapracowaniem fakt braku odpowiedzi na zapytanie na slacku/forum/githubie. A to zawsze jest oznaką 'umierania' gdy nie ma zastępstwa pokoleń. Dlatego teraz te drobne rzeczy, to raczej podrygiwanie truchła. Nullkiller sam napisał, że nie chce mu się już grzebać w swoim AI.

Podobnie scena moddingowa dochodzi do ściany, gdyż - owszem - można tworzyć nowe miasta, artefakty, zaklęcia itd. ale dochodzi do wyczerpywania możliwości tworzenia unikalnych własności i mechanik. Andruids może napisać, ile myków czasami musiał zrobić, byle wprowadzić coś 'nowego' czego nie ma w oryginalnym h3. A jak nie ma programistów i to takich, którzy dopiszą coś dla modderów, również modderzy sobie pójdą. Tu ostatnio dobrą robotę zrobił Shubus Corporation, ale chyba też mu zapał opadł.

Aradesh PW
10 maja, 21:49
Dziękuję za szybkie odpowiedzi i cieszy mnie, że jednak ten projekt nie jest całkowicie martwy :)

@val-gaav
Tak, mam wersję z Google Play,bo tylko ta, udało mi się odpalić.Próbowałem też instalować ręcznie tą wersję o której piszesz ze strony VCMI,ale mam wtedy problem z utworzeniem folderu VCMI-data. W żaden sposób nie mogę go utworzyć z pozycji tego lunchera,a własnoręcznie utworzenie folderu O takiej nazwie nic nie daje bo program najwyraźniej go nie rozpoznaje.Nie mam pojęcia co źle robię :(

avatar PW
11 maja, 07:17
Wg tego filmiku po zainstalowaniu vcmi, jeśli nie pojawi się folder vcmi-data, trzeba spróbować zrestartować telefon.

val-gaav PW
11 maja, 13:29
@avatar :

Vcmi to zawsze był mały projekt gdzie w szczycie było ilu "głównych developerów" 3-4 ?

Natomiast nowi programiści nie przychodzą, nie dlatego, że starzy nie przekazują wiedzy. Tego już w ogóle nie rozumiem. Jak ktoś jest dobry w C++ to poradzi sobie sam, skoro kod jest dostępny. Tu obstaje przy swoim, nie ma spektakularnych nowych rzeczy, ani ludzi którzy je tworzą bo zwyczajnie wszystko już jest. Natomiast żmudne poprawianie błędów czy drobne poprawki funkcjonalności nie są aż tak interesujące, dla tych co wiedzę i umiejętności już mają.

VCMI obecnie jest stabilne jak nigdy wcześniej, ma też AI, które w wielu aspektach jest lepsze niż to z h3. Drobnymi kroczkami pewnie stopniowo będzie wszystko szło do przodu, także stwierdzenie "martwe" nadal jest dla mnie nie na miejscu.

BTW. Tu chyba głównie chodzi o wygórowane oczekiwania. Ja np. w 2009-2010 liczyłem, że w 2015 to na pewno VCMI będzie w pełni grywalne. No cóż nie było. Teraz jednak to już zupełnie inna sprawa. Mamy 2022 i gra w VCMI potrafi sprawić wiele frajdy i oczywiście spora w tym zasługa modów ale również NullkillerAI oraz ogólnej stabilności, a to projekt uzyskał na przestrzeni ostatniego roku.

AmiDaDeer PW
11 maja, 14:54
val-gaav:
Natomiast nowi programiści nie przychodzą, nie dlatego, że starzy nie przekazują wiedzy. Tego już w ogóle nie rozumiem. Jak ktoś jest dobry w C++ to poradzi sobie sam, skoro kod jest dostępny.
Jeżeli zespół od VCMI przyjmuje takie założenie, to trudno się dziwić, że projekt stał się martwy xd

Kammer PW
11 maja, 15:55
Może dobrym pomysłem byłoby wydanie VCMI 1.0, dogadać się z autorami modów, dodać jakąś bazową paczką modów w stylu MDT, paczki Andruidsa, etc i to wypuścić w świat?
Zwykłego usera bardzo często przerasta znalezienie daily buildów, a potem jeszcze jakichś wartościowych modów.

avatar PW
11 maja, 18:19
Funny fact is że jeśli zapodasz devom taką sugestię, to... nikomu nie będzie się chciało do niej ustosunkować i pytanie będzie sobie wisieć w próżni.

Aradesh PW
11 maja, 18:47
@ Avatar
Problem polega na tym, że program u mnie tworzy ten folder jedynie w wersji ze sklepu play.Natomiast gdy instaluję ręcznie wersję ze strony VCMI to program go w ogóle utworzyć nie chce, albo przynajmniej ja nie potrafię. restart apki czy tabletu nie pomaga. Co jest dziwne bo wersja ze sklepu play tworzy go automatycznie natomiast apka ze strony wygląda tak:
https://files.fm/u/nqkqd56f3
Jak widać wygląda to inaczej. Muszę ręcznie utworzyć folder. Gdy wchodzę w "setup storage" mam do wyboru następujące opcje :
https://files.fm/f/5jbs2e6ku
i żadna nie działa, tzn żadna nie tworzy tego folderu.Próbowałem też całkowicie manualnie utworzyćten folder przy pomocy eksploratora plików na tablecie, ale VCMI wtedy i tak go nie widzi

Aradesh PW
11 maja, 22:11
Gdy wybieram pierwszą opcję "use external storage"pojawia się taki komunikat: https://files.fm/f/4tdbgx5fz

avatar PW
12 maja, 13:41
Wczoraj się pobawiłem na telefonie (OnePlus), który nie ma pamięci zewnętrznej i też nie mogłem go uruchomić. Ale jakoś namieszałem i uruchomiłem.
1. Zainstalowałem aplikację z daily buildów
2. Stworzyłem manualnie katalog vcmi-data i tam te wymagane katalogi
3. Na to zainstalowałem apkę z google play
I dzięki temu mogłem uruchomić vcmi. Ale do okienka conecting trzeba się przyzwyczaić.

val-gaav PW
20 maja, 12:50
@AmiDaDeer:

Nie odbiega to jednak jakoś bardzo od innych małych projektów open source, które znam. Tam często jak jeden developer odchodził to druga osoba wchodziła w kod po czasie i nie miała za bardzo nikogo kto by go znał. Duże projekty jak KDE czy GNOME to zupełnie inna sprawa, ale tam są duże zespoły ludzi, część jest opłacana itp. itd.

@Kammer.
Pomysł dobry ale VCMI miało być silnikiem nie modem samym w sobie. Paczka VCMI+ mody to zadanie dla kogoś z poza teamu, żeby to zrobić nie trzeba być developerem. Inna opcja to stworzenie repozytorium dla VCMI_Launchera np. w grocie czy na innym hostingu. Jakby takie sensowne repo powstało mogło by być dodane domyślnie do launchera przez developerów VCMI (to akurat banalna do wprowadzenia zmiana). Natomiast oczywiście ręcznie repozytoria można zmieniać już teraz, tylko, że żadnego innego nie ma a domyślne z VCMI jest dość przedawnione jak wiemy.

______

Co do Androida to u mnie udało się ruszyć poprzez opcję wypakowania plików z zip. ale ogólnie to chyba wina Androida 11, bo coś ewidentnie jest nie tak z uprawnieniami i dostępem do plików. Po uruchomieniu nie może zapisać pliku settings.

W każdym razie na forum vcmi powinna już działać rejestracja, także o sprawę można zapytać tam lub na slacku.

Warmonger PW
20 maja, 18:55
Właśnie sprawdziłem - repozytorium najwyraźniej ma się dobrze, można je podglądać bez żadnych uprawnień :P
https://download.vcmi.eu/mods/

Kwestia udostępnienia tego odpowiednim osobom.

Dyrektor_Walo PW
19 sierpnia, 11:22
@Avatar - a czy mógłbyś opisać dokładnie w jaki sposób udało Ci się zainstalować VCMI w najnowszym buildzie żeby wykrywał pliki gry ?

Próbuję to zrobić od jakiegoś czasu i jedynie aplikacja zainstalowana ze sklepu google play działa.

Macie jakieś pomysły jak to przeskoczyć ?
temat: Problem z VCMI na Androidzie

powered by phpQui
beware of the two-headed weasel